[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
Én nem tettem semmit sehova, mivel A PIAC DÖNTÖTT RÓLA...!!! - Igen, az a piac, amely fütyül rá, hogy Te szerelmes vagy néhány leszerepelt típusba... :):):)

Hol látad,hogy én azt írtam,hogy szerelmes vagyok a H225-e?.De ez a logika ami alapján te pálcát törsz bizonyos típusok fölött szerint hibás,mert ezt a logikát követve a Ferrari F50 vagy a Bugatti veyron is egy kalap sz...r mert csak nagyon kevés db-t adtak el belőlük.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
W

Wilson

Guest
Na azért...
Bástya elvtársat már meg se akarják gyilkolni?:)

Amúgy semmi baj a géppel....:D
Üsd be Google ba hogy H225 meg Norway és olvasgass...
Vagy menj be a H225 topicba és ott olvass vissza.

Olvastam a norvég balesetről és amit az előbb belinkeltél arról is nem esküszöm meg rá,de mintha azt olvastam volna,hogy a reduktort már áttervezték és a mi H225-k már az új reduktorral jönnek.Tehát emiatt nem lesz nagyobb a karbantartás igénye.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 783
30 563
113
Tudom, hogy a Wiki nem hivatalos forrás, de ott 1600+ darabról írnak összesen. Ekkorát csak nem tévednek. Ne ragadjuk ki az általunk rendelt alváltozatot!
A teljes,az SA330 Pumávol induló családbol.
Jó gép a Caracal,csak korántsem az a szuperlativusz,amit itt páran belelátnak.Egy szállitóhelikopter.Pont.
 
  • Tetszik
Reactions: zulu
T

Törölt tag 1586

Guest
Olvastam a norvég balesetről és amit az előbb belinkeltél arról is nem esküszöm meg rá,de mintha azt olvastam volna,hogy a reduktort már áttervezték és a mi H225-k már az új reduktorral jönnek.Tehát emiatt nem lesz nagyobb a karbantartás igénye.
Nem, nem tervezték át a reduktort és jó eséllyel nem is fogják.
A H225 egy kifutó tipus. Nem fognak EUR százmilliókat költeni egy kifutó típus reduktorának újratervezésére.
Minden bizonnyal Mo.volt az utolsó megrendelő aki komolyabb mennyiséget rendelt a tipusból (értsd.: nem 1-2 darabokat)
Annyi történt hogy - mint az a linkelt anyagból is látszik - az Airbus megfelezte a gearbox üzemidejét.
Ez azt jelenti hogy a H225 típusnál a reduktornak magának a Service Life Limit ideje 1650 óra ami után kompletten cserélni kell a teljes egységet.
Remélem megvan mit jelent ez az "oroszos" üzemidő korlát?
1650 óránként a gép állni fog egy - két hónapot és rá kell költeni néhány millió EUR-t a karbantartásra.
 
M

molnibalage

Guest
Nem, nem tervezték át a reduktort és jó eséllyel nem is fogják.
A H225 egy kifutó tipus. Nem fognak EUR százmilliókat költeni egy kifutó típus reduktorának újratervezésére.
Minden bizonnyal Mo.volt az utolsó megrendelő aki komolyabb mennyiséget rendelt a tipusból (értsd.: nem 1-2 darabokat)
Annyi történt hogy - mint az a linkelt anyagból is látszik - az Airbus megfelezte a gearbox üzemidejét.
Ez azt jelenti hogy a H225 típusnál a reduktornak magának a Service Life Limit ideje 1650 óra ami után kompletten cserélni kell a teljes egységet.
Remélem megvan mit jelent ez az "oroszos" üzemidő korlát?
1650 óránként a gép állni fog egy - két hónapot és rá kell költeni néhány millió EUR-t a karbantartásra.
Átlagosan más típusnál mennyi az üzemideje ennek az egységnek?
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 918
11 567
113
Dol beloled mar reggel. :) Cirka 30-40 millio korul megall még a Viper is, mig vhova 36 Apachet nemreg 4 milliard felett adtak el.
QUOTE]
Pár hónapja kínáltak fel a cseheknek a Kedvezményes Beetető Program keretében 4 db-ot 200 millió dollárért, 50m/db áron.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Hol látad,hogy én azt írtam,hogy szerelmes vagyok a H225-e?.De ez a logika ami alapján te pálcát törsz bizonyos típusok fölött szerint hibás,mert ezt a logikát követve a Ferrari F50 vagy a Bugatti veyron is egy kalap sz...r mert csak nagyon kevés db-t adtak el belőlük.
NE hasonlíts 1 méregdrága kézzel gyártott sportkocsit 1 leszerepelt típushoz!!! - És pláne ne tedd a H145 topicban...!!! :(:(:(
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 596
3 814
113
MedEvac konfignak tűnik.

Sziasztok,

Hat, a 2 hordagy jol nez ki, de nekem ugy tunik, hogy brutalisan keves felszereles van a gepben, igy ranezesre a legegyszerubb mentogepkocsiban is tobb van (es egy Medevac helikopternek azert illene legalabb esetkocsi szintu felszerelessel rendelkeznie).
30088355_d0dc80ed7a0f44cc85f077acba82d352_wm.jpg


Bel
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero