[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

A régi világban esett meg; leszállás után szóltak a Mi-24 pilótának hogy túl alacsonyan repült. Próbált tagadni, de az eltépett villanyvezeték "meghegesztette" a gép oldalát...:rolleyes:

Állítólag olyan is volt, hogy a jó szocialista "forgó locsoló" (nem tudom hogy nevezik hivatalosan) 2 sugara közt akart elrepülni valaki, de pont akkor mind a két sugár odaért és leseggelt a mezőre. Mondhatni lelőtték locsolóval.
Mindenesetre nem hiába van drótvágó szinte minden helikopteren, nem olyan könnyű elkerülni a vezetékeket. Magyar mentőhelikopter is szakított már.
Kisiskolas voltam,a magyar tanárnő ferje Kamov kukacbombázó pilota volt.
Ket fajta mezgaz pilota van.Az egyik mar szakított vezeteket,a masik meg majd fog......Mondogatta,ha valami nem jott össze valakinek.
Jelen esetben azert az a gond,hogy egy polgari terkepeken is jelzett akadalyba rongyoltak bele.Es túl draga volt a tanulopenz.A helikoptert lehet ujat venni,az emberek viszont nem tamadnak föl - de ridegen mondva, pótolhatók.
A holtak nyugodjanek bekeben
Az elok meg tanuljanak a hibáikból,hogy ne haljanak meg idejekoran
 

Tele pontatlansággal. 1990 júniusában nem is volt MiG-29-esünk, ami lezuhanjon.

"...Kapolynál lezuhant a 16-os oldalszámú Szu–22-es katonai repülőgép. A gép pilótája túlélte. Majd ugyanazon a napon Gyarmat és Takácsi közt lezuhant a 14-es oldalszámú MIG–23UB katonai repülőgép, miután összeütközött egy szintén gyakorlatozó Szu–22-es harci géppel. Az előbbi gép két pilótája, Katovics Balázs százados és Mizsei Mihály százados azonnal meghalt, a Szu pilótája gerincsérülést szenvedett..."

Azt nem sikerült a cikkírónak felfogni, hogy ez nem három, egymástól független esemény, hanem a két gép összeütközése volt. Elég világosan fogalmaz az ominózus wikipedia szócikk, csak ugye az értő olvasás nem divat már.
ez akkor egy szánalmas újságírói munka, általános iskola
 
  • Tetszik
Reactions: Pista a hegyről
A régi világban esett meg; leszállás után szóltak a Mi-24 pilótának hogy túl alacsonyan repült. Próbált tagadni, de az eltépett villanyvezeték "meghegesztette" a gép oldalát...:rolleyes:
Volt olyan Mig-21-es pilótánk is aki a faluja fölött műrepült a családnak, mikor elővették tagadott mindent, de mint kiderült egyenesre vágta a gép a fasort a faluban, és a gép aljában ott voltak a maradékok.
 
Állítólag olyan is volt, hogy a jó szocialista "forgó locsoló" (nem tudom hogy nevezik hivatalosan) 2 sugara közt akart elrepülni valaki, de pont akkor mind a két sugár odaért és leseggelt a mezőre. Mondhatni lelőtték locsolóval.
Mindenesetre nem hiába van drótvágó szinte minden helikopteren, nem olyan könnyű elkerülni a vezetékeket. Magyar mentőhelikopter is szakított már.
Így van. Sajna ez nem egy sima távvezeték volt (igaz azt is el lehet úgy trafálni, h baj legyen).
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu
Nem lehet, hogy ez a Horvátországi légi gyakorlat is egy esetleges későbbi Kárpátaljai NATO misszióra való felkészítés? Amióta Bőröndi az új főnök az egész Honvédség egy felrúgott méhkasra hasonlít...pl. megnövekedett gyakorlat számok, logisztikát is beleértve, konvojok légvédelmi kísérete, Mistralok vásárlása, katonák túlórájának, szabadságának felülvizsgála stb.
 
Nem lehet, hogy ez a Horvátországi légi gyakorlat is egy esetleges későbbi Kárpátaljai NATO misszióra való felkészítés? Amióta Bőröndi az új főnök az egész Honvédség egy felrúgott méhkasra hasonlít...pl. megnövekedett gyakorlat számok, logisztikát is beleértve, konvojok légvédelmi kísérete, Mistralok vásárlása, katonák túlórájának, szabadságának felülvizsgála stb.
Vagy esetleg a Honvédséget elkezdték aránylag normálisan üzemeltetni?
 
