[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 792
113

A dandár jelenlegi egyszerűsített felépítése:

Szállító helikopter zászlóalj

Harci helikopter zászlóalj,

Különleges Légi Műveleti Osztag),

Támogató elemek (Repülő-Műszaki-, Logisztikai, Művelettámogató zászlóaljak).

A szállító és harci helikopteres zászlóalj mellett az új elem a Spec.Ops Műveleti Osztag, amelynek feladata vitéz Bertalan Árpád 1. Különleges Műveleti Dandár, tehát a különleges műveleti katonák szállítása és légi támogatása. Ilyen alegység eddig nem a helikopteresek állományában. A dandár Különleges Légi Műveleti Osztaga a Német haderő Laupheimben állomásozó forgószárnyas hasonló célú alakulatával (HSG64) alakított ki hatékony együttműködést.

A Hubschraubergeschwader 64 CH-53G helikopterek mellett szintén H145M forgószárnyasokkal került felszerelésre. A 64. Helikopterezred 4. százada (4.FlgStff HSG 64) repüli az Airbus típust és van kijelölve a német hadsereg Kommando Spezialkräfte különleges műveleti alakulatának támogatására.
....
A szervezeti változás mellett a kiképzést az orosz-ukrán háború tapasztalatai alapján szükséges volt megváltoztatni. A forgószárnyas eszközöknél régebben 60 láb vagyis 18 méter magasság alá nem volt engedélyezett repülni. Ennek célja, hogy hajtómű leállás után legyen biztonságos magasság autórotálással a kényszerleszállás végrehajtására. 18 méter felett a tereptárgyak és kémények, vezetékek egy épített dolgok is ritkábbak. A háború egyik tapasztalata, hogy 15-20 méter felett a repülés halálos csapda, tehát most 60 láb felett nem szabad repülni és a tereptárgyakat kikerülni kell, sőt a vezetékek alatti repülést is gyakorolják a hajózók, először egyéni, majd kötelékrepülésben.
.
A H145 helikopterek 60 feet (vagyis mintegy 18 méter) fölé nem repülhetnek a gyakorlatokon, éles esetben ugyanis a talajközeli terepkövető repülés életet ment.
Az éjjellátó készülék a helikoptervezető barátja, sőt elengedhetetlen kísérője, mert az éjszaka védi a forgószárnyast, hiszen NVG nélkül nehezen látható. A dandár két fajta 4. generációs zöldfényű NVG eszközt használ, de vannak ANVIS-6/ANVIS-9 Sentinel fekete-fehér éjjellátók is, amely a párás esős levegőben jobban használhatóak a zöld fényű berendezéseknél.

A jóval modernebb H145M helikopterekkel a dandár az IOC (Initial Operational Capability) vagyis a kezdeti hadrendbe állítási képességet már elérte, de a FOC,(Full Operational Capability) vagyis a teljes hadrendbe állítás, csak a fegyverrendszer teljes bevethetőségével lesz elérhető. Azok még az idén valószínűleg beérkező 70mm-es rakéták megérkezéséig váratnak magukra. Addig is gyakorolják a harceljárásokat, és a gépágyú lövészeteket tartanak több lőtéren például Várpalota-Hajmáskér vagy éppen Táborfalva környékén.
...
A magyar H145M-ek is az első nagyjavítás után, úgy négy-öt év múlva már öt rotorlapátos változatúak lesznek, mivel az Airbus Helicopters erre a változatra állt át a gyártásban.

Egy modernizáció már lezajlott mégpedig hazai szinten, mégpedig a Wescam MX-15Di nappal és éjjel is működő elektro-optikai felderítőrendszer adatait és real-time videóit, már magyar fejlesztés után titkosított internetes rendszeren gyakorlatilag a világ bármely részére át lehet küldeni, tehát azonnali helyzetképet lehet látni a helikopter felderítőrendszerének segítségével.
dsc_3776m.jpg


Ez
segít az ügynevezett fegyveres felderítés (Arm Scout) végrehajtása esetén, amikor a felderített esetleges célokat, azonnal láthatja a tűzparancsot kiadó felelős tiszt és ilyenkor a helikopter a megadott felderítési terület felett, ameddig van üzemanyag és fegyverzete pusztíthatja a célt. A fegyveres felderítés új képesség a forgószárnyas területen.
...
Várhatóak az izraeli Spike ER2 irányított páncéltörő rakéták, melyek integrálása és tesztelése azonban még nem fejeződött be.
...
helikopterdandár kiképzésében nemcsak az alacsonyan végrehajtandó feladatok számának drasztikus emelkedése volt a változás, hanem az ukrán tapasztalatok alapján a helikopterek ki és áttelepítésének gyakorlása is komoly szerepet kapott. A dandár bázisát Szolnokot gyakorlatilag az háború tapasztalatai alapján ki lehet viszonylag gyorsan iktatni az ott települt technikával együtt. Eddig a kitelepülések úgy néztek ki, hogy magasabbegység szinten áttelepültek egy másik helyre, amely alkalmas az üzemeltetése, de azt éppúgy meg lehet semmisíteni. Ezért szükséges folyamatosan Forward Arming and Refueling Point, azaz előretolt lőszervételező és üzemanyagtöltő (FARP) helyek kialakítása és mozgatása. A követelmény szerint a FARP telepítésre helikopterek lőszer és üzemanyag feltöltésre és annak felszámolására maximum két óra a szintidő, és pontról pontra kell ezt tervezni a szárazföldi technika és rendszerek és a helikopterek bevetési paramétereit folyamatosan figyelembe véve. A franciák például már az üzemanyagot is a H225M elődjének a SuperPumának a belsejébe telepített üzemanyagtartályba hordják, és onnan a „fejőstehénből” kapják a feladatra repülő forgószárnyasok. Nálunk ez még a szárazföldi tartálykocsikból történik, hatósugaruknak és települő képességüknek megfelelően. A fegyverzetet szintén folyamatosan kell szállítani a FARP-okra.
A lényeg ebből ide.

A jóval modernebb H145M helikopterekkel a dandár az IOC (Initial Operational Capability) vagyis a kezdeti hadrendbe állítási képességet már elérte, de a FOC,(Full Operational Capability) vagyis a teljes hadrendbe állítás, csak a fegyverrendszer teljes bevethetőségével lesz elérhető. Azok még az idén valószínűleg beérkező 70mm-es rakéták megérkezéséig váratnak magukra. Addig is gyakorolják a harceljárásokat, és a gépágyú lövészeteket tartanak több lőtéren például Várpalota-Hajmáskér vagy éppen Táborfalva környékén.
...
A magyar H145M-ek is az első nagyjavítás után, úgy négy-öt év múlva már öt rotorlapátos változatúak lesznek, mivel az Airbus Helicopters erre a változatra állt át a gyártásban.

Egy modernizáció már lezajlott mégpedig hazai szinten, mégpedig a Wescam MX-15Di nappal és éjjel is működő elektro-optikai felderítőrendszer adatait és real-time videóit, már magyar fejlesztés után titkosított internetes rendszeren gyakorlatilag a világ bármely részére át lehet küldeni, tehát azonnali helyzetképet lehet látni a helikopter felderítőrendszerének segítségével.

Ez segít az ügynevezett fegyveres felderítés (Arm Scout) végrehajtása esetén, amikor a felderített esetleges célokat, azonnal láthatja a tűzparancsot kiadó felelős tiszt és ilyenkor a helikopter a megadott felderítési terület felett, ameddig van üzemanyag és fegyverzete pusztíthatja a célt. A fegyveres felderítés új képesség a forgószárnyas területen.

...

