• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 051
30 461
113
Lesz még itt valami beruházás remélem és a gyulai Airbus alkatrészgyár csak a kezdet! Palkovics; Békéscsaba és Gyula lehet a repülőgépipar központja!
Miket tudnátok még elképzelni? Nyilván nem elrugaszkodva a földtől!
Szerintem valami drónal kapcsolatban lesz
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 696
76 691
113
Lesz még itt valami beruházás remélem és a gyulai Airbus alkatrészgyár csak a kezdet! Palkovics; Békéscsaba és Gyula lehet a repülőgépipar központja!
Miket tudnátok még elképzelni? Nyilván nem elrugaszkodva a földtől!

Felületkezelő üzem indításáról is beszélt az egyik korábbi videóban.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Venom85

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 652
18 991
113
Felületkezelő üzem indításáról is beszélt az egyik korábbi videóban.
Az a baj, hogy Békésben beszéltek már sokmindent, nem nagyon valósult meg semmi! Már az eddig elkészült M44-nek is nagyon örülünk, hát még az Airbus-nak! Egy drónos buli nagyon jó lenne még! Török-Izraeli teljesen mindegy!
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 492
113
Békéscsabai reptér érdekes sztori lesz, ha kisgépeknél nagyobb technikát is akarnak fogadni, akkor kell az a min. 2km hosszú kifutó, de a kifutóval szemben egy tó van.

Vagy átépítik a kifutópályát és nem a tóra fog nézni, vagy betemetik azt a nem olyan nagy és mély tavat. Ha a tó állami vagy önkormányzati tulajdonú, akkor feltölteni olcsóbb, mint egy egész új kifutópályát építeni, ha meg nem állami terület, akkor egy 150m-el keletre vagy nyugatra eltolva egy új kifutópályát lehet építeni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Vagy átépítik a kifutópályát és nem a tóra fog nézni, vagy betemetik azt a nem olyan nagy és mély tavat. Ha a tó állami vagy önkormányzati tulajdonú, akkor feltölteni olcsóbb, mint egy egész új kifutópályát építeni, ha meg nem állami terület, akkor egy 150m-el keletre vagy nyugatra eltolva egy új kifutópályát lehet építeni.
Háát, @alali77 majd nyilatkozik, de szerintem azért elég rázós a feltöltés.
Különösen, ha egyből akarnak rá építeni.
Ott azért ha a betemetett vége később a frissen felépített pályával elkezd süllyedni, akkor azért ott lesz fejvakarás.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 696
76 691
113
Vagy átépítik a kifutópályát és nem a tóra fog nézni, vagy betemetik azt a nem olyan nagy és mély tavat. Ha a tó állami vagy önkormányzati tulajdonú, akkor feltölteni olcsóbb, mint egy egész új kifutópályát építeni, ha meg nem állami terület, akkor egy 150m-el keletre vagy nyugatra eltolva egy új kifutópályát lehet építeni.

Kb. 15 éve forgatták el a pályát... korábban a 44-es úttal volt párhuzamos, a google térképen még látszik a nyoma.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and borisz

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
511
1 408
93
Kb. 15 éve forgatták el a pályát... korábban a 44-es úttal volt párhuzamos, a google térképen még látszik a nyoma.
Régen is két pálya volt. A mostani betonos 17L-35R helyén volt a "B-reptér" egy füves, ugyancsak nagyjából észak-dél irányú pályával. Az "A-reptér" pedig valóban párhuzamos volt a 44-es úttal, 09-27 irányon. Gondolom, a betonpálya építésekor forgatták el. De erre nem emlékszem.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 492
113
Háát, @alali77 majd nyilatkozik, de szerintem azért elég rázós a feltöltés.
Különösen, ha egyből akarnak rá építeni.
Ott azért ha a betemetett vége később a frissen felépített pályával elkezd süllyedni, akkor azért ott lesz fejvakarás.
Az a tó max 1,5-2m mély. Ha már beletolnak miliárdokat, gondolom, a feltöltéses verziónál, nem spórolják ki a normális talajtömörítést, és a pálya alépítményét.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 500
93 718
113
Az a tó max 1,5-2m mély. Ha már beletolnak miliárdokat, gondolom, a feltöltéses verziónál, nem spórolják ki a normális talajtömörítést, és a pálya alépítményét.
Sztem majdnem mind1, hogyan csinálnák 1-2 év és megsüllyed.
A józan paraszti logika azt diktálja, ne a tó irányába hosszabbítsák a kifutópályát.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 696
76 691
113
Sztem majdnem mind1, hogyan csinálnák 1-2 év és megsüllyed.
A józan paraszti logika azt diktálja, ne a tó irányába hosszabbítsák a kifutópályát.

