Ha jól tudom, akkor ez a nyugati helikopterek esetében általános, hogy az alapfelszereltségben nem kapsz jégtelenítőrendszert. Általában „extra”-ként lehet kérni. a Medicopternél nem tudom, hogy árulnak-e plusz pénzért hozzá.
Bár nem említi a cikk, de remélem, van valamiféle „telemetria”, amivel felfelé fel lehet küldeni a meteorológiai helyzetképet repülés közben is.
( Legrosszabb esetben kiraknak az oldalablak mellé egy „jegesedésjelző-tüskét”, mint a Mi-8/17-eseken van.
)
Szerintem feleslegesen aggódnak itt néhányan.. esemény meg egész biztos nem lesz belőle. (százával, talán ezrével repkednek jégtelenítőrendszer nélkül helikopterek a világban)
A másik, ami nem szokott alapfelszereltségben lenni a nyugati helikoptereken, az a forgószárnyfék, de anélkül is el lehet azért éldegélni... ( De pl. a Mi-17-esen meg alap a porkiválasztó is, ugye.. a Medicopteren meg csak ilyen papír légszűrőbetét van oszt csá... )
Szóval az orosz gépeken a jégtelenítés, meg a forgószárnyfék is jár hozzá alapból (már a Mi-1-esen is volt), de ők számítank is rá, hogy ütni-vágni fogják a gépeiket „me' bírja...” Más tervezési / üzemeltetési filozófia. (szerintem egyik se rosszabb, vagy alább való a másiknál.... a most divatból lenézett orosz üzemeltetési rendszer sem)
A párás reggelekhez meg annyit, hogy ha lesz rendes hangár ( nem ez a genye-gonya sátor [ahol eső után másnap, ha felhúzatod az elején a ponyvát és később feltámad a szél, akkor a legváratlanabb pillanatban kaphatsz 8 vödör hideg vizet a nyakadba, ha épp rossz helyen vagy
]), ahol rendesen fűtenek rájuk, akkor nem fog gondot okozni a rendszerek élesztésekor a nedvesség...
Csak ugye itt is kapkodva előregondolkodás nélkül, gyorsba' kellett felhúzni valami szart, mert hamar elszaladt az egy-másfél év, mire ideért a rengeteg technika.
Elcsépelt szöveg, de az orosz gépek is meghálálták volna még ezt a sátrat is anno...
Amúgy nem lesznek ezek rossz biciglik.
(vannak ennek is korlátai... meg persze előnyei is, az bőven...)