[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 056
30 976
113
Van saját gyártásuk H215M néven Bákón, nem? Az Airbus érdekeltség?
Brassoban az IAR.Ott gyártották a Puma helijeiket.Airbus érdekeltség,szerelnek össze H135 gépeket mostanában.Felkészültek a H215M gyártásra,de aztán mégse rendeltek belőle, eddig.Airbus nem is örült neki,a megrendelés miatt nyultak az IAR hóna alá....
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

agronomus

Well-Known Member
2020. augusztus 5.
222
1 253
93
Brassoban az IAR.Ott gyártották a Puma helijeiket.Airbus érdekeltség,szerelnek össze H135 gépeket mostanában.Felkészültek a H215M gyártásra,de aztán mégse rendeltek belőle, eddig.Airbus nem is örült neki,a megrendelés miatt nyultak az IAR hóna alá....

Azért léptek vissza az Airbusnak tett ígérettől, mert az USA meggyőzte őket, hogy jobb nekik a Venom és a Super Cobra heli (mindkettő egy régi konstrukció modernizált változata). De még ezeket sem kezdték gyártani. Ha beindítják a gyártását (összeszerelését) ezeknek a gépeknek, akkor ugrik a H135 heli összeszerelése Gyulára. Vagyis megint szorítóban vannak a barátaink.
 

Mokiengine

Active Member
2018. január 12.
219
239
43
Sziasztok!

Tudom már milliószor volt szó róla, DE

Ha teljes körű kutató - mentő képzésről van szó, akkor hol van az a jó kis csörlő????

Most akkor lesz ilyen képesség vagy nem?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 056
30 976
113
Azért léptek vissza az Airbusnak tett ígérettől, mert az USA meggyőzte őket, hogy jobb nekik a Venom és a Super Cobra heli (mindkettő egy régi konstrukció modernizált változata). De még ezeket sem kezdték gyártani. Ha beindítják a gyártását (összeszerelését) ezeknek a gépeknek, akkor ugrik a H135 heli összeszerelése Gyulára. Vagyis megint szorítóban vannak a barátaink.
90es években meg az AH-1F Cobrát akarták gyártani Dracula néven,utána meg a W változatot.Azokból se lett semmi.
H215 egy modernizált Puma.Ami azt illeti,a H225M is az,csak több ráfejlesztéssel.
Gyulán részegység gyártás lesz,nem összeszerelés.
UH-1Y/AH-1Z különben nagyon jó páros.Logisztikailag szuperűl illeszkednek,a hajtáslánc egy az egyben ugyan az.És továbbra is élvonalbeliek a maguk kategóriájában.Csak drágák.De manapság már mi nem az?
 
  • Tetszik
Reactions: donpepe84

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 060
73 558
113
Újabb két magyar gép van már berepülés alatt Németországban...

Így már legalább 16 magyar gép van repülőképes állapotban.

Két újabb fotó...

ACtC-3cfo6cdE5p4iMY4sfrI0aq7qejkE__TPUUy4jxYCthuMtpd5T8hL8jgdEER8tcUAJjWUZK0Zp-8iFW6T5x1zOj6YmonDXvMMYUYfvnChcvnl88iOYbol1GNlB0g_Xm17QGKnsJ-9stdQz-sA3X9_cY5=w1295-h863-no


ACtC-3c7lnj0fcgLzGo79ynvGK7BKxa_bmCz_wNAOHQ5ovjacnMrlIMG6JejWV9VujG_ML8CYocEX62RJ-q-nnvSIY02xRpWsQ2EH1Uq2oHM5urBjU-oEw7Fe_9Bi7pT78yua5hzzZg2dygn8apj1U32mCkq=w1295-h863-no
 
K

kamm

Guest
90es években meg az AH-1F Cobrát akarták gyártani Dracula néven,utána meg a W változatot.Azokból se lett semmi.
H215 egy modernizált Puma.Ami azt illeti,a H225M is az,csak több ráfejlesztéssel.
Gyulán részegység gyártás lesz,nem összeszerelés.

A H225M magasan ver mindent a kategoriajaban. Az amerikaiaknal hasonlot emelo-szallito epkezlab helikoptert csak buflak meretekben talalni, a Blackhawknal messze jobb a Caracal.

Hogy Gyulan mi lesz, az egy dolog, de hogy mi lehet, az barmikor valtozhat.

UH-1Y/AH-1Z különben nagyon jó páros.Logisztikailag szuperűl illeszkednek,a hajtáslánc egy az egyben ugyan az.És továbbra is élvonalbeliek a maguk kategóriájában.Csak drágák.De manapság már mi nem az?

Ugyan mar. Ugy 70 eves design, ne rohogtess ezzel az "elvonalbeli" dumaval. :D
A USMC az egyetlen, aki hasznalja, ok is csak azert, mert olcso es kicsi az Apachehez kepes, de meg a legujabb Z1 Viper is cirka 40 eves design ma mar...
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 498
18 617
113
A H225M magasan ver mindent a kategoriajaban. Az amerikaiaknal hasonlot emelo-szallito epkezlab helikoptert csak buflak meretekben talalni, a Blackhawknal messze jobb a Caracal.

Hogy Gyulan mi lesz, az egy dolog, de hogy mi lehet, az barmikor valtozhat.



Ugyan mar. Ugy 70 eves design, ne rohogtess ezzel az "elvonalbeli" dumaval. :D
A USMC az egyetlen, aki hasznalja, ok is csak azert, mert olcso es kicsi az Apachehez kepes, de meg a legujabb Z1 Viper is cirka 40 eves design ma mar...
Lehet ott van 40 éves de mocskos mód tud azért abálni!
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 056
30 976
113
A H225M magasan ver mindent a kategoriajaban. Az amerikaiaknal hasonlot emelo-szallito epkezlab helikoptert csak buflak meretekben talalni, a Blackhawknal messze jobb a Caracal.

Hogy Gyulan mi lesz, az egy dolog, de hogy mi lehet, az barmikor valtozhat.



Ugyan mar. Ugy 70 eves design, ne rohogtess ezzel az "elvonalbeli" dumaval. :D
A USMC az egyetlen, aki hasznalja, ok is csak azert, mert olcso es kicsi az Apachehez kepes, de meg a legujabb Z1 Viper is cirka 40 eves design ma mar...
caracal az a 60as évekbeli Puma továbbfejlesztése,aminek a hajtáslánca az 50es években tervezet Sea Kingh másolata.....
Nem,nem a legjobb a kategóriájában.AW189,S92 egyaránt sokkal korszerűbb konstrukciók.
UH-1/60 rohamdeszant szállitóhelik.Szándékosan nem nagyobb a személyszállitó kapacitásuk.Mint fegyveres heli,mindkettő veri a Caracalt.AH változatú BH meg a kisebb csataheliket meghaladó fegyverzetű.Ahogy az orosz Mi-8AMTSH-VN is.
AH-1Z meg igencsak jóféle,és talán a legrugalmasabb csataheli.Ha kapna rotorárbóc radart,Guardian semmivel nem lenne jobb.
TGY nem az olcsóságáért használja (mert rohadt drága),hanem az UH/AH logisztikai egyezése miatt.Csak a törzs más,a hajtáslánc teljesen ugyan az.Rotorlapáttol a faroktartó szerkezeten át minden.Egy az egyben átrakható.
Caracal jó heli.De ne lássuk már bele azt,ami nincs benne.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Biztos "magasan vert mindent", ha 20 év alatt csak 90-et sikerült belőle eladni...! :):):)
A H225 ök közel négy évvel a norvégiai baleset után most kezdenek el újra munkába állni. Persze nem az offshore piacon mert az üzemeltetők elveszítették a bizalmat a gépben.
A norvégiai baleset következménye hogy az Airbus megfelezte a főreduktor TBO ját és azt rendszeresen ki kell építeni a gépből, szét kell szerelni és ellenőrizni kell benne a fogadkerekeket.
Természetesen ez a plusz klts. az üzemeltetőket terheli...
 
K

kamm

Guest
caracal az a 60as évekbeli Puma továbbfejlesztése,aminek a hajtáslánca az 50es években tervezet Sea Kingh másolata.....
Nem,nem a legjobb a kategóriájában.AW189,S92 egyaránt sokkal korszerűbb konstrukciók.

Says who? Kevesebbet emel, kevesebbet szallit, kevesebb funkciora jok.
Az AW139 meg csak nem is egy kategoria, micsoda hülyeség ez.
S92? A te (suta) elmeleted szerint az az S70, azaz minimum 60 evea design.

Szoval de, kategoriaja legjobbja a Caracal.

UH-1/60 rohamdeszant szállitóhelik.Szándékosan nem nagyobb a személyszállitó kapacitásuk.Mint fegyveres heli,mindkettő veri a Caracalt.AH változatú BH meg a kisebb csataheliket meghaladó fegyverzetű.Ahogy az orosz Mi-8AMTSH-VN is.

Egyrészt kimeljunk meg ettol a "deszantos" okorsegtol, pls, ez ilyen muveletlen ungarische szleng - ez egy taktikai szallitohelikopter, semmi mas.

Annak viszont minden szempontbol sokkal szarabb, mint a Caracal.
Meg1x: kevesebbet visz, kevesebbet emel. Igaz, viszont drágább, dacára annak, hogy 60+ eves design, mint kb minden az amerikaiaknal.

Az egyetlen, amiben az eletkora elony, hogy millio szirszar verziot varialtak belole, de hat ezzel max egy akkora army lesz boldog, mint az amerikai vagy mondjuk a kinai, japan avagy orosz.

AH-1Z meg igencsak jóféle,és talán a legrugalmasabb csataheli.Ha kapna rotorárbóc radart,Guardian semmivel nem lenne jobb.
TGY nem az olcsóságáért használja (mert rohadt drága)

Dol beloled mar reggel. :) Cirka 30-40 millio korul megall még a Viper is, mig vhova 36 Apachet nemreg 4 milliard felett adtak el.

,hanem az UH/AH logisztikai egyezése miatt.Csak a törzs más,a hajtáslánc teljesen ugyan az.Rotorlapáttol a faroktartó szerkezeten át minden.Egy az egyben átrakható.
Caracal jó heli.De ne lássuk már bele azt,ami nincs benne.

Biztos vagyok benne, hogy ez bitang okosan hangzik ott a gep mogott, ahol allsz/ulsz, de en megkerdeztem a Vipert repuloket a tavalyi Fleet Week alatt, amikor megmaszhattuk (asszem' a USS New Yorkon) es vilagosan megmondtak, hogy persze, hogy jobb lenne az Apache, csak az nagy lenne, no meg sokkal dragabb.
 
  • Tetszik
Reactions: Matróz Kommandó

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 056
30 976
113
Says who? Kevesebbet emel, kevesebbet szallit, kevesebb funkciora jok.
Az AW139 meg csak nem is egy kategoria, micsoda hülyeség ez.
S92? A te (suta) elmeleted szerint az az S70, azaz minimum 60 evea design.

Szoval de, kategoriaja legjobbja a Caracal.



Egyrészt kimeljunk meg ettol a "deszantos" okorsegtol, pls, ez ilyen muveletlen ungarische szleng - ez egy taktikai szallitohelikopter, semmi mas.

Annak viszont minden szempontbol sokkal szarabb, mint a Caracal.
Meg1x: kevesebbet visz, kevesebbet emel. Igaz, viszont drágább, dacára annak, hogy 60+ eves design, mint kb minden az amerikaiaknal.

Az egyetlen, amiben az eletkora elony, hogy millio szirszar verziot varialtak belole, de hat ezzel max egy akkora army lesz boldog, mint az amerikai vagy mondjuk a kinai, japan avagy orosz.



Dol beloled mar reggel. :) Cirka 30-40 millio korul megall még a Viper is, mig vhova 36 Apachet nemreg 4 milliard felett adtak el.



Biztos vagyok benne, hogy ez bitang okosan hangzik ott a gep mogott, ahol allsz/ulsz, de en megkerdeztem a Vipert repuloket a tavalyi Fleet Week alatt, amikor megmaszhattuk (asszem' a USS New Yorkon) es vilagosan megmondtak, hogy persze, hogy jobb lenne az Apache, csak az nagy lenne, no meg sokkal dragabb.
Tőlem villoghatsz az angol tudásoddal,de attol még a helikopterek harcászati kategóriáit nem érted.
az AW189 meg nem 139.Nagyobb,egy kicsint
 
K

kamm

Guest
Tőlem villoghatsz az angol tudásoddal,de attol még a helikopterek harcászati kategóriáit nem érted.
az AW189 meg nem 139.Nagyobb,egy kicsint

Telefonrol 139nek olvastam.

Amugy vicces, hogy te probalkozol "helikopteres harcaszati kategoriakkal" (sic! Wtf? :D), mikozben az AW189-bol szerintem nem is letezik combat verzio, csakis SAR.