[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Tetszik
Reactions: vasszekely
H145M kapcsán csak SAR-t hallottam.
Egészségügyi berendezés (pl hordágy tartók) mondjuk bármelyikbe építhető - a sima szállítóba (LUH) is.
A SAR hoz kell fényszóró, EOS torony - az nem biztos hogy felrakható a sima szállítóra (LUH), bár annyira lehetetlennek sem tűnik...
Miért nem vették még át részlegesen a kutató-mentő készültségadást, hogy ezzel felszabaduljon az egyik Mi-17? Ahogy korábban mondták, tervezték. Pedig most már hivatalosan is rendszerben áll a típus, ami azt jelenti képes ellátni azokat a feladatokat, amire vették őket.
 
A GUV-8700 geppuskakonténereinkben van GShG-7.62 4 csövű ruszki gázhajtású gatling rendszerű géppuska.
Máig nem értem, hogy miért nem szedtük már ki a konténerekből és nem applikáltuk a helikoptereinbe, hajóinkra, MRAP-jeinkre, stb.
Látványos lenne.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and Ocses
A GUV-8700 geppuskakonténereinkben van GShG-7.62 4 csövű ruszki gázhajtású gatling rendszerű géppuska.
Máig nem értem, hogy miért nem szedtük már ki a konténerekből és nem applikáltuk a helikoptereinbe, hajóinkra, MRAP-jeinkre, stb.
Látványos lenne.
mert mondjuk nincs rá szükség? :)

Erősen túl értékeltek ezek a gatling fegyverek: nagyon sok lőszert zabálnak amik nagy része nem is a célba csapódik.
Egyedül repülő eszközökön, vadászgépeken indokolt, mert nagy sebesség miatt nagyon kicsi az "időablak" amíg a célon van a fegyver.
Amúgy csak lőszerpazarlás...
 
Véletlen megtaláltam a NEXTER 2018 lőszer katalógusát, benne az össze létező kaliber, amit gyártanak műszaki adatokkal, páncéláttörési értékekkel, stb. Érdekes olvasmány.

Nézzük: mit várhatunk a H145M francia gépágyújától, amibe lőszer valószínűleg a Nextertől vesszük:
20mm X 102 AP-T - 20mm/30°/800m - BTR-t simán lyukasztja minden szinte szögből, de még BMP-ket is kilőheti.
20mm X 102 HEI - repeszromboló gyújtó lövedék, 9 gramm RDX/aluminium van benne (kb. negyede egy 40X46mm gránátvető lövedék töltetének) és 2000m a hatásos lőtávolsága.
 
Miért nem vették még át részlegesen a kutató-mentő készültségadást, hogy ezzel felszabaduljon az egyik Mi-17? Ahogy korábban mondták, tervezték. Pedig most már hivatalosan is rendszerben áll a típus, ami azt jelenti képes ellátni azokat a feladatokat, amire vették őket.
Szia,

Ez jelentos visszalepes lenne nagyon sok tekintetben.

Szamomra meg az sem magatol ertetodo, hogy a magyar pilotak jogosultak-e onalloan vezetni a helikoptert (ertsd: annyira kicsi a H-145M, hogy a kutato-mento keszultseg eseten mar egyszeruen nem fer be a masodpilota, aki egyebkent minden mas esetben kotelezo, hogy a gepszemelyzet resze legyen - vagyis semmilyen mas esetben sem jelente korlatozast, ha a magyar pilotak csak masodpilotaval repulhetnek tervezetten).

Egy esetleges legibalesetnel feltetelezheto, hogy 1-nel tobb serult van, marpedig a Mi-17-be belefer a tobb serult is.

Korabban volt egy cikk, hogy a Mi-17-esek felszerelesenek resze a muszaki-mento eszkozok, a H-145M eseten viszont lenyegeben meg kell varniuk a tuzoltok helyszinre erkezeset, es csak utana tudjak megkezdeni a serultek kimenteset a roncsokbol.

Szoval szerintem sokkal jobb otlet lenne megvarni, amig a H-225M-ek megjonnek, es azokkal adni a kutato-mento keszultseget.

A fentieknek reszben ellent mond, hogy az arvizek idejen adtak Mi-24-gyel is keszultseget, ami latszolag csak kicsivel nagyobb szallito kapacitasu a H-145M-nel, de lehet, hogy a valosagban van az dupla is.

Nyilvanvaloan, ha egy katapultalt vadaszpilotat kell kimenteni, akkor az 1 serult/helikopter kapacitas nem korlat, tehat volt ertelme a honvedseg reszerol megvenni a SAR felszerelest, de szerintem az utasszallitok vedelmere keves a H-145M.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A GUV-8700 geppuskakonténereinkben van GShG-7.62 4 csövű ruszki gázhajtású gatling rendszerű géppuska.
Máig nem értem, hogy miért nem szedtük már ki a konténerekből és nem applikáltuk a helikoptereinbe, hajóinkra, MRAP-jeinkre, stb.
Látványos lenne.
Konkrétan ez a fegyver egy nem túl jól sikerült konstrukció, akadásra nagyon hajlamos.
 
