[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 649
954
113
Sziasztok,

Hat, a 2 hordagy jol nez ki, de nekem ugy tunik, hogy brutalisan keves felszereles van a gepben, igy ranezesre a legegyszerubb mentogepkocsiban is tobb van (es egy Medevac helikopternek azert illene legalabb esetkocsi szintu felszerelessel rendelkeznie).
30088355_d0dc80ed7a0f44cc85f077acba82d352_wm.jpg


Bel
Laikusnak logikusnak tűnhet , DE ne egy földi szállítóegységet akarjunk már SAR/MEDEVAC helikooterhez hasonlítani. A mentőhelikopterek a legmagasabb szint.. na majd nézd meg abba mennyi és mekkora felszerelések vannak.. és azok nem harci területre vannak, teljesen önállóan tudnak dolgozni az ellátástól a szállításig.. ami a 135be befér , az a 145be is befog valószínűleg.. és lesz H225M is.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 649
954
113
Laikusnak logikusnak tűnhet , DE ne egy földi szállítóegységet akarjunk már SAR/MEDEVAC helikooterhez hasonlítani. A mentőhelikopterek a legmagasabb szint.. na majd nézd meg abba mennyi és mekkora felszerelések vannak.. és azok nem harci területre vannak, teljesen önállóan tudnak dolgozni az ellátástól a szállításig.. ami a 135be befér , az a 145be is befog valószínűleg.. és lesz H225M is.

*NE akarjunk már.

Na, reggel jobban megnézve a képet... azt ugye tudod, hogy pont egy esetkocsit linkeltél? A mentőhelikopternek (gondolom a honvédségire is vonatkozik a mentési törvény,minimális szintje.) legalább rohamkocsi szint, 1-2 kivétellel. A hordágy meg a vákummatrac (jobb felső sarok, a kék)nem kötelező tartalék,azthiszem a hordszék sem. Szerintem a 2 hordágy sok, de ezt majd a srácok eldöntik és kitapasztalják. De mint mondtam, az én infóim szerint (kb 2 éves) az, hogy 1db H-145M és 1db H-225M lesz, feladat függően fogják őket riasztani, külön-külön vagy egyszerre.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 649
954
113
Bocsi a dupláért, de pont most akadtam rá. :D
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 715
2 496
113
Három féle feladat fordulhat elő a helikopteres légi mentésben CSAR , SAR, MEDEVAC. A CSAR feladatra szerintem a Mi-24 az ideális, mondjuk önvédelmi MAWS rendszer lehetne rajtuk. A SAR feladatra a Mi-17 lehetne az ideálisabb de MEDEVAC is fekszik neki. A sima MEDEVAC feladatra egy jobban felszerelt H145 is elég. Szerintem is sok a fektetőhely a gépen és a műszerezettség is lehetne jobb. Egy Oxilog lélegeztető , egy normális multifunkciós monitor és esetleg egy nagyobb oxigén palack elhelyezés is jó lett volna esetleg motoros leszívó is.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
2 009
4 912
113
azt ugye tudod, hogy pont egy esetkocsit linkeltél?

Tudom, azt akartam megmutatni, hogy mennyivel tobb felszereles van egy esetkocsiban, mint ami a video szerint az uj mentohelikopterben lathato.
Rohamkocsis fotot nem talaltam, termeszetesen azon tobb felszereles lenne, mint a kepen.

Bel
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 649
954
113
Az előző hozzászólásomból valaki kiszedhetné az 1ik videót, csak nem voltam benne biztos, hogy működik a médiás gomb.

Három féle feladat fordulhat elő a helikopteres légi mentésben CSAR , SAR, MEDEVAC. A CSAR feladatra szerintem a Mi-24 az ideális, mondjuk önvédelmi MAWS rendszer lehetne rajtuk. A SAR feladatra a Mi-17 lehetne az ideálisabb de MEDEVAC is fekszik neki. A sima MEDEVAC feladatra egy jobban felszerelt H145 is elég. Szerintem is sok a fektetőhely a gépen és a műszerezettség is lehetne jobb. Egy Oxilog lélegeztető , egy normális multifunkciós monitor és esetleg egy nagyobb oxigén palack elhelyezés is jó lett volna esetleg motoros leszívó is.

Nem tartom kizártnak, hogy ezek az eszközök megvannak , csak épp a szolgálatban lévő kutatómentőn. Nem tudom milyen felszereltségi szint kell (milyen mélységig kell a diagnosztika és a műszeres megfigyelés) a katonai gépeken. Az Oxilogot én nem erőltetném, inkább a Weinmann-t , Leszívóból is inkább LSU vagy Weinmann.. a monitornak pedig Zoll-nak kellene lennie, mert az tudja mint a 12 elvezetést monitorozni egy időben. (Nem véletlen van a Mediken is Zoll.)

Tudom, azt akartam megmutatni, hogy mennyivel tobb felszereles van egy esetkocsiban, mint ami a video szerint az uj mentohelikopterben lathato.
Rohamkocsis fotot nem talaltam, termeszetesen azon tobb felszereles lenne, mint a kepen.

Bel
Olyan látványosabb eltérés nincs.
 

vantsy

Active Member
2014. június 16.
299
249
43
Legegyszerűbb mentőgépkocsiban?????
Magyarországon minden esetkocsi felszerelése ilyen szintű. Az esetkocsi nem a legegyszerűbb hanem a csúcs a felszerelésben. A rohamkocsi felszerelésben minimálisan különbözik hanem abban, hogy ki dolgozik rajta.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 715
2 496
113
Az előző hozzászólásomból valaki kiszedhetné az 1ik videót, csak nem voltam benne biztos, hogy működik a médiás gomb.



Nem tartom kizártnak, hogy ezek az eszközök megvannak , csak épp a szolgálatban lévő kutatómentőn. Nem tudom milyen felszereltségi szint kell (milyen mélységig kell a diagnosztika és a műszeres megfigyelés) a katonai gépeken. Az Oxilogot én nem erőltetném, inkább a Weinmann-t , Leszívóból is inkább LSU vagy Weinmann.. a monitornak pedig Zoll-nak kellene lennie, mert az tudja mint a 12 elvezetést monitorozni egy időben. (Nem véletlen van a Mediken is Zoll.)


Olyan látványosabb eltérés nincs.


Sajnos a hordágy kárára hiányoznak a felszerelések a gépből.:(
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Venom85

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
7 505
21 310
113
Sajnos a hordágy kárára hiányoznak a felszerelések a gépből.:(
A légi mentőknél pl az LSU szívó a nagy légutas táskában van elhelyezve! Ha jól láttam kb hasonló a felépítése annyi kivétellel hogy 2 hordágy van benne! Szerintem ami kell az benne van! AB-taska, CD-táska, monitor defi készülék ( Lifepack 12), LSU, Oxyloge 2000 respirátor, 2 infúziós pumpa ennyi egy mentőheli felszerelése! Ez simán benne lehet!
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 715
2 496
113
A légi mentőknél pl az LSU szívó a nagy légutas táskában van elhelyezve! Ha jól láttam kb hasonló a felépítése annyi kivétellel hogy 2 hordágy van benne! Szerintem ami kell az benne van! AB-taska, CD-táska, monitor defi készülék ( Lifepack 12), LSU, Oxyloge 2000 respirátor, 2 infúziós pumpa ennyi egy mentőheli felszerelése! Ez simán benne lehet!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 664
84 162
113
(Úgy látszik, nem minden újságírót hajtottak el azzal, hogy a koronavírus miatt nem sajtónyílvánaos a gyakorlat.)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 664
84 162
113
Akkor ezért nem lett nagy sikerpropagandával bemutatva a SAR helikopter, mert csak ennyi a felszerelése?
Túl nagy lett volna a kontraszt a nemrég bemutatott német SAR gépekhez viszonyítva?
Valószínűleg más a magyar koncepció mint a német... itt csak a megtalálás és a legközelebbi mentőautóig szállítás a feladat? Lehozni a hegyről a sérültet?

"A honvédség négyfős személyzettel tervezi üzemeltetni a kutató-mentő H145M-eket. A helikoptervezető mellett lesz egy rendszeroperátor, aki - többek között - a koordinátákat viszi be a navigációs rendszerbe és a csörlőt is kezeli majd, illetve lesz egy felcser és egy segítő. Utóbbit a jelenlegi kutató-mentő ejtőernyősökből képzik át."
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 822
11 848
113
Akkor ezért nem lett nagy sikerpropagandával bemutatva a SAR helikopter, mert csak ennyi a felszerelése?
Túl nagy lett volna a kontraszt a nemrég bemutatott német SAR gépekhez viszonyítva?
Valószínűleg más a magyar koncepció mint a német... itt csak a megtalálás és a legközelebbi mentőautóig szállítás a feladat? Lehozni a hegyről a sérültet?

"A honvédség négyfős személyzettel tervezi üzemeltetni a kutató-mentő H145M-eket. A helikoptervezető mellett lesz egy rendszeroperátor, aki - többek között - a koordinátákat viszi be a navigációs rendszerbe és a csörlőt is kezeli majd, illetve lesz egy felcser és egy segítő. Utóbbit a jelenlegi kutató-mentő ejtőernyősökből képzik át."

Szerintem csak azért nincs még benne minden felszerelés, mert egyelőre a régi orosz vasak viszik a kutató-mentő szolgálatot, így addig nem is fogják alaposabban felszerelni őket, amíg nem mennek éles bevetésre.