[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

.

Nálad most félig üres a pihár, mert nincs szenzortorony, nálam meg félig teli, mert gyűlik a flotta. A többi majd alakul. Én nem tartok tőle, hogy fapad verziók lesznek.

Azért van csalódás, mert valaki azt mondta, hogy a SAR és a felfegyverzett változatokon mind lesz torony...
Egyforma az orruk, így időjárás radar sincs, mint a szerb és német gépeken, de azt nem is mondta senki hogy lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467
Azért van csalódás, mert valaki azt mondta, hogy a SAR és a felfegyverzett változatokon mind lesz torony...
Egyforma az orruk, így időjárás radar sincs, mint a szerb és német gépeken, de azt nem is mondta senki hogy lesz.
Reméljük, hogy azért nincs, mert egyelőre repülni tanulunk velük. Szenzortorony nélkül nem SAR gép a gép, baromi csalódás lenne, ha ez a végleges konfig lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and SilvioD
Reméljük, hogy azért nincs, mert egyelőre repülni tanulunk velük. Szenzortorony nélkül nem SAR gép a gép, baromi csalódás lenne, ha ez a végleges konfig lenne.

Azt gondoltam, hogy azért nincs még rajtuk szenzortorony, mert még csak a csörlőhasználatot gyakorolják ezekkel a gépekkel... erre átadják őket így kutató-mentőnek.
 
Azt gondoltam, hogy azért nincs még rajtuk szenzortorony, mert még csak a csörlőhasználatot gyakorolják... erre átadják őket így kutató-mentőnek.
Egy biztos. Van pár gépünk itt, meg pár ott. Egyelőre a tényleges repülni tudáson kívül (ezt is nappali körülmények között) még nincs semmilyen tényleges képesség ezzel a géppel Magyarországon. Amíg repülni tanulunk a géppel, kutató-mentő bevetés nem lesz, az holtbiztos.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Azért van csalódás, mert valaki azt mondta, hogy a SAR és a felfegyverzett változatokon mind lesz torony...
Egyforma az orruk, így időjárás radar sincs, mint a szerb és német gépeken, de azt nem is mondta senki hogy lesz.

Reméljük, hogy azért nincs, mert egyelőre repülni tanulunk velük. Szenzortorony nélkül nem SAR gép a gép, baromi csalódás lenne, ha ez a végleges konfig lenne.
Srácok! Megint megy a pánikolás?
Nem tudom elégszer elővenni a németek SAR helikoptereinek átadása kapcsán készült videót.
A repülő gépen nem volt EO torony. A bemutatott gépen meg de. :rolleyes:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Srácok! Megint megy a pánikolás?
Nem tudom elégszer elővenni a németek SAR helikoptereinek átadása kapcsán készült videót.
A repülő gépen nem volt EO torony. A bemutatott gépen meg de.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Fogalmazzunk úgy, hogy nem mindegyiken van. Csak így mi értelme van?
A farkasfogakat sem látom a farokrotor alatt a magyar gépeken...

Ok, majd ha már ott tart a kiképzés, akkor majd lesz.
 
A farkasfogszerű antenna az valami speciális német dolog lehet, mert más gépeken sem látom.
 
Azért van csalódás, mert valaki azt mondta, hogy a SAR és a felfegyverzett változatokon mind lesz torony...
Egyforma az orruk, így időjárás radar sincs, mint a szerb és német gépeken, de azt nem is mondta senki hogy lesz.
Az időjárás radar meg a MAWS nem modul rendszerű? El kell dönteni épp melyiket szerelik fel. Lehet ez vagy az. De egyszerre nem.
 
Azért van csalódás, mert valaki azt mondta, hogy a SAR és a felfegyverzett változatokon mind lesz torony...
Egyforma az orruk, így időjárás radar sincs, mint a szerb és német gépeken, de azt nem is mondta senki hogy lesz.
A szerb gépeken is valamelyik fotón az van, másikon ez
 
Úgy látszik, most minden médiumnak másik fotót küldtek ki...

HM facebook

101708664_3263211430432888_7735949322365173760_o.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
https://www.airbus.com/newsroom/stories/H145M-dispatch-from-the-field.html

Airbus önpromó, kiemelt részben velünk.

  • 90% -os rendelkezésre állási ráta
  • Kedvenc témánk a stratégiai légi szállítási lehetőségek.. Az A400M-et és a C17-et emelik ki.
A magyar üzemeltetési tapasztalatokat nagyon promózzák.
  • A Magyar Honvédség pilóta mintegy 200 órás átalakító képzést repült az új repülőgépen, amelynek digitális, számítógéppel kezelt pilótafülke modern és hatékony környezetet teremt. "A H145M üzemeltetése sokkal könnyebb, mint a Magyarországon eddig üzemben lévő modellek működtetése, mert teljesen digitális és számítógépes vezérlésű"
  • Sokkal könnyebb és korszerűbb üzemeltetni ezeket a helikoptereket, mint a régi. Még a fizikai munka is sokkal rövidebb időt vesz igénybe, amikor például a helikoptereket fel kell készíteni, észlelni kell az alapértelmezéseket vagy egy hibafolyamatot követnek.
.
 
2014 október: 5 EC645 T2 - Thai Navy
2015 december: 15 H145M - German Armed Forces (Bundeswehr)
2016 december: 9 H145M - Serbia
2018 június: 20 H145M - Hungary
2018 július: 2 H145M - Luxembourg
2018 december: 7 H145 LUH SAR - Search and Rescue configuration (Bundeswehr)


6,5 év alatt eladtak 58 helikoptert.
De ha az EC645-öt még nem tekintjük H145M-nek, a 7 SAR helikopterről meg a gyártó mondja hogy nem az, akkor csak 46-ot.
Ha levonjuk belőle a kötelező hazai vásárlást (hogy legyen referencia és vegyen más is), akkor 31-et.
És abból 20-at Magyarország vett meg, 9-et pedig Szerbia.
HForce rendszer meg csak a magyar gépeken van és a szerbek egy részén.
A magyar rendelés óta eltelt 2 év, azóta csak a luxemburgiak rendeltek 2 gépet...
Nem tűnik akkora sikernek a katonai változat, mint ahogy azt a marketingesek előadják.

Ebből is látszik, hogy nagyon kellett nekik a magyar rendelés, de az sem indította be az eladásokat.

Állítólag Ecuador rendelni akart 6 gépet 2019 novemberében, de valamiért még a mostani összesítőben sincs benne. Lehet, a koronavírus járvány hatására meggondolták magukat.

De a könnyű üzemeltethetőség és 90% feletti bevethetőség az jó. Sokat repülhetnek a magyar pilóták is.
És ha azt nézzük hogy a több mint 1500 civil géphez kis marketinggel eladtak még 58-at, akkor az is ügyes.
 
Most 4 új gép jön. Sztem a decemberben átadott hangárban 8 lazán elférne.
20191213_H145M_%C3%A1tad%C3%A1s-20.jpg


További hangárfelújítás, új építése nem zajlik, hogy sátrazni kell??
Az An-os állóhelyeknél lévő elhelyezésnek annyi előnye mimndenképp van, hogy nem kell a képen látható ( egyébként a negyvenes évek elején épült, és tavaly rendbeszedett ) hangárból végighúzni a reptéren a helikoptereket repülésre, hanem sokkal rövidebb távon elég őket vontatni. Ez a hangár meg valószínűleg az „időszakos hangár” szerepét fogja betölteni... Ráadásul a zlineknek is kell valami lefedés, hogy ne a szabad ég alatt álljanak...

További felújítani való hangár meg nem nagyon van (a fellelhető fotók tanúsága szerint ennek a testvére szolgál a régi típusokon végzett időszakos munkák elvégzésére, és valószínűleg mindig tele van régi Mil helikopterekkel), újat építeni meg sok pénzbe kerülne (azt meg a repülős infrastruktúrára mindennél jobban sajnálják kiadni), vagy valami bürokratikus időhúzás miatt nem lett kész eddig, esetleg el se kezdék még az alapozást sem ( legrosszabb esetben eszükbe sem jutott, hogy kéne építeni ).
Áthidaló megoldásként mindenképp jó a sátorhangár... csak ne várjuk meg, míg lerohad róla a ponyva. :)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and SilvioD