Várhatóak az izraeli Spike ER2 irányított páncéltörő rakéták, melyek integrálása és tesztelése azonban még nem fejeződött be.
...
helikopterdandár kiképzésében nemcsak az alacsonyan végrehajtandó feladatok számának drasztikus emelkedése volt a változás, hanem az ukrán tapasztalatok alapján a helikopterek ki és áttelepítésének gyakorlása is komoly szerepet kapott. A dandár bázisát Szolnokot gyakorlatilag az háború tapasztalatai alapján ki lehet viszonylag gyorsan iktatni az ott települt technikával együtt. Eddig a kitelepülések úgy néztek ki, hogy magasabbegység szinten áttelepültek egy másik helyre, amely alkalmas az üzemeltetése, de azt éppúgy meg lehet semmisíteni. Ezért szükséges folyamatosan Forward Arming and Refueling Point, azaz előretolt lőszervételező és üzemanyagtöltő (FARP) helyek kialakítása és mozgatása. A követelmény szerint a FARP telepítésre helikopterek lőszer és üzemanyag feltöltésre és annak felszámolására maximum két óra a szintidő, és pontról pontra kell ezt tervezni a szárazföldi technika és rendszerek és a helikopterek bevetési paramétereit folyamatosan figyelembe véve. A franciák például már az üzemanyagot is a H225M elődjének a SuperPumának a belsejébe telepített üzemanyagtartályba hordják, és onnan a „fejőstehénből” kapják a feladatra repülő forgószárnyasok. Nálunk ez még a szárazföldi tartálykocsikból történik, hatósugaruknak és települő képességüknek megfelelően. A fegyverzetet szintén folyamatosan kell szállítani a FARP-okra.
dsc_4160m_1.jpg
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 447
113
Jelenleg úgy néz ki a helyzet, hogy a H225M helikopterek is csillagfényes garázsba kerülnek amely a hibajelenségeket többszörözik meg



Még para van, hogyan 225-ösök csillaggarázsban lesznek. Ősszel legkésőbb meglátjuk. Eddig minden új technika felújított vagy új garázsba került.
@kelepisti már megint képzelődik.
Semmilyen orosz HForce feltörésre nem volt szükség. A szerbek hivatalos megállapodást kötöttek a fegyver integrációjára. A fegyverek már jóval korábban készen voltak, és a saját harci gépeikre voltak integrálva.
Mellesleg minek kellene feltörni bármit is? Egy nem irányított fegyver esetén gyakorlatilag nem is lenne szükség a HForce rendszerre.
Ez az orosz feltörés azonnali szerződésszegésnek minősülne, és minden szerződést - jogosan - felbonthatna az Airbus, ráadásul kártérítési igénnyel.
Magához a fegyverek értékesítéséhez is először mindenféle államközi megállapodást alá kell írni, aminek a durva megsértése lenne, ha egy harmadik félnek engedélyeznék a szerbek, hogy elkezdjék piszkálni a rendszerek.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 590
5 196
113
Jelenleg úgy néz ki a helyzet, hogy a H225M helikopterek is csillagfényes garázsba kerülnek amely a hibajelenségeket többszörözik meg



Még para van, hogyan 225-ösök csillaggarázsban lesznek. Ősszel legkésőbb meglátjuk. Eddig minden új technika felújított vagy új garázsba került.

  • A sátras megoldás ideiglenes lett volna, de akár a svéd Barracuda akár a később beszerzett több sátras megoldás sem pótolja az állandó hangárokat, ráadásul az összes meglévő hely is kevés a helikopter armadának.
A "svéd Barracuda" @kelepisti nyelvén a Saab DAM sátrakat jelenti, ha jól gondolom.

Plusz egy észrevétel: "Mi-24DV"?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 447
113
A lényeg ebből ide.

A jóval modernebb H145M helikopterekkel a dandár az IOC (Initial Operational Capability) vagyis a kezdeti hadrendbe állítási képességet már elérte, de a FOC,(Full Operational Capability) vagyis a teljes hadrendbe állítás, csak a fegyverrendszer teljes bevethetőségével lesz elérhető. Azok még az idén valószínűleg beérkező 70mm-es rakéták megérkezéséig váratnak magukra. Addig is gyakorolják a harceljárásokat, és a gépágyú lövészeteket tartanak több lőtéren például Várpalota-Hajmáskér vagy éppen Táborfalva környékén.
...
A magyar H145M-ek is az első nagyjavítás után, úgy négy-öt év múlva már öt rotorlapátos változatúak lesznek, mivel az Airbus Helicopters erre a változatra állt át a gyártásban.

Egy modernizáció már lezajlott mégpedig hazai szinten, mégpedig a Wescam MX-15Di nappal és éjjel is működő elektro-optikai felderítőrendszer adatait és real-time videóit, már magyar fejlesztés után titkosított internetes rendszeren gyakorlatilag a világ bármely részére át lehet küldeni, tehát azonnali helyzetképet lehet látni a helikopter felderítőrendszerének segítségével.

Ez segít az ügynevezett fegyveres felderítés (Arm Scout) végrehajtása esetén, amikor a felderített esetleges célokat, azonnal láthatja a tűzparancsot kiadó felelős tiszt és ilyenkor a helikopter a megadott felderítési terület felett, ameddig van üzemanyag és fegyverzete pusztíthatja a célt. A fegyveres felderítés új képesség a forgószárnyas területen.

...

Várhatóak az izraeli Spike ER2 irányított páncéltörő rakéták, melyek integrálása és tesztelése azonban még nem fejeződött be.
...
helikopterdandár kiképzésében nemcsak az alacsonyan végrehajtandó feladatok számának drasztikus emelkedése volt a változás, hanem az ukrán tapasztalatok alapján a helikopterek ki és áttelepítésének gyakorlása is komoly szerepet kapott. A dandár bázisát Szolnokot gyakorlatilag az háború tapasztalatai alapján ki lehet viszonylag gyorsan iktatni az ott települt technikával együtt. Eddig a kitelepülések úgy néztek ki, hogy magasabbegység szinten áttelepültek egy másik helyre, amely alkalmas az üzemeltetése, de azt éppúgy meg lehet semmisíteni. Ezért szükséges folyamatosan Forward Arming and Refueling Point, azaz előretolt lőszervételező és üzemanyagtöltő (FARP) helyek kialakítása és mozgatása. A követelmény szerint a FARP telepítésre helikopterek lőszer és üzemanyag feltöltésre és annak felszámolására maximum két óra a szintidő, és pontról pontra kell ezt tervezni a szárazföldi technika és rendszerek és a helikopterek bevetési paramétereit folyamatosan figyelembe véve. A franciák például már az üzemanyagot is a H225M elődjének a SuperPumának a belsejébe telepített üzemanyagtartályba hordják, és onnan a „fejőstehénből” kapják a feladatra repülő forgószárnyasok. Nálunk ez még a szárazföldi tartálykocsikból történik, hatósugaruknak és települő képességüknek megfelelően. A fegyverzetet szintén folyamatosan kell szállítani a FARP-okra.
dsc_4160m_1.jpg
Ezt az ötlapátos dolgot azért se vedd még készpénznek.
Az nem törvényszerű, hogy komplett rotoraggyal együtt ki lesz cserélve minden. Ez azért elég húzós pénzügyi igényű beavatkozás lenne/lesz.
Az lehet, hogy új gépet már csak 5 lapátost adnak el, de a 4 lapátosak támogatása sem kell, hogy megszünjön. Annál is inkább, mert elég sok 4 lapátosnak készült gép van rendszerben.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and ms07
K

kamm

Guest
  • A sátras megoldás ideiglenes lett volna, de akár a svéd Barracuda akár a később beszerzett több sátras megoldás sem pótolja az állandó hangárokat, ráadásul az összes meglévő hely is kevés a helikopter armadának.
A "svéd Barracuda" @kelepisti nyelvén a Saab DAM sátrakat jelenti, ha jól gondolom.
Err, no, a Barracuda egy álcázó rendszer, elrejted vele a hkt, csokkented az infra stb képet:
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 990
113
Err, no, a Barracuda egy álcázó rendszer, elrejted vele a hkt, csokkented az infra stb képet:
De. Itt Pisti a svéd saab hangársátrakra gondolt. De isten tudja miért barracudázza
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 097
113
@kelepisti már megint képzelődik.
Semmilyen orosz HForce feltörésre nem volt szükség. A szerbek hivatalos megállapodást kötöttek a fegyver integrációjára. A fegyverek már jóval korábban készen voltak, és a saját harci gépeikre voltak integrálva.
Mellesleg minek kellene feltörni bármit is? Egy nem irányított fegyver esetén gyakorlatilag nem is lenne szükség a HForce rendszerre.
Ez az orosz feltörés azonnali szerződésszegésnek minősülne, és minden szerződést - jogosan - felbonthatna az Airbus, ráadásul kártérítési igénnyel.
Magához a fegyverek értékesítéséhez is először mindenféle államközi megállapodást alá kell írni, aminek a durva megsértése lenne, ha egy harmadik félnek engedélyeznék a szerbek, hogy elkezdjék piszkálni a rendszerek.

