Kutató mentő feladatokra is beállhat lassan a gép. Felszerelés, személyzet adott. 1 pilóta repüli, 1 fedélzeti rendszerkezelő a másodpilóta helyett. 1 pilóta a súlymegtakarítás miatt hasznos.
Kutató mentő konfig.
Felszerelés
1 fő eü. személyzet
1 fő ejtőernyős
1 fő pilóta
1 fő Fedélzeti rendszerkezelő (navigációs, kommunikációs rendszereken túl a csörlőt is kezeli)
Súlyra figyelni kell, ilyenkor full üzemanyaggal nem mehet.
A határszakasz ellenőrzést aktívan végzik a 15D-és
szenzortornyú gépek. Kameraképe frankó, éjszakai bevetésnél is (éjjellátó szemüveget is használnak. Önálló NVG-s repüléshez 30-50 óra NVG-s kiképzési repülés kell) . A földi rendőröket, katonákat ilyenkor a gépen egy felderítő katona segíti.
Fegyverrendszerre is volt képzés, éjjeli NVG-s is. Külön lövészképzés is volt a németekkel, de van már magyar kiképző is. Eddig pilotákat képezték fegyverkezelésre, de fedélzeti rendszerkezelőket is fognak. Az első éleslövészetet teljesen magyar személyzet hajtotta végre szeptemberben.
Az oldalszél jelentősen befolyásolja a találati pontosságot. Ha az oldalszél tolja a helikoptert, akkor a gép valamennyit kompenzál, de a pilóta tartja célon a 145-öst. A kiképzett pilotáknak időközönként kötelező lőni, némi könnyítéssel. Fotólövészetet is elfogadnak. Tavasszal lesznek fegyverrendszer-harmonizációs tanfolyamok. Belőve jöttek, de ezeket bizonyos karbantartasok után ismételni kell. A fegyvert és az elektrooptikai rendszert kell összehangolni.
További képességek folyamatban.
Ajtólövész alkalmazása afgán tapasztalatok alapján.
Gyorsköteles képzés februártól. A különlegesek által használt SPIES köteles képzést még ki kell dolgozni.
Külső súly esetén a max. terhelhetőség 1.600 kg, de minimális üzemanyaggal.
Műszaki gyakorlat volt áprilisban. 1 C-17-esbe bepakoltak 3db 145-öst.1,5-3 óra alatt lehet utána újra működőképessé tenni. Csak a forgószárnylapátokat kell leszerelni.
Már a KC390-esre is elkezdődött a tervezés. Ott több bontás kell.