Sztem van 1 régi struktúra, amit a 17esekkel használtak. Ezt az új 225-ösre könnyű átvenni. Viszont egy kisebb 145-ösre modernizálni kellene.
Szia,
Az a gond, hogy a "modernizalas" az hatarozottan kepessegcsokkentest jelentene ebben az esetben.
Ha jol tudom, akkor jelenleg a Mi-17-eseken 3 fo tud kiszallni.
Ez a kovetkezo szempontok alapjan nagyon jo:
-Ha beteget kell szallitani (nagyjabol mindig kell!), akkor kozben a mentotiszt/orvos ertekes munkat vegezhet, nem neki kell cipekednie.
-Ha muszaki mentest kell vegezni (nem ritka, hogy valaki beszorul), akkor van felszereles es ember, aki ezt el tudja vegezni.
-Ha ujraelesztest kell vegrehajtani, akkor a mentotiszt/orvos emelt szinten vegezheti ezt (az alapszintu ujraeleszteshez 2 ember kell, itt van egy 3. aki kepes gyogyszert adni, manualis defit kezelni, vagy akar pacemakert beallitani).
-Tomeges balesetnel/katasztrofanal a mentotiszt/orvosnak tilos ellatast vegeznie (kiveve az egymozdulatos egyszeru legutbiztositast), az o feladata az osztalyozas (triazs), nagyon nem mindegy, hogy 1 vagy 2 embernek tudja delegalni az azonnali eletmento beavatkozasokat. Amikor epp nem kell ilyet vegrehajtani, akkor pedig segithetnek atkutatni a teruletet, gyorsabban megtalalni a tuleloket.
Lathato, hogy ezek mindegyike serulne abban az esetben, ha csak 2-en szallnak ki. Szoval szerintem nagyon jo koncepcio az, hogy a H-225-osok valtsak a Mi-17-eseket!
Es az is lathato, hogy miert tettem idezojelbe a korabbi hozzaszolasomban az "ejtoernyos"-t, hiszen neki igen apro feladata az, hogy ejtoernyos legyen (abban az esetben, ha a gep nem tud sem leszallni, sem kotelet leereszteni, akkor ernyovel kiugorva megkezdheti az elsosegelynyujtast - ez a kepesseg hasznos, de igen ritkan hasznalt). Viszont a betegszallitas folyamatos feladata, tomeges balesetnel es ujraelesztesnel az elsosegelynyujtas/eletmentes is; illetve amig volt felszerelese, addig a muszaki mentes (beszorultak kimenekitese) is az o feladatuk volt.