[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Lehet hogy sokan meg köveznek de én véleményem szerint nem lett túl jó beszerzés ez a kis gép. Az a véleményem elkellene gondolkodni hogy eladjunk legalább 6-8db -ot az így befolyt összegből a meglévő flottát átkellene építeni az 5 lapátos verzióra és valahogy integrálni kellen valamilyen pótüzemanyag tartály hozzá.
Elképzelésem szerint:
-5db ot kapna a Harci helikopter zászlóalj (minden feladathoz szükséges rendszerrel felszerelve).
-5db ot kapna a Szállító helikopter zászlóalj ( csak a szállítási feladathoz szükséges felszereléssel).
-És 2-4db ot kapna a Vegyes kiképző század ( ez is lehetne már zászlóalj).
Sajnos a kutató-mentő feladatra nem túl alkalmas gépet kivezetném ebből a feladatból. Helyette majd csak a H-225 alkalmaznám, addig Mi -17 maradna.
 
Lehet hogy sokan meg köveznek de én véleményem szerint nem lett túl jó beszerzés ez a kis gép. Az a véleményem elkellene gondolkodni hogy eladjunk legalább 6-8db -ot az így befolyt összegből a meglévő flottát átkellene építeni az 5 lapátos verzióra és valahogy integrálni kellen valamilyen pótüzemanyag tartály hozzá.
Elképzelésem szerint:
-5db ot kapna a Harci helikopter zászlóalj (minden feladathoz szükséges rendszerrel felszerelve).
-5db ot kapna a Szállító helikopter zászlóalj ( csak a szállítási feladathoz szükséges felszereléssel).
-És 2-4db ot kapna a Vegyes kiképző század ( ez is lehetne már zászlóalj).
Sajnos a kutató-mentő feladatra nem túl alkalmas gépet kivezetném ebből a feladatból. Helyette majd csak a H-225 alkalmaznám, addig Mi -17 maradna.
Helikopteres hajózó vagy? Vagy honnan vontad le ezeket a következtetéseket?
 
  • Imádom
Reactions: Törölt tag
remélem nem arról fog akkor szólni a misszió, hogy az EU-task force meg a Mali kormányát akarja elzavarni...
Ezt a Mali sztorit nem érzem a mi problémánknak. Ott a Földközi-tenger: azt kell keményen őrizni, kipukkasztani a gumicsónakokat, aztán nem jut át senki! A Török irányt kell szárazföldön jobban őrizni és megvenni észak-frikában mindenk kormányt, hadurat 'kilóra" hogy ne engedjen át senkit.
Sokkal hatékonyabb mint Maliban szarakodni...pláne nekünk.
Mali nem a menekültek miatt fontos,hanem az arany,urán és magnézium bányák miatt.
Gondolom egyiket sem kell részletezni mihez kellenek...
A dolog pikantériája,hogy most hívták oda a Wagner csoportot,rendet tartani,akik meg ugye Putyin barátunk magánhadserege.. Na ez tényleg pikáns kis történet lesz,amikor fegyvertársak leszünk a medvével,merthogy lassan tény lesz! :cool:
 
90 műszaki, 50 pilóta kapott képzést. Mki maradt, senki se lécelt le az Airbus végzettséggel.
Egyszer 50, máskor 60 pilótát mondanak. Szerződéskötéskor 50-ről volt szó. Nem tudom, mi okozhatja a zavart és miért írnak/mondanak néhány cikkben 60-at. De a repült órában is volt a tegnapi írásokban 800 óra eltérés. Ezért jó a videó, mert akkor egyértelmű hogy ki mondta, mit mondott, hogyan mondta.
 
Maróth Gáspár: Airbus helikopter karbantartási és felújítási régiós központ lesz Szolnok megyében

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az új életpálya modell: kitanulod a bázison az Airbus helikopter-szerelést, aztán pár év után átmehetsz pár kilométerrel arrébb ugyanazt csinálni 3x annyiért... :)
Mondjuk mindig jobb mint ha külföldre menne...legalább háború esetén be lehet őket hívni.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
Lehet hogy sokan meg köveznek de én véleményem szerint nem lett túl jó beszerzés ez a kis gép. Az a véleményem elkellene gondolkodni hogy eladjunk legalább 6-8db -ot az így befolyt összegből a meglévő flottát átkellene építeni az 5 lapátos verzióra és valahogy integrálni kellen valamilyen pótüzemanyag tartály hozzá.
Elképzelésem szerint:
-5db ot kapna a Harci helikopter zászlóalj (minden feladathoz szükséges rendszerrel felszerelve).
-5db ot kapna a Szállító helikopter zászlóalj ( csak a szállítási feladathoz szükséges felszereléssel).
-És 2-4db ot kapna a Vegyes kiképző század ( ez is lehetne már zászlóalj).
Sajnos a kutató-mentő feladatra nem túl alkalmas gépet kivezetném ebből a feladatból. Helyette majd csak a H-225 alkalmaznám, addig Mi -17 maradna.
Jajj istenem,komolyan mit ártott ez a szerencsétlen helikopter itt egyeseknek? :D
20 gép az minden,csak nem sok... kapásból persze szabaduljunk is meg a felétől. A H-225M-ek beérkezésével lesz végre egy nagyjából értelmezhető méretű helikopterflottánk. Ne abból induljunk ki,hogy a rendszerváltás óta sikerült pár működő gépre rohasztani a helikopterállományt,az nem volt normális.
Maga a H-145 meg nem vállt nálunk semmi hadrendben lévő helikoptert,se a Mi-17-est,se a 24-est,ne ezekhez hasonlítgassuk már állandóan könyörgöm! Gyakorlatilag ezek a helikopterek a Mi-2 "váltótípusának" tekinthetők,ha már nagyon analógiát keresünk,a dolog szépséghibája,hogy évtizedek kellettek hozzá,hogy a hiányzó könnyűhelikopter kategória újra legyen élesztve,mert ez alatt mindenre is a Mi-8/17 gépeket kellett használni,akkor is ha egy kisebb,könnyebb típus adott feladatra ideálisabb lett volna.
A harci helikopteres dolgot meg végképp felejtsük már el a típussal kapcsolatban,soha nem merült fel,hogy az lenne,soha nem is nevezték annak. Könnyű támogató szerepkörben lesznek a felfegyverzett peldányok( az is 5 db a 20-ból,bár a H-Force csatlakozók megvannak minden gépben elvileg),a kettő meg nagyon nem ugyan az. Ez a típus még mindig egy könnyű szállító helikopter,amit lehet még használni pl. kiképzésre,határellenőrzésre,SAR feladatokra,nyilván kiegészítésként a Mi-17,majd később az azt váltó H-225M mellé, mert ugye a felszereltségét a mérete ebben erősen behatárolja,de lehet olyan helyzet,amikor pont a kis méret lehet fontos. Plusz a különlegesek is használhatják a típust és a felfegyverezhetőségének köszönhetően tűztámogatást is tud nyújtani.
Komolyan kérdezem,hogy most mi is a probléma ezzel a típussal,és miért is lenne 20 db belőle sok?
 
