• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 838
12 563
113
Ott van valahol az egyik cikkben, cargot. Tehat kell az a 2.5km bezony.

Vazze, nincs ilyen univerzális "cargo", hogy az egy exakt lópikula legyen. Akkor miért nem még több? Egy 747-8asnak meg 3 Km kell. Pedig az is teherszállító.
Komolyan, mint amikor tüsszentek egyet a család előtt, oszt megszólal valamelyik öreg, hogy "vegyél be gyógszert".
Meg kell álmodni, hogy mi a lószart akarnak oda vinni, meg onnan elhozni. (Rotoragyakat? Heti hányat? Ki szállítaná? Csak mert 737-ből van teher, A320-ból nincs.) Az kiadja, hogy mekkora szamárra lehet felrakni. az meg a pályahossz igényét. A többire meg ott az építész, a geomókus meg a többi, hogy kiszámolja, hogy Északnak hosszabbítanak-e a tavon keresztül, vagy a most átadott 44-est kell-e arréb rakni? Ennyi.
Meg mekkora személyforgalom? Nincs a szemem előtt, hogy naponta százával hoznák az embereket.
Nem vagyok ellene, csak nem látom, hogy ebben hogy lenne olyan irdatlan nagy volumen?
Csak azt ne találja ki senki, hogy miért nincs ott vasút?
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
K

kamm

Guest
Vazze, nincs ilyen univerzális "cargo", hogy az egy exakt lópikula legyen. Akkor miért nem még több? Egy 747-8asnak meg 3 Km kell. Pedig az is teherszállító.
Komolyan, mint amikor tüsszentek egyet a család előtt, oszt megszólal valamelyik öreg, hogy "vegyél be gyógszert".
Meg kell álmodni, hogy mi a lószart akarnak oda vinni, meg onnan elhozni. (Rotoragyakat? Heti hányat? Ki szállítaná? Csak mert 737-ből van teher, A320-ból nincs.) Az kiadja, hogy mekkora szamárra lehet felrakni. az meg a pályahossz igényét. A többire meg ott az építész, a geomókus meg a többi, hogy kiszámolja, hogy Északnak hosszabbítanak-e a tavon keresztül, vagy a most átadott 44-est kell-e arréb rakni? Ennyi.
Ezt szajokozom mar egy ideje, hogy a sajat 330F-et alapul vege azert 2.5km illene...
Valamelyik oldalon/cikkben "nemzetkozi cargo" volt azt hiszem a kulcsszo. Persze technikailag igazad van, mert az meg mindig nem jelent semmit, lehet egy kezben hordhato muszives hutotaska is, de azert az ipari kontextust nezve eleg logikusnak hangzik, hogy minimum 35-50 tonna freight korul epitenek (kevesebbre nem is eri meg a repulozes szerintem), mert utolag megint hosszabbitani sokkal dragabb lenne. Ez praktikusan A300-310-330 kozott mozog, ami 1800-2300m koze esik (Airbus lingoban, forditsd at Boeingre.)
(A 320-asbol van P2F converted, sot, az Airbus most nyomja a hosszitott 321P2F verziot.)
Meg mekkora személyforgalom? Nincs a szemem előtt, hogy naponta százával hoznák az embereket.
Nem vagyok ellene, csak nem látom, hogy ebben hogy lenne olyan irdatlan nagy volumen?
Csak azt ne találja ki senki, hogy miért nincs ott vasút?
Szemelyforgalom 5-20 fos exec ill business jetekrol szol, nem munkasokrol. A vezetoseg nem fog 4 orat vonatozni mondjuk a franciaktol, azt felejtsd el. :)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Nem vagyok jartas repter epitesbe de egy sima autopalyanaknis tobb m es foldmunkalya van ott ugye toltesbe epitik hogy kevesebb foldet kelljen kihordani /igy is tobb m melyen ki kell szedni./ egy repteri kifuto betonja szerintem olyan 1 m korul lehet /lehet kicsit kevesebb./ ala gondolom 1 m apro ko ala 1 m nagyobb /es meg szerintem keveset irtam./es kihagytam valamit./homokot./ es szukseg eseten oszlopok./ azt a tavat szerintem nem hogy feltolteni kell hanem meg melyiteni is.

