A hovedelem.hu szerint: "az ajtókba elhelyezett állványra illeszthető FN MAG58 7,62 milliméteres géppuska is került."A helikre meg a rohamcsónakokra lesz Dillon Aero M134D gatling gun?
Németeknek is van...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A hovedelem.hu szerint: "az ajtókba elhelyezett állványra illeszthető FN MAG58 7,62 milliméteres géppuska is került."A helikre meg a rohamcsónakokra lesz Dillon Aero M134D gatling gun?
Németeknek is van...
Szerb gépen:
Erről már szeretnék képet is látni - magyar helikopteren MAG géppuskát...annyira filléres dolog akár csak 70mm-es rakéta (ennek kb. 1mFt darabja) és egyelőre nem kerültek beszerzésre. (vagy legalábbis nincs erre utaló jel...)
Miért nem vették még át részlegesen a kutató-mentő készültségadást, hogy ezzel felszabaduljon az egyik Mi-17? Ahogy korábban mondták, tervezték. Pedig most már hivatalosan is rendszerben áll a típus, ami azt jelenti képes ellátni azokat a feladatokat, amire vették őket.H145M kapcsán csak SAR-t hallottam.
Egészségügyi berendezés (pl hordágy tartók) mondjuk bármelyikbe építhető - a sima szállítóba (LUH) is.
A SAR hoz kell fényszóró, EOS torony - az nem biztos hogy felrakható a sima szállítóra (LUH), bár annyira lehetetlennek sem tűnik...
mert mondjuk nincs rá szükség?A GUV-8700 geppuskakonténereinkben van GShG-7.62 4 csövű ruszki gázhajtású gatling rendszerű géppuska.
Máig nem értem, hogy miért nem szedtük már ki a konténerekből és nem applikáltuk a helikoptereinbe, hajóinkra, MRAP-jeinkre, stb.
Látványos lenne.
Szia,Miért nem vették még át részlegesen a kutató-mentő készültségadást, hogy ezzel felszabaduljon az egyik Mi-17? Ahogy korábban mondták, tervezték. Pedig most már hivatalosan is rendszerben áll a típus, ami azt jelenti képes ellátni azokat a feladatokat, amire vették őket.
Konkrétan ez a fegyver egy nem túl jól sikerült konstrukció, akadásra nagyon hajlamos.A GUV-8700 geppuskakonténereinkben van GShG-7.62 4 csövű ruszki gázhajtású gatling rendszerű géppuska.
Máig nem értem, hogy miért nem szedtük már ki a konténerekből és nem applikáltuk a helikoptereinbe, hajóinkra, MRAP-jeinkre, stb.
Látványos lenne.
Magyarországi békeidős feladatrendszerben szerintem 99%-ban elegendő a H145M is a SAR feladatokra.Szia,
Ez jelentos visszalepes lenne nagyon sok tekintetben.
Szamomra meg az sem magatol ertetodo, hogy a magyar pilotak jogosultak-e onalloan vezetni a helikoptert (ertsd: annyira kicsi a H-145M, hogy a kutato-mento keszultseg eseten mar egyszeruen nem fer be a masodpilota, aki egyebkent minden mas esetben kotelezo, hogy a gepszemelyzet resze legyen - vagyis semmilyen mas esetben sem jelente korlatozast, ha a magyar pilotak csak masodpilotaval repulhetnek tervezetten).
Egy esetleges legibalesetnel feltetelezheto, hogy 1-nel tobb serult van, marpedig a Mi-17-be belefer a tobb serult is.
Korabban volt egy cikk, hogy a Mi-17-esek felszerelesenek resze a muszaki-mento eszkozok, a H-145M eseten viszont lenyegeben meg kell varniuk a tuzoltok helyszinre erkezeset, es csak utana tudjak megkezdeni a serultek kimenteset a roncsokbol.
Szoval szerintem sokkal jobb otlet lenne megvarni, amig a H-225M-ek megjonnek, es azokkal adni a kutato-mento keszultseget.
A fentieknek reszben ellent mond, hogy az arvizek idejen adtak Mi-24-gyel is keszultseget, ami latszolag csak kicsivel nagyobb szallito kapacitasu a H-145M-nel, de lehet, hogy a valosagban van az dupla is.
Nyilvanvaloan, ha egy katapultalt vadaszpilotat kell kimenteni, akkor az 1 serult/helikopter kapacitas nem korlat, tehat volt ertelme a honvedseg reszerol megvenni a SAR felszerelest, de szerintem az utasszallitok vedelmere keves a H-145M.
Mind a 20 gépünk alkalmas az összes feladat ellátására. Az, hogy 10-5-5-ös konfigban érkeztek, az csak annyit jelent, hogy gyárilag ezeket a cuccokat szerelték rájuk/beléjük. Ha rendelünk stikában még 5-10 EO tornyot, meg ugyan ennyi pilont, akkor hirtelen - ha szükség lenne rá - lesz 5-10-zel több light attack gépünk.
A szenzortorony nélküli Mi-17-el éjszaka keresni valakit vagy valamit... csak ezt gondold végig és rájössz, miért kellene hogy már régen kutató-mentő készültségben álljon H145M és nem a H225M-re kellene várni még évekig. Az ország egyik felén Mi-17, a másikon H145M. Ha valami történik, valószínűleg úgy is riasztva lesz mindkettő. A kicsi megtalálja, a nagyon pedig meg lesz minden, ami kell. Ha jól emlékszem, késöbb is H145M-H225M felállásban tervezik a kutató-mentő készültséget.Ez jelentos visszalepes lenne nagyon sok tekintetben.
Ez egy jógondolat. A két pilótás üzemre én is emlékszem, hogy mondták, de már nem emlékszem rá pontosan miért kell. A mentősök a kisebb EC-135-tel 3 fővel oldják meg (pilóta, orvos, ápoló/mentőtiszt), így még van egy szabad szék és egy hely a fekvőbetegnek. A H145M nagyobb, abban több helynek kell lenni.Szamomra meg az sem magatol ertetodo, hogy a magyar pilotak jogosultak-e onalloan vezetni a helikoptert (ertsd: annyira kicsi a H-145M, hogy a kutato-mento keszultseg eseten mar egyszeruen nem fer be a masodpilota, aki egyebkent minden mas esetben kotelezo, hogy a gepszemelyzet resze legyen - vagyis semmilyen mas esetben sem jelente korlatozast, ha a magyar pilotak csak masodpilotaval repulhetnek tervezetten).
Azért a lényeg, a külföldi cikk linkje, az legyen meg itt is.2021: MH 86. Szolnok Helikopter Bázis - Lowpass Aviation.com
MH 86. Szolnok Helikopter Bázis History: Szolnok, also known as Szolnok-Rákóczifalva, was the more important of the two airfields during World War II compared to the Szolnok-Szandai airfield, which is closer to the city and was only used by the German Air Force as an alternative airfield during...lowpassaviation.com
A cikk azt irja, idén indítanak rakétákat is a hazai 145-ösök.Azért a lényeg, a külföldi cikk linkje, az legyen meg itt is.
Személyesen jártak itt a cikk írók, a fotók is saját képek többnyire.Azért a lényeg, a külföldi cikk linkje, az legyen meg itt is.