[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Van saját gyártásuk H215M néven Bákón, nem? Az Airbus érdekeltség?
Brassoban az IAR.Ott gyártották a Puma helijeiket.Airbus érdekeltség,szerelnek össze H135 gépeket mostanában.Felkészültek a H215M gyártásra,de aztán mégse rendeltek belőle, eddig.Airbus nem is örült neki,a megrendelés miatt nyultak az IAR hóna alá....
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Brassoban az IAR.Ott gyártották a Puma helijeiket.Airbus érdekeltség,szerelnek össze H135 gépeket mostanában.Felkészültek a H215M gyártásra,de aztán mégse rendeltek belőle, eddig.Airbus nem is örült neki,a megrendelés miatt nyultak az IAR hóna alá....

Azért léptek vissza az Airbusnak tett ígérettől, mert az USA meggyőzte őket, hogy jobb nekik a Venom és a Super Cobra heli (mindkettő egy régi konstrukció modernizált változata). De még ezeket sem kezdték gyártani. Ha beindítják a gyártását (összeszerelését) ezeknek a gépeknek, akkor ugrik a H135 heli összeszerelése Gyulára. Vagyis megint szorítóban vannak a barátaink.
 
Sziasztok!

Tudom már milliószor volt szó róla, DE

Ha teljes körű kutató - mentő képzésről van szó, akkor hol van az a jó kis csörlő????

Most akkor lesz ilyen képesség vagy nem?
 
Azért léptek vissza az Airbusnak tett ígérettől, mert az USA meggyőzte őket, hogy jobb nekik a Venom és a Super Cobra heli (mindkettő egy régi konstrukció modernizált változata). De még ezeket sem kezdték gyártani. Ha beindítják a gyártását (összeszerelését) ezeknek a gépeknek, akkor ugrik a H135 heli összeszerelése Gyulára. Vagyis megint szorítóban vannak a barátaink.
90es években meg az AH-1F Cobrát akarták gyártani Dracula néven,utána meg a W változatot.Azokból se lett semmi.
H215 egy modernizált Puma.Ami azt illeti,a H225M is az,csak több ráfejlesztéssel.
Gyulán részegység gyártás lesz,nem összeszerelés.
UH-1Y/AH-1Z különben nagyon jó páros.Logisztikailag szuperűl illeszkednek,a hajtáslánc egy az egyben ugyan az.És továbbra is élvonalbeliek a maguk kategóriájában.Csak drágák.De manapság már mi nem az?
 
  • Tetszik
Reactions: donpepe84
Újabb két magyar gép van már berepülés alatt Németországban...

Így már legalább 16 magyar gép van repülőképes állapotban.

Két újabb fotó...

ACtC-3cfo6cdE5p4iMY4sfrI0aq7qejkE__TPUUy4jxYCthuMtpd5T8hL8jgdEER8tcUAJjWUZK0Zp-8iFW6T5x1zOj6YmonDXvMMYUYfvnChcvnl88iOYbol1GNlB0g_Xm17QGKnsJ-9stdQz-sA3X9_cY5=w1295-h863-no


ACtC-3c7lnj0fcgLzGo79ynvGK7BKxa_bmCz_wNAOHQ5ovjacnMrlIMG6JejWV9VujG_ML8CYocEX62RJ-q-nnvSIY02xRpWsQ2EH1Uq2oHM5urBjU-oEw7Fe_9Bi7pT78yua5hzzZg2dygn8apj1U32mCkq=w1295-h863-no
 
90es években meg az AH-1F Cobrát akarták gyártani Dracula néven,utána meg a W változatot.Azokból se lett semmi.
H215 egy modernizált Puma.Ami azt illeti,a H225M is az,csak több ráfejlesztéssel.
Gyulán részegység gyártás lesz,nem összeszerelés.

A H225M magasan ver mindent a kategoriajaban. Az amerikaiaknal hasonlot emelo-szallito epkezlab helikoptert csak buflak meretekben talalni, a Blackhawknal messze jobb a Caracal.

Hogy Gyulan mi lesz, az egy dolog, de hogy mi lehet, az barmikor valtozhat.

UH-1Y/AH-1Z különben nagyon jó páros.Logisztikailag szuperűl illeszkednek,a hajtáslánc egy az egyben ugyan az.És továbbra is élvonalbeliek a maguk kategóriájában.Csak drágák.De manapság már mi nem az?

Ugyan mar. Ugy 70 eves design, ne rohogtess ezzel az "elvonalbeli" dumaval. :D
A USMC az egyetlen, aki hasznalja, ok is csak azert, mert olcso es kicsi az Apachehez kepes, de meg a legujabb Z1 Viper is cirka 40 eves design ma mar...
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
A H225M magasan ver mindent a kategoriajaban. Az amerikaiaknal hasonlot emelo-szallito epkezlab helikoptert csak buflak meretekben talalni, a Blackhawknal messze jobb a Caracal.

Hogy Gyulan mi lesz, az egy dolog, de hogy mi lehet, az barmikor valtozhat.



Ugyan mar. Ugy 70 eves design, ne rohogtess ezzel az "elvonalbeli" dumaval. :D
A USMC az egyetlen, aki hasznalja, ok is csak azert, mert olcso es kicsi az Apachehez kepes, de meg a legujabb Z1 Viper is cirka 40 eves design ma mar...
Lehet ott van 40 éves de mocskos mód tud azért abálni!
 
A H225M magasan ver mindent a kategoriajaban. Az amerikaiaknal hasonlot emelo-szallito epkezlab helikoptert csak buflak meretekben talalni, a Blackhawknal messze jobb a Caracal.

Hogy Gyulan mi lesz, az egy dolog, de hogy mi lehet, az barmikor valtozhat.



Ugyan mar. Ugy 70 eves design, ne rohogtess ezzel az "elvonalbeli" dumaval. :D
A USMC az egyetlen, aki hasznalja, ok is csak azert, mert olcso es kicsi az Apachehez kepes, de meg a legujabb Z1 Viper is cirka 40 eves design ma mar...
caracal az a 60as évekbeli Puma továbbfejlesztése,aminek a hajtáslánca az 50es években tervezet Sea Kingh másolata.....
Nem,nem a legjobb a kategóriájában.AW189,S92 egyaránt sokkal korszerűbb konstrukciók.
UH-1/60 rohamdeszant szállitóhelik.Szándékosan nem nagyobb a személyszállitó kapacitásuk.Mint fegyveres heli,mindkettő veri a Caracalt.AH változatú BH meg a kisebb csataheliket meghaladó fegyverzetű.Ahogy az orosz Mi-8AMTSH-VN is.
AH-1Z meg igencsak jóféle,és talán a legrugalmasabb csataheli.Ha kapna rotorárbóc radart,Guardian semmivel nem lenne jobb.
TGY nem az olcsóságáért használja (mert rohadt drága),hanem az UH/AH logisztikai egyezése miatt.Csak a törzs más,a hajtáslánc teljesen ugyan az.Rotorlapáttol a faroktartó szerkezeten át minden.Egy az egyben átrakható.
Caracal jó heli.De ne lássuk már bele azt,ami nincs benne.
 
Biztos "magasan vert mindent", ha 20 év alatt csak 90-et sikerült belőle eladni...! :):):)
A H225 ök közel négy évvel a norvégiai baleset után most kezdenek el újra munkába állni. Persze nem az offshore piacon mert az üzemeltetők elveszítették a bizalmat a gépben.
A norvégiai baleset következménye hogy az Airbus megfelezte a főreduktor TBO ját és azt rendszeresen ki kell építeni a gépből, szét kell szerelni és ellenőrizni kell benne a fogadkerekeket.
Természetesen ez a plusz klts. az üzemeltetőket terheli...
 
caracal az a 60as évekbeli Puma továbbfejlesztése,aminek a hajtáslánca az 50es években tervezet Sea Kingh másolata.....
Nem,nem a legjobb a kategóriájában.AW189,S92 egyaránt sokkal korszerűbb konstrukciók.

Says who? Kevesebbet emel, kevesebbet szallit, kevesebb funkciora jok.
Az AW139 meg csak nem is egy kategoria, micsoda hülyeség ez.
S92? A te (suta) elmeleted szerint az az S70, azaz minimum 60 evea design.

Szoval de, kategoriaja legjobbja a Caracal.

UH-1/60 rohamdeszant szállitóhelik.Szándékosan nem nagyobb a személyszállitó kapacitásuk.Mint fegyveres heli,mindkettő veri a Caracalt.AH változatú BH meg a kisebb csataheliket meghaladó fegyverzetű.Ahogy az orosz Mi-8AMTSH-VN is.

Egyrészt kimeljunk meg ettol a "deszantos" okorsegtol, pls, ez ilyen muveletlen ungarische szleng - ez egy taktikai szallitohelikopter, semmi mas.

Annak viszont minden szempontbol sokkal szarabb, mint a Caracal.
Meg1x: kevesebbet visz, kevesebbet emel. Igaz, viszont drágább, dacára annak, hogy 60+ eves design, mint kb minden az amerikaiaknal.

Az egyetlen, amiben az eletkora elony, hogy millio szirszar verziot varialtak belole, de hat ezzel max egy akkora army lesz boldog, mint az amerikai vagy mondjuk a kinai, japan avagy orosz.

AH-1Z meg igencsak jóféle,és talán a legrugalmasabb csataheli.Ha kapna rotorárbóc radart,Guardian semmivel nem lenne jobb.
TGY nem az olcsóságáért használja (mert rohadt drága)

Dol beloled mar reggel. :) Cirka 30-40 millio korul megall még a Viper is, mig vhova 36 Apachet nemreg 4 milliard felett adtak el.

,hanem az UH/AH logisztikai egyezése miatt.Csak a törzs más,a hajtáslánc teljesen ugyan az.Rotorlapáttol a faroktartó szerkezeten át minden.Egy az egyben átrakható.
Caracal jó heli.De ne lássuk már bele azt,ami nincs benne.

Biztos vagyok benne, hogy ez bitang okosan hangzik ott a gep mogott, ahol allsz/ulsz, de en megkerdeztem a Vipert repuloket a tavalyi Fleet Week alatt, amikor megmaszhattuk (asszem' a USS New Yorkon) es vilagosan megmondtak, hogy persze, hogy jobb lenne az Apache, csak az nagy lenne, no meg sokkal dragabb.
 
  • Tetszik
Reactions: Matróz Kommandó
Says who? Kevesebbet emel, kevesebbet szallit, kevesebb funkciora jok.
Az AW139 meg csak nem is egy kategoria, micsoda hülyeség ez.
S92? A te (suta) elmeleted szerint az az S70, azaz minimum 60 evea design.

Szoval de, kategoriaja legjobbja a Caracal.



Egyrészt kimeljunk meg ettol a "deszantos" okorsegtol, pls, ez ilyen muveletlen ungarische szleng - ez egy taktikai szallitohelikopter, semmi mas.

Annak viszont minden szempontbol sokkal szarabb, mint a Caracal.
Meg1x: kevesebbet visz, kevesebbet emel. Igaz, viszont drágább, dacára annak, hogy 60+ eves design, mint kb minden az amerikaiaknal.

Az egyetlen, amiben az eletkora elony, hogy millio szirszar verziot varialtak belole, de hat ezzel max egy akkora army lesz boldog, mint az amerikai vagy mondjuk a kinai, japan avagy orosz.



Dol beloled mar reggel. :) Cirka 30-40 millio korul megall még a Viper is, mig vhova 36 Apachet nemreg 4 milliard felett adtak el.



Biztos vagyok benne, hogy ez bitang okosan hangzik ott a gep mogott, ahol allsz/ulsz, de en megkerdeztem a Vipert repuloket a tavalyi Fleet Week alatt, amikor megmaszhattuk (asszem' a USS New Yorkon) es vilagosan megmondtak, hogy persze, hogy jobb lenne az Apache, csak az nagy lenne, no meg sokkal dragabb.
Tőlem villoghatsz az angol tudásoddal,de attol még a helikopterek harcászati kategóriáit nem érted.
az AW189 meg nem 139.Nagyobb,egy kicsint
 
Tőlem villoghatsz az angol tudásoddal,de attol még a helikopterek harcászati kategóriáit nem érted.
az AW189 meg nem 139.Nagyobb,egy kicsint

Telefonrol 139nek olvastam.

Amugy vicces, hogy te probalkozol "helikopteres harcaszati kategoriakkal" (sic! Wtf? :D), mikozben az AW189-bol szerintem nem is letezik combat verzio, csakis SAR.