Akkor az 44-es úton csinálnak alagutat az autóknak és felette lehet a meghosszabbított pálya... :)

Ha Frankfurtban az autópálya felett olyan felüljáró van ami elbírja az An-225-öst is, akkor alagútba vinni egy autóutat nem lehet olyan nagy kihívás.
 
K

kamm

Guest
Sztem majdnem mind1, hogyan csinálnák 1-2 év és megsüllyed.
A józan paraszti logika azt diktálja, ne a tó irányába hosszabbítsák a kifutópályát.

Vagy megemelik, labakra :D - az ugy jo draga is lenne, rengeteg penzt lehetne az alvallalkozoi lancban kiszamlazni... ;)
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 361
11 318
113
Fejlesztésről van szó, most 1,3km hosszú, erre írtam, ha kisgépeknél komolyabb cuccot akarnak fogadni akkor kell majd a min 2km, de a betett képen ahol egy tervrajz látszik azon 2,3km hosszú új pálya látható.

Hát lehet, hogy fura, de én azt elsőre is megértettem, hogy fejleszteni akarják a repteret :D
De a számok megint nem stimmelnek. Most te 2, meg 2,3 Km-ről írsz. A cikkben 1,8 meg 2,5 Km van. Lehet, hogy ez nem tűnik soknak, de a jog meg az előírás az szigorú. Ez a két és feles pálya már Airbus A320 kategória, sőt, már a 330-asnak is jó. Az 1,8 meg cipőkanállal az A318-nak. De ez ilyen ATR-eknek, CS100-nak meg hasonlóknak már simán jó. Kérdés az, hogy milyen terhet is akarnak onnan szállítani?
 
K

kamm

Guest
Hát lehet, hogy fura, de én azt elsőre is megértettem, hogy fejleszteni akarják a repteret :D
De a számok megint nem stimmelnek. Most te 2, meg 2,3 Km-ről írsz. A cikkben 1,8 meg 2,5 Km van. Lehet, hogy ez nem tűnik soknak, de a jog meg az előírás az szigorú. Ez a két és feles pálya már Airbus A320 kategória, sőt, már a 330-asnak is jó. Az 1,8 meg cipőkanállal az A318-nak. De ez ilyen ATR-eknek, CS100-nak meg hasonlóknak már simán jó. Kérdés az, hogy milyen terhet is akarnak onnan szállítani?
Ott van valahol az egyik cikkben, cargot. Tehat kell az a 2.5km bezony.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 361
11 318
113
Akkor az 44-es úton csinálnak alagutat az autóknak és felette lehet a meghosszabbított pálya... :)

Ha Frankfurtban az autópálya felett olyan felüljáró van ami elbírja az An-225-öst is, akkor alagútba vinni egy autóutat nem lehet olyan nagy kihívás.

Mindent lehet, csak pénzbe van.
Azzal a kacsaúsztatóval az alatta lévő föld az igaz probléma. Egy kicsit furkálni kell, hogy kitalálják, hogy fog az ott megállni mittudomén 150 tonna alatt, úgy, hogy az eloszlik mondjuk hat - tíz kerékre.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 500
93 718
113
Akkor az 44-es úton csinálnak alagutat az autóknak és felette lehet a meghosszabbított pálya... :)

Ha Frankfurtban az autópálya felett olyan felüljáró van ami elbírja az An-225-öst is, akkor alagútba vinni egy autóutat nem lehet olyan nagy kihívás.
Hát anno az M6-os sikvidéki alagútjai többször beomlottak, többen meghaltak. Vmi költséghatékony egyszerű megoldás nem lenne rossz ötlet. Bár a Duna Aszfalt biztos szívesen megépít minden extrém ötletet.