• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Én ara gondoltam, hogy attól sírnák el magukat egy működő egyszerű.megoldás miatt, hogy nem lehet a c2-be bekötni. Mert ez a legfőbb gondolati akadály szerintem minden eszköz esetén, hogy modernitásélmény vásárlásban gondolkodnak.
Jó esetben jövőben gondolkodnak.

Számomra mindegy volt. Ha valami puritán de működött, az a legjobb.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Az ajtókat át lehet tervezni.
Itt egy példa, Észak Koreából megnagyobbították, egy darabból van és az ajtó oldalán van a rögzítés, így oldalra nyílik, meg még van egy lépcső is hozzá.
http://www.massimotessitori.altervista.org/armoursite/nkindigenoustanks/m-2010apc/m-2010-8x8.html
Az üléseket is ki kéne cserélni a deszanttérben, mert a padlóra vannak rögzítve, ami nem túl jó a bennülőknek ha a gép aknára fut, hasonló kéne bele mint ami a hiúzban van, már ha belefér.
Ez valami teljesen átfarigcsált btr.
Mar a páncèltest formája sem az mint az eredetinek
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Spartan.asfv

Well-Known Member
2016. október 25.
869
2 799
93
Ezt biztosan nézegetted már:
http://siva.bgk.uni-obuda.hu/~szakacs/segedanyagok/GEN/BTR80_eroatviteli_rendszer.pdf

mi lesz a belsejében azzal ami a kivágott hosszodban volt?
btr-80%2Bprofile%2Bcross%2Bsection.png


Én megkérdezném a Rába mérnökeit, ha kidobják az úszó képességet, tudnak-e egy egyszerűbb futóművet csinálni, ami egy új motorral és sebváltóval megépíthető 500e dollár alatt, tetejére a Gidrán tornya, teljes újra vezetékezés, belső átépítése, felújítás, a hegesztések/szerkezet vizsgálata után a jobb állapotú példányokon. Ha ez megáll 1 millió dollár alatt, és évi 50-100 darabot az iparunk fel tud újítani, akkor mehet. Ha nem, a currus fesse újra, Kazahsztánból vegyenek hozzá alkatrészt. És rendeljenek valamit amit 2000 után terveztek. És finn.

Nagyon sokat vártok a Rábától. Egy platót nem tudnak normálisan összerakni..
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ezt biztosan nézegetted már:
http://siva.bgk.uni-obuda.hu/~szakacs/segedanyagok/GEN/BTR80_eroatviteli_rendszer.pdf

mi lesz a belsejében azzal ami a kivágott hosszodban volt?
btr-80%2Bprofile%2Bcross%2Bsection.png


Én megkérdezném a Rába mérnökeit, ha kidobják az úszó képességet, tudnak-e egy egyszerűbb futóművet csinálni, ami egy új motorral és sebváltóval megépíthető 500e dollár alatt, tetejére a Gidrán tornya, teljes újra vezetékezés, belső átépítése, felújítás, a hegesztések/szerkezet vizsgálata után a jobb állapotú példányokon. Ha ez megáll 1 millió dollár alatt, és évi 50-100 darabot az iparunk fel tud újítani, akkor mehet. Ha nem, a currus fesse újra, Kazahsztánból vegyenek hozzá alkatrészt. És rendeljenek valamit amit 2000 után terveztek. És finn.
És FINN? :D

Különben ezt azért gondold át!
1M USD? 1,5 től már újat kapsz. Legyen az Patria 6x6, vagy valamelyik török.
Én inkább a határt valahol 3-500.000 USD-ben határoznám meg. A fegyverzet+torony ezen felül értendő.
Az 500e-es felső határ már egy erősen modernizált, akár soros hibrid kialakításra kell érteni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ezt ki kellene számolni hogy ha vízszintesen áll akkor milyen magasan lessz a föld felett.
Tud e vízszintesen állni vagy az van amit te mondasz.
Vagy lejteni fog a vège, ès csak az èr le.
Szerinted? :rolleyes:
1280px-Btr-80_in_Serbia.jpg

Ne felejtsük el, hogy az ajtón most valaki guggol, ami meg jópár fokkal úgy is lenyomja.
Ha egybe lenne az ajtó, akkor a vége valahol a földön álló ember derekánál lenne... :D
Ha az egész ajtót felfelé akarnád nyitni, akkor bőven a kerekek közé lépnél ki.
Így osztottan elfogadható ez csak. Azon lehet javítani, hogy egy mechanikus nyitást csinálsz a felső részre felfelé. Az alsó részt meg sodronnyal behúzod elektromos motorral (a mostani kézi behúzó helyett).
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 400
113
És FINN? :D

Különben ezt azért gondold át!
1M USD? 1,5 től már újat kapsz. Legyen az Patria 6x6, vagy valamelyik török.
Én inkább a határt valahol 3-500.000 USD-ben határoznám meg. A fegyverzet+torony ezen felül értendő.
Az 500e-es felső határ már egy erősen modernizált, akár soros hibrid kialakításra kell érteni.
Hogy raksz orosz motort egy új APC-be?
 
  • Hűha
Reactions: pöcshuszár

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
És FINN? :D

Különben ezt azért gondold át!
1M USD? 1,5 től már újat kapsz. Legyen az Patria 6x6, vagy valamelyik török.
Én inkább a határt valahol 3-500.000 USD-ben határoznám meg. A fegyverzet+torony ezen felül értendő.
Az 500e-es felső határ már egy erősen modernizált, akár soros hibrid kialakításra kell érteni.
Én fegyverzettel együtt értettem az 1 millió dollárt, az akkor nagyjából ugyan az.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 044
14 046
113
.

Még mindig azon rugózik az ellenzők többsége, hogy APC-nek sz@r, holott a javaslatok többsége kiemeli, hogy NEM APC feladatra szánja --elsődlegesen--, hanem olyan feladatokra amikre valószínűleg a BTR-ek hiányában a sokmillió €-s, és kevés mennyiséges új APC-t/IFV-t kellene használni az eredeti feladatkörük helyett,
Példák: logisztika, tüztámogatás, műszaki-javító-ellátó-, drón-operátor-... feladatok.
kiemelt plusz kellene hogy legyen: Területvédelem számára a jelenlegi SEMMI, azaz NULLA helyett, a jelenlegi "csak-látszat" helyett.

-------------------------------------------------------

Sajnos tegnap nem találtam jó képet, mára lett.
veh-ruskfor-2605la033-124.jpg

veh-ruskfor-2605la033-124.jpg




Akkor most a felső ajtó helyére képzelj egy felfelé nyíló ajtó-nyíló elemet, ami az ajtó feletti kapaszkodó helyén kezdődik, az alsó pedig 5-5cm-rel szélesebb!!! :oops: + :hadonaszos:



.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 400
113
.

Még mindig azon rugózik az ellenzők többsége, hogy APC-nek sz@r, holott a javaslatok többsége kiemeli, hogy NEM APC feladatra szánja --elsődlegesen--, hanem olyan feladatokra amikre valószínűleg a BTR-ek hiányában a sokmillió €-s, és kevés mennyiséges új APC-t/IFV-t kellene használni az eredeti feladatkörük helyett,
Példák: logisztika, tüztámogatás, műszaki-javító-ellátó-, drón-operátor-... feladatok.
kiemelt plusz kellene hogy legyen: Területvédelem számára a jelenlegi SEMMI, azaz NULLA helyett, a jelenlegi "csak-látszat" helyett.

-------------------------------------------------------



Akkor most a felső ajtó helyére képzelj egy felfelé ajtó-nyíló elemet, ami az ajtó feletti kapaszkodó helyén kezdődik, az alsó pedig 5-5cm-rel szélesebb!!! :oops: + :hadonaszos:



.
Az nagyon sokat segítene...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Rúgós zsanérról hallottál már? o_O
De komolyan, a legtöbb dolog 2 perc alatt megoldható. Amiért 11 éve értelmetlenül topogunk BTR ügyben az