[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 693
84 200
113
Célbaugrás a Balaton partján...

6441090a56fac359862862.jpg
64410909abda4361895328.jpg
6441090c7536b289244073.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and BJani

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Mire vannak azok a piros izék és mikor teszik rá vagy veszik le róla? :)
Ezek az RBF-es kulcstartók, meg egyéb divatcikkek nem a semmiből jöttek.
Flamme-Image2.jpg

ezek a piros szalagok dugókhoz, takarókhoz, tüskékhez (safety pin) vagy sleeve-ekhez vannak madzaggal kötve és akkor szokták „bedugózni” a repülőt, ha aznap már nem repül többet (esetleg el van rakva tartós tárolásba) és elteszik aludni (postflight,vagy repülés utáni előkészítés), illetve, amint a képen látható behúzható futóműves gépeknél pl. vontatáskor is benne kell legyen.

Jellemzően hajtóművek szívócsatornáit és fűvócsöveit (gázelvezetőít), egyéb pót-,vagy hűtőlevegő beömlőket szoktak ledugózni; esetleg takarót kell rájuk húzni, de pl. fülketetőre is szoktak takarót rakni (pl Mi-8/17-esre, An-26-osra volt teljes fülkét beterítő takaró)
Aztán a következő nagy csoport a pitot-csövek, static portok, TAT-sensor (torlóponti hőmérő), illetve ugyan ezekből a standby készlet (ezek ilyen avio-s, vagy magyarul EMO-s cuccok)
Illetve ezeken a képeken a medicopteren láthatod még a rakéta-indítás szenzorok földi „fedeleit” is.

Ezeket azért kell elhelyezni a repülőgépekre, hogy ne szennyeződjenek a védett részek, illetve ne essen bele az eső, hó, porvihar, ne költözzön be a darázs, kismadár, pocok, ne fialjon bele a mókus, ilyesmi...
A becsuklásgátlók meg azért vannak (ami az általam linkelt fotón is látszik), hogy véletlenül se heveredjen le a repülő a földre, mert akkor nehéz újra fölkelteni, meg dörzsölődik az alja, azt meg nem szereti.

És akkor veszik le őket, amikor repülés előtti előkészítést csinálnak a gépen (Daily chceck), vagy Előzetes előkészítést végeznek (kb. Weekly check). Ezt pedig szerintem nem kell külön magyarázni, hogy akkor kell megcsinálni, ha aznap menne a repülő valamerre (Tehát, ha éjszakára elrakják, vagy pár napig nincs kijelölve repülésre a masina, akkor ki szokták díszíteni ily módon), illetve az előzetest meg akkor kell végrehajtani, ha az előző előzetes óta meghatározott számú naptári nap eltelt (és olyankor abban benne van a repelőtti, vagy Daily check, tehet nem kell azt is külön még végrehajtani).

És azért pirosak a szalagok, hogy ne felejtsd benne, mert abból a primer szégyenérzeten kívül nagy baj is lehet, ha úgy megy el a gép repülésre, hogy benne/rajta maradt pár ilyen cumó.

Egyébként ilyen piros fityegők a szovjet gépeken is vannak (ők [ebből adódóan mi is] a féktuskókat is pirosra festették), csak ott nem csináltak belőle öltözködési divatot

ja, most nézem, nem is tőlem kérdezted... de mostmár mind1... nem radírozom ki :oops:
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 694
15 245
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
:eek: :confused:
Tènyleg lehet velem van a gond.

De ez most kunszt???:eek:
Vagy hogy lehetett volna ez sikertelen?:mad::mad::mad:

Rossz gombot nyom meg a pilóta?:eek:

Rosszúl rakják be a tölteteket a műszakiak?
Lehet azt rosszul berakni?

Tudom èn is szoktam panaszkodni, hogy nincs pl a lynxről egy normális videó.

De ez a címadás:eek::eek::eek:
Ez a kb 15 másodperc.:eek:
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 872
44 864
113
:eek: :confused:
Tènyleg lehet velem van a gond.

De ez most kunszt???:eek:
Vagy hogy lehetett volna ez sikertelen?:mad::mad::mad:

Rossz gombot nyom meg a pilóta?:eek:

Rosszúl rakják be a tölteteket a műszakiak?
Lehet azt rosszul berakni?

Tudom èn is szoktam panaszkodni, hogy nincs pl a lynxről egy normális videó.

De ez a címadás:eek::eek::eek:
Ez a kb 15 másodperc.:eek:
Azt ünneplik, hogy most lett pénz infracsapdákra.
Amúgy szart sem ér: az már az Igla-klón Piuront sem tudják megtéveszteni Ukrajnában az oroszok infracsapdákkal.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Venom85

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 853
134 320
113
Azt ünneplik, hogy most lett pénz infracsapdákra.
Amúgy szart sem ér: az már az Igla-klón Piuront sem tudják megtéveszteni Ukrajnában az oroszok infracsapdákkal.
Ez így nem igaz mert kb minden negyedik indítás az ami célba is talál ha infrát szórnak. Csak azt a videót nem teszik fel a netre.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 872
44 864
113
Ez így nem igaz mert kb minden negyedik indítás az ami célba is talál ha infrát szórnak. Csak azt a videót nem teszik fel a netre.
Ha jól tudom a képalkotós infrarakétákat (pl. újabb Stinger verziók, IRIS-T, Sidewinder-X és asszem a legújabb Mistral-3 is ilyen) már tényleg nem érdekli az infracsapda - nyilván Ukrajnában azért ezek ritkábbak.
A Piorunt az ukrajnai tapasztalatok alapján elkezdték átdolgozni a lengyelek: kb. 18 hónap múlva jönnek ki az új verzióval ami már szintén képalkotós lesz ha minden igaz.

