[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 664
84 162
113
.

Nálad most félig üres a pihár, mert nincs szenzortorony, nálam meg félig teli, mert gyűlik a flotta. A többi majd alakul. Én nem tartok tőle, hogy fapad verziók lesznek.

Azért van csalódás, mert valaki azt mondta, hogy a SAR és a felfegyverzett változatokon mind lesz torony...
Egyforma az orruk, így időjárás radar sincs, mint a szerb és német gépeken, de azt nem is mondta senki hogy lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467
T

Törölt tag

Guest
Azért van csalódás, mert valaki azt mondta, hogy a SAR és a felfegyverzett változatokon mind lesz torony...
Egyforma az orruk, így időjárás radar sincs, mint a szerb és német gépeken, de azt nem is mondta senki hogy lesz.
Reméljük, hogy azért nincs, mert egyelőre repülni tanulunk velük. Szenzortorony nélkül nem SAR gép a gép, baromi csalódás lenne, ha ez a végleges konfig lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and SilvioD

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 664
84 162
113
Reméljük, hogy azért nincs, mert egyelőre repülni tanulunk velük. Szenzortorony nélkül nem SAR gép a gép, baromi csalódás lenne, ha ez a végleges konfig lenne.

Azt gondoltam, hogy azért nincs még rajtuk szenzortorony, mert még csak a csörlőhasználatot gyakorolják ezekkel a gépekkel... erre átadják őket így kutató-mentőnek.
 
T

Törölt tag

Guest
Azt gondoltam, hogy azért nincs még rajtuk szenzortorony, mert még csak a csörlőhasználatot gyakorolják... erre átadják őket így kutató-mentőnek.
Egy biztos. Van pár gépünk itt, meg pár ott. Egyelőre a tényleges repülni tudáson kívül (ezt is nappali körülmények között) még nincs semmilyen tényleges képesség ezzel a géppel Magyarországon. Amíg repülni tanulunk a géppel, kutató-mentő bevetés nem lesz, az holtbiztos.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 889
47 359
113
Azért van csalódás, mert valaki azt mondta, hogy a SAR és a felfegyverzett változatokon mind lesz torony...
Egyforma az orruk, így időjárás radar sincs, mint a szerb és német gépeken, de azt nem is mondta senki hogy lesz.

Reméljük, hogy azért nincs, mert egyelőre repülni tanulunk velük. Szenzortorony nélkül nem SAR gép a gép, baromi csalódás lenne, ha ez a végleges konfig lenne.
Srácok! Megint megy a pánikolás?
Nem tudom elégszer elővenni a németek SAR helikoptereinek átadása kapcsán készült videót.
A repülő gépen nem volt EO torony. A bemutatott gépen meg de. :rolleyes:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 664
84 162
113
Srácok! Megint megy a pánikolás?
Nem tudom elégszer elővenni a németek SAR helikoptereinek átadása kapcsán készült videót.
A repülő gépen nem volt EO torony. A bemutatott gépen meg de.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Fogalmazzunk úgy, hogy nem mindegyiken van. Csak így mi értelme van?
A farkasfogakat sem látom a farokrotor alatt a magyar gépeken...

Ok, majd ha már ott tart a kiképzés, akkor majd lesz.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 664
84 162
113
A farkasfogszerű antenna az valami speciális német dolog lehet, mert más gépeken sem látom.
 

zulu

Well-Known Member
2012. március 8.
674
1 040
93
Azért van csalódás, mert valaki azt mondta, hogy a SAR és a felfegyverzett változatokon mind lesz torony...
Egyforma az orruk, így időjárás radar sincs, mint a szerb és német gépeken, de azt nem is mondta senki hogy lesz.
Az időjárás radar meg a MAWS nem modul rendszerű? El kell dönteni épp melyiket szerelik fel. Lehet ez vagy az. De egyszerre nem.
 

zulu

Well-Known Member
2012. március 8.
674
1 040
93
Azért van csalódás, mert valaki azt mondta, hogy a SAR és a felfegyverzett változatokon mind lesz torony...
Egyforma az orruk, így időjárás radar sincs, mint a szerb és német gépeken, de azt nem is mondta senki hogy lesz.
A szerb gépeken is valamelyik fotón az van, másikon ez
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 664
84 162
113
Úgy látszik, most minden médiumnak másik fotót küldtek ki...

HM facebook

101708664_3263211430432888_7735949322365173760_o.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 984
99 282
113
https://www.airbus.com/newsroom/stories/H145M-dispatch-from-the-field.html

Airbus önpromó, kiemelt részben velünk.

  • 90% -os rendelkezésre állási ráta
  • Kedvenc témánk a stratégiai légi szállítási lehetőségek.. Az A400M-et és a C17-et emelik ki.
A magyar üzemeltetési tapasztalatokat nagyon promózzák.
  • A Magyar Honvédség pilóta mintegy 200 órás átalakító képzést repült az új repülőgépen, amelynek digitális, számítógéppel kezelt pilótafülke modern és hatékony környezetet teremt. "A H145M üzemeltetése sokkal könnyebb, mint a Magyarországon eddig üzemben lévő modellek működtetése, mert teljesen digitális és számítógépes vezérlésű"
  • Sokkal könnyebb és korszerűbb üzemeltetni ezeket a helikoptereket, mint a régi. Még a fizikai munka is sokkal rövidebb időt vesz igénybe, amikor például a helikoptereket fel kell készíteni, észlelni kell az alapértelmezéseket vagy egy hibafolyamatot követnek.
.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 664
84 162
113
2014 október: 5 EC645 T2 - Thai Navy
2015 december: 15 H145M - German Armed Forces (Bundeswehr)
2016 december: 9 H145M - Serbia
2018 június: 20 H145M - Hungary
2018 július: 2 H145M - Luxembourg
2018 december: 7 H145 LUH SAR - Search and Rescue configuration (Bundeswehr)


6,5 év alatt eladtak 58 helikoptert.
De ha az EC645-öt még nem tekintjük H145M-nek, a 7 SAR helikopterről meg a gyártó mondja hogy nem az, akkor csak 46-ot.
Ha levonjuk belőle a kötelező hazai vásárlást (hogy legyen referencia és vegyen más is), akkor 31-et.
És abból 20-at Magyarország vett meg, 9-et pedig Szerbia.
HForce rendszer meg csak a magyar gépeken van és a szerbek egy részén.
A magyar rendelés óta eltelt 2 év, azóta csak a luxemburgiak rendeltek 2 gépet...
Nem tűnik akkora sikernek a katonai változat, mint ahogy azt a marketingesek előadják.

Ebből is látszik, hogy nagyon kellett nekik a magyar rendelés, de az sem indította be az eladásokat.

Állítólag Ecuador rendelni akart 6 gépet 2019 novemberében, de valamiért még a mostani összesítőben sincs benne. Lehet, a koronavírus járvány hatására meggondolták magukat.

De a könnyű üzemeltethetőség és 90% feletti bevethetőség az jó. Sokat repülhetnek a magyar pilóták is.
És ha azt nézzük hogy a több mint 1500 civil géphez kis marketinggel eladtak még 58-at, akkor az is ügyes.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Most 4 új gép jön. Sztem a decemberben átadott hangárban 8 lazán elférne.
20191213_H145M_%C3%A1tad%C3%A1s-20.jpg


További hangárfelújítás, új építése nem zajlik, hogy sátrazni kell??
Az An-os állóhelyeknél lévő elhelyezésnek annyi előnye mimndenképp van, hogy nem kell a képen látható ( egyébként a negyvenes évek elején épült, és tavaly rendbeszedett ) hangárból végighúzni a reptéren a helikoptereket repülésre, hanem sokkal rövidebb távon elég őket vontatni. Ez a hangár meg valószínűleg az „időszakos hangár” szerepét fogja betölteni... Ráadásul a zlineknek is kell valami lefedés, hogy ne a szabad ég alatt álljanak...

További felújítani való hangár meg nem nagyon van (a fellelhető fotók tanúsága szerint ennek a testvére szolgál a régi típusokon végzett időszakos munkák elvégzésére, és valószínűleg mindig tele van régi Mil helikopterekkel), újat építeni meg sok pénzbe kerülne (azt meg a repülős infrastruktúrára mindennél jobban sajnálják kiadni), vagy valami bürokratikus időhúzás miatt nem lett kész eddig, esetleg el se kezdék még az alapozást sem ( legrosszabb esetben eszükbe sem jutott, hogy kéne építeni ).
Áthidaló megoldásként mindenképp jó a sátorhangár... csak ne várjuk meg, míg lerohad róla a ponyva. :)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and SilvioD