[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 261
33 569
113
A régi világban esett meg; leszállás után szóltak a Mi-24 pilótának hogy túl alacsonyan repült. Próbált tagadni, de az eltépett villanyvezeték "meghegesztette" a gép oldalát...:rolleyes:

Állítólag olyan is volt, hogy a jó szocialista "forgó locsoló" (nem tudom hogy nevezik hivatalosan) 2 sugara közt akart elrepülni valaki, de pont akkor mind a két sugár odaért és leseggelt a mezőre. Mondhatni lelőtték locsolóval.
Mindenesetre nem hiába van drótvágó szinte minden helikopteren, nem olyan könnyű elkerülni a vezetékeket. Magyar mentőhelikopter is szakított már.
Kisiskolas voltam,a magyar tanárnő ferje Kamov kukacbombázó pilota volt.
Ket fajta mezgaz pilota van.Az egyik mar szakított vezeteket,a masik meg majd fog......Mondogatta,ha valami nem jott össze valakinek.
Jelen esetben azert az a gond,hogy egy polgari terkepeken is jelzett akadalyba rongyoltak bele.Es túl draga volt a tanulopenz.A helikoptert lehet ujat venni,az emberek viszont nem tamadnak föl - de ridegen mondva, pótolhatók.
A holtak nyugodjanek bekeben
Az elok meg tanuljanak a hibáikból,hogy ne haljanak meg idejekoran
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113

Tele pontatlansággal. 1990 júniusában nem is volt MiG-29-esünk, ami lezuhanjon.

"...Kapolynál lezuhant a 16-os oldalszámú Szu–22-es katonai repülőgép. A gép pilótája túlélte. Majd ugyanazon a napon Gyarmat és Takácsi közt lezuhant a 14-es oldalszámú MIG–23UB katonai repülőgép, miután összeütközött egy szintén gyakorlatozó Szu–22-es harci géppel. Az előbbi gép két pilótája, Katovics Balázs százados és Mizsei Mihály százados azonnal meghalt, a Szu pilótája gerincsérülést szenvedett..."

Azt nem sikerült a cikkírónak felfogni, hogy ez nem három, egymástól független esemény, hanem a két gép összeütközése volt. Elég világosan fogalmaz az ominózus wikipedia szócikk, csak ugye az értő olvasás nem divat már.
ez akkor egy szánalmas újságírói munka, általános iskola
 
  • Tetszik
Reactions: Pista a hegyről

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
A régi világban esett meg; leszállás után szóltak a Mi-24 pilótának hogy túl alacsonyan repült. Próbált tagadni, de az eltépett villanyvezeték "meghegesztette" a gép oldalát...:rolleyes:
Volt olyan Mig-21-es pilótánk is aki a faluja fölött műrepült a családnak, mikor elővették tagadott mindent, de mint kiderült egyenesre vágta a gép a fasort a faluban, és a gép aljában ott voltak a maradékok.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 136
113
Állítólag olyan is volt, hogy a jó szocialista "forgó locsoló" (nem tudom hogy nevezik hivatalosan) 2 sugara közt akart elrepülni valaki, de pont akkor mind a két sugár odaért és leseggelt a mezőre. Mondhatni lelőtték locsolóval.
Mindenesetre nem hiába van drótvágó szinte minden helikopteren, nem olyan könnyű elkerülni a vezetékeket. Magyar mentőhelikopter is szakított már.
Így van. Sajna ez nem egy sima távvezeték volt (igaz azt is el lehet úgy trafálni, h baj legyen).
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 773
5 136
113
Nem lehet, hogy ez a Horvátországi légi gyakorlat is egy esetleges későbbi Kárpátaljai NATO misszióra való felkészítés? Amióta Bőröndi az új főnök az egész Honvédség egy felrúgott méhkasra hasonlít...pl. megnövekedett gyakorlat számok, logisztikát is beleértve, konvojok légvédelmi kísérete, Mistralok vásárlása, katonák túlórájának, szabadságának felülvizsgála stb.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 722
10 663
113
Nem lehet, hogy ez a Horvátországi légi gyakorlat is egy esetleges későbbi Kárpátaljai NATO misszióra való felkészítés? Amióta Bőröndi az új főnök az egész Honvédség egy felrúgott méhkasra hasonlít...pl. megnövekedett gyakorlat számok, logisztikát is beleértve, konvojok légvédelmi kísérete, Mistralok vásárlása, katonák túlórájának, szabadságának felülvizsgála stb.
Vagy esetleg a Honvédséget elkezdték aránylag normálisan üzemeltetni?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 168
130 491
113
Nem lehet, hogy ez a Horvátországi légi gyakorlat is egy esetleges későbbi Kárpátaljai NATO misszióra való felkészítés? Amióta Bőröndi az új főnök az egész Honvédség egy felrúgott méhkasra hasonlít...pl. megnövekedett gyakorlat számok, logisztikát is beleértve, konvojok légvédelmi kísérete, Mistralok vásárlása, katonák túlórájának, szabadságának felülvizsgála stb.
Nem lehet.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 700
42 146
113
Nem lehet, hogy ez a Horvátországi légi gyakorlat is egy esetleges későbbi Kárpátaljai NATO misszióra való felkészítés? Amióta Bőröndi az új főnök az egész Honvédség egy felrúgott méhkasra hasonlít...pl. megnövekedett gyakorlat számok, logisztikát is beleértve, konvojok légvédelmi kísérete, Mistralok vásárlása, katonák túlórájának, szabadságának felülvizsgála stb.
NATO max. akkor megy Kárpátaljára, ha a hegy túl oldalán vannak már az oroszok - vagy még akkor sem!
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

sisimoto

Well-Known Member
2020. február 1.
625
3 086
93
Az ütközéssel elszakadt az a bizonyos kifeszített kábel?
Ami a horvát hivatalos reakciókat illeti, az elhangzott, hogy a pilótáknak ilyen magasságon számíthattak tereptárgyakra, ill bármilyen akadályra is... Helyiek meg mintha olyanokat mondtak volna, hogy abban a bizonyos kanyonban nem szoktak repkedni.. Valszeg a pilóta hibájára lesz fogva a baleset, és a horvátok meg mossák kezüket... Holott valahogy nehezen tudom elképzelni, hogy helyismeret nélkül?, "vagizásból" letértek volna egy megadott útvonalról, és berepültek egy k!b@szott kanyonba, kitudja milyen sebességgel, leereszkedve alacsony magasságra... Furcsa az egész, de főleg tragikus..
 
  • Tetszik
Reactions: PPP and antigonosz

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 916
14 731
113
Az ütközéssel elszakadt az a bizonyos kifeszített kábel?
Ami a horvát hivatalos reakciókat illeti, az elhangzott, hogy a pilótáknak ilyen magasságon számíthattak tereptárgyakra, ill bármilyen akadályra is... Helyiek meg mintha olyanokat mondtak volna, hogy abban a bizonyos kanyonban nem szoktak repkedni.. Valszeg a pilóta hibájára lesz fogva a baleset, és a horvátok meg mossák kezüket... Holott valahogy nehezen tudom elképzelni, hogy helyismeret nélkül?, "vagizásból" letértek volna egy megadott útvonalról, és berepültek egy k!b@szott kanyonba, kitudja milyen sebességgel, leereszkedve alacsony magasságra... Furcsa az egész, de főleg tragikus..
Én ezt sajnos nagyon is el tudom képzelni.
Vedd csak alapul a "ki, ha én nem" mentalitást.
Ahol egy dandártábornok szét tud cseszni egy 60 M € Gripent, mert hogy "Ő megmutassa".
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 867
6 061
113
Nem lehet, hogy ez a Horvátországi légi gyakorlat is egy esetleges későbbi Kárpátaljai NATO misszióra való felkészítés? Amióta Bőröndi az új főnök az egész Honvédség egy felrúgott méhkasra hasonlít...pl. megnövekedett gyakorlat számok, logisztikát is beleértve, konvojok légvédelmi kísérete, Mistralok vásárlása, katonák túlórájának, szabadságának felülvizsgála stb.

Amikor még az ukrajnai cirkusz sehol se volt, már akkor jártunk ki magashegyi kiképzésre, csak akkor még Szlovéniába. "Magashegyen" meg ugye kanyon is előfordul, persze, hogy nem hagyták ki.

Lehet, hogy a térképen csak a táv vezeték volt jelölve, így a pilóták úgy gondolták, alatta a kanyonba "kerülik" ki. Vagy B opció, jelölve volt minden, csak a zipline jelölést benézték a táv vezetéknek.
De régen is volt, lesz is szerte a világban ilyen kábel elkaszáló baleset, nem egy egyedi eset ez a mostani,, sajnos
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Na es ugy gondolom, mivel irtad hogy Magyarorszagon nincsenek ilyen kanyonok es ezert repultek bele hogy gyakoroljanak benn, nos mivel nalunk nincsenek ilyen kanyonok, es ez meg papiron mindig Honvedseg neven fut, es a fő feladata az orszag megvedese, ezert nincs is szukseg kanyonokban repkedni. Semmi keresnivalojuk ott nem volt ebben biztos vagyok
Mivel NATO tagok vagyunk ez nem áll.

BAP-ot is adunk.

Másrèszt külszolgálatban eddig mindíg sokszor kaptunk,kunyeráltunk,bèreltünk,együttműködve használtunk jarműveket.

Persze használtunk btr-t. Merci-t. Uralt. Unimogot. Rábát ami sajat.

De lehet egyszer helit is viszünk ki valahova.
Ahol lehet hasonló környezet.

Felesleges kockazatvallalasra ugy gondolom nincs szukseg. Tudniuk kellett jol hogy az mihez vezethet, csak egyszer "karambolozhatnak", tobbszor nincs ra lehetoseguk.
Egy kelloen kikepzett, profi szemleletu pilota ilyet nem tehet.
Erre nem lehet kifogas az hogy csak jol akartak hazafele erezni magukat, meg meg gyakorolni.
Arra nem az a kanyon volt kijelolve.
Ha tortenetesen azon a kotelpalyan te, vagy a csaladtagjaid csungtek volna eppen akkor is ezt mondanad?
Mit vallaltak, pilotak lesznek, fizikailag, pszichologiailag, ertelmileg alkalmasak voltak ra, kikepeztek oket nagyon sok penzert, kaptak a segguk ala egy nagyon draga gepet. Pilotak lehettek, egy kulon kaszt, ebbe nem fer bele a felelotlenseg, fegyelmezetlenseg.
Hibazni egyszer lehet.
Èn is azt írtam hibáztak.

Sajnos....


Nem mentegetni akartam őket, csak más szemszögből nèzem, ès úgy meg tudom èrteni mièrt így repültek.
Egyebkent ne gondold azt hogy mas szakmakban nyugodtan hibazhat mindenki
Nem ezt írtam.

Hanem hogy vannak olyan szakmák.


Amúgy ha leosztanánk a repidőt/pilótákkal/halottakkal, szerintem elèggè elöl lennènek egy topplistán veszèlyessèg szempontjából.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 263
113
Nem lehet, hogy ez a Horvátországi légi gyakorlat is egy esetleges későbbi Kárpátaljai NATO misszióra való felkészítés? Amióta Bőröndi az új főnök az egész Honvédség egy felrúgott méhkasra hasonlít...pl. megnövekedett gyakorlat számok, logisztikát is beleértve, konvojok légvédelmi kísérete, Mistralok vásárlása, katonák túlórájának, szabadságának felülvizsgála stb.
Multinational Special Aviation Programme, MSAP - Nemzetközi helikopteres kiképző központ van a horvátoknál, oda járunk már évek óta.

„A gyakorlat, amelyben részt vettünk Zadar környékén, a többnemzeti különleges légi kiképzési központ szervezésében valósult meg. Ezen évek óta részt vesz a helikopterdandárunk. A fedélzeten tartózkodók részben nagy tapasztalatú, részben pedig kiképzés alatt álló katonák voltak, akik magashegyi kiképzésben vettek részt” – közölte a honvédelmi miniszter.

"„A mai nap folyamán az MH Kiss József 86. Helikopterdandár különleges légi repülőosztagának egy Airbus H145-ös helikoptere Horvátország területén lezuhant. "
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 381
113
Senkit nem szeretnék megbántani , de a tragédiával kapcsolatban megjelent írásokat olvasgatva ki merem jelenteni hogy a beírók 70%-a nemhogy nem rajzolt tervtáblát de látni sem látott , se közelről , se távolról!Arról meg halvány lila dunsztja sincsen jó pár embernek hogy egy kik.rep. megszervezése hogyan épül fel.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 381
113
Nos , akkor két dolog : 1. Bobo mondta " magashegyi kiképzésen vettek részt" 2. A plain-n , - amit ilyenkor rep.bizt.főtiszt és még jó páran aláírnak , eljut a rep.vez.-ig - a bejelölt útvonalról nem tértek le!Kvázi nem volt semmi fölösleges kerülő, kitérő !
 

Pista a hegyről

Well-Known Member
2018. április 4.
993
2 520
93
Az ütközéssel elszakadt az a bizonyos kifeszített kábel?

Ezen agyaltam én is, a kép alapján nem valószínű
Látszanak a kötelek.
b0ab0b9c-64e8-49f0-b0ca-c75211f6b4c0.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: sisimoto