Mivel a gèp termel levegőt, gondolom rá lehetne kötni.

A lènyeg.
Itt a nagy tervezgetèsben, dudi egy apróbb pèldát hozott fel.
Ami a cserèljünk motort/váltót/tornyot/+ páncèl stb kombóban azèrt nem merül fel sokakban, mert tudják a gèp adatait, de ez csak az alap.

Nem vèletlenül vannak autós tesztműsorok dögivel.
Mert nem az autóskártya alapján ítèlünk meg egy kocsit.

De itt az alapján modernizálják emberek.
(Elnèzèst de okoskodnak nagyarcal sokan)

Ez a gèp egy retek szar.
Ès nem csak azèrt mert vèkony a páncèlja.
Kamazmotor van benne.
Kicsi a desszanttèr.
Stb........

Hanem mert minden apró rèszlete szar.
Pl hogy hogyan nyitod az ajtókat(nem ajtót) ami oldalra nyílik.


Az meg a honvèdsèg/ország szègyene, hogy a modernizáció ès annak szüksègessège aktív alakulatoknál 8 èvvel a nagy haderőreform kezdete után mèg felmerül.
Sőt.


Megjegyzem egy ilyen modernizációs terv sem pár hèt alatt realizálódik.
Főleg nálunk.
Az ajtókat át lehet tervezni.
Itt egy példa, Észak Koreából megnagyobbították, egy darabból van és az ajtó oldalán van a rögzítés, így oldalra nyílik, meg még van egy lépcső is hozzá.
http://www.massimotessitori.altervista.org/armoursite/nkindigenoustanks/m-2010apc/m-2010-8x8.html
Az üléseket is ki kéne cserélni a deszanttérben, mert a padlóra vannak rögzítve, ami nem túl jó a bennülőknek ha a gép aknára fut, hasonló kéne bele mint ami a hiúzban van, már ha belefér.
 
Elfelejted, hogy nem akarjuk rákölteni a világ összes pénzét. Márpedig aaz ide leírt tervek egy jó része alig lenne olcsóbb mint egy új APC.

Nem kell messzire menni, de ha megduplázod a mostani 9mm vastag ajtók páncélzatát, hogy értelems védettségez kapj, akkor azt már nem nagyon nyitod ki kézzel...
Bár nem sikerült azt megeröltető, 20 leütéses APC-listát és 6-8 számos (becsült)árat beírni, de én 2,5Mllió€-ra becsülöm (minimum) az árat a százas nagyságrendben, a NER-felárat nem hozzáadva --bár ennyire még nem éd (politikailag) a ház--, amivel szembeállítva én egy 0,5millió €-s modernizálási/átépítési árat vettem maximális felső értéknek!


Patria AMV XP
OTOKAR ARMA II/I
FNNS PARS

Boxer esélytelen olyan drága....
Lásd fentebb!


A törököknél 6 ból válogathatsz másfél millió dodótól az 5 millióig felszereltségtől függően.
Lásd fentebb!



A motor esetében EZT a civil-KAMAZ árat vettem figyelembe, aminél csak olcsóbb lehet a száz+ darabos, +gyári ár, ami Üzbegisztán révén szinte baráti ország --tehát nem embargós :oops: -- beszerzési forrás. Ebből lazán interpolálható --na ki jut eszünkbe ;) -- az ár 100e €-s darabár szállítással együtt.
"Csak úgy" felvetném, hogy egy kb. 60 gép elbírja a másik 60 tartalék-motort, és az első lépésben 2-300 darab --szokásosan NER-haromszorozós áron a HM-nek majd eladható-- modernizált BDD pót-páncél készletet, ami természetesen "félkész :oops: ", hiszen Szijj --vagy utódja-- fogja "legyártani", remélhetőleg kicsit gyorsabban, mint ahogy azt a Gidránoknál láttuk! :mad:


Ez a forgatókönyv sem zavarna --minden irónikusan leírt, szinte-tuti hátránya mellett--, mert így is a német parazita udvari szállító árainak tizedébe kerülne!


Ha majd nagyon ég a ház, akkor ezt hónapok alatt le fogják tudni tárgyalni --Sz. "Petya"--, a jelenlegi --kezd égni a ház(politikailag), de még nem aggodnak a 2/3-os lusta dögök-- háttérrel is 1 év múlva jöhetnének már az első darabok, sokszor/sok Öööö-vel bejelentve! :hadonaszos:



U.I: Bónusz: Mivel szinte mindenben kompatibilis ez --vagy egy olcsóbb tipus-- ezért áttenném a 60(+) darabból a szervókormányt és a tárcsafékes kerékdobokat, átgumizva egyúttal a 20+ évvel ezelőtti hazai modernizálás civil gumijaira!! :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:

.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
Szerintem senki se mondta, hogy a BTR jó APC.
Viszont van belőle kb. 600 darab, aminek a fele talán menthető.
És jobb azokkal a frontra menni, mint volánbusszal vagy gyalog.
Ez a helyzet.
Pedig....
Vannak kétségeim.
Ezt a fele menthető dolgot nem értem. Mindegyik menthető - kérdés, hogy mennyiért! Mert amibe itt pl. @krisss belekezdett, az azt jelenti, hogy alapokig le kell csupaszítani a páncéltestet. Zsírtalanítani, sőt akár homokfújni/szárazjegezni, majd újravezetékelni tömítéscserélni az egész gépen. Mert amikor látod, hogy a vezetékről málik/porlad a szigetelés, akkor tudod, hogy itt nem úszod meg némi dukkózással. Gyakorlatilag az összes belső berendezést lehet kidobni a francba.
Az ajtókat át lehet tervezni.
Itt egy példa, Észak Koreából megnagyobbították, egy darabból van és az ajtó oldalán van a rögzítés, így oldalra nyílik, meg még van egy lépcső is hozzá.
http://www.massimotessitori.altervista.org/armoursite/nkindigenoustanks/m-2010apc/m-2010-8x8.html
Az üléseket is ki kéne cserélni a deszanttérben, mert a padlóra vannak rögzítve, ami nem túl jó a bennülőknek ha a gép aknára fut, hasonló kéne bele mint ami a hiúzban van, már ha belefér.
Az a baj, hogy nem nagyon tudod, hogy miről beszélsz.
A koreai megoldás rosszabb, mint az eredeti orosz, mert ott legalább a gyorsabb járműelhagyást segíti a rámpává lenyíló alsó ajtó rész. A koreainál a nagyobb páncélozott ajtót még nehezebb mozgatni egy embernek - több nem fér úgy sem oda.
A másik probléma pont a "létrafok", hiszen a páncéltest síkjába van rakva, azaz a kiszállásnál a katonának maga alá kell valahogy belépnie.
Ha a sáros bakancsod megcsúszik oldalra a létrafokon, akkor megy a picsába a kerék és a páncéltest közé.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Bár nem sikerült azt megeröltető, 20 leütéses APC-listát és 6-8 számos (becsült)árat beírni, de én 2,5Mllió€-ra becsülöm (minimum) az árat a százas nagyságrendben, a NER-felárat nem hozzáadva --bár ennyire még nem éd (politikailag) a ház--, amivel szembeállítva én egy 0,5millió €-s modernizálási/átépítési árat vettem maximális felső értéknek!



Lásd fentebb!



Lásd fentebb!



A motor esetében EZT a civil-KAMAZ árat vettem figyelembe, aminél csak olcsóbb lehet a száz+ darabos, +gyári ár, ami Üzbegisztán révén szinte baráti ország --tehát nem embargós :oops: -- beszerzési forrás. Ebből lazán interpolálható --na ki jut eszünkbe ;) -- az ár 100e €-s darabár szállítással együtt.
"Csak úgy" felvetném, hogy egy kb. 60 gép elbírja a másik 60 tartalék-motort, és az első lépésben 2-300 darab --szokásosan NER-haromszorozós áron a HM-nek majd eladható-- modernizált BDD pót-páncél készletet, ami természetesen "félkész :oops: ", hiszen Szijj --vagy utódja-- fogja "legyártani", remélhetőleg kicsit gyorsabban, mint ahogy azt a Gidránoknál láttuk! :mad:


Ez a forgatókönyv sem zavarna --minden irónikusan leírt, szinte-tuti hátránya mellett--, mert így is a német parazita udvari szállító árainak tizedébe kerülne!


Ha majd nagyon ég a ház, akkor ezt hónapok alatt le fogják tudni tárgyalni --Sz. "Petya"--, a jelenlegi --kezd égni a ház(politikailag), de még nem aggodnak a 2/3-os lusta dögök-- háttérrel is 1 év múlva jöhetnének már az első darabok, sokszor/sok Öööö-vel bejelentve! :hadonaszos:



U.I: Bónusz: Mivel szinte mindenben kompatibilis ez --vagy egy olcsóbb tipus-- ezért áttenném a 60(+) darabból a szervókormányt és a tárcsafékes kerékdobokat, átgumizva egyúttal a 20+ évvel ezelőtti hazai modernizálás civil gumijaira!! :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:

.


Az átépítési árat én 100e € –/darabra tippelem(bőven) rászámolva.
Szerintem ezt a kinti gyár szakembereivel --többségében-- meg lehetne oldani és akkor nekünk a NER-nek elég lenne a szokásos 2 v-igazgató+6 helyettes*titkárnők/piackutatók felállású "hagyományos" cégszerkezetet mögé tenni!
Nem örülnék ennek a szinte biztos forgatókönyvnek, de legalább a "lett valami létrehozva +jót loptunk" lenne az eredmény az eddigi csak "jót loptunk" helyett, amire azért akad példa: lélegeztetők, +Debreceni Vakcina Központ, + még pár-száz...


U.I.: Nem nagyon értem ezt felfújt az ajtó kérdést: azt a qrva ajtót miért acéllal akarja mindenki pótpáncélozni, mikor azt az összesen kb. egy, azaz 1nm-t a háronszor könnyebb kevlárral, vagy sok féle kompozittal meg lehet oldani, ami ugyan drága, de nagyon kevés kell belőle!!!

.
 
Rúgós zsanérról hallottál már? o_O
De komolyan, a legtöbb dolog 2 perc alatt megoldható. Amiért 11 éve értelmetlenül topogunk BTR ügyben az az elképesztő dilettantizmus, ami az általad feltett kérdésben is kiviláglik.
És ezt nem neked , mint konkrét személynek szánom, hanem úgy az egész HM-et jellemzi.... Önmaguktól évekig agyalnának azon, hogy lehet kinyitni egy nehezebb ajtót.... Ez a szint. LOL.
Nem általánosan a kinyitással van a fő probléma, hanem konkrétan a BTR szögbe hajló ajtajával, ami ráadásul 2 kerék közé nyílik, és a deszanttérben olyan kevés a hely, hogy nem nagyon tudsz komolyabb ajtómechanikát betenni.
Az alsórész dőlését meg kell hagyni vagy különben a vízen még annyira sem tudna haladni, mint eddig.
Azt mondanám, hogy még az lenne a legjobb megoldás, ha az osztott ajtó felső fele kapna egy Merci sirályszárny mechanikát, és felfelé nyílna. Az alsóra is meg lehetne ezt próbálni, de ott az a gond. hogy nagyon szűk a nyílás az alsó ponton. Ott kilépni is érdekes, pláne, ha egy komolyabb mechanika szűkíti a teret.
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: LMzek 2.0 and fip7
Még mielőtt mindenfajta ajtónyitót találunk ki, ennyi hely van:
307r8800-700x467.jpg

combat-wheeled-amphibious-armored-personnel-carrier-btr-80-of-the-russian-army-at-the-exhibition-in.jpg

35276.jpg

18.jpg
 
Még mielőtt mindenfajta ajtónyitót találunk ki, ennyi hely van:
307r8800-700x467.jpg

combat-wheeled-amphibious-armored-personnel-carrier-btr-80-of-the-russian-army-at-the-exhibition-in.jpg

35276.jpg

18.jpg

Szerintem ezzel alapvetően tisztában vagyunk.
Tök jól látszik, hogy az oldalsó ajtót ki lehet cserélni egy 1 db-ból készültre, amely akár oldalra, akár fölfelé is tud nyílni.
Zsanérozás kérdése az egész... Ha nagyon akarjátok bonyolítani, még lambó stílusú is lehet :cool:
 
Nem általánosan a kinyitással van a fő probléma, hanem konkrétan a BTR szögbe hajló ajtajával, ami ráadásul 2 kerék közé nyílik, és a deszanttérben olyan kevés a hely, hogy nem nagyon tudsz komolyabb ajtómechanikát betenni.
Az alsórész dőlését meg kell hagyni vagy különben a vízen még annyira sem tudna haladni, mint eddig.
Azt mondanám, hogy még az lenne a legjobb megoldás, ha az osztott ajtó felső fele kapna egy Merci sirályszárny mechanikát, és felfelé nyílna. Az alsóra is meg lehetne ezt próbálni, de ott az a gond. hogy nagyon szűk a nyílás az alsó ponton. Ott kilépni is érdekes, pláne, ha egy komolyabb mechanika szűkíti a teret.

Még mielőtt mindenfajta ajtónyitót találunk ki, ennyi hely van:
307r8800-700x467.jpg

combat-wheeled-amphibious-armored-personnel-carrier-btr-80-of-the-russian-army-at-the-exhibition-in.jpg

35276.jpg

18.jpg
Fogadjunk eszetekbe sem jut, hogy kívülre is felszerelhető lenne a nyitássegítő akármilyen berendezés. o_O
 
Még mielőtt mindenfajta ajtónyitót találunk ki, ennyi hely van:
307r8800-700x467.jpg

combat-wheeled-amphibious-armored-personnel-carrier-btr-80-of-the-russian-army-at-the-exhibition-in.jpg

35276.jpg

18.jpg


Azt ki tiltotta meg, hogy a felső rész nagyobb legy kb 15 cm-es tarpéz alakkal kiegészítva??? :oops:

Jjja: Másik felső ajtóelem kell a méretnek megfelően. Ennek a felismerése komoly gondot okoz Mo-on a szakterüleletnek! Hmmm...

Erről a mottóm ugrik be: "A gyengék kifigást keresnek, az erősek megoldást!" Ki kéne rugni pár embert, akiknak ezt nem sikerül megoldani. Az első kirugás --max. 500e HUF/hó nyugdíjjal-- után tolonganának a javaslatokkal!



U.I.: BÓNUSZ: Én 1 mp-es rápillantás után és a K-k-Európai képviselet felajánlása nélkül is látok a lábaknak 5-5cm-t a két oldalon! :oops:

.
 
A másik megoldás az lenne, hogy lefelé nyitod ki az egészet úgy, hogy a felső ívet lerakja a földre nyitáskor.
Ilyenkor csak arra kell figyelni, hogy elég erős legyen a zsanér meg a benne lévő torziós rúd.
Faék egyszerűen ki lehet így nyitni.
Hátránya, hogy a deszanthoz meg kell állni.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
.

Repülőknél vannak teljesen hasonló mértű és hasonlóan megosztottan nyiló ajtók, kiemelt megbizhatóságú szerkezetttel. Ugyan nem a páncélzat, hanem a nyomásállóség és légmentes zárás miatt, de hasonlóan nagy súllyal bírnak a "sima ajtó megoldásokhoz" képest .

Én a jelenlegi "fa-ék"-hez képest még egy egyszerű/üzembiztos vésznyitást is megoldanék többletként!
Ezen és a korábban felvetett változásokon "csak" emberéletek múlnak.

.
 
Még mielőtt mindenfajta ajtónyitót találunk ki, ennyi hely van:
307r8800-700x467.jpg


18.jpg
Ahogy korábban már írtam:
Ebből a 3 képből is látszik, hogy a probléma nem a deszanttér méretével van, hanem a 2. tengely feletti megemelt padlózata, amely kb 10 cm-rel van magasabban, mint a dszattér padlója.
Másrészt a deszanttér teje egy sátortető, amelynek belső része kb. 15 cm-rel van magasabban, mint a külső része.
Ez a befelé növekedés a 2. tengely felett megszűnik.
Tehát összesen 25 cm-rel alacsonyabb a küzdőtér magassága, mint a deszanttér.
Szerintem ezért a 2. tengelyt ki kell venni a hajtásláncból, ki kell venni a kardántengelyeket és szabadonfutóvá, vagy kerékagyban elhelyezett elektromotorral hajtottá kell tenni.
A tornyot pedig vagy 1.5 méterrel előrébb kéne vinni, vagy eleve RCWS-sé alakítani, mert eredetiben sok helyet vesz el a térből a toronylövész helye.
Lehetővé kéne tenni, hogy a deszant a másik oldali ajtót is használhassa, ha az egyik oldalról támadás alatt van.
 
Ja.

De itt a fórumon a valóság a hotelban nem dívik.

Tudják e akik itt modernizálnak hogy desszantnál hogy nyitják a katonák a felső ajtót?

Várom a válszt a mèrnökuraktól.
Remélhetőleg jó gyorsan. Gondolom a szokásos szovjet harcjárműveken szabványos gyorszaras megoldással. Brdm-2-n meg a Btr-60-on legalábbis olyan volt, de még a Btr-50-en is. Elég egyszerű szerkezet, gondolom a 80-on se bonyolították túl.
 
Ahogy korábban már írtam:
Ebből a 3 képből is látszik, hogy a probléma nem a deszanttér méretével van, hanem a 2. tengely feletti megemelt padlózata, amely kb 10 cm-rel van magasabban, mint a dszattér padlója.
Másrészt a deszanttér teje egy sátortető, amelynek belső része kb. 15 cm-rel van magasabban, mint a külső része.
Ez a befelé növekedés a 2. tengely felett megszűnik.
Tehát összesen 25 cm-rel alacsonyabb a küzdőtér magassága, mint a deszanttér.
Szerintem ezért a 2. tengelyt ki kell venni a hajtásláncból, ki kell venni a kardántengelyeket és szabadonfutóvá, vagy kerékagyban elhelyezett elektromotorral hajtottá kell tenni.
A tornyot pedig vagy 1.5 méterrel előrébb kéne vinni, vagy eleve RCWS-sé alakítani, mert eredetiben sok helyet vesz el a térből a toronylövész helye.
Lehetővé kéne tenni, hogy a deszant a másik oldali ajtót is használhassa, ha az egyik oldalról támadás alatt van.
Másfél méterrel előrébb rakni a tornyot? Tedd már meg, hogy legalább képekt nézegetsz erről a szarról.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa