Februárban éjjellátó eszközökkel történő repülőkiképzés lesz a helikopteresek feladata.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Jó lenne ha az ajtó géppuska a H145M-en nem csak virtuálisan létezne: filléres dolog a géppuska meg az állvány is, aztán még sincs...A fejlődés azonban nem állhatott le, s a modern forgószárnyasok magyarországi megrendelését (2018 júniusában a H145M, míg 2018 decemberében a H225M közepes szállítóhelikopter) követően mindenki számára egyértelművé vált, hogy a kiképzés területén is lépni kell, méghozzá nagyot és digitálisat. Ennek ékes bizonyítéka a 2019 februárjában a Helikopter Bázison ünnepélyes körülmények között átadott, közel egymilliárd forintos beruházással kialakított harcászati szimulátor. Az Európai Védelmi Ügynökség (EDA) helikopteres projektjeit támogató Multinational Helicopter Initiative (MHI) program keretében, a francia Thales cég bevonásával megtervezett, majd kivitelezett, modern Helicopter Crew Tactical Trainer (HTCC) Közép-Európában egyedülálló képességet varázsolt Szolnokra.
A kiképzőkomplexumot a célnak megfelelően felújított és átalakított épületrészbe 2018. október 4-én kezdték el telepíteni, s a munkálatokkal november 21-ére végeztek. Ezután kezdődhettek meg a rendszerpróbák, majd a kezelők kiképzése. Volt mit tanítani számukra is, hiszen az új berendezéssel gyakorlatilag szinte korlátlan lehetőségek nyíltak meg a képzésben. A nagyteljesítményű számítógépekkel vezérelt „álhelikopterek” elé egy teljes, szárazföldi, légi és vízfelszíni területeket is magába foglaló komplex hadszíntér építhető fel, amelyen a begyakorlandó feladatnak megfelelő harcászati helyzet is beállítható. Adott esetben például egy misszióra felkészülés megfelelő forgatókönyve ugyancsak illusztrálható, benne a várható ellenséges erőkkel, fegyverzettel, veszélyforrásokkal és a végrehajtandó teendőkkel. A kezelők a kiképzési mozzanatok előkészítése, beállítása és indítása mellett mindezt valós időben megfigyelhetik, s egy váratlan támadás esetén módosíthatják is: például minden helikoptervezető (rém)álma a csalitosból váratlanul elinduló, infravörös vezérlésű légvédelmi rakéta… De éppen ez a harcászati szimulátor legnagyobb erőssége, hogy olyan életveszélyes helyzeteket lehet vele gép- és emberveszteség kockázata nélkül gyakorolni, amely a valóságban is várhat a különböző missziós hadszínterekre induló állományra. Éles helyzetben tehát életeket menthet a virtuális világban eltöltött hosszú órák sora, a készségszintre begyakorolt manőverek helyes kiválasztása és villámgyorvégrehajtási.
A Szolnokon is alkalmazott számítógép-alapú, több képernyős instruktori munkaállomás a biztosíték arra, hogy az oktató és a munkáját segítő alájátszó képes legyen áttekinteni az adott személyzet tevékenységét, valós időben követni tudja a közben történő kommunikációt és maga is adhasson utasításokat, információkat a bent ülőknek.
S ha már az információáramlás került szóba, érdemes megemlíteni: természetesen lehetőség van a különböző harcászati szimulátorok összekötésére, együttes használatára is. Nem véletlenül, hiszen napjainkban ritka már az olyan művelet, amit csak és kizárólag forgószárnyasokkal, más katonai képesség bevonása nélkül hajtanak végre egy hadszíntéren vagy egy (virtuális) hadgyakorlaton. Ha csak a múlt magyar vonatkozású missziós küldetéseit, például Irakot és Afganisztánt - vagy a közeljövőre tekintve az afrikai Malit - vesszük figyelembe, könnyen belátható, hogy nem csupán merev- és forgószárnyas technikákkal teljesítették küldetéseiket a szövetséges erők, hanem többnyire más haderőnemek különböző eszközeinek bevonására is szükség volt. Miként egy esetleges országvédelmi feladat során is együtt kellene dolgozni a kecskeméti Gripen-pilótának, a tatai harckocsizónak, a hódmezővásárhelyi gépesített lövésznek, a debreceni Skylark-I LEX-et használó felderítőnek és a szolnoki hajózó és előretolt repülésirányítónak. Ideális esetben tehát a már meglévő szolnoki rendszereket (hiszen az ERICS is rendelkezik egy, speciálisan az ő feladataikra szabott „virtuális világgal”) és a szárazföldi haderőnem leendő, távoli harcászati szimulátorait össze lehetne kötni. Ezáltal pedig egységes komplexumba szervezve valós repülések és mozzanatok nélkül, költséghatékonyan lennének végrehajthatók a hazai vagy akár nemzetközi szintű, összhaderőnemi gyakorlatok is.
Külön érdekesség - melyet a cikkírónak is volt szerencséje kipróbálni - az ajtólövészek képzését segítő berendezés. A virtuális valóságot generáló szemüvegek felhelyezését követően egy FN MAG 58-as közepes géppuskát megmarkolva indulhat a bevetés. A látvány valóban szédítő: egy AS332 Super Puma ajtajában ülünk, alattunk pedig suhan a táj. Az igazi ajtólövészek számára azonban mindez (ha egyelőre csak a MI-17-eseken is, de) megszokott „iroda” és egyben a csapatmunka fontos eleme. A pilóták és az ajtólövészek együttes, összecsiszolt munkája szavatolja az életben maradást és a feladat biztonságos teljesítését. Ehhez azonban az is kell, hogy mondjuk egy szárazföldi menetoszlop légi kísérete, fedezete esetén mind a nyílt terepen, mind a városi környezetben alkalmazandó, eltérő eljárásokat ismerjék és begyakorolják a lövészek. Például azt, hogy miként ne tegyenek kárt az esetleges éles manőverek közben a saját vagy a velük együtt repülő többi baráti helikopterben, sem pedig a kísért és általuk oltalmazott menetoszlopban.
A számítógép mindent lát és mindent számol, még a kilőtt géppuskalövedékek pályáját is, mi több figyelembe veszi a gravitáció, a repülési sebesség, a szél és a páratartalom hatását a röppályára. Sőt, azt is érzékeli, ha a fegyverhasználat miatt a lőszerrakasz kiürül. Ennek cseréjét ugyan fizikailag nem lehet elvégezni, de a géppuska felhúzását, tűzkésszé tételét már igen. E nélkül nincs is mód új lövést kiváltani - itt nincs „öröklőszer”, mint a számítógépes játékokban...
aranysas.hu - Teljes cikk - Virtuális valóság
aranysas.hu
Meg megy Maliba. Nem xaroznak.Hadrendbe állnak a H145M helikopterek (magyarnemzet.hu)
"A helikoptercsaládhoz drónokat, pilóta nélküli gépeket tervezünk integrálni..."
az első H145M típusú helikopterekkel már több mint 6000 órát repültek.
Mondjuk a hír úgy szólt hogy vizsgálják, hogy "megy-e Maliba"Meg megy Maliba. Nem xaroznak.
Egyelőre még az is kérdéses, hogy bárki is megy maliba.Mondjuk a hír úgy szólt hogy vizsgálják, hogy "megy-e Maliba"
"Az üzemeltetéssel kapcsolatban azt is elmondta, hogy a legszélesebb körben ki akarják próbálni az új technikát, ha lehetséges, missziós területen is. Ennek fényében is vizsgálják, hogy a Takuba művelet részeként Maliba küldendő magyar kontingensnél milyen eszközök és képességek jöhetnek szóba."
Mondjuk remek gyakorlás lenne és légvédelem hiányában nem lenne annyira veszélyes sem...
azt hittem már ott vagyunk - egy csomó honvédelem.hu riport volt erről.Egyelőre még az is kérdéses, hogy bárki is megy maliba.
Az előkészítése zajlik a teljes kontingensnek, ami viszont érdekes helyzetben van mert a Mali kormány haza akar zavarni mindenkit is.azt hittem már ott vagyunk - egy csomó honvédelem.hu riport volt erről.
Magyar katonák a Task Force Takuba kötelékében
Közel két hónap telt el azóta, hogy a Takuba alkalmi harci kötelékben résztvevő magyar kontingens előkészítő törzsétől elköszöntek Budapesten. Tavaly novemberben, a kibocsátó ünnepségen dr. Ruszin-Szendi Romulusz altábornagy, a Magyar Honvédség parancsnoka meghatározta, hogy mindent készítsenek...honvedelem.hu
remélem nem arról fog akkor szólni a misszió, hogy az EU-task force meg a Mali kormányát akarja elzavarni...Az előkészítése zajlik a teljes kontingensnek, ami viszont érdekes helyzetben van mert a Mali kormány haza akar zavarni mindenkit is.
Tibi bácsi beszél amúgy erről, közben azért el lehet olvasni.remélem nem arról fog akkor szólni a misszió, hogy az EU-task force meg a Mali kormányát akarja elzavarni...
Ezt a Mali sztorit nem érzem a mi problémánknak. Ott a Földközi-tenger: azt kell keményen őrizni, kipukkasztani a gumicsónakokat, aztán nem jut át senki! A Török irányt kell szárazföldön jobban őrizni és megvenni észak-frikában mindenk kormányt, hadurat 'kilóra" hogy ne engedjen át senkit.
Sokkal hatékonyabb mint Maliban szarakodni...pláne nekünk.
Egy Airbus góré is itt volt az ünnepségen.A jövő flottája
Hát, harci helikopterként egy fillért nem adnék érte. Ami azt illeti, a többiért sem. Még ilyen dzsihád esetén is necces. De amúgy fasza. Kell a helikopter.