[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Hát, ez amióta repülés van, így működik...
Felszálló össztömeg be keleten is bele számoltak az üzemanyagot.
Általában.
amióta világ a világ ez mindenhol így van nem csak nyugaton... "max take off weight" -nek hívják
mert ruszki gépekben független az üzemanyag mennyisége a szállítmány tömegétől??? :D
Alapvető fizikai törvényszerűségeken háborodsz fel - szokás szerint.
Én még emlékszem arra, hogy egy magyar helikopter pilóta nyilatkozta, hogy a Mi-8/17-eseken még nem kellett számolgatni, hogy fel tud-e szállni a helikopter, míg a H145M-esen igen ... ;)
 
Én még emlékszem arra, hogy egy magyar helikopter pilóta nyilatkozta, hogy a Mi-8/17-eseken még nem kellett számolgatni, hogy fel tud-e szállni a helikopter, míg a H145M-esen igen ... ;)
Ezt hol hallottad? Van róla link?
Mert ha egy adott légieszköz felszálló súlya X tonna, X+Y tonnával jó ha gurulni tud a földön nem hogy repülni.
 
Én még emlékszem arra, hogy egy magyar helikopter pilóta nyilatkozta, hogy a Mi-8/17-eseken még nem kellett számolgatni, hogy fel tud-e szállni a helikopter, míg a H145M-esen igen ... ;)
mert az egy nagyobb helikopter és szinte sosem volt kihasználva max felszállósúly, de az is simán túlterhelhető.
Szóval ez annyira "okos" megállapítás mintha azt mondanád, hogy "szar a Gripen mert nem bír annyit mint a B-52".
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Ocses
Biztos forrrásból tudja: ő maga mondta! ;)
Szerintem a pilótákra gondolt. Mivel a főnökeik kiszámolták előre hogy mennyi terhet vigyenek! X helyről Y helyre! Azaz az fogyasztást az utal is kiszámolták. A pilótáknak nem kellett számolniuk. Szerintem csak erről lehet szó! Miért kell mindjárt beledöngölni a földbe! Ej -ej.
- Persze hogy ki kel számolni a felszálló tömeget.
 
Én még emlékszem arra, hogy egy magyar helikopter pilóta nyilatkozta, hogy a Mi-8/17-eseken még nem kellett számolgatni, hogy fel tud-e szállni a helikopter, míg a H145M-esen igen ... ;)
Már megint te, nagyon te....
Ez a mondat azzal kapcsolatban hangzott el, hogy légimentő feladatkörben hogyan alkalmazzák/ták a 2 típust.
A Mi-8/17 alkalmatlan az országban szükséges békeidős MEDEVAC feladatokra. Ez többek között a fáról mentős tragédiánál, vagy a csörlő paramétereinél kiderült.
Hogy mégis ezzel csinálták, az azért volt, mert nem volt más.
Ez kb. olyan, minthogy egy dömperrel is lehet mentőautósat játszani. Meg sem kottyanna neki a 2 fős eü személyzet, meg a szimpla mentőben lévő műszerek, de még egész biztosan felférne melléjük egy köbméter sóder is. Tudod: Ha már úgy is arra mennek... :D
 
Már megint te, nagyon te....
Ez a mondat azzal kapcsolatban hangzott el, hogy légimentő feladatkörben hogyan alkalmazzák/ták a 2 típust.
A Mi-8/17 alkalmatlan az országban szükséges békeidős MEDEVAC feladatokra. Ez többek között a fáról mentős tragédiánál, vagy a csörlő paramétereinél kiderült.
Hogy mégis ezzel csinálták, az azért volt, mert nem volt más.
Ez kb. olyan, minthogy egy dömperrel is lehet mentőautósat játszani. Meg sem kottyanna neki a 2 fős eü személyzet, meg a szimpla mentőben lévő műszerek, de még egész biztosan felférne melléjük egy köbméter sóder is. Tudod: Ha már úgy is arra mennek... :D
A sóder rész, na ott estem el :D
 
Az életmentés koreográfiája - MEDEVAC / AIREVAC: a porszem nélküli gépezet...


65f5481449e90253610112.jpg
 
Én még emlékszem arra, hogy egy magyar helikopter pilóta nyilatkozta, hogy a Mi-8/17-eseken még nem kellett számolgatni, hogy fel tud-e szállni a helikopter, míg a H145M-esen igen ... ;)
Mondtak már pilóták is bőven hülyeségeket......
Afganisztánban azért az oroszok elég nagy gondban voltak a felszálló tömeggel.Annyira,hogy kihozták a magashegyi körülmények között is jobb teljesitményt leadó hajtóművet,aztán még úgy se birta el a Minyó az elméleti terhelhetőséget.
És egy kánikulai napon ez nálunk is igy van.
 
Milliószor lelet már írva hogy miért nem alkalmas komoly kutató mentőnek a H-145 , de ti továbbra is toljátok a hülyeséget. Őrület ez a társaság.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and svajcibeka
Én még emlékszem arra, hogy egy magyar helikopter pilóta nyilatkozta, hogy a Mi-8/17-eseken még nem kellett számolgatni, hogy fel tud-e szállni a helikopter, míg a H145M-esen igen ... ;)
Ja nem számolgattak...csak néha előfordult hogy a minyó csak repgep szerűen tudott felszálni a melegben...
Azt hittem az emberek ennyi év után már felfogták hogy könnyű helikoptert (is) vettünk, hát nem.
(A gép olyan szar egyébkent hogy a zusanak is van vagy 400db (UH-72 Lakota) belőle...)
 
(A gép olyan szar egyébkent hogy a zusanak is van vagy 400db (UH-72 Lakota) belőle...)
Azt azért tegyük hozzá,hogy a zusa kifejezetten logisztikai szerepkörben használja.
H145 egy kiváló helikopter,de full polgári szempontú tervezés.Persze,lehet használni kifejezetten katonai szerepkörökben is,de nem ideális azokra.Egyszerűen nem arra tervezték.
Mondjuk össze lehetne vetni a hasonló kategóriás AW169 helivel,amit kettős felhasználásúnak terveztek.Pl a csörlős mentésre az olasz gép nagyobb oldalajtajai sokkal inkább megfelelnek.De emiatt egy deszant kirakása is gyorsabb,a földön álló gép kevesebb ideig nyújt ülő kacsa célt.
 
Mondtak már pilóták is bőven hülyeségeket......
Afganisztánban azért az oroszok elég nagy gondban voltak a felszálló tömeggel.Annyira,hogy kihozták a magashegyi körülmények között is jobb teljesitményt leadó hajtóművet,aztán még úgy se birta el a Minyó az elméleti terhelhetőséget.
És egy kánikulai napon ez nálunk is igy van.
Ne feledd, minél kisebb egy helikopter, a szállított személyek számát tekintve a margin, vagy szórás is egyre kisebb.
A Mi-8-asnál plusz-mínusz egy fő nem téma. Talán emiatt terjedt el, hogy "nem kell számolgatni". Kell és igazad van, Afganisztánban is kellett, ahogy a Blackhawk-kal, Chinook-al is kell, nem volt véletlen a Hot&High követelmény, ami miatt a CH-47F block 3-nál már közel dupla felszálló teljesítményből, mint bázis teljesítményből tervezték a magaslati képességeket.
 
Egyébként azok a pilóták is fel szokták hozni a súlyprobléma témát aki szereti a tipust, egyszerűen ez egy új, furcsa dolog ami szokatlan nekik,nekünk. Majd megszokják.
Azt nem lehet megszokni hogy az ellátáshoz szükséges felszerelés nem lehet bepakolni a gépbe mert nem bírja, és esetleges rep. eseménynél, ellátásnál csak pisloghatsz mert nincs nálad a felszerelés. Őrület!!!!