[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 310
81 309
113
.

Nálad most félig üres a pihár, mert nincs szenzortorony, nálam meg félig teli, mert gyűlik a flotta. A többi majd alakul. Én nem tartok tőle, hogy fapad verziók lesznek.

Azért van csalódás, mert valaki azt mondta, hogy a SAR és a felfegyverzett változatokon mind lesz torony...
Egyforma az orruk, így időjárás radar sincs, mint a szerb és német gépeken, de azt nem is mondta senki hogy lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467
T

Törölt tag 467

Guest
Azért van csalódás, mert valaki azt mondta, hogy a SAR és a felfegyverzett változatokon mind lesz torony...
Egyforma az orruk, így időjárás radar sincs, mint a szerb és német gépeken, de azt nem is mondta senki hogy lesz.
Reméljük, hogy azért nincs, mert egyelőre repülni tanulunk velük. Szenzortorony nélkül nem SAR gép a gép, baromi csalódás lenne, ha ez a végleges konfig lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and SilvioD

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 310
81 309
113
Reméljük, hogy azért nincs, mert egyelőre repülni tanulunk velük. Szenzortorony nélkül nem SAR gép a gép, baromi csalódás lenne, ha ez a végleges konfig lenne.

Azt gondoltam, hogy azért nincs még rajtuk szenzortorony, mert még csak a csörlőhasználatot gyakorolják ezekkel a gépekkel... erre átadják őket így kutató-mentőnek.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Azt gondoltam, hogy azért nincs még rajtuk szenzortorony, mert még csak a csörlőhasználatot gyakorolják... erre átadják őket így kutató-mentőnek.
Egy biztos. Van pár gépünk itt, meg pár ott. Egyelőre a tényleges repülni tudáson kívül (ezt is nappali körülmények között) még nincs semmilyen tényleges képesség ezzel a géppel Magyarországon. Amíg repülni tanulunk a géppel, kutató-mentő bevetés nem lesz, az holtbiztos.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Azért van csalódás, mert valaki azt mondta, hogy a SAR és a felfegyverzett változatokon mind lesz torony...
Egyforma az orruk, így időjárás radar sincs, mint a szerb és német gépeken, de azt nem is mondta senki hogy lesz.

Reméljük, hogy azért nincs, mert egyelőre repülni tanulunk velük. Szenzortorony nélkül nem SAR gép a gép, baromi csalódás lenne, ha ez a végleges konfig lenne.
Srácok! Megint megy a pánikolás?
Nem tudom elégszer elővenni a németek SAR helikoptereinek átadása kapcsán készült videót.
A repülő gépen nem volt EO torony. A bemutatott gépen meg de. :rolleyes:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 310
81 309
113
Srácok! Megint megy a pánikolás?
Nem tudom elégszer elővenni a németek SAR helikoptereinek átadása kapcsán készült videót.
A repülő gépen nem volt EO torony. A bemutatott gépen meg de.

Fogalmazzunk úgy, hogy nem mindegyiken van. Csak így mi értelme van?
A farkasfogakat sem látom a farokrotor alatt a magyar gépeken...

Ok, majd ha már ott tart a kiképzés, akkor majd lesz.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 310
81 309
113
A farkasfogszerű antenna az valami speciális német dolog lehet, mert más gépeken sem látom.
 

zulu

Well-Known Member
2012. március 8.
655
969
93
Azért van csalódás, mert valaki azt mondta, hogy a SAR és a felfegyverzett változatokon mind lesz torony...
Egyforma az orruk, így időjárás radar sincs, mint a szerb és német gépeken, de azt nem is mondta senki hogy lesz.
Az időjárás radar meg a MAWS nem modul rendszerű? El kell dönteni épp melyiket szerelik fel. Lehet ez vagy az. De egyszerre nem.
 

zulu

Well-Known Member
2012. március 8.
655
969
93
Azért van csalódás, mert valaki azt mondta, hogy a SAR és a felfegyverzett változatokon mind lesz torony...
Egyforma az orruk, így időjárás radar sincs, mint a szerb és német gépeken, de azt nem is mondta senki hogy lesz.
A szerb gépeken is valamelyik fotón az van, másikon ez
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 310
81 309
113
Úgy látszik, most minden médiumnak másik fotót küldtek ki...

HM facebook

101708664_3263211430432888_7735949322365173760_o.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 356
96 788
113
https://www.airbus.com/newsroom/stories/H145M-dispatch-from-the-field.html

Airbus önpromó, kiemelt részben velünk.

  • 90% -os rendelkezésre állási ráta
  • Kedvenc témánk a stratégiai légi szállítási lehetőségek.. Az A400M-et és a C17-et emelik ki.
A magyar üzemeltetési tapasztalatokat nagyon promózzák.
  • A Magyar Honvédség pilóta mintegy 200 órás átalakító képzést repült az új repülőgépen, amelynek digitális, számítógéppel kezelt pilótafülke modern és hatékony környezetet teremt. "A H145M üzemeltetése sokkal könnyebb, mint a Magyarországon eddig üzemben lévő modellek működtetése, mert teljesen digitális és számítógépes vezérlésű"
  • Sokkal könnyebb és korszerűbb üzemeltetni ezeket a helikoptereket, mint a régi. Még a fizikai munka is sokkal rövidebb időt vesz igénybe, amikor például a helikoptereket fel kell készíteni, észlelni kell az alapértelmezéseket vagy egy hibafolyamatot követnek.
.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 310
81 309
113
2014 október: 5 EC645 T2 - Thai Navy
2015 december: 15 H145M - German Armed Forces (Bundeswehr)
2016 december: 9 H145M - Serbia
2018 június: 20 H145M - Hungary
2018 július: 2 H145M - Luxembourg
2018 december: 7 H145 LUH SAR - Search and Rescue configuration (Bundeswehr)


6,5 év alatt eladtak 58 helikoptert.
De ha az EC645-öt még nem tekintjük H145M-nek, a 7 SAR helikopterről meg a gyártó mondja hogy nem az, akkor csak 46-ot.
Ha levonjuk belőle a kötelező hazai vásárlást (hogy legyen referencia és vegyen más is), akkor 31-et.
És abból 20-at Magyarország vett meg, 9-et pedig Szerbia.
HForce rendszer meg csak a magyar gépeken van és a szerbek egy részén.
A magyar rendelés óta eltelt 2 év, azóta csak a luxemburgiak rendeltek 2 gépet...
Nem tűnik akkora sikernek a katonai változat, mint ahogy azt a marketingesek előadják.

Ebből is látszik, hogy nagyon kellett nekik a magyar rendelés, de az sem indította be az eladásokat.

Állítólag Ecuador rendelni akart 6 gépet 2019 novemberében, de valamiért még a mostani összesítőben sincs benne. Lehet, a koronavírus járvány hatására meggondolták magukat.

De a könnyű üzemeltethetőség és 90% feletti bevethetőség az jó. Sokat repülhetnek a magyar pilóták is.
És ha azt nézzük hogy a több mint 1500 civil géphez kis marketinggel eladtak még 58-at, akkor az is ügyes.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Most 4 új gép jön. Sztem a decemberben átadott hangárban 8 lazán elférne.
20191213_H145M_%C3%A1tad%C3%A1s-20.jpg


További hangárfelújítás, új építése nem zajlik, hogy sátrazni kell??
Az An-os állóhelyeknél lévő elhelyezésnek annyi előnye mimndenképp van, hogy nem kell a képen látható ( egyébként a negyvenes évek elején épült, és tavaly rendbeszedett ) hangárból végighúzni a reptéren a helikoptereket repülésre, hanem sokkal rövidebb távon elég őket vontatni. Ez a hangár meg valószínűleg az „időszakos hangár” szerepét fogja betölteni... Ráadásul a zlineknek is kell valami lefedés, hogy ne a szabad ég alatt álljanak...

További felújítani való hangár meg nem nagyon van (a fellelhető fotók tanúsága szerint ennek a testvére szolgál a régi típusokon végzett időszakos munkák elvégzésére, és valószínűleg mindig tele van régi Mil helikopterekkel), újat építeni meg sok pénzbe kerülne (azt meg a repülős infrastruktúrára mindennél jobban sajnálják kiadni), vagy valami bürokratikus időhúzás miatt nem lett kész eddig, esetleg el se kezdék még az alapozást sem ( legrosszabb esetben eszükbe sem jutott, hogy kéne építeni ).
Áthidaló megoldásként mindenképp jó a sátorhangár... csak ne várjuk meg, míg lerohad róla a ponyva. :)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and SilvioD