[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 916
14 726
113
Hát, ez amióta repülés van, így működik...
Felszálló össztömeg be keleten is bele számoltak az üzemanyagot.
Általában.
amióta világ a világ ez mindenhol így van nem csak nyugaton... "max take off weight" -nek hívják
mert ruszki gépekben független az üzemanyag mennyisége a szállítmány tömegétől??? :D
Alapvető fizikai törvényszerűségeken háborodsz fel - szokás szerint.
Én még emlékszem arra, hogy egy magyar helikopter pilóta nyilatkozta, hogy a Mi-8/17-eseken még nem kellett számolgatni, hogy fel tud-e szállni a helikopter, míg a H145M-esen igen ... ;)
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
827
2 246
93
Én még emlékszem arra, hogy egy magyar helikopter pilóta nyilatkozta, hogy a Mi-8/17-eseken még nem kellett számolgatni, hogy fel tud-e szállni a helikopter, míg a H145M-esen igen ... ;)
Ezt hol hallottad? Van róla link?
Mert ha egy adott légieszköz felszálló súlya X tonna, X+Y tonnával jó ha gurulni tud a földön nem hogy repülni.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 691
42 119
113
Én még emlékszem arra, hogy egy magyar helikopter pilóta nyilatkozta, hogy a Mi-8/17-eseken még nem kellett számolgatni, hogy fel tud-e szállni a helikopter, míg a H145M-esen igen ... ;)
mert az egy nagyobb helikopter és szinte sosem volt kihasználva max felszállósúly, de az is simán túlterhelhető.
Szóval ez annyira "okos" megállapítás mintha azt mondanád, hogy "szar a Gripen mert nem bír annyit mint a B-52".
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Ocses

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
917
1 902
93
Biztos forrrásból tudja: ő maga mondta! ;)
Szerintem a pilótákra gondolt. Mivel a főnökeik kiszámolták előre hogy mennyi terhet vigyenek! X helyről Y helyre! Azaz az fogyasztást az utal is kiszámolták. A pilótáknak nem kellett számolniuk. Szerintem csak erről lehet szó! Miért kell mindjárt beledöngölni a földbe! Ej -ej.
- Persze hogy ki kel számolni a felszálló tömeget.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Én még emlékszem arra, hogy egy magyar helikopter pilóta nyilatkozta, hogy a Mi-8/17-eseken még nem kellett számolgatni, hogy fel tud-e szállni a helikopter, míg a H145M-esen igen ... ;)
Már megint te, nagyon te....
Ez a mondat azzal kapcsolatban hangzott el, hogy légimentő feladatkörben hogyan alkalmazzák/ták a 2 típust.
A Mi-8/17 alkalmatlan az országban szükséges békeidős MEDEVAC feladatokra. Ez többek között a fáról mentős tragédiánál, vagy a csörlő paramétereinél kiderült.
Hogy mégis ezzel csinálták, az azért volt, mert nem volt más.
Ez kb. olyan, minthogy egy dömperrel is lehet mentőautósat játszani. Meg sem kottyanna neki a 2 fős eü személyzet, meg a szimpla mentőben lévő műszerek, de még egész biztosan felférne melléjük egy köbméter sóder is. Tudod: Ha már úgy is arra mennek... :D
 

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 545
3 248
113
Már megint te, nagyon te....
Ez a mondat azzal kapcsolatban hangzott el, hogy légimentő feladatkörben hogyan alkalmazzák/ták a 2 típust.
A Mi-8/17 alkalmatlan az országban szükséges békeidős MEDEVAC feladatokra. Ez többek között a fáról mentős tragédiánál, vagy a csörlő paramétereinél kiderült.
Hogy mégis ezzel csinálták, az azért volt, mert nem volt más.
Ez kb. olyan, minthogy egy dömperrel is lehet mentőautósat játszani. Meg sem kottyanna neki a 2 fős eü személyzet, meg a szimpla mentőben lévő műszerek, de még egész biztosan felférne melléjük egy köbméter sóder is. Tudod: Ha már úgy is arra mennek... :D
A sóder rész, na ott estem el :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 285
81 236
113
Az életmentés koreográfiája - MEDEVAC / AIREVAC: a porszem nélküli gépezet...


