Tudnánk egy tipp listát készíteni arról, hogy mely országok tartozhatnak majd ide?
1, Románia neve -igaz gyártó sorral kapcsolatban- már elhangzott. A pásztoroknak vörös feje lenne, amikor bejelenti a gyártó, hogy a harci helikkel a nagy karbantartásra repüljenek már át a magyar határon! (Viszont venni nem vesznek tőle új gépeket, az amerikai-lengyel együttműködésre fordultak rá és szinte minden fegyvernemben új típust kell beszerezniük, nem lenne pénzük se idejük új helikre, vagy kivonják a hadrendből őket vagy jönnének.)
2, Ukrajna nagyon érdekel, hogy van-e nagy javításra bármi telephely? A határőrség nem rég vette át az első helikoptereit az AirBustól, viszont ez aszem a most hazaárulással vádolt Porosenko kormány idejéből származó szerződés és a hadsereg elkötelezett a Bell mellett.
Ott a határőrségnek több gépe lesz mint nekünk Szolokon. Óriási üzlet lenne évtizedes távlatban, ha nálunk végeznék el kötelezően a gyári felülvizsgálatokat!
3, Szerbia nagyon okosan teszi össze a haderőfejlesztési programját, de ott van gyártói szerviz központ?
4, Horvátországban elöregedett a forgószárnyas géppark (is). Tavalyelőtt lezuhant egy náluk. Mindegyik túl van már a 30-on. Ha lesz pénzük, akkor az új építésű könnyű helinek a H145m ideális típus lenne. Ezt csak azért hagyom itt, hogy a típus piaci lehetőségei egy regionális szerviz központ esetén mik lehetnek.
Esetleg tud még valaki olyan környező országról, ahol szóba jöhet a szolnoki szerviz?