[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Célbaugrás a Balaton partján...

6441090a56fac359862862.jpg
64410909abda4361895328.jpg
6441090c7536b289244073.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and BJani
Mire vannak azok a piros izék és mikor teszik rá vagy veszik le róla? :)
Ezek az RBF-es kulcstartók, meg egyéb divatcikkek nem a semmiből jöttek.
Flamme-Image2.jpg

ezek a piros szalagok dugókhoz, takarókhoz, tüskékhez (safety pin) vagy sleeve-ekhez vannak madzaggal kötve és akkor szokták „bedugózni” a repülőt, ha aznap már nem repül többet (esetleg el van rakva tartós tárolásba) és elteszik aludni (postflight,vagy repülés utáni előkészítés), illetve, amint a képen látható behúzható futóműves gépeknél pl. vontatáskor is benne kell legyen.

Jellemzően hajtóművek szívócsatornáit és fűvócsöveit (gázelvezetőít), egyéb pót-,vagy hűtőlevegő beömlőket szoktak ledugózni; esetleg takarót kell rájuk húzni, de pl. fülketetőre is szoktak takarót rakni (pl Mi-8/17-esre, An-26-osra volt teljes fülkét beterítő takaró)
Aztán a következő nagy csoport a pitot-csövek, static portok, TAT-sensor (torlóponti hőmérő), illetve ugyan ezekből a standby készlet (ezek ilyen avio-s, vagy magyarul EMO-s cuccok)
Illetve ezeken a képeken a medicopteren láthatod még a rakéta-indítás szenzorok földi „fedeleit” is.

Ezeket azért kell elhelyezni a repülőgépekre, hogy ne szennyeződjenek a védett részek, illetve ne essen bele az eső, hó, porvihar, ne költözzön be a darázs, kismadár, pocok, ne fialjon bele a mókus, ilyesmi...
A becsuklásgátlók meg azért vannak (ami az általam linkelt fotón is látszik), hogy véletlenül se heveredjen le a repülő a földre, mert akkor nehéz újra fölkelteni, meg dörzsölődik az alja, azt meg nem szereti.

És akkor veszik le őket, amikor repülés előtti előkészítést csinálnak a gépen (Daily chceck), vagy Előzetes előkészítést végeznek (kb. Weekly check). Ezt pedig szerintem nem kell külön magyarázni, hogy akkor kell megcsinálni, ha aznap menne a repülő valamerre (Tehát, ha éjszakára elrakják, vagy pár napig nincs kijelölve repülésre a masina, akkor ki szokták díszíteni ily módon), illetve az előzetest meg akkor kell végrehajtani, ha az előző előzetes óta meghatározott számú naptári nap eltelt (és olyankor abban benne van a repelőtti, vagy Daily check, tehet nem kell azt is külön még végrehajtani).

És azért pirosak a szalagok, hogy ne felejtsd benne, mert abból a primer szégyenérzeten kívül nagy baj is lehet, ha úgy megy el a gép repülésre, hogy benne/rajta maradt pár ilyen cumó.

Egyébként ilyen piros fityegők a szovjet gépeken is vannak (ők [ebből adódóan mi is] a féktuskókat is pirosra festették), csak ott nem csináltak belőle öltözködési divatot

ja, most nézem, nem is tőlem kérdezted... de mostmár mind1... nem radírozom ki :oops:
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
:eek: :confused:
Tènyleg lehet velem van a gond.

De ez most kunszt???:eek:
Vagy hogy lehetett volna ez sikertelen?:mad::mad::mad:

Rossz gombot nyom meg a pilóta?:eek:

Rosszúl rakják be a tölteteket a műszakiak?
Lehet azt rosszul berakni?

Tudom èn is szoktam panaszkodni, hogy nincs pl a lynxről egy normális videó.

De ez a címadás:eek::eek::eek:
Ez a kb 15 másodperc.:eek:
 
:eek: :confused:
Tènyleg lehet velem van a gond.

De ez most kunszt???:eek:
Vagy hogy lehetett volna ez sikertelen?:mad::mad::mad:

Rossz gombot nyom meg a pilóta?:eek:

Rosszúl rakják be a tölteteket a műszakiak?
Lehet azt rosszul berakni?

Tudom èn is szoktam panaszkodni, hogy nincs pl a lynxről egy normális videó.

De ez a címadás:eek::eek::eek:
Ez a kb 15 másodperc.:eek:
Azt ünneplik, hogy most lett pénz infracsapdákra.
Amúgy szart sem ér: az már az Igla-klón Piuront sem tudják megtéveszteni Ukrajnában az oroszok infracsapdákkal.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Venom85
Azt ünneplik, hogy most lett pénz infracsapdákra.
Amúgy szart sem ér: az már az Igla-klón Piuront sem tudják megtéveszteni Ukrajnában az oroszok infracsapdákkal.
Ez így nem igaz mert kb minden negyedik indítás az ami célba is talál ha infrát szórnak. Csak azt a videót nem teszik fel a netre.
 
Ez így nem igaz mert kb minden negyedik indítás az ami célba is talál ha infrát szórnak. Csak azt a videót nem teszik fel a netre.
Ha jól tudom a képalkotós infrarakétákat (pl. újabb Stinger verziók, IRIS-T, Sidewinder-X és asszem a legújabb Mistral-3 is ilyen) már tényleg nem érdekli az infracsapda - nyilván Ukrajnában azért ezek ritkábbak.
A Piorunt az ukrajnai tapasztalatok alapján elkezdték átdolgozni a lengyelek: kb. 18 hónap múlva jönnek ki az új verzióval ami már szintén képalkotós lesz ha minden igaz.

DIRCM lenne az igazi, de ahhoz meg kicsi a H145M...
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Ezek az RBF-es kulcstartók, meg egyéb divatcikkek nem a semmiből jöttek.
Flamme-Image2.jpg

ezek a piros szalagok dugókhoz, takarókhoz, tüskékhez (safety pin) vagy sleeve-ekhez vannak madzaggal kötve és akkor szokták „bedugózni” a repülőt, ha aznap már nem repül többet (esetleg el van rakva tartós tárolásba) és elteszik aludni (postflight,vagy repülés utáni előkészítés), illetve, amint a képen látható behúzható futóműves gépeknél pl. vontatáskor is benne kell legyen.

Jellemzően hajtóművek szívócsatornáit és fűvócsöveit (gázelvezetőít), egyéb pót-,vagy hűtőlevegő beömlőket szoktak ledugózni; esetleg takarót kell rájuk húzni, de pl. fülketetőre is szoktak takarót rakni (pl Mi-8/17-esre, An-26-osra volt teljes fülkét beterítő takaró)
Aztán a következő nagy csoport a pitot-csövek, static portok, TAT-sensor (torlóponti hőmérő), illetve ugyan ezekből a standby készlet (ezek ilyen avio-s, vagy magyarul EMO-s cuccok)
Illetve ezeken a képeken a medicopteren láthatod még a rakéta-indítás szenzorok földi „fedeleit” is.

Ezeket azért kell elhelyezni a repülőgépekre, hogy ne szennyeződjenek a védett részek, illetve ne essen bele az eső, hó, porvihar, ne költözzön be a darázs, kismadár, pocok, ne fialjon bele a mókus, ilyesmi...
A becsuklásgátlók meg azért vannak (ami az általam linkelt fotón is látszik), hogy véletlenül se heveredjen le a repülő a földre, mert akkor nehéz újra fölkelteni, meg dörzsölődik az alja, azt meg nem szereti.

És akkor veszik le őket, amikor repülés előtti előkészítést csinálnak a gépen (Daily chceck), vagy Előzetes előkészítést végeznek (kb. Weekly check). Ezt pedig szerintem nem kell külön magyarázni, hogy akkor kell megcsinálni, ha aznap menne a repülő valamerre (Tehát, ha éjszakára elrakják, vagy pár napig nincs kijelölve repülésre a masina, akkor ki szokták díszíteni ily módon), illetve az előzetest meg akkor kell végrehajtani, ha az előző előzetes óta meghatározott számú naptári nap eltelt (és olyankor abban benne van a repelőtti, vagy Daily check, tehet nem kell azt is külön még végrehajtani).

És azért pirosak a szalagok, hogy ne felejtsd benne, mert abból a primer szégyenérzeten kívül nagy baj is lehet, ha úgy megy el a gép repülésre, hogy benne/rajta maradt pár ilyen cumó.

Egyébként ilyen piros fityegők a szovjet gépeken is vannak (ők [ebből adódóan mi is] a féktuskókat is pirosra festették), csak ott nem csináltak belőle öltözködési divatot

ja, most nézem, nem is tőlem kérdezted... de mostmár mind1... nem radírozom ki :oops:
Így van. Köszi hogy leírtad! :)
Ui: + a fegyver rendszer safety pin-jei amit közvetlenül a felszállás előtt távolítanak el.
 
Folytatódik az Acélkockák képzése Szolnokon

A Repülőműszaki üzembentartó képzés keretén belül az altiszti szakmai tanfolyam (ASZAT) kiképzendői ezúttal a H145M helikopterek üzembentartó századánál ismerkedhettek meg a forgószárnyas technikával. A szolnoki bázison tartott szakmai képzés alkalmával nem csupán betekintést nyertek a helikoptereken végzett időszakos vizsgálatok munkafolyamatába, hanem azok végrehajtásában is aktívan részt vettek.

345436851_751863209964761_3715013962886288553_n.jpg
345598234_986617055859612_799255157476258280_n.jpg
345607008_188743907394561_8142530087343566644_n.jpg
345464565_989624035741290_5994822627132362349_n.jpg
 
Exercise EUFOR Quick Response 2022 Summary

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

TAPASZTALATSZERZÉS A BOSZNIAI HEGYEK KÖZÖTT

Tavaly október 17. és november 20. között zajlott az EUFOR Quick Response 2022 elnevezésű gyakorlata, amelyen a Magyar Honvédség két H145M helikoptere is részt vett. Fontos tapasztalatszerzési lehetőség volt ez, hiszen a közelmúltban rendszeresített típus első ízben üzemelt tartósan külföldön, műveleti körülmények között...

qr22-01.jpg
qr22-02.jpg
qr22-04.jpg