65f5481449e90253610112.jpg
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 256
33 555
113
Én még emlékszem arra, hogy egy magyar helikopter pilóta nyilatkozta, hogy a Mi-8/17-eseken még nem kellett számolgatni, hogy fel tud-e szállni a helikopter, míg a H145M-esen igen ... ;)
Mondtak már pilóták is bőven hülyeségeket......
Afganisztánban azért az oroszok elég nagy gondban voltak a felszálló tömeggel.Annyira,hogy kihozták a magashegyi körülmények között is jobb teljesitményt leadó hajtóművet,aztán még úgy se birta el a Minyó az elméleti terhelhetőséget.
És egy kánikulai napon ez nálunk is igy van.
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 688
2 392
113
Milliószor lelet már írva hogy miért nem alkalmas komoly kutató mentőnek a H-145 , de ti továbbra is toljátok a hülyeséget. Őrület ez a társaság.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and svajcibeka

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 644
5 640
113
Én még emlékszem arra, hogy egy magyar helikopter pilóta nyilatkozta, hogy a Mi-8/17-eseken még nem kellett számolgatni, hogy fel tud-e szállni a helikopter, míg a H145M-esen igen ... ;)
Ja nem számolgattak...csak néha előfordult hogy a minyó csak repgep szerűen tudott felszálni a melegben...
Azt hittem az emberek ennyi év után már felfogták hogy könnyű helikoptert (is) vettünk, hát nem.
(A gép olyan szar egyébkent hogy a zusanak is van vagy 400db (UH-72 Lakota) belőle...)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 256
33 555
113
(A gép olyan szar egyébkent hogy a zusanak is van vagy 400db (UH-72 Lakota) belőle...)
Azt azért tegyük hozzá,hogy a zusa kifejezetten logisztikai szerepkörben használja.
H145 egy kiváló helikopter,de full polgári szempontú tervezés.Persze,lehet használni kifejezetten katonai szerepkörökben is,de nem ideális azokra.Egyszerűen nem arra tervezték.
Mondjuk össze lehetne vetni a hasonló kategóriás AW169 helivel,amit kettős felhasználásúnak terveztek.Pl a csörlős mentésre az olasz gép nagyobb oldalajtajai sokkal inkább megfelelnek.De emiatt egy deszant kirakása is gyorsabb,a földön álló gép kevesebb ideig nyújt ülő kacsa célt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Mondtak már pilóták is bőven hülyeségeket......
Afganisztánban azért az oroszok elég nagy gondban voltak a felszálló tömeggel.Annyira,hogy kihozták a magashegyi körülmények között is jobb teljesitményt leadó hajtóművet,aztán még úgy se birta el a Minyó az elméleti terhelhetőséget.
És egy kánikulai napon ez nálunk is igy van.
Ne feledd, minél kisebb egy helikopter, a szállított személyek számát tekintve a margin, vagy szórás is egyre kisebb.
A Mi-8-asnál plusz-mínusz egy fő nem téma. Talán emiatt terjedt el, hogy "nem kell számolgatni". Kell és igazad van, Afganisztánban is kellett, ahogy a Blackhawk-kal, Chinook-al is kell, nem volt véletlen a Hot&High követelmény, ami miatt a CH-47F block 3-nál már közel dupla felszálló teljesítményből, mint bázis teljesítményből tervezték a magaslati képességeket.
 

Luthero

Well-Known Member
2010. április 25.
1 688
2 392
113
Egyébként azok a pilóták is fel szokták hozni a súlyprobléma témát aki szereti a tipust, egyszerűen ez egy új, furcsa dolog ami szokatlan nekik,nekünk. Majd megszokják.
Azt nem lehet megszokni hogy az ellátáshoz szükséges felszerelés nem lehet bepakolni a gépbe mert nem bírja, és esetleges rep. eseménynél, ellátásnál csak pisloghatsz mert nincs nálad a felszerelés. Őrület!!!!