[HUN] Airbus Helicopters Hungary Kft.

Lesz még itt valami beruházás remélem és a gyulai Airbus alkatrészgyár csak a kezdet! Palkovics; Békéscsaba és Gyula lehet a repülőgépipar központja!
Miket tudnátok még elképzelni? Nyilván nem elrugaszkodva a földtől!
Szerintem valami drónal kapcsolatban lesz
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Lesz még itt valami beruházás remélem és a gyulai Airbus alkatrészgyár csak a kezdet! Palkovics; Békéscsaba és Gyula lehet a repülőgépipar központja!
Miket tudnátok még elképzelni? Nyilván nem elrugaszkodva a földtől!

Felületkezelő üzem indításáról is beszélt az egyik korábbi videóban.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Venom85
Felületkezelő üzem indításáról is beszélt az egyik korábbi videóban.
Az a baj, hogy Békésben beszéltek már sokmindent, nem nagyon valósult meg semmi! Már az eddig elkészült M44-nek is nagyon örülünk, hát még az Airbus-nak! Egy drónos buli nagyon jó lenne még! Török-Izraeli teljesen mindegy!
 
Békéscsabai reptér érdekes sztori lesz, ha kisgépeknél nagyobb technikát is akarnak fogadni, akkor kell az a min. 2km hosszú kifutó, de a kifutóval szemben egy tó van.

Vagy átépítik a kifutópályát és nem a tóra fog nézni, vagy betemetik azt a nem olyan nagy és mély tavat. Ha a tó állami vagy önkormányzati tulajdonú, akkor feltölteni olcsóbb, mint egy egész új kifutópályát építeni, ha meg nem állami terület, akkor egy 150m-el keletre vagy nyugatra eltolva egy új kifutópályát lehet építeni.
 
Vagy átépítik a kifutópályát és nem a tóra fog nézni, vagy betemetik azt a nem olyan nagy és mély tavat. Ha a tó állami vagy önkormányzati tulajdonú, akkor feltölteni olcsóbb, mint egy egész új kifutópályát építeni, ha meg nem állami terület, akkor egy 150m-el keletre vagy nyugatra eltolva egy új kifutópályát lehet építeni.
Háát, @alali77 majd nyilatkozik, de szerintem azért elég rázós a feltöltés.
Különösen, ha egyből akarnak rá építeni.
Ott azért ha a betemetett vége később a frissen felépített pályával elkezd süllyedni, akkor azért ott lesz fejvakarás.
 
Vagy átépítik a kifutópályát és nem a tóra fog nézni, vagy betemetik azt a nem olyan nagy és mély tavat. Ha a tó állami vagy önkormányzati tulajdonú, akkor feltölteni olcsóbb, mint egy egész új kifutópályát építeni, ha meg nem állami terület, akkor egy 150m-el keletre vagy nyugatra eltolva egy új kifutópályát lehet építeni.

Kb. 15 éve forgatták el a pályát... korábban a 44-es úttal volt párhuzamos, a google térképen még látszik a nyoma.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and borisz
Kb. 15 éve forgatták el a pályát... korábban a 44-es úttal volt párhuzamos, a google térképen még látszik a nyoma.
Régen is két pálya volt. A mostani betonos 17L-35R helyén volt a "B-reptér" egy füves, ugyancsak nagyjából észak-dél irányú pályával. Az "A-reptér" pedig valóban párhuzamos volt a 44-es úttal, 09-27 irányon. Gondolom, a betonpálya építésekor forgatták el. De erre nem emlékszem.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Háát, @alali77 majd nyilatkozik, de szerintem azért elég rázós a feltöltés.
Különösen, ha egyből akarnak rá építeni.
Ott azért ha a betemetett vége később a frissen felépített pályával elkezd süllyedni, akkor azért ott lesz fejvakarás.
Az a tó max 1,5-2m mély. Ha már beletolnak miliárdokat, gondolom, a feltöltéses verziónál, nem spórolják ki a normális talajtömörítést, és a pálya alépítményét.
 
Az a tó max 1,5-2m mély. Ha már beletolnak miliárdokat, gondolom, a feltöltéses verziónál, nem spórolják ki a normális talajtömörítést, és a pálya alépítményét.
Sztem majdnem mind1, hogyan csinálnák 1-2 év és megsüllyed.
A józan paraszti logika azt diktálja, ne a tó irányába hosszabbítsák a kifutópályát.
 
Sztem majdnem mind1, hogyan csinálnák 1-2 év és megsüllyed.
A józan paraszti logika azt diktálja, ne a tó irányába hosszabbítsák a kifutópályát.

Akkor az 44-es úton csinálnak alagutat az autóknak és felette lehet a meghosszabbított pálya... :)

Ha Frankfurtban az autópálya felett olyan felüljáró van ami elbírja az An-225-öst is, akkor alagútba vinni egy autóutat nem lehet olyan nagy kihívás.
 
Sztem majdnem mind1, hogyan csinálnák 1-2 év és megsüllyed.
A józan paraszti logika azt diktálja, ne a tó irányába hosszabbítsák a kifutópályát.

Vagy megemelik, labakra :D - az ugy jo draga is lenne, rengeteg penzt lehetne az alvallalkozoi lancban kiszamlazni... ;)
 
Fejlesztésről van szó, most 1,3km hosszú, erre írtam, ha kisgépeknél komolyabb cuccot akarnak fogadni akkor kell majd a min 2km, de a betett képen ahol egy tervrajz látszik azon 2,3km hosszú új pálya látható.

Hát lehet, hogy fura, de én azt elsőre is megértettem, hogy fejleszteni akarják a repteret :D
De a számok megint nem stimmelnek. Most te 2, meg 2,3 Km-ről írsz. A cikkben 1,8 meg 2,5 Km van. Lehet, hogy ez nem tűnik soknak, de a jog meg az előírás az szigorú. Ez a két és feles pálya már Airbus A320 kategória, sőt, már a 330-asnak is jó. Az 1,8 meg cipőkanállal az A318-nak. De ez ilyen ATR-eknek, CS100-nak meg hasonlóknak már simán jó. Kérdés az, hogy milyen terhet is akarnak onnan szállítani?
 
Hát lehet, hogy fura, de én azt elsőre is megértettem, hogy fejleszteni akarják a repteret :D
De a számok megint nem stimmelnek. Most te 2, meg 2,3 Km-ről írsz. A cikkben 1,8 meg 2,5 Km van. Lehet, hogy ez nem tűnik soknak, de a jog meg az előírás az szigorú. Ez a két és feles pálya már Airbus A320 kategória, sőt, már a 330-asnak is jó. Az 1,8 meg cipőkanállal az A318-nak. De ez ilyen ATR-eknek, CS100-nak meg hasonlóknak már simán jó. Kérdés az, hogy milyen terhet is akarnak onnan szállítani?
Ott van valahol az egyik cikkben, cargot. Tehat kell az a 2.5km bezony.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Akkor az 44-es úton csinálnak alagutat az autóknak és felette lehet a meghosszabbított pálya... :)

Ha Frankfurtban az autópálya felett olyan felüljáró van ami elbírja az An-225-öst is, akkor alagútba vinni egy autóutat nem lehet olyan nagy kihívás.

Mindent lehet, csak pénzbe van.
Azzal a kacsaúsztatóval az alatta lévő föld az igaz probléma. Egy kicsit furkálni kell, hogy kitalálják, hogy fog az ott megállni mittudomén 150 tonna alatt, úgy, hogy az eloszlik mondjuk hat - tíz kerékre.
 
Akkor az 44-es úton csinálnak alagutat az autóknak és felette lehet a meghosszabbított pálya... :)

Ha Frankfurtban az autópálya felett olyan felüljáró van ami elbírja az An-225-öst is, akkor alagútba vinni egy autóutat nem lehet olyan nagy kihívás.
Hát anno az M6-os sikvidéki alagútjai többször beomlottak, többen meghaltak. Vmi költséghatékony egyszerű megoldás nem lenne rossz ötlet. Bár a Duna Aszfalt biztos szívesen megépít minden extrém ötletet.