De lehet tevedek tenyleg nemertek hozza csak belebofogok /autopalyabol kiindulva./
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
K

kamm

Guest
Az négy óra mire lejutsz Pestről Gyulára magában.
Az nagyon kemeny. :( :(
Konkretan akkor 30 ev alatt semmit nem lepett elore a MAV? :eek:
Sot, inkabb vissza, mert anno Pecsre leert a gyorsvonat 2.5 ora alatt, ha elkaptad a buszt, akkor Budarol indulva Sikloson mar benn voltal 3-3.5 oran belul az eltav vegen, ugy emlekszem.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 528
132 363
113
Az nagyon kemeny. :( :(
Konkretan akkor 30 ev alatt semmit nem lepett elore a MAV? :eek:
Sot, inkabb vissza, mert anno Pecsre leert a gyorsvonat 2.5 ora alatt, ha elkaptad a buszt, akkor Budarol indulva Sikloson mar benn voltal 3-3.5 oran belul az eltav vegen, ugy emlekszem.
Most gyorsan megnéztem, ha elkapod az Intercityt akkor 2 óra 50 perc.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 131
33 309
113
Mindent lehet, csak pénzbe van.
Ha azt mondják, hogy miazhogy! Építsük meg! Akkor lesz pénz lóvéra is.

A bövítési tervek hamarabb megvoltak, mint a repipari beruházások "megálmodása". Nem repipari termékek szállítására gondoltak, hanem élelmiszeripari is (lásd tulajdonosok közt van a Galicoop), az Airbus jóval utána jött képbe.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Nem vagyok jartas repter epitesbe de egy sima autopalyanaknis tobb m es foldmunkalya van ott ugye toltesbe epitik hogy kevesebb foldet kelljen kihordani /igy is tobb m melyen ki kell szedni./ egy repteri kifuto betonja szerintem olyan 1 m korul lehet /lehet kicsit kevesebb./ ala gondolom 1 m apro ko ala 1 m nagyobb /es meg szerintem keveset irtam./es kihagytam valamit./homokot./ es szukseg eseten oszlopok./ azt a tavat szerintem nem hogy feltolteni kell hanem meg melyiteni is.

De lehet tevedek tenyleg nemertek hozza csak belebofogok /autopalyabol kiindulva./
Háát a pálya közvetlen végében (elejében) nem fognak otthagyni egy tavat az fix!
Ha a tóhoz nem nyúlnak, akkor olyan 1,8-2km a max, amit a jelenlegi pályairánnyal meg lehet oldani, de már ott is komoly korlátozások lennének az időjárás függvényében.
Új pályairánnyal ezt lazán 2,2-2,7km-re meg lehetne növelni. A kérdés az, hogy melyik az olcsóbb. A korrekt feltöltés, vagy egy teljesen új pálya megépítése.
De arra is lenne szerintem opció, hogy a jelenlegi pályirány megmarad, csak a jelenlegi pályától keletre építenek egy másik, masszívabbat. A jelenlegi pályát meg meghagyják gurulóútnak. Ezzel spórolnak azok megépítésével. Így gond nélkül kijönne a 2km-es pálya.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 605
97 787
113
Háát a pálya közvetlen végében (elejében) nem fognak otthagyni egy tavat az fix!
Ha a tóhoz nem nyúlnak, akkor olyan 1,8-2km a max, amit a jelenlegi pályairánnyal meg lehet oldani, de már ott is komoly korlátozások lennének az időjárás függvényében.
Új pályairánnyal ezt lazán 2,2-2,7km-re meg lehetne növelni. A kérdés az, hogy melyik az olcsóbb. A korrekt feltöltés, vagy egy teljesen új pálya megépítése.
De arra is lenne szerintem opció, hogy a jelenlegi pályirány megmarad, csak a jelenlegi pályától keletre építenek egy másik, masszívabbat. A jelenlegi pályát meg meghagyják gurulóútnak. Ezzel spórolnak azok megépítésével. Így gond nélkül kijönne a 2km-es pálya.
Nah, ez a végső verzió tetszene.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 495
35 682
113
Ja, persze, logikus. :) Mondjuk az is kb 30 eves tempo, Gyula csak kicsot lehet tavolabb, mint Pecs...
Most a Budapest-Gyula útvonalat néztem amiről az előbb szó volt.

https://www.menetrendek.hu/
Tessék játsz vele. Amúgy nagyjából ugyan az mint 30 éve.
Igazából a pálya alkalmas lenne 160km/h-ra csak a vonatok nem tudnak annyival menni, de a MÁV most tendereztet 160-200km/h-ra 110 villanymozdonyt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and kamm

vata

Well-Known Member
2015. december 5.
692
3 097
93
"Sztem majdnem mind1, hogyan csinálnák 1-2 év és megsüllyed"
gib-official-20160113-009-out-358-1280x720.jpg


Egy horgásztó nem jelenthet problémát.
Van ahol a tengerbe építik a repülőteret.
Az új müncheni repülőtér teljes egészében egy mocsárra épült.
Az M7-es a Balaton téli partján is átmegy egy csomó régi halastavon meg mocsáron.
Én építési vállalkozó vagyok 4,00-5,00m feltöltéseket én is szoktam csinálni csak jó anyag kell hozzá meg jó tömörítés. Erre van egy külön szakma , úgy hívják hogy talajmechanika.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 605
97 787
113
"Sztem majdnem mind1, hogyan csinálnák 1-2 év és megsüllyed"
gib-official-20160113-009-out-358-1280x720.jpg


Egy horgásztó nem jelenthet problémát.
Van ahol a tengerbe építik a repülőteret.
Az új müncheni repülőtér teljes egészében egy mocsárra épült.
Az M7-es a Balaton téli partján is átmegy egy csomó régi halastavon meg mocsáron.
Én építési vállalkozó vagyok 4,00-5,00m feltöltéseket én is szoktam csinálni csak jó anyag kell hozzá meg jó tömörítés. Erre van egy külön szakma , úgy hívják hogy talajmechanika.
Nekem meg vannak rossz tapasztalataim és ismerve a hazai viszonyokat célszerűbb lenne elkerülni a blamát.

Egyébként biztos meg lehet csinálni jó tervekkel, jó kivitelezéssel, jó drágán.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
"Sztem majdnem mind1, hogyan csinálnák 1-2 év és megsüllyed"
gib-official-20160113-009-out-358-1280x720.jpg


Egy horgásztó nem jelenthet problémát.
Van ahol a tengerbe építik a repülőteret.
Az új müncheni repülőtér teljes egészében egy mocsárra épült.
Az M7-es a Balaton téli partján is átmegy egy csomó régi halastavon meg mocsáron.
Én építési vállalkozó vagyok 4,00-5,00m feltöltéseket én is szoktam csinálni csak jó anyag kell hozzá meg jó tömörítés. Erre van egy külön szakma , úgy hívják hogy talajmechanika.
Nem az a kérdés, hogy meg lehet-e csinálni, hanem, hogy MENNYIBŐL.;)
Mert ha fel is töltik, attól a talaj még alatta nem fog megállapodni magától.
Akkor cölöpök kellenek. Sok cölöp! (Guns, lots of guns! :D )
És akkor még csak van egy aljzatod, amire betonozni + aszfaltozni tudsz.
Valószínűleg a jelenlegi pályához is hozzá kell nyúlni teljes hosszban, mivel nagyobb pálya, nagyobb gépekkel, magasabb ICAO besorolást igényel, ami automatikusan szélesebb pályat jelent. Tehát a jelenlegi pályát is szélesíteni kell.
Hja és akkor még a taxiway-t még nem is vettük, amit külön le kell gyártani.
Ezért lehet jobb ötlet otthagyni a mostani pályát ahol van, és vele párhuzamosa - a tavat nem b@sztatva - szépen megépíteni a teljesen homogén új, széles pályát.
Ha megmarad a tó, akkor minimalizálható a civil konfliktus. Ráadásul egész jól ellenne a 2 funkció egymás mellet.
Persze ötletelünk itt a habokra, de fingunk sincs, hogy ténylegesen milyen forgalomra terveznek, milyen pályát. :p
Ha csak 1,8km a cél, akkor a jelenlegi pálya bővítése elegendő lehet.
 
K

kamm

Guest
Ezért lehet jobb ötlet otthagyni a mostani pályát ahol van, és vele párhuzamosa - a tavat nem b@sztatva - szépen megépíteni a teljesen homogén új, széles pályát.
Ha megmarad a tó, akkor minimalizálható a civil konfliktus. Ráadásul egész jól ellenne a 2 funkció egymás mellet.

Nekem ez hangzik a legokosabbnak. A regi maradna rovidebb, tartalek palyanak, ami peldaul boven eleg kisebb gepeket le/felszallitani.