Van saját gyártásuk H215M néven Bákón, nem? Az Airbus érdekeltség?Még semmit sem vettek, hogy Benkőt idézzem piackutatásban vannak. Lehet úgy is maradnak.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Van saját gyártásuk H215M néven Bákón, nem? Az Airbus érdekeltség?Még semmit sem vettek, hogy Benkőt idézzem piackutatásban vannak. Lehet úgy is maradnak.
Brassoban az IAR.Ott gyártották a Puma helijeiket.Airbus érdekeltség,szerelnek össze H135 gépeket mostanában.Felkészültek a H215M gyártásra,de aztán mégse rendeltek belőle, eddig.Airbus nem is örült neki,a megrendelés miatt nyultak az IAR hóna alá....Van saját gyártásuk H215M néven Bákón, nem? Az Airbus érdekeltség?
Brassoban az IAR.Ott gyártották a Puma helijeiket.Airbus érdekeltség,szerelnek össze H135 gépeket mostanában.Felkészültek a H215M gyártásra,de aztán mégse rendeltek belőle, eddig.Airbus nem is örült neki,a megrendelés miatt nyultak az IAR hóna alá....
90es években meg az AH-1F Cobrát akarták gyártani Dracula néven,utána meg a W változatot.Azokból se lett semmi.Azért léptek vissza az Airbusnak tett ígérettől, mert az USA meggyőzte őket, hogy jobb nekik a Venom és a Super Cobra heli (mindkettő egy régi konstrukció modernizált változata). De még ezeket sem kezdték gyártani. Ha beindítják a gyártását (összeszerelését) ezeknek a gépeknek, akkor ugrik a H135 heli összeszerelése Gyulára. Vagyis megint szorítóban vannak a barátaink.
Újabb két magyar gép van már berepülés alatt Németországban...
Így már legalább 16 magyar gép van repülőképes állapotban.
Azt lehet tudni hogy a masik oldalan van e valami felfuggesztve?
90es években meg az AH-1F Cobrát akarták gyártani Dracula néven,utána meg a W változatot.Azokból se lett semmi.
H215 egy modernizált Puma.Ami azt illeti,a H225M is az,csak több ráfejlesztéssel.
Gyulán részegység gyártás lesz,nem összeszerelés.
UH-1Y/AH-1Z különben nagyon jó páros.Logisztikailag szuperűl illeszkednek,a hajtáslánc egy az egyben ugyan az.És továbbra is élvonalbeliek a maguk kategóriájában.Csak drágák.De manapság már mi nem az?
Lehet ott van 40 éves de mocskos mód tud azért abálni!A H225M magasan ver mindent a kategoriajaban. Az amerikaiaknal hasonlot emelo-szallito epkezlab helikoptert csak buflak meretekben talalni, a Blackhawknal messze jobb a Caracal.
Hogy Gyulan mi lesz, az egy dolog, de hogy mi lehet, az barmikor valtozhat.
Ugyan mar. Ugy 70 eves design, ne rohogtess ezzel az "elvonalbeli" dumaval.
A USMC az egyetlen, aki hasznalja, ok is csak azert, mert olcso es kicsi az Apachehez kepes, de meg a legujabb Z1 Viper is cirka 40 eves design ma mar...
Biztos "magasan vert mindent", ha 20 év alatt csak 90-et sikerült belőle eladni...!A H225M magasan ver mindent a kategriájában.
caracal az a 60as évekbeli Puma továbbfejlesztése,aminek a hajtáslánca az 50es években tervezet Sea Kingh másolata.....A H225M magasan ver mindent a kategoriajaban. Az amerikaiaknal hasonlot emelo-szallito epkezlab helikoptert csak buflak meretekben talalni, a Blackhawknal messze jobb a Caracal.
Hogy Gyulan mi lesz, az egy dolog, de hogy mi lehet, az barmikor valtozhat.
Ugyan mar. Ugy 70 eves design, ne rohogtess ezzel az "elvonalbeli" dumaval.
A USMC az egyetlen, aki hasznalja, ok is csak azert, mert olcso es kicsi az Apachehez kepes, de meg a legujabb Z1 Viper is cirka 40 eves design ma mar...
Biztos "magasan vert mindent", ha 20 év alatt csak 90-et sikerült belőle eladni...!
Általában ignoralom a tudatlan orbakolasaidat, de megis mennyit kellett volna eladni belole, amikor a korabbi tipusokbol szazaval repkednek?
Az ilyen faek szinten buta bekiabalasok mindig olyan logikatlanok, hogy az egyenesen szórakoztató.
A H225 ök közel négy évvel a norvégiai baleset után most kezdenek el újra munkába állni. Persze nem az offshore piacon mert az üzemeltetők elveszítették a bizalmat a gépben.Biztos "magasan vert mindent", ha 20 év alatt csak 90-et sikerült belőle eladni...!
Nekem is ott van!Nem történt semmi különös csak formosa felvett egy új típust a halállistájára.
caracal az a 60as évekbeli Puma továbbfejlesztése,aminek a hajtáslánca az 50es években tervezet Sea Kingh másolata.....
Nem,nem a legjobb a kategóriájában.AW189,S92 egyaránt sokkal korszerűbb konstrukciók.
UH-1/60 rohamdeszant szállitóhelik.Szándékosan nem nagyobb a személyszállitó kapacitásuk.Mint fegyveres heli,mindkettő veri a Caracalt.AH változatú BH meg a kisebb csataheliket meghaladó fegyverzetű.Ahogy az orosz Mi-8AMTSH-VN is.
AH-1Z meg igencsak jóféle,és talán a legrugalmasabb csataheli.Ha kapna rotorárbóc radart,Guardian semmivel nem lenne jobb.
TGY nem az olcsóságáért használja (mert rohadt drága)
,hanem az UH/AH logisztikai egyezése miatt.Csak a törzs más,a hajtáslánc teljesen ugyan az.Rotorlapáttol a faroktartó szerkezeten át minden.Egy az egyben átrakható.
Caracal jó heli.De ne lássuk már bele azt,ami nincs benne.
Tőlem villoghatsz az angol tudásoddal,de attol még a helikopterek harcászati kategóriáit nem érted.Says who? Kevesebbet emel, kevesebbet szallit, kevesebb funkciora jok.
Az AW139 meg csak nem is egy kategoria, micsoda hülyeség ez.
S92? A te (suta) elmeleted szerint az az S70, azaz minimum 60 evea design.
Szoval de, kategoriaja legjobbja a Caracal.
Egyrészt kimeljunk meg ettol a "deszantos" okorsegtol, pls, ez ilyen muveletlen ungarische szleng - ez egy taktikai szallitohelikopter, semmi mas.
Annak viszont minden szempontbol sokkal szarabb, mint a Caracal.
Meg1x: kevesebbet visz, kevesebbet emel. Igaz, viszont drágább, dacára annak, hogy 60+ eves design, mint kb minden az amerikaiaknal.
Az egyetlen, amiben az eletkora elony, hogy millio szirszar verziot varialtak belole, de hat ezzel max egy akkora army lesz boldog, mint az amerikai vagy mondjuk a kinai, japan avagy orosz.
Dol beloled mar reggel. Cirka 30-40 millio korul megall még a Viper is, mig vhova 36 Apachet nemreg 4 milliard felett adtak el.
Biztos vagyok benne, hogy ez bitang okosan hangzik ott a gep mogott, ahol allsz/ulsz, de en megkerdeztem a Vipert repuloket a tavalyi Fleet Week alatt, amikor megmaszhattuk (asszem' a USS New Yorkon) es vilagosan megmondtak, hogy persze, hogy jobb lenne az Apache, csak az nagy lenne, no meg sokkal dragabb.
Nekem is ott van!
Tőlem villoghatsz az angol tudásoddal,de attol még a helikopterek harcászati kategóriáit nem érted.
az AW189 meg nem 139.Nagyobb,egy kicsint
Nem is gondoltam azt,hogy a te listádról kimarad.Amúgy tényleg kíváncsi vagyok rá,hogy mi a bajod vele?