Szia,

Ez jelentos visszalepes lenne nagyon sok tekintetben.

Szamomra meg az sem magatol ertetodo, hogy a magyar pilotak jogosultak-e onalloan vezetni a helikoptert (ertsd: annyira kicsi a H-145M, hogy a kutato-mento keszultseg eseten mar egyszeruen nem fer be a masodpilota, aki egyebkent minden mas esetben kotelezo, hogy a gepszemelyzet resze legyen - vagyis semmilyen mas esetben sem jelente korlatozast, ha a magyar pilotak csak masodpilotaval repulhetnek tervezetten).

Egy esetleges legibalesetnel feltetelezheto, hogy 1-nel tobb serult van, marpedig a Mi-17-be belefer a tobb serult is.

Korabban volt egy cikk, hogy a Mi-17-esek felszerelesenek resze a muszaki-mento eszkozok, a H-145M eseten viszont lenyegeben meg kell varniuk a tuzoltok helyszinre erkezeset, es csak utana tudjak megkezdeni a serultek kimenteset a roncsokbol.

Szoval szerintem sokkal jobb otlet lenne megvarni, amig a H-225M-ek megjonnek, es azokkal adni a kutato-mento keszultseget.

A fentieknek reszben ellent mond, hogy az arvizek idejen adtak Mi-24-gyel is keszultseget, ami latszolag csak kicsivel nagyobb szallito kapacitasu a H-145M-nel, de lehet, hogy a valosagban van az dupla is.

Nyilvanvaloan, ha egy katapultalt vadaszpilotat kell kimenteni, akkor az 1 serult/helikopter kapacitas nem korlat, tehat volt ertelme a honvedseg reszerol megvenni a SAR felszerelest, de szerintem az utasszallitok vedelmere keves a H-145M.
Magyarországi békeidős feladatrendszerben szerintem 99%-ban elegendő a H145M is a SAR feladatokra.
Egy esetleges légibalesetnél nem a SAR helikopter feladata minden beteget elszállítani.
Ilyen esetben nem csak a készenléti gépet riasztják, hanem nagyjából mindenkit, akit tudnak. Ebben az esetben menne az összes sima civil mentőheli, illetve kis késéssel a Mi-17 is.
 
Mind a 20 gépünk alkalmas az összes feladat ellátására. Az, hogy 10-5-5-ös konfigban érkeztek, az csak annyit jelent, hogy gyárilag ezeket a cuccokat szerelték rájuk/beléjük. Ha rendelünk stikában még 5-10 EO tornyot, meg ugyan ennyi pilont, akkor hirtelen - ha szükség lenne rá - lesz 5-10-zel több light attack gépünk.

Célszerű lenne teljes készlettel rendelkezni felfegyverezhetőség terén a helikoptereinkhez, minden gép esetében. Nem tudható mit hoz a "nemzetközi helyzet fokozódik" történet. De most szinte mindenki versenyt fut fegyverekeért.
 
Ez jelentos visszalepes lenne nagyon sok tekintetben.
A szenzortorony nélküli Mi-17-el éjszaka keresni valakit vagy valamit... csak ezt gondold végig és rájössz, miért kellene hogy már régen kutató-mentő készültségben álljon H145M és nem a H225M-re kellene várni még évekig. Az ország egyik felén Mi-17, a másikon H145M. Ha valami történik, valószínűleg úgy is riasztva lesz mindkettő. A kicsi megtalálja, a nagyon pedig meg lesz minden, ami kell. Ha jól emlékszem, késöbb is H145M-H225M felállásban tervezik a kutató-mentő készültséget.
 
Szamomra meg az sem magatol ertetodo, hogy a magyar pilotak jogosultak-e onalloan vezetni a helikoptert (ertsd: annyira kicsi a H-145M, hogy a kutato-mento keszultseg eseten mar egyszeruen nem fer be a masodpilota, aki egyebkent minden mas esetben kotelezo, hogy a gepszemelyzet resze legyen - vagyis semmilyen mas esetben sem jelente korlatozast, ha a magyar pilotak csak masodpilotaval repulhetnek tervezetten).
Ez egy jógondolat. A két pilótás üzemre én is emlékszem, hogy mondták, de már nem emlékszem rá pontosan miért kell. A mentősök a kisebb EC-135-tel 3 fővel oldják meg (pilóta, orvos, ápoló/mentőtiszt), így még van egy szabad szék és egy hely a fekvőbetegnek. A H145M nagyobb, abban több helynek kell lenni.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and bel
Amikor a magyar védelmi fejlesztésekkel kapcsolatban ilyen visszajelzést kapunk az amerikai kollégáktól.
fb://photo/124163853468921?set=a.113009597917680

fb://photo/124163853468921?set=a.113009597917680&sfnsn=mo://photo/124163853468921?set=a.113009597917680&sfnsn=mo