Jajj istenem,komolyan mit ártott ez a szerencsétlen helikopter itt egyeseknek? :D
20 gép az minden,csak nem sok... kapásból persze szabaduljunk is meg a felétől. A H-225M-ek beérkezésével lesz végre egy nagyjából értelmezhető méretű helikopterflottánk. Ne abból induljunk ki,hogy a rendszerváltás óta sikerült pár működő gépre rohasztani a helikopterállományt,az nem volt normális.
Maga a H-145 meg nem vállt nálunk semmi hadrendben lévő helikoptert,se a Mi-17-est,se a 24-est,ne ezekhez hasonlítgassuk már állandóan könyörgöm! Gyakorlatilag ezek a helikopterek a Mi-2 "váltótípusának" tekinthetők,ha már nagyon analógiát keresünk,a dolog szépséghibája,hogy évtizedek kellettek hozzá,hogy a hiányzó könnyűhelikopter kategória újra legyen élesztve,mert ez alatt mindenre is a Mi-8/17 gépeket kellett használni,akkor is ha egy kisebb,könnyebb típus adott feladatra ideálisabb lett volna.
A harci helikopteres dolgot meg végképp felejtsük már el a típussal kapcsolatban,soha nem merült fel,hogy az lenne,soha nem is nevezték annak. Könnyű támogató szerepkörben lesznek a felfegyverzett peldányok( az is 5 db a 20-ból,bár a H-Force csatlakozók megvannak minden gépben elvileg),a kettő meg nagyon nem ugyan az. Ez a típus még mindig egy könnyű szállító helikopter,amit lehet még használni pl. kiképzésre,határellenőrzésre,SAR feladatokra,nyilván kiegészítésként a Mi-17,majd később az azt váltó H-225M mellé, mert ugye a felszereltségét a mérete ebben erősen behatárolja,de lehet olyan helyzet,amikor pont a kis méret lehet fontos. Plusz a különlegesek is használhatják a típust és a felfegyverezhetőségének köszönhetően tűztámogatást is tud nyújtani.
Komolyan kérdezem,hogy most mi is a probléma ezzel a típussal,és miért is lenne 20 db belőle sok?
Nem sok a 20 darab csak az a baj hogy nem 15 Apache-ot kisér...!
 
Komolyan kérdezem,hogy most mi is a probléma ezzel a típussal,és miért is lenne 20 db belőle sok?
Azért sok, mert nem Hind! :D

Amúgy szerintem darbara is minőségre is jó választás! Nem kell tőle azt várni mint egy Hindtől.
Páncélvadásznak is jó lesz: látnia sem kell a célt, nem kell a frontra berepülni elég ha koordinátákra(!) eregeti a Spike ER2-eseket.
Percek alatt ott lehet a front bármely szakaszán, ahol "gyors gyérítés" kell. A föld felett pár tíz méterrel repülve az ellenséges légvédelem sem szúrja ki, pláne ha jól kihasználja a terepet. Ha tartja a 8-10km-es távolságot a fronttól, akkor MANPAD sem jelet rá veszélyt.
Persze elsődleges feladata ahogy írtad: kiképzés,határellenőrzés, SAR, kommandós kirakás és felszedés, stb.
 
Nagy dolgok történnek mostanában nálunk: a héten többek között annak örülhettünk, hogy hadrendbe állt az utolsó Airbus H145M is.

Természetesen ezúttal is hoztunk egy exkluzív videót az eseményről, és ha kíváncsi vagy, mi hangzott el kamerán kívül, kövess minket a következő napokban is!

 
Nagy dolgok történnek mostanában nálunk: a héten többek között annak örülhettünk, hogy hadrendbe állt az utolsó Airbus H145M is.

Természetesen ezúttal is hoztunk egy exkluzív videót az eseményről, és ha kíváncsi vagy, mi hangzott el kamerán kívül, kövess minket a következő napokban is!

Várom az a műsort ezen az FB oldalon, amikor M.G. olvasói kérdésekre válaszol!
 
Egyszer 50, máskor 60 pilótát mondanak. Szerződéskötéskor 50-ről volt szó. Nem tudom, mi okozhatja a zavart és miért írnak/mondanak néhány cikkben 60-at. De a repült órában is volt a tegnapi írásokban 800 óra eltérés. Ezért jó a videó, mert akkor egyértelmű hogy ki mondta, mit mondott, hogyan mondta.
Tényleg a honvedelem. hu 6.800 repült órát ir.


Az immár 6800, esemény- és balesetmentes repült órával büszkélkedő, modern helikopterek díszelgő légi kötelékét a nagy elődök, azaz két Mi-24-es és egy Mi-17-es vezette.