[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Így viszont már indokolható a beszerzés.
Én innen vettem az árat. Ahol szerintem eléggé félreérthetően van megfogalmazva.
Egymás mellé van keverve a mi-2-esek gépenkénti felújítási ára, és a MD- csomagára.


Azért a 13.6 milka/darab kicsit durva ár lett volna. Az MD 902 relatív olcsó heli, vadiújan is olyan 7-8 millió euró-dollár a darabára.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
OK, de ez így "gombhoz a kabátot". A 4db MD-500-hoz veszünk 5db MD 902-őt (elég drágán, használtan!), ahelyett, hogy átgondolva a nagyobb mentőheli flottához igazították volna a rendőrségi beszerzést?
Ugye ezzel az 5 MD beszerzésével majdnem párhuzamosan váltották le a 7 bérelt gépet 9 használtra a mentőknél. Bár a mentőhelik kicsit később cserélődtek, mint ahogy az MD-ket megvették volna, de tudtommal ott egy lejáró szerződésről volt szó. Tehát lehetett tudni, hogy a mentőknél csere lesz. Azaz tervezhető lett volna akár a közös típus beszerzése is. Igazság szerint a H135 is elég lett volna a rendőröknek is. De a H145 biztosan.


Viccet félretéve, három dolgot tudok elképzelni. Egyrészt valaki meg lett kenve. Másrészt lehet, hogy valakinek ez volt a személyes kedvence, ezért MD-902 kellett a föld alól is. Harmadrészt pedig a két Mi-2 már elég göthös volt, gyorsan kellett cserélni, aztán lehet, hogy ezekre tudtak lecsapni. Bár, ha a Rendőrség is berendelt volna vagy egy tucatnyi EC/H 145-öt, biztos kerekedtek volna a német szemek. Az már valami.
 
Azért az 5 lapátos verziót meg kellett volna várni...!Vagy visszarepülni a Németekhez azokkal amik már megvannak, és amíg a pilóták megisznak egy kávét csere!Ennyi! A Norvég légimentők már kaptak is 5 lapátosat!
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero
Azért az 5 lapátos verziót meg kellett volna várni...!Vagy visszarepülni a Németekhez azokkal amik már megvannak, és amíg a pilóták megisznak egy kávét csere!Ennyi! A Norvég légimentők már kaptak is 5 lapátosat!
És mennyivel is lettünk volna előrébb?
A lapátoknak ugye élettartama is van!
Azaz, nem csak az átalakításkor kell fizetni érte, hanem amikor cserélni kell őket, akkor is 20℅-kal nagyobb lesz a költség.
A gép teljesítményére viszont most sem lehet panasz.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
És mennyivel is lettünk volna előrébb?
A lapátoknak ugye élettartama is van!
Azaz, nem csak az átalakításkor kell fizetni érte, hanem amikor cserélni kell őket, akkor is 20℅-kal nagyobb lesz a költség.
A gép teljesítményére viszont most sem lehet panasz.
Az a baj hogy csak 700 kg a hasznos terhelhetőség amibe belekel férni mindennek.
 
Azért az 5 lapátos verziót meg kellett volna várni...!Vagy visszarepülni a Németekhez azokkal amik már megvannak, és amíg a pilóták megisznak egy kávét csere!Ennyi! A Norvég légimentők már kaptak is 5 lapátosat!
Azért egy kávézás alatt lecserélni a 4-lapátos rotort 5-lapátosra az elég nagy naivitás!! Nemcsak a lapátokat kell cserélni hanem a rotoragyat is, ehhez szétkötni/összekötni a vezérléstől meg néhány villanykábelt is minimum!!
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and vilmoci
Azért egy kávézás alatt lecserélni a 4-lapátos rotort 5-lapátosra az elég nagy naivitás!! Nemcsak a lapátokat kell cserélni hanem a rotoragyat is, ehhez szétkötni/összekötni a vezérléstől meg néhány villanykábelt is minimum!!
Nem mondod hogy nem lehet 5 perc alatt lecserélni...????Bakker ezt nem tudtam!!!!:))))))
 
Hallottad már azt a kifejezést hogy barokkos túlzás...?Szerinted komolyan gondoltam a kv szünetnyi időt??
Nem tudhatom mi a szakmád, mihez és mennyire értesz. Ha többet olvasgatsz itt majd meglátod, vannak itt olyanok (sajnos) akik komolyan gondolnák. Nem árt az ilyeneket helyreigazítani. Ha lett volna egy vigyorgó emoji az eredeti szöveged mellett, én is csak vigyorogtam volna rajta ... de nem volt. :D
 
Több mint egy hétig minden nap az egyik belga lőtér felett repked az egyik felfegyverezhető "magyar" gép. Valószínűleg éleslövészeten volt. Azon gondolkozom, mi lehet annak az oka, hogy ott gyakoroltak. Az lehetséges hogy a pilóták csak az eljárásokat gyakorolták két hónapig a németeknél a felfegyverzett gépekkel, de nem lőttek? Vagy még csak itt tart a tesztelés? Eddig csak olyan fegyverek voltak a gépen, amit már teszteltek az első prototípussal is Svédországban és Hajmáskéren is. Vannak köztük belga gyártású fegyverek is. Biztos hogy nem Spikeot tesztelnek, mert későbbre ígérték az integrációt és ahhoz már nem biztos hogy elég nagy a belga lőtér.
A belgák új helikopterbeszerzése miatti teszt még lehetne, de az ilyen teszt nem szokott egy hétnél tovább tartani. Egyszerű termékbemutatónak is túl hosszú és olyankor nem egy helikoptert szoktak vinni. És annak gyorsan híre is megy. Erről meg nincs se hivatalos bejelentés, se egy szpotterfotó. Benkő emlegette a belga fél érintettségét a H145M helikopterek személyzetének képzésében, de nem tudni mire gondolt. Majd valaki valahol biztos megírja egyszer miért ott kellett gyakorolni...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and SilvioD
Lassan ideje lenne egy újabb szállítmánynak, megnézném a fegyverrel felszerelt verziót.

Szerintem azok majd november végén, december elején jönnek. Most még három sima gép jön. De mint tudjuk, minden felszerelhető mindenre, így akár ezekre is mondhatjuk hogy ezek azok. Vagy az első öt gépre. Németországból Szolnokra átrepülni valószínűleg nem fegyverfüggesztőkkel fognak. Már csak a légellenállás miatt sem. De csak tippelek. Lehet hamarosan jönnek és végre be lesz mutatva minden konfiguráció egymás mellett...
 
Az osztrákoknak csak 2025-től tudták volna szállítani a h145m-eket!Ennyire el lennének havazva az airbusnál?