[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Tényleg a honvedelem. hu 6.800 repült órát ir.


Az immár 6800, esemény- és balesetmentes repült órával büszkélkedő, modern helikopterek díszelgő légi kötelékét a nagy elődök, azaz két Mi-24-es és egy Mi-17-es vezette.
Nem lehet, hogy az 5000 az, amit itthon repültek. A többit meg kint a németeknél?
 
Tényleg a honvedelem. hu 6.800 repült órát ir.

Az immár 6800, esemény- és balesetmentes repült órával büszkélkedő, modern helikopterek díszelgő légi kötelékét a nagy elődök, azaz két Mi-24-es és egy Mi-17-es vezette.
Maróth pedig 5200 órát mondott a tegnapi Magyar Nemzet interjúban...
 
Maróth pedig 5200 órát mondott a tegnapi Magyar Nemzet interjúban...
Október 29-én tartottak 5000 óránál.

Kicsit kevés a 200 óra növekmény 3 hónap alatt 20 helikopterre...
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Október 29-én tartottak 5000 óránál.

Kicsit kevés a 200 óra növekmény 3 hónap alatt 20 helikopterre...
Közben számolj bele egy karácsonyi időszakot.
 
Maróth Gáspár: Airbus helikopter karbantartási és felújítási régiós központ lesz Szolnok megyében

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Tudnánk egy tipp listát készíteni arról, hogy mely országok tartozhatnak majd ide?

1, Románia neve -igaz gyártó sorral kapcsolatban- már elhangzott. A pásztoroknak vörös feje lenne, amikor bejelenti a gyártó, hogy a harci helikkel a nagy karbantartásra repüljenek már át a magyar határon! (Viszont venni nem vesznek tőle új gépeket, az amerikai-lengyel együttműködésre fordultak rá és szinte minden fegyvernemben új típust kell beszerezniük, nem lenne pénzük se idejük új helikre, vagy kivonják a hadrendből őket vagy jönnének.)

2, Ukrajna nagyon érdekel, hogy van-e nagy javításra bármi telephely? A határőrség nem rég vette át az első helikoptereit az AirBustól, viszont ez aszem a most hazaárulással vádolt Porosenko kormány idejéből származó szerződés és a hadsereg elkötelezett a Bell mellett.
Ott a határőrségnek több gépe lesz mint nekünk Szolokon. Óriási üzlet lenne évtizedes távlatban, ha nálunk végeznék el kötelezően a gyári felülvizsgálatokat!

3, Szerbia nagyon okosan teszi össze a haderőfejlesztési programját, de ott van gyártói szerviz központ?

4, Horvátországban elöregedett a forgószárnyas géppark (is). Tavalyelőtt lezuhant egy náluk. Mindegyik túl van már a 30-on. Ha lesz pénzük, akkor az új építésű könnyű helinek a H145m ideális típus lenne. Ezt csak azért hagyom itt, hogy a típus piaci lehetőségei egy regionális szerviz központ esetén mik lehetnek.

Esetleg tud még valaki olyan környező országról, ahol szóba jöhet a szolnoki szerviz?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Tudnánk egy tipp listát készíteni arról, hogy mely országok tartozhatnak majd ide?

1, Románia neve -igaz gyártó sorral kapcsolatban- már elhangzott. A pásztoroknak vörös feje lenne, amikor bejelenti a gyártó, hogy a harci helikkel a nagy karbantartásra repüljenek már át a magyar határon! (Viszont venni nem vesznek tőle új gépeket, az amerikai-lengyel együttműködésre fordultak rá és szinte minden fegyvernemben új típust kell beszerezniük, nem lenne pénzük se idejük új helikre, vagy kivonják a hadrendből őket vagy jönnének.)

2, Ukrajna nagyon érdekel, hogy van-e nagy javításra bármi telephely? A határőrség nem rég vette át az első helikoptereit az AirBustól, viszont ez aszem a most hazaárulással vádolt Porosenko kormány idejéből származó szerződés és a hadsereg elkötelezett a Bell mellett.
Ott a határőrségnek több gépe lesz mint nekünk Szolokon. Óriási üzlet lenne évtizedes távlatban, ha nálunk végeznék el kötelezően a gyári felülvizsgálatokat!

3, Szerbia nagyon okosan teszi össze a haderőfejlesztési programját, de ott van gyártói szerviz központ?

4, Horvátországban elöregedett a forgószárnyas géppark (is). Tavalyelőtt lezuhant egy náluk. Mindegyik túl van már a 30-on. Ha lesz pénzük, akkor az új építésű könnyű helinek a H145m ideális típus lenne. Ezt csak azért hagyom itt, hogy a típus piaci lehetőségei egy regionális szerviz központ esetén mik lehetnek.

Esetleg tud még valaki olyan környező országról, ahol szóba jöhet a szolnoki szerviz?
Civil gépek?
Pl. légimentők sok országban repülnek Airbus heliket: a H135/H145 nem is ritka gép. Csak katonai gépek miatt nem is érné meg egy ilyen központ...
 
Civil gépek?
Pl. légimentők sok országban repülnek Airbus heliket: a H135/H145 nem is ritka gép. Csak katonai gépek miatt nem is érné meg egy ilyen központ...

Igen, ezért gondoltam, hogy össze kéne dobni minden ilyen számot, amiről tudunk. Meg azt, hogy a jövőben esetleg a környékünkön terveznek-e új gépek beszerzését valahova...
A sógoroknál ez a vagy három különböző típusból álló flotta milyen életkorú? Szlovákoknál történt bármi a szovjet forgószárnyasok lecserélésére?

A polgári felhasználás nehéz lesz. De ha valakinek van kedve, akkor a környék kórház helikoptereinek, rendőrsíégi típusainak is utána kereshetne. Érdekelne, hogy vajon mennyi van az AirBusokból és mennyire fedik le a potenciális piacot?
 
H145M, a sikersztori...

"A magyar H145M-flotta alapvetően három fő változatban érkezett hazánkba: az alap szállító (10 példány) mellett kutatás-mentésre és sebesültszállításra felszerelt (5), illetve könnyű támadó feladatokra optimalizált (5) gépeket is vásárolt a Magyar Honvédség.

...eddig már 6800 repült órát teljesített a magyar H145M-flotta

A törzs két oldalára Nexter NC621 20 milliméteres gépágyúkonténert és 70 milliméteres Thales FZ231 12 csöves rakétaindító blokkot lehet elhelyezni. Még nagyobb ütőerőt jelentenek majd a Spike ER2 irányított páncéltörő rakéták, melyek integrálása és tesztelése még nem fejeződött be. A gépre emellett a fejlett fedélzeti önvédelmi rendszerek mellett két, az ajtókba elhelyezett állványra illeszthető FN MAG58 7,62 milliméteres géppuska is került."
 
Tudnánk egy tipp listát készíteni arról, hogy mely országok tartozhatnak majd ide?

1, Románia neve -igaz gyártó sorral kapcsolatban- már elhangzott. A pásztoroknak vörös feje lenne, amikor bejelenti a gyártó, hogy a harci helikkel a nagy karbantartásra repüljenek már át a magyar határon! (Viszont venni nem vesznek tőle új gépeket, az amerikai-lengyel együttműködésre fordultak rá és szinte minden fegyvernemben új típust kell beszerezniük, nem lenne pénzük se idejük új helikre, vagy kivonják a hadrendből őket vagy jönnének.)

2, Ukrajna nagyon érdekel, hogy van-e nagy javításra bármi telephely? A határőrség nem rég vette át az első helikoptereit az AirBustól, viszont ez aszem a most hazaárulással vádolt Porosenko kormány idejéből származó szerződés és a hadsereg elkötelezett a Bell mellett.
Ott a határőrségnek több gépe lesz mint nekünk Szolokon. Óriási üzlet lenne évtizedes távlatban, ha nálunk végeznék el kötelezően a gyári felülvizsgálatokat!

3, Szerbia nagyon okosan teszi össze a haderőfejlesztési programját, de ott van gyártói szerviz központ?

4, Horvátországban elöregedett a forgószárnyas géppark (is). Tavalyelőtt lezuhant egy náluk. Mindegyik túl van már a 30-on. Ha lesz pénzük, akkor az új építésű könnyű helinek a H145m ideális típus lenne. Ezt csak azért hagyom itt, hogy a típus piaci lehetőségei egy regionális szerviz központ esetén mik lehetnek.

Esetleg tud még valaki olyan környező országról, ahol szóba jöhet a szolnoki szerviz?
Az említett országokban mind van már ilyen karbantartó központ. Vagy olyan ami képes lenne megszerezni ezekre a típusokra is a tanúsítványt. Mindenki ezt kérte a gépek beszerzése mellé.

Igen, ezért gondoltam, hogy össze kéne dobni minden ilyen számot, amiről tudunk. Meg azt, hogy a jövőben esetleg a környékünkön terveznek-e új gépek beszerzését valahova...
A sógoroknál ez a vagy három különböző típusból álló flotta milyen életkorú? Szlovákoknál történt bármi a szovjet forgószárnyasok lecserélésére?

A polgári felhasználás nehéz lesz. De ha valakinek van kedve, akkor a környék kórház helikoptereinek, rendőrsíégi típusainak is utána kereshetne. Érdekelne, hogy vajon mennyi van az AirBusokból és mennyire fedik le a potenciális piacot?
Az osztrákok most vettek Leonardo helikoptereket, az Blackhawkok most lettek felújítva.
A szlovákok Bell helikopterket vettek belügyi feladatokra, Blackhawkot katonai célokra.
Szerintem is inkább a "nyugati civil gépek olcsóbb karbantartó helye" lehet a terv alapja.
 
Az említett országokban mind van már ilyen karbantartó központ. Vagy olyan ami képes lenne megszerezni ezekre a típusokra is a tanúsítványt. Mindenki ezt kérte a gépek beszerzése mellé.


Az osztrákok most vettek Leonardo helikoptereket, az Blackhawkok most lettek felújítva.
A szlovákok Bell helikopterket vettek belügyi feladatokra, Blackhawkot katonai célokra.
Szerintem is inkább a "nyugati civil gépek olcsóbb karbantartó helye" lehet a terv alapja.
Ne feledjük, a légimentők H135-öseit, valamint kérdés, hogy maradnak-e a Rendőrségnél az MD-knél. Azok sem lesznek fiatalabbak.
Ezen kívül a horvát, a szlovén és az osztrák rendőrség is H135-ösöket használ.
 
H145M, a sikersztori...

"A magyar H145M-flotta alapvetően három fő változatban érkezett hazánkba: az alap szállító (10 példány) mellett kutatás-mentésre és sebesültszállításra felszerelt (5), illetve könnyű támadó feladatokra optimalizált (5) gépeket is vásárolt a Magyar Honvédség.

...eddig már 6800 repült órát teljesített a magyar H145M-flotta

A törzs két oldalára Nexter NC621 20 milliméteres gépágyúkonténert és 70 milliméteres Thales FZ231 12 csöves rakétaindító blokkot lehet elhelyezni. Még nagyobb ütőerőt jelentenek majd a Spike ER2 irányított páncéltörő rakéták, melyek integrálása és tesztelése még nem fejeződött be. A gépre emellett a fejlett fedélzeti önvédelmi rendszerek mellett két, az ajtókba elhelyezett állványra illeszthető FN MAG58 7,62 milliméteres géppuska is került."
A "sebesült szállító" valójában "Search and Rescue" (SAR) - valami Google fordítós hülyeség amit ír ez a cikk...
Update: látom hogy a SAR-t is írja - valahogy beleakadtam a sebesült szállító szóba...
 
A SAR és a MEDEVAC (sebesültszállító) az nem ugyanazt a feladatrendszert takarja!
H145M kapcsán csak SAR-t hallottam.
Egészségügyi berendezés (pl hordágy tartók) mondjuk bármelyikbe építhető - a sima szállítóba (LUH) is.
A SAR hoz kell fényszóró, EOS torony - az nem biztos hogy felrakható a sima szállítóra (LUH), bár annyira lehetetlennek sem tűnik...
 
H145M kapcsán csak SAR-t hallottam.
Egészségügyi berendezés (pl hordágy tartók) mondjuk bármelyikbe építhető - a sima szállítóba (LUH) is.
A SAR hoz kell fényszóró, EOS torony - az nem biztos hogy felrakható a sima szállítóra (LUH), bár annyira lehetetlennek sem tűnik...
Mind a 20 gépünk alkalmas az összes feladat ellátására. Az, hogy 10-5-5-ös konfigban érkeztek, az csak annyit jelent, hogy gyárilag ezeket a cuccokat szerelték rájuk/beléjük. Ha rendelünk stikában még 5-10 EO tornyot, meg ugyan ennyi pilont, akkor hirtelen - ha szükség lenne rá - lesz 5-10-zel több light attack gépünk.
 
Mind a 20 gépünk alkalmas az összes feladat ellátására. Az, hogy 10-5-5-ös konfigban érkeztek, az csak annyit jelent, hogy gyárilag ezeket a cuccokat szerelték rájuk/beléjük. Ha rendelünk stikában még 5-10 EO tornyot, meg ugyan ennyi pilont, akkor hirtelen - ha szükség lenne rá - lesz 5-10-zel több light attack gépünk.
Jó lenne fegyverből EO tornyoból mégegyszer ennyi. (mindenből legalább 10 db)
Azt hiszem mondjuk a SAR-gépen extraként van jelvevő, ami segít megtalálni a lelőtt, de katapultált pilóták transponderét...
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Jó lenne fegyverből EO tornyoból mégegyszer ennyi. (mindenből legalább 10 db)
Azt hiszem mondjuk a SAR-gépen extra ként van jelvevő, ami segít megtalálni a lelőtt, de katapultált pilóták transponderét...
Amire te gondolsz, az a CSAR. Azt H145M sosem fog csinálni. Ahhoz biztosító katonák kellenek. Az a H225M feladata.
Jelen esetben a SAR az nálunk egy békeidős belügyi feladat. Alapvetően háborús időkben a SAR helikopterekre megy fel a pilon, és mennek light attack-ni, meg felderítő helikoptereződni. Persze searchlight nélkül!