Én nem mondom kivel beszéltem, az infó tőle van. Ezért írtam egyes forrásokat...
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 097
113
  • A sátras megoldás ideiglenes lett volna, de akár a svéd Barracuda akár a később beszerzett több sátras megoldás sem pótolja az állandó hangárokat, ráadásul az összes meglévő hely is kevés a helikopter armadának.
A "svéd Barracuda" @kelepisti nyelvén a Saab DAM sátrakat jelenti, ha jól gondolom.

Plusz egy észrevétel: "Mi-24DV"?
KÖszönöm a V-t akartam írni, valamiért lenyomtam a D gombot is :) A D-k már régen hulladékban vannak, mindenki tudja, vagy éppen afrikában repültek/nek ahova 12 darab került el érdekes módon..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and ms07

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 097
113
De. Itt Pisti a svéd saab hangársátrakra gondolt. De isten tudja miért barracudázza
Barracuda javítva.. De kvázi ez kurvára nem érdekes, hanem az, hogy hol vannak a hangárok.. Miért nincsenek.. Ugyan tudom az okát bizonyos mértékig, de lenne megoldás. Tegyem hozzá, hogy az új koncepció szerinti harctéri működéshez egyáltalán nem megfelelő a H145M akár H-Force ilyen olyan fegyverzettel sem.. Milyen fedett tárolóhelyeket fogunk a FARP-okra ugráltatni??? Gyakorlatilag ezzel a helikopterflotta egyik típusa válik alkalmatlanná több feladat elvégzésére..

Köszönöm a poszt elolvasását, pedig sehol sem reklámoztam..

Más: készül a Batajnicai és Brnoi poszt stb. de idő szűkében vagyok.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 918
11 567
113
Barracuda javítva.. De kvázi ez kurvára nem érdekes, hanem az, hogy hol vannak a hangárok.. Miért nincsenek.. Ugyan tudom az okát bizonyos mértékig, de lenne megoldás. Tegyem hozzá, hogy az új koncepció szerinti harctéri működéshez egyáltalán nem megfelelő a H145M akár H-Force ilyen olyan fegyverzettel sem.. Milyen fedett tárolóhelyeket fogunk a FARP-okra ugráltatni??? Gyakorlatilag ezzel a helikopterflotta egyik típusa válik alkalmatlanná több feladat elvégzésére..
Siralmas...
Nem-e maga a haderőfejlesztési tótumfaktum Maróth G. nyilatkozta-e azt, hogy milyen szuperek ezek a H145M-ek, hogy majd távolról is irányíthatóak lesznek, meg minden jóég tudja képességgel fognak rendelkezni!?
Többszáz millió €-t költöttünk ezekre (a H225M-mel együtt) a szánalmas parasztvakításokra, digitális ócskavasakra.
Mindig is ez volt a véleményem és minden napvilágra került új információ csak megerősít ebben a véleményemben.
(ja persze, de színes a kijelzője!...)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 097
113
Siralmas...
Nem-e maga a haderőfejlesztési tótumfaktum Maróth G. nyilatkozta-e azt, hogy milyen szuperek ezek a H145M-ek, hogy majd távolról is irányíthatóak lesznek, meg minden jóég tudja képességgel fognak rendelkezni!?
Többszáz millió €-t költöttünk ezekre (a H225M-mel együtt) a szánalmas parasztvakításokra, digitális ócskavasakra.
Mindig is ez volt a véleményem és minden napvilágra került új információ csak megerősít ebben a véleményemben.
(ja persze, de színes a kijelzője!...)
A H145M nem ocskavas, hanem egy többcélű könnyű helikopter. Megrendelésekor nem volt háborús tapasztalat, hogy a reptereket viszonylag gyorsan dronok és ballisztikus rakétákkal ki lehet iktani, a FARP-okat is.. Nos egyetlen de nagy tévedés a H145M-ekkel kapcsolatban. limitált időjárási körülmények között tárolhatók csillagos ég alatt. Kvázi ez nem igazán megfelelő egy katonai helikopter viszonylatában.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 447
113
Én nem mondom kivel beszéltem, az infó tőle van. Ezért írtam egyes forrásokat...
Elárulod, hogy ez hogyan lehetséges?
2018 november 22-én Vulin az első gép átvétele alkalmával a következőket nyilatkozta Donauwörthben:
We point out that these are helicopters that will be armed with our weapons. At first, our partners were suspicious of whether we can do it, as helicopter makers rarely if ever allow buyers to install their own weapons. As they have been assured of the quality of our weapons and our engineers, who will mount these weapons on these helicopters, we got permission and that will be done. These are helicopters that will be armed with Serbian weapons and Serbian brains. That is a big thing - Minister Vulin said.
Tehát megvolt az engedélyük az első gép átadásakor. Miért kellett volna oroszoknak feltörniük? Hogyan tehették volna meg azt a bizonyos feltörést, amikor az első gépük még gyártásban volt?
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 918
11 567
113
A H145M nem ocskavas, hanem egy többcélű könnyű helikopter. Megrendelésekor nem volt háborús tapasztalat, hogy a reptereket viszonylag gyorsan dronok és ballisztikus rakétákkal ki lehet iktani, a FARP-okat is.. Nos egyetlen de nagy tévedés a H145M-ekkel kapcsolatban. limitált időjárási körülmények között tárolhatók csillagos ég alatt. Kvázi ez nem igazán megfelelő egy katonai helikopter viszonylatában.
Szerinted miről vernyákolok már itt évek óta, ha nem a C-RAM védelem és a ABM védelem szükségességéről!?
Hogy lehet az, hogy én, egyszerű, sorkatonai tapasztalattal rendelkező civilként, Boeing 737 és Airbus 320/319-en utasként szerzett tapasztalattal (ebből egy a civilek kitiltása az pilótakabinból után a pilótakabinban szerzett tapasztalattal ), plusz egy motoros-vitorlázó gépen szerzett asszisztált repüléssel mégis hogy tudtam előre látni ezeket (és minden más) dolgokat?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 785
30 563
113
A H145M nem ocskavas, hanem egy többcélű könnyű helikopter. Megrendelésekor nem volt háborús tapasztalat, hogy a reptereket viszonylag gyorsan dronok és ballisztikus rakétákkal ki lehet iktani, a FARP-okat is.. Nos egyetlen de nagy tévedés a H145M-ekkel kapcsolatban. limitált időjárási körülmények között tárolhatók csillagos ég alatt. Kvázi ez nem igazán megfelelő egy katonai helikopter viszonylatában.
Mert nem katonai helikopter.Polgari,amit munderba bujtattak.
Hat azert az,hogy a reptereket haboruban tamadjak,II vh ota eleg altalanos tapasztalat.....Arra is szamitani lehetett,hogy erre dronokat is fel fognak hadznalni Konyorgom mar,a CM is egy kamikaze dron,rs azokat mar gyakorlatban is hasznaltak tepterek tamadasara.Mi a frasz a meglepo a dronok repterek elleni felhasznalasaban?!?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 792
113
Barracuda javítva.. De kvázi ez kurvára nem érdekes, hanem az, hogy hol vannak a hangárok.. Miért nincsenek.. Ugyan tudom az okát bizonyos mértékig, de lenne megoldás. Tegyem hozzá, hogy az új koncepció szerinti harctéri működéshez egyáltalán nem megfelelő a H145M akár H-Force ilyen olyan fegyverzettel sem.. Milyen fedett tárolóhelyeket fogunk a FARP-okra ugráltatni??? Gyakorlatilag ezzel a helikopterflotta egyik típusa válik alkalmatlanná több feladat elvégzésére..

Köszönöm a poszt elolvasását, pedig sehol sem reklámoztam..

Más: készül a Batajnicai és Brnoi poszt stb. de idő szűkében vagyok.
Én megtettem. ;)
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 918
11 567
113
Ezt az ötlapátos dolgot azért se vedd még készpénznek.
Az nem törvényszerű, hogy komplett rotoraggyal együtt ki lesz cserélve minden. Ez azért elég húzós pénzügyi igényű beavatkozás lenne/lesz.
Az Aeromagazinos cikkben volt arról szó, hogy állítólag csak annyival kell többet fizetnünk a +1 lapátért és az új rotoragyért, ami a 4 és 5 lapátos variáns különbsége. (Hiszem, ha látom)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 097
113
Elárulod, hogy ez hogyan lehetséges?
2018 november 22-én Vulin az első gép átvétele alkalmával a következőket nyilatkozta Donauwörthben:

Tehát megvolt az engedélyük az első gép átadásakor. Miért kellett volna oroszoknak feltörniük? Hogyan tehették volna meg azt a bizonyos feltörést, amikor az első gépük még gyártásban volt?
Bevallom nem tudom. itt szerintem több verzió van, és lehet maszkirovka is. Az AirbusH-nak mindkét verzió esetén döntést kellett hozni, hogy orosz fegyverzet integrálható-e vagy nem.. Aztán, hogy ez előbb megtették a szerb/orosz együttműködésben, mert nem a szerbek maguk fejlesztették ki a gépágyú konténert stb. az megint érdekes kérdés.. Nem vagyok biztos benne, hogy megvolt az engedély az első helikopter átvételekor.
Akármilyen nyilatkozat is volt.
Ami fő és minket érintő. Lehetne olcsóbban beszerezni szerbiából, mint a belgáktól fegyvert. A nem irányított rakéták esetében a szóráskép nem hiszem, hogy nagyon változik. A 20mm-es gá, pedig több forrás szerint megterheli a H145M-et, a 12-es nehézgéppuska ami megfelelő lenne. (csak annak meg nincs megfelelő romboló, átütő ereje..
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 918
11 567
113
Ami fő és minket érintő. Lehetne olcsóbban beszerezni szerbiából, mint a belgáktól fegyvert. A nem irányított rakéták esetében a szóráskép nem hiszem, hogy nagyon változik.
A kanadai CVR7-esnek harmad akkora a szórásképe, mint ennek a belga szarnak.

A 20mm-es gá, pedig több forrás szerint megterheli a H145M-et, a 12-es nehézgéppuska ami megfelelő lenne. (csak annak meg nincs megfelelő romboló, átütő ereje..
A megoldás a NR-23-as gépágyúkontérenben történő alkalmazása lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113
Barracuda javítva.. De kvázi ez kurvára nem érdekes, hanem az, hogy hol vannak a hangárok.. Miért nincsenek.. Ugyan tudom az okát bizonyos mértékig, de lenne megoldás. Tegyem hozzá, hogy az új koncepció szerinti harctéri működéshez egyáltalán nem megfelelő a H145M akár H-Force ilyen olyan fegyverzettel sem.. Milyen fedett tárolóhelyeket fogunk a FARP-okra ugráltatni??? Gyakorlatilag ezzel a helikopterflotta egyik típusa válik alkalmatlanná több feladat elvégzésére..

Köszönöm a poszt elolvasását, pedig sehol sem reklámoztam..

Más: készül a Batajnicai és Brnoi poszt stb. de idő szűkében vagyok.
hát, azért szerintem bármelyik raktár/ipari/mezőgazdasági csarnokból lehet üzemeltetni, aminek befér a kapuján. Miért ne lehetne?
Meg kb. működhet bármelyik meglévő repterünkről, gondolom a füvesekről is ahol van valamilyen hangár. Ha az ellenfél ezt mind szétlőtte akkor ugyis más ligában van mint mi, mindegy is.