DIRCM lenne az igazi, de ahhoz meg kicsi a H145M...
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 652
5 716
113
Ezek az RBF-es kulcstartók, meg egyéb divatcikkek nem a semmiből jöttek.
Flamme-Image2.jpg

ezek a piros szalagok dugókhoz, takarókhoz, tüskékhez (safety pin) vagy sleeve-ekhez vannak madzaggal kötve és akkor szokták „bedugózni” a repülőt, ha aznap már nem repül többet (esetleg el van rakva tartós tárolásba) és elteszik aludni (postflight,vagy repülés utáni előkészítés), illetve, amint a képen látható behúzható futóműves gépeknél pl. vontatáskor is benne kell legyen.

Jellemzően hajtóművek szívócsatornáit és fűvócsöveit (gázelvezetőít), egyéb pót-,vagy hűtőlevegő beömlőket szoktak ledugózni; esetleg takarót kell rájuk húzni, de pl. fülketetőre is szoktak takarót rakni (pl Mi-8/17-esre, An-26-osra volt teljes fülkét beterítő takaró)
Aztán a következő nagy csoport a pitot-csövek, static portok, TAT-sensor (torlóponti hőmérő), illetve ugyan ezekből a standby készlet (ezek ilyen avio-s, vagy magyarul EMO-s cuccok)
Illetve ezeken a képeken a medicopteren láthatod még a rakéta-indítás szenzorok földi „fedeleit” is.

Ezeket azért kell elhelyezni a repülőgépekre, hogy ne szennyeződjenek a védett részek, illetve ne essen bele az eső, hó, porvihar, ne költözzön be a darázs, kismadár, pocok, ne fialjon bele a mókus, ilyesmi...
A becsuklásgátlók meg azért vannak (ami az általam linkelt fotón is látszik), hogy véletlenül se heveredjen le a repülő a földre, mert akkor nehéz újra fölkelteni, meg dörzsölődik az alja, azt meg nem szereti.

És akkor veszik le őket, amikor repülés előtti előkészítést csinálnak a gépen (Daily chceck), vagy Előzetes előkészítést végeznek (kb. Weekly check). Ezt pedig szerintem nem kell külön magyarázni, hogy akkor kell megcsinálni, ha aznap menne a repülő valamerre (Tehát, ha éjszakára elrakják, vagy pár napig nincs kijelölve repülésre a masina, akkor ki szokták díszíteni ily módon), illetve az előzetest meg akkor kell végrehajtani, ha az előző előzetes óta meghatározott számú naptári nap eltelt (és olyankor abban benne van a repelőtti, vagy Daily check, tehet nem kell azt is külön még végrehajtani).

És azért pirosak a szalagok, hogy ne felejtsd benne, mert abból a primer szégyenérzeten kívül nagy baj is lehet, ha úgy megy el a gép repülésre, hogy benne/rajta maradt pár ilyen cumó.

Egyébként ilyen piros fityegők a szovjet gépeken is vannak (ők [ebből adódóan mi is] a féktuskókat is pirosra festették), csak ott nem csináltak belőle öltözködési divatot

ja, most nézem, nem is tőlem kérdezted... de mostmár mind1... nem radírozom ki :oops:
Így van. Köszi hogy leírtad! :)
Ui: + a fegyver rendszer safety pin-jei amit közvetlenül a felszállás előtt távolítanak el.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 693
84 200
113
Folytatódik az Acélkockák képzése Szolnokon

A Repülőműszaki üzembentartó képzés keretén belül az altiszti szakmai tanfolyam (ASZAT) kiképzendői ezúttal a H145M helikopterek üzembentartó századánál ismerkedhettek meg a forgószárnyas technikával. A szolnoki bázison tartott szakmai képzés alkalmával nem csupán betekintést nyertek a helikoptereken végzett időszakos vizsgálatok munkafolyamatába, hanem azok végrehajtásában is aktívan részt vettek.

345436851_751863209964761_3715013962886288553_n.jpg
345598234_986617055859612_799255157476258280_n.jpg
345607008_188743907394561_8142530087343566644_n.jpg
345464565_989624035741290_5994822627132362349_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 693
84 200
113
Exercise EUFOR Quick Response 2022 Summary

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

TAPASZTALATSZERZÉS A BOSZNIAI HEGYEK KÖZÖTT

Tavaly október 17. és november 20. között zajlott az EUFOR Quick Response 2022 elnevezésű gyakorlata, amelyen a Magyar Honvédség két H145M helikoptere is részt vett. Fontos tapasztalatszerzési lehetőség volt ez, hiszen a közelmúltban rendszeresített típus első ízben üzemelt tartósan külföldön, műveleti körülmények között...

qr22-01.jpg
qr22-02.jpg
qr22-04.jpg