Nem lehet, hogy ez a Horvátországi légi gyakorlat is egy esetleges későbbi Kárpátaljai NATO misszióra való felkészítés? Amióta Bőröndi az új főnök az egész Honvédség egy felrúgott méhkasra hasonlít...pl. megnövekedett gyakorlat számok, logisztikát is beleértve, konvojok légvédelmi kísérete, Mistralok vásárlása, katonák túlórájának, szabadságának felülvizsgála stb.
Nem lehet.
 
Nem lehet, hogy ez a Horvátországi légi gyakorlat is egy esetleges későbbi Kárpátaljai NATO misszióra való felkészítés? Amióta Bőröndi az új főnök az egész Honvédség egy felrúgott méhkasra hasonlít...pl. megnövekedett gyakorlat számok, logisztikát is beleértve, konvojok légvédelmi kísérete, Mistralok vásárlása, katonák túlórájának, szabadságának felülvizsgála stb.
NATO max. akkor megy Kárpátaljára, ha a hegy túl oldalán vannak már az oroszok - vagy még akkor sem!
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Az ütközéssel elszakadt az a bizonyos kifeszített kábel?
Ami a horvát hivatalos reakciókat illeti, az elhangzott, hogy a pilótáknak ilyen magasságon számíthattak tereptárgyakra, ill bármilyen akadályra is... Helyiek meg mintha olyanokat mondtak volna, hogy abban a bizonyos kanyonban nem szoktak repkedni.. Valszeg a pilóta hibájára lesz fogva a baleset, és a horvátok meg mossák kezüket... Holott valahogy nehezen tudom elképzelni, hogy helyismeret nélkül?, "vagizásból" letértek volna egy megadott útvonalról, és berepültek egy k!b@szott kanyonba, kitudja milyen sebességgel, leereszkedve alacsony magasságra... Furcsa az egész, de főleg tragikus..
 
  • Tetszik
Reactions: PPP and antigonosz
Az ütközéssel elszakadt az a bizonyos kifeszített kábel?
Ami a horvát hivatalos reakciókat illeti, az elhangzott, hogy a pilótáknak ilyen magasságon számíthattak tereptárgyakra, ill bármilyen akadályra is... Helyiek meg mintha olyanokat mondtak volna, hogy abban a bizonyos kanyonban nem szoktak repkedni.. Valszeg a pilóta hibájára lesz fogva a baleset, és a horvátok meg mossák kezüket... Holott valahogy nehezen tudom elképzelni, hogy helyismeret nélkül?, "vagizásból" letértek volna egy megadott útvonalról, és berepültek egy k!b@szott kanyonba, kitudja milyen sebességgel, leereszkedve alacsony magasságra... Furcsa az egész, de főleg tragikus..
Én ezt sajnos nagyon is el tudom képzelni.
Vedd csak alapul a "ki, ha én nem" mentalitást.
Ahol egy dandártábornok szét tud cseszni egy 60 M € Gripent, mert hogy "Ő megmutassa".
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
Nem lehet, hogy ez a Horvátországi légi gyakorlat is egy esetleges későbbi Kárpátaljai NATO misszióra való felkészítés? Amióta Bőröndi az új főnök az egész Honvédség egy felrúgott méhkasra hasonlít...pl. megnövekedett gyakorlat számok, logisztikát is beleértve, konvojok légvédelmi kísérete, Mistralok vásárlása, katonák túlórájának, szabadságának felülvizsgála stb.

Amikor még az ukrajnai cirkusz sehol se volt, már akkor jártunk ki magashegyi kiképzésre, csak akkor még Szlovéniába. "Magashegyen" meg ugye kanyon is előfordul, persze, hogy nem hagyták ki.

Lehet, hogy a térképen csak a táv vezeték volt jelölve, így a pilóták úgy gondolták, alatta a kanyonba "kerülik" ki. Vagy B opció, jelölve volt minden, csak a zipline jelölést benézték a táv vezetéknek.
De régen is volt, lesz is szerte a világban ilyen kábel elkaszáló baleset, nem egy egyedi eset ez a mostani,, sajnos
 
Na es ugy gondolom, mivel irtad hogy Magyarorszagon nincsenek ilyen kanyonok es ezert repultek bele hogy gyakoroljanak benn, nos mivel nalunk nincsenek ilyen kanyonok, es ez meg papiron mindig Honvedseg neven fut, es a fő feladata az orszag megvedese, ezert nincs is szukseg kanyonokban repkedni. Semmi keresnivalojuk ott nem volt ebben biztos vagyok
Mivel NATO tagok vagyunk ez nem áll.

BAP-ot is adunk.

Másrèszt külszolgálatban eddig mindíg sokszor kaptunk,kunyeráltunk,bèreltünk,együttműködve használtunk jarműveket.

Persze használtunk btr-t. Merci-t. Uralt. Unimogot. Rábát ami sajat.

De lehet egyszer helit is viszünk ki valahova.
Ahol lehet hasonló környezet.

Felesleges kockazatvallalasra ugy gondolom nincs szukseg. Tudniuk kellett jol hogy az mihez vezethet, csak egyszer "karambolozhatnak", tobbszor nincs ra lehetoseguk.
Egy kelloen kikepzett, profi szemleletu pilota ilyet nem tehet.
Erre nem lehet kifogas az hogy csak jol akartak hazafele erezni magukat, meg meg gyakorolni.
Arra nem az a kanyon volt kijelolve.
Ha tortenetesen azon a kotelpalyan te, vagy a csaladtagjaid csungtek volna eppen akkor is ezt mondanad?
Mit vallaltak, pilotak lesznek, fizikailag, pszichologiailag, ertelmileg alkalmasak voltak ra, kikepeztek oket nagyon sok penzert, kaptak a segguk ala egy nagyon draga gepet. Pilotak lehettek, egy kulon kaszt, ebbe nem fer bele a felelotlenseg, fegyelmezetlenseg.
Hibazni egyszer lehet.
Èn is azt írtam hibáztak.

Sajnos....


Nem mentegetni akartam őket, csak más szemszögből nèzem, ès úgy meg tudom èrteni mièrt így repültek.
Egyebkent ne gondold azt hogy mas szakmakban nyugodtan hibazhat mindenki
Nem ezt írtam.

Hanem hogy vannak olyan szakmák.


Amúgy ha leosztanánk a repidőt/pilótákkal/halottakkal, szerintem elèggè elöl lennènek egy topplistán veszèlyessèg szempontjából.
 
Nem lehet, hogy ez a Horvátországi légi gyakorlat is egy esetleges későbbi Kárpátaljai NATO misszióra való felkészítés? Amióta Bőröndi az új főnök az egész Honvédség egy felrúgott méhkasra hasonlít...pl. megnövekedett gyakorlat számok, logisztikát is beleértve, konvojok légvédelmi kísérete, Mistralok vásárlása, katonák túlórájának, szabadságának felülvizsgála stb.
Multinational Special Aviation Programme, MSAP - Nemzetközi helikopteres kiképző központ van a horvátoknál, oda járunk már évek óta.

„A gyakorlat, amelyben részt vettünk Zadar környékén, a többnemzeti különleges légi kiképzési központ szervezésében valósult meg. Ezen évek óta részt vesz a helikopterdandárunk. A fedélzeten tartózkodók részben nagy tapasztalatú, részben pedig kiképzés alatt álló katonák voltak, akik magashegyi kiképzésben vettek részt” – közölte a honvédelmi miniszter.

"„A mai nap folyamán az MH Kiss József 86. Helikopterdandár különleges légi repülőosztagának egy Airbus H145-ös helikoptere Horvátország területén lezuhant. "
 
Senkit nem szeretnék megbántani , de a tragédiával kapcsolatban megjelent írásokat olvasgatva ki merem jelenteni hogy a beírók 70%-a nemhogy nem rajzolt tervtáblát de látni sem látott , se közelről , se távolról!Arról meg halvány lila dunsztja sincsen jó pár embernek hogy egy kik.rep. megszervezése hogyan épül fel.
 
Nos , akkor két dolog : 1. Bobo mondta " magashegyi kiképzésen vettek részt" 2. A plain-n , - amit ilyenkor rep.bizt.főtiszt és még jó páran aláírnak , eljut a rep.vez.-ig - a bejelölt útvonalról nem tértek le!Kvázi nem volt semmi fölösleges kerülő, kitérő !
 
Az ütközéssel elszakadt az a bizonyos kifeszített kábel?

Ezen agyaltam én is, a kép alapján nem valószínű
Látszanak a kötelek.
b0ab0b9c-64e8-49f0-b0ca-c75211f6b4c0.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: sisimoto