[HUN] Airbus Helicopters Hungary Kft.

Minden bizonnyal a tervezők ezt jobban tudják, mint én. Ha viszont megnézed a 77. oldalon az #1540 hozzászólásban a Palkovics elé terített helyszínrajzot, ott a pálya bizony a mostani helyén van.
Nézem azt a térképet, de hol van róla a tó? Ha a főpálya a mostani helyén van és az már a 2,5 km-es pálya hol a tó?
 
Igen látom, azt is látom rajta, hogy van a fő pálya mellett egy pálya hosszával megegyező guruló út is, szerinted ha ilyen szinten építkeznek ott, akkor megtartják azt a 1300x30-as ezer+1 éves alap betont?
Fasza lesz majd egy 1300x30-as érkező szakasz a kb 2500x60-as pályában. Ez nem logikus.
Annyira nem ezer+1 éves a beton, mert 2006. szeptember 22-én volt az ünnepélyes megnyitó. Ha csak hosszabbítani akartak volna, egy 30m széles pálya elég lenne egy A320/B737 kategóriájú repülőnek. Viszont azt a terhet a "régi" pálya nem bírja el, így a hosszabbítás önmagában nem opció. Marad két lehetőség: a mostani pálya helyén, azt felbontva, teljesen új pálya épül. Így azonban be kell zárni a repteret az építkezés idejére. Vagy valahova máshova építeni a pályát, akár az egész repteret.
 
Csak hogy kepben legyunk, ekkora lenne 2500m palya:

image.png
 
Amiről szó van - Nagyréti-tó - az egy átlag 2.5 m mély mesterséges horgásztó
https://www.nagyretito.hu/informacio
Pályahosszabbítás, guruló út építés esetén tartana vagy hétig kb. betemetni.
A horgászok és a pontyok lehet hogy szomorúak lennének
Pedig biztos nagy sportélény lehet, egy ilyen tóban horgászni. :)
 
Amiről szó van - Nagyréti-tó - az egy átlag 2.5 m mély mesterséges horgásztó
https://www.nagyretito.hu/informacio
Pályahosszabbítás, guruló út építés esetén tartana vagy hétig kb. betemetni.
A horgászok és a pontyok lehet hogy szomorúak lennének
Azért az iszapolás nem egy hetes munka. Megfelelő anyagok használata esetén is lesz tömörödési idő!
 
Ezt szajokozom mar egy ideje, hogy a sajat 330F-et alapul vege azert 2.5km illene...
Valamelyik oldalon/cikkben "nemzetkozi cargo" volt azt hiszem a kulcsszo. Persze technikailag igazad van, mert az meg mindig nem jelent semmit, lehet egy kezben hordhato muszives hutotaska is, de azert az ipari kontextust nezve eleg logikusnak hangzik, hogy minimum 35-50 tonna freight korul epitenek (kevesebbre nem is eri meg a repulozes szerintem), mert utolag megint hosszabbitani sokkal dragabb lenne. Ez praktikusan A300-310-330 kozott mozog, ami 1800-2300m koze esik (Airbus lingoban, forditsd at Boeingre.)
(A 320-asbol van P2F converted, sot, az Airbus most nyomja a hosszitott 321P2F verziot.)

Én kíváncsian várom, hogy mi lesz.

Szemelyforgalom 5-20 fos exec ill business jetekrol szol, nem munkasokrol. A vezetoseg nem fog 4 orat vonatozni mondjuk a franciaktol, azt felejtsd el. :)

Na, hogy nem százával hordják majd az embereket, ebben teljesen egyetértünk.

Igazából a pálya alkalmas lenne 160km/h-ra csak a vonatok nem tudnak annyival menni, de a MÁV most tendereztet 160-200km/h-ra 110 villanymozdonyt.

Meg ETCS2-es befolyásoló rendszer, GSM-R adatátviteli rencer, meg megfelelő kocsik, meg megfelelő menetrend.

Annyira nem ezer+1 éves a beton, mert 2006. szeptember 22-én volt az ünnepélyes megnyitó. Ha csak hosszabbítani akartak volna, egy 30m széles pálya elég lenne egy A320/B737 kategóriájú repülőnek. Viszont azt a terhet a "régi" pálya nem bírja el, így a hosszabbítás önmagában nem opció. Marad két lehetőség: a mostani pálya helyén, azt felbontva, teljesen új pálya épül. Így azonban be kell zárni a repteret az építkezés idejére. Vagy valahova máshova építeni a pályát, akár az egész repteret.

Biztos, hogy be kell zárni az egészet? A füvön azért még mehet a sport.

Pécs egy csoda!

aszfaltos...

Nem röhögni!!! :D

Ezzel pontosan mi a baj?
Ha a keménysége megvan, légcsavarosok mehetnek róla... Egy jó PC-12 azért nem egy Harrier.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Meg ETCS2-es befolyásoló rendszer, GSM-R adatátviteli rencer, meg megfelelő kocsik, meg megfelelő menetrend.
Igen még az ETCS2 nincs benne, de gondolom nem nagy dolog bele tenni. A kocsikat meg lassan cserélik le az ic+-ra meg a többit is újítják fel ahogy a szolnoki jármű javító tudja.
 
Háát, @alali77 majd nyilatkozik, de szerintem azért elég rázós a feltöltés.
Különösen, ha egyből akarnak rá építeni.
Ott azért ha a betemetett vége később a frissen felépített pályával elkezd süllyedni, akkor azért ott lesz fejvakarás.
Hát ez a talajmechanikusok játéktere, de ha van pénz akkor simán fel lehet tölteni egy sekély tavat (nálunk meg csak az van) úgy hogy ne mozogjon után a rá épített pálya. Elég anyag kell hozzá, nem szabad spórolni mert akkor nem fog működni a dolog.
Volt olyan kerékpárút ahol beterveztek a kollégáim három méter sziklafeltöltést a tó szélébe, a beruházó önkormányzat kiszedte hogy baromság, elég lesz fél méter sóder, aztán mikor az ötödik teherautó is elsüllyedt a szmötyiben akkor jöttek hogy mi is van a tervben, így jó drága lett, míg az M35-ös autópályán volt olyan ahol halastavat kellett feltölteni valahol a Keleti-főcsatorna környezetében, nem tudok róla hogy lenne vele probléma, csak drága volt. Talajmechanikusok megmondják hol van a teherbíró talaj, addig kell hordani és beépíteni az anyagot amíg eléred azt ha nem megy le magától akkor pedig püfölni kell hogy lemenjen, ez pénz. Az M7-en is tök jó lett amit csináltak, ott addig verték nagy súlyokkal a kavicsot a tőzegbe míg lement a teherbíró talajig.
 
Hát ez a talajmechanikusok játéktere, de ha van pénz akkor simán fel lehet tölteni egy sekély tavat (nálunk meg csak az van) úgy hogy ne mozogjon után a rá épített pálya. Elég anyag kell hozzá, nem szabad spórolni mert akkor nem fog működni a dolog.
Volt olyan kerékpárút ahol beterveztek a kollégáim három méter sziklafeltöltést a tó szélébe, a beruházó önkormányzat kiszedte hogy baromság, elég lesz fél méter sóder, aztán mikor az ötödik teherautó is elsüllyedt a szmötyiben akkor jöttek hogy mi is van a tervben, így jó drága lett, míg az M35-ös autópályán volt olyan ahol halastavat kellett feltölteni valahol a Keleti-főcsatorna környezetében, nem tudok róla hogy lenne vele probléma, csak drága volt. Talajmechanikusok megmondják hol van a teherbíró talaj, addig kell hordani és beépíteni az anyagot amíg eléred azt ha nem megy le magától akkor pedig püfölni kell hogy lemenjen, ez pénz. Az M7-en is tök jó lett amit csináltak, ott addig verték nagy súlyokkal a kavicsot a tőzegbe míg lement a teherbíró talajig.
Igen, erre írtam, hogy fel lehet tölteni, csak kérdés, hogy melyik jön ki olcsóbbra.
A feltöltés, vagy hogy az eredeti pálya mellé párhuzamosan építenek egy másik pályát (ami elkerüli a tavat), a jelenlegit pedig gurulóútnak használják.
Erről szerintem neked több fogalmad van, mint nekem/künk.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
15 milliárd!? Hát abból már lehet repteret fejleszteni, szerintem a csabai a töredékét nem fogja kapni, bár igaz konkrét összeg még nem szerepelt sehol csak az a 150 millió ami a tervezési költségeket fedezi! Kíváncsi vagyok!
Hat a bekescsabai sehol nem volt a borgondihez sosem, onnan meg BF109-esek is szalltak fel anno.

Amugy a meretek is teljesen masok, siman elfer mar alapbol is a 2.5km palya, de nohet tovabb is:

image.png
 
Elrettentő példa

A brassói Airbus helikoptergyárnak nincs tevékenysége. Airbus helikopterek vezetője: A gyár ma zárva tart
 
Elrettentő példa

A brassói Airbus helikoptergyárnak nincs tevékenysége. Airbus helikopterek vezetője: A gyár ma zárva tart
Vótmá' :D
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány