[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 183
36 851
113
Mivel a gèp termel levegőt, gondolom rá lehetne kötni.

A lènyeg.
Itt a nagy tervezgetèsben, dudi egy apróbb pèldát hozott fel.
Ami a cserèljünk motort/váltót/tornyot/+ páncèl stb kombóban azèrt nem merül fel sokakban, mert tudják a gèp adatait, de ez csak az alap.

Nem vèletlenül vannak autós tesztműsorok dögivel.
Mert nem az autóskártya alapján ítèlünk meg egy kocsit.

De itt az alapján modernizálják emberek.
(Elnèzèst de okoskodnak nagyarcal sokan)

Ez a gèp egy retek szar.
Ès nem csak azèrt mert vèkony a páncèlja.
Kamazmotor van benne.
Kicsi a desszanttèr.
Stb........

Hanem mert minden apró rèszlete szar.
Pl hogy hogyan nyitod az ajtókat(nem ajtót) ami oldalra nyílik.


Az meg a honvèdsèg/ország szègyene, hogy a modernizáció ès annak szüksègessège aktív alakulatoknál 8 èvvel a nagy haderőreform kezdete után mèg felmerül.
Sőt.


Megjegyzem egy ilyen modernizációs terv sem pár hèt alatt realizálódik.
Főleg nálunk.
Az ajtókat át lehet tervezni.
Itt egy példa, Észak Koreából megnagyobbították, egy darabból van és az ajtó oldalán van a rögzítés, így oldalra nyílik, meg még van egy lépcső is hozzá.
http://www.massimotessitori.altervista.org/armoursite/nkindigenoustanks/m-2010apc/m-2010-8x8.html
Az üléseket is ki kéne cserélni a deszanttérben, mert a padlóra vannak rögzítve, ami nem túl jó a bennülőknek ha a gép aknára fut, hasonló kéne bele mint ami a hiúzban van, már ha belefér.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 203
113
Elfelejted, hogy nem akarjuk rákölteni a világ összes pénzét. Márpedig aaz ide leírt tervek egy jó része alig lenne olcsóbb mint egy új APC.

Nem kell messzire menni, de ha megduplázod a mostani 9mm vastag ajtók páncélzatát, hogy értelems védettségez kapj, akkor azt már nem nagyon nyitod ki kézzel...
Bár nem sikerült azt megeröltető, 20 leütéses APC-listát és 6-8 számos (becsült)árat beírni, de én 2,5Mllió€-ra becsülöm (minimum) az árat a százas nagyságrendben, a NER-felárat nem hozzáadva --bár ennyire még nem éd (politikailag) a ház--, amivel szembeállítva én egy 0,5millió €-s modernizálási/átépítési árat vettem maximális felső értéknek!


Patria AMV XP
OTOKAR ARMA II/I
FNNS PARS

Boxer esélytelen olyan drága....
Lásd fentebb!


A törököknél 6 ból válogathatsz másfél millió dodótól az 5 millióig felszereltségtől függően.
Lásd fentebb!



A motor esetében EZT a civil-KAMAZ árat vettem figyelembe, aminél csak olcsóbb lehet a száz+ darabos, +gyári ár, ami Üzbegisztán révén szinte baráti ország --tehát nem embargós :oops: -- beszerzési forrás. Ebből lazán interpolálható --na ki jut eszünkbe ;) -- az ár 100e €-s darabár szállítással együtt.
"Csak úgy" felvetném, hogy egy kb. 60 gép elbírja a másik 60 tartalék-motort, és az első lépésben 2-300 darab --szokásosan NER-haromszorozós áron a HM-nek majd eladható-- modernizált BDD pót-páncél készletet, ami természetesen "félkész :oops: ", hiszen Szijj --vagy utódja-- fogja "legyártani", remélhetőleg kicsit gyorsabban, mint ahogy azt a Gidránoknál láttuk! :mad:


Ez a forgatókönyv sem zavarna --minden irónikusan leírt, szinte-tuti hátránya mellett--, mert így is a német parazita udvari szállító árainak tizedébe kerülne!


Ha majd nagyon ég a ház, akkor ezt hónapok alatt le fogják tudni tárgyalni --Sz. "Petya"--, a jelenlegi --kezd égni a ház(politikailag), de még nem aggodnak a 2/3-os lusta dögök-- háttérrel is 1 év múlva jöhetnének már az első darabok, sokszor/sok Öööö-vel bejelentve! :hadonaszos:



U.I: Bónusz: Mivel szinte mindenben kompatibilis ez --vagy egy olcsóbb tipus-- ezért áttenném a 60(+) darabból a szervókormányt és a tárcsafékes kerékdobokat, átgumizva egyúttal a 20+ évvel ezelőtti hazai modernizálás civil gumijaira!! :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:

.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 142
113
Szerintem senki se mondta, hogy a BTR jó APC.
Viszont van belőle kb. 600 darab, aminek a fele talán menthető.
És jobb azokkal a frontra menni, mint volánbusszal vagy gyalog.
Ez a helyzet.
Pedig....
Vannak kétségeim.
Ezt a fele menthető dolgot nem értem. Mindegyik menthető - kérdés, hogy mennyiért! Mert amibe itt pl. @krisss belekezdett, az azt jelenti, hogy alapokig le kell csupaszítani a páncéltestet. Zsírtalanítani, sőt akár homokfújni/szárazjegezni, majd újravezetékelni tömítéscserélni az egész gépen. Mert amikor látod, hogy a vezetékről málik/porlad a szigetelés, akkor tudod, hogy itt nem úszod meg némi dukkózással. Gyakorlatilag az összes belső berendezést lehet kidobni a francba.
Az ajtókat át lehet tervezni.
Itt egy példa, Észak Koreából megnagyobbították, egy darabból van és az ajtó oldalán van a rögzítés, így oldalra nyílik, meg még van egy lépcső is hozzá.
http://www.massimotessitori.altervista.org/armoursite/nkindigenoustanks/m-2010apc/m-2010-8x8.html
Az üléseket is ki kéne cserélni a deszanttérben, mert a padlóra vannak rögzítve, ami nem túl jó a bennülőknek ha a gép aknára fut, hasonló kéne bele mint ami a hiúzban van, már ha belefér.
Az a baj, hogy nem nagyon tudod, hogy miről beszélsz.
A koreai megoldás rosszabb, mint az eredeti orosz, mert ott legalább a gyorsabb járműelhagyást segíti a rámpává lenyíló alsó ajtó rész. A koreainál a nagyobb páncélozott ajtót még nehezebb mozgatni egy embernek - több nem fér úgy sem oda.
A másik probléma pont a "létrafok", hiszen a páncéltest síkjába van rakva, azaz a kiszállásnál a katonának maga alá kell valahogy belépnie.
Ha a sáros bakancsod megcsúszik oldalra a létrafokon, akkor megy a picsába a kerék és a páncéltest közé.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 203
113
Bár nem sikerült azt megeröltető, 20 leütéses APC-listát és 6-8 számos (becsült)árat beírni, de én 2,5Mllió€-ra becsülöm (minimum) az árat a százas nagyságrendben, a NER-felárat nem hozzáadva --bár ennyire még nem éd (politikailag) a ház--, amivel szembeállítva én egy 0,5millió €-s modernizálási/átépítési árat vettem maximális felső értéknek!



Lásd fentebb!



Lásd fentebb!



A motor esetében EZT a civil-KAMAZ árat vettem figyelembe, aminél csak olcsóbb lehet a száz+ darabos, +gyári ár, ami Üzbegisztán révén szinte baráti ország --tehát nem embargós :oops: -- beszerzési forrás. Ebből lazán interpolálható --na ki jut eszünkbe ;) -- az ár 100e €-s darabár szállítással együtt.
"Csak úgy" felvetném, hogy egy kb. 60 gép elbírja a másik 60 tartalék-motort, és az első lépésben 2-300 darab --szokásosan NER-haromszorozós áron a HM-nek majd eladható-- modernizált BDD pót-páncél készletet, ami természetesen "félkész :oops: ", hiszen Szijj --vagy utódja-- fogja "legyártani", remélhetőleg kicsit gyorsabban, mint ahogy azt a Gidránoknál láttuk! :mad:


Ez a forgatókönyv sem zavarna --minden irónikusan leírt, szinte-tuti hátránya mellett--, mert így is a német parazita udvari szállító árainak tizedébe kerülne!


Ha majd nagyon ég a ház, akkor ezt hónapok alatt le fogják tudni tárgyalni --Sz. "Petya"--, a jelenlegi --kezd égni a ház(politikailag), de még nem aggodnak a 2/3-os lusta dögök-- háttérrel is 1 év múlva jöhetnének már az első darabok, sokszor/sok Öööö-vel bejelentve! :hadonaszos:



U.I: Bónusz: Mivel szinte mindenben kompatibilis ez --vagy egy olcsóbb tipus-- ezért áttenném a 60(+) darabból a szervókormányt és a tárcsafékes kerékdobokat, átgumizva egyúttal a 20+ évvel ezelőtti hazai modernizálás civil gumijaira!! :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:

.


Az átépítési árat én 100e € –/darabra tippelem(bőven) rászámolva.
Szerintem ezt a kinti gyár szakembereivel --többségében-- meg lehetne oldani és akkor nekünk a NER-nek elég lenne a szokásos 2 v-igazgató+6 helyettes*titkárnők/piackutatók felállású "hagyományos" cégszerkezetet mögé tenni!
Nem örülnék ennek a szinte biztos forgatókönyvnek, de legalább a "lett valami létrehozva +jót loptunk" lenne az eredmény az eddigi csak "jót loptunk" helyett, amire azért akad példa: lélegeztetők, +Debreceni Vakcina Központ, + még pár-száz...


U.I.: Nem nagyon értem ezt felfújt az ajtó kérdést: azt a qrva ajtót miért acéllal akarja mindenki pótpáncélozni, mikor azt az összesen kb. egy, azaz 1nm-t a háronszor könnyebb kevlárral, vagy sok féle kompozittal meg lehet oldani, ami ugyan drága, de nagyon kevés kell belőle!!!

.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 142
113
Rúgós zsanérról hallottál már? o_O
De komolyan, a legtöbb dolog 2 perc alatt megoldható. Amiért 11 éve értelmetlenül topogunk BTR ügyben az az elképesztő dilettantizmus, ami az általad feltett kérdésben is kiviláglik.
És ezt nem neked , mint konkrét személynek szánom, hanem úgy az egész HM-et jellemzi.... Önmaguktól évekig agyalnának azon, hogy lehet kinyitni egy nehezebb ajtót.... Ez a szint. LOL.
Nem általánosan a kinyitással van a fő probléma, hanem konkrétan a BTR szögbe hajló ajtajával, ami ráadásul 2 kerék közé nyílik, és a deszanttérben olyan kevés a hely, hogy nem nagyon tudsz komolyabb ajtómechanikát betenni.
Az alsórész dőlését meg kell hagyni vagy különben a vízen még annyira sem tudna haladni, mint eddig.
Azt mondanám, hogy még az lenne a legjobb megoldás, ha az osztott ajtó felső fele kapna egy Merci sirályszárny mechanikát, és felfelé nyílna. Az alsóra is meg lehetne ezt próbálni, de ott az a gond. hogy nagyon szűk a nyílás az alsó ponton. Ott kilépni is érdekes, pláne, ha egy komolyabb mechanika szűkíti a teret.
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: LMzek 2.0 and fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 406
79 395
113
Még mielőtt mindenfajta ajtónyitót találunk ki, ennyi hely van:
307r8800-700x467.jpg

combat-wheeled-amphibious-armored-personnel-carrier-btr-80-of-the-russian-army-at-the-exhibition-in.jpg

35276.jpg

18.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 747
57 146
113
Még mielőtt mindenfajta ajtónyitót találunk ki, ennyi hely van:
307r8800-700x467.jpg

combat-wheeled-amphibious-armored-personnel-carrier-btr-80-of-the-russian-army-at-the-exhibition-in.jpg

35276.jpg

18.jpg

Szerintem ezzel alapvetően tisztában vagyunk.
Tök jól látszik, hogy az oldalsó ajtót ki lehet cserélni egy 1 db-ból készültre, amely akár oldalra, akár fölfelé is tud nyílni.
Zsanérozás kérdése az egész... Ha nagyon akarjátok bonyolítani, még lambó stílusú is lehet :cool:
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 386
67 525
113
Nem általánosan a kinyitással van a fő probléma, hanem konkrétan a BTR szögbe hajló ajtajával, ami ráadásul 2 kerék közé nyílik, és a deszanttérben olyan kevés a hely, hogy nem nagyon tudsz komolyabb ajtómechanikát betenni.
Az alsórész dőlését meg kell hagyni vagy különben a vízen még annyira sem tudna haladni, mint eddig.
Azt mondanám, hogy még az lenne a legjobb megoldás, ha az osztott ajtó felső fele kapna egy Merci sirályszárny mechanikát, és felfelé nyílna. Az alsóra is meg lehetne ezt próbálni, de ott az a gond. hogy nagyon szűk a nyílás az alsó ponton. Ott kilépni is érdekes, pláne, ha egy komolyabb mechanika szűkíti a teret.

Még mielőtt mindenfajta ajtónyitót találunk ki, ennyi hely van:
307r8800-700x467.jpg

combat-wheeled-amphibious-armored-personnel-carrier-btr-80-of-the-russian-army-at-the-exhibition-in.jpg

35276.jpg

18.jpg
Fogadjunk eszetekbe sem jut, hogy kívülre is felszerelhető lenne a nyitássegítő akármilyen berendezés. o_O
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 203
113
Még mielőtt mindenfajta ajtónyitót találunk ki, ennyi hely van:
307r8800-700x467.jpg

combat-wheeled-amphibious-armored-personnel-carrier-btr-80-of-the-russian-army-at-the-exhibition-in.jpg

35276.jpg

18.jpg


Azt ki tiltotta meg, hogy a felső rész nagyobb legy kb 15 cm-es tarpéz alakkal kiegészítva??? :oops:

Jjja: Másik felső ajtóelem kell a méretnek megfelően. Ennek a felismerése komoly gondot okoz Mo-on a szakterüleletnek! Hmmm...

Erről a mottóm ugrik be: "A gyengék kifigást keresnek, az erősek megoldást!" Ki kéne rugni pár embert, akiknak ezt nem sikerül megoldani. Az első kirugás --max. 500e HUF/hó nyugdíjjal-- után tolonganának a javaslatokkal!



U.I.: BÓNUSZ: Én 1 mp-es rápillantás után és a K-k-Európai képviselet felajánlása nélkül is látok a lábaknak 5-5cm-t a két oldalon! :oops:

.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 747
57 146
113
A másik megoldás az lenne, hogy lefelé nyitod ki az egészet úgy, hogy a felső ívet lerakja a földre nyitáskor.
Ilyenkor csak arra kell figyelni, hogy elég erős legyen a zsanér meg a benne lévő torziós rúd.
Faék egyszerűen ki lehet így nyitni.
Hátránya, hogy a deszanthoz meg kell állni.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 203
113
.

Repülőknél vannak teljesen hasonló mértű és hasonlóan megosztottan nyiló ajtók, kiemelt megbizhatóságú szerkezetttel. Ugyan nem a páncélzat, hanem a nyomásállóség és légmentes zárás miatt, de hasonlóan nagy súllyal bírnak a "sima ajtó megoldásokhoz" képest .

Én a jelenlegi "fa-ék"-hez képest még egy egyszerű/üzembiztos vésznyitást is megoldanék többletként!
Ezen és a korábban felvetett változásokon "csak" emberéletek múlnak.

.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 296
12 613
113
Még mielőtt mindenfajta ajtónyitót találunk ki, ennyi hely van:
307r8800-700x467.jpg


18.jpg
Ahogy korábban már írtam:
Ebből a 3 képből is látszik, hogy a probléma nem a deszanttér méretével van, hanem a 2. tengely feletti megemelt padlózata, amely kb 10 cm-rel van magasabban, mint a dszattér padlója.
Másrészt a deszanttér teje egy sátortető, amelynek belső része kb. 15 cm-rel van magasabban, mint a külső része.
Ez a befelé növekedés a 2. tengely felett megszűnik.
Tehát összesen 25 cm-rel alacsonyabb a küzdőtér magassága, mint a deszanttér.
Szerintem ezért a 2. tengelyt ki kell venni a hajtásláncból, ki kell venni a kardántengelyeket és szabadonfutóvá, vagy kerékagyban elhelyezett elektromotorral hajtottá kell tenni.
A tornyot pedig vagy 1.5 méterrel előrébb kéne vinni, vagy eleve RCWS-sé alakítani, mert eredetiben sok helyet vesz el a térből a toronylövész helye.
Lehetővé kéne tenni, hogy a deszant a másik oldali ajtót is használhassa, ha az egyik oldalról támadás alatt van.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 221
67 768
113
Ja.

De itt a fórumon a valóság a hotelban nem dívik.

Tudják e akik itt modernizálnak hogy desszantnál hogy nyitják a katonák a felső ajtót?

Várom a válszt a mèrnökuraktól.
Remélhetőleg jó gyorsan. Gondolom a szokásos szovjet harcjárműveken szabványos gyorszaras megoldással. Brdm-2-n meg a Btr-60-on legalábbis olyan volt, de még a Btr-50-en is. Elég egyszerű szerkezet, gondolom a 80-on se bonyolították túl.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 406
79 395
113
Ahogy korábban már írtam:
Ebből a 3 képből is látszik, hogy a probléma nem a deszanttér méretével van, hanem a 2. tengely feletti megemelt padlózata, amely kb 10 cm-rel van magasabban, mint a dszattér padlója.
Másrészt a deszanttér teje egy sátortető, amelynek belső része kb. 15 cm-rel van magasabban, mint a külső része.
Ez a befelé növekedés a 2. tengely felett megszűnik.
Tehát összesen 25 cm-rel alacsonyabb a küzdőtér magassága, mint a deszanttér.
Szerintem ezért a 2. tengelyt ki kell venni a hajtásláncból, ki kell venni a kardántengelyeket és szabadonfutóvá, vagy kerékagyban elhelyezett elektromotorral hajtottá kell tenni.
A tornyot pedig vagy 1.5 méterrel előrébb kéne vinni, vagy eleve RCWS-sé alakítani, mert eredetiben sok helyet vesz el a térből a toronylövész helye.
Lehetővé kéne tenni, hogy a deszant a másik oldali ajtót is használhassa, ha az egyik oldalról támadás alatt van.
Másfél méterrel előrébb rakni a tornyot? Tedd már meg, hogy legalább képekt nézegetsz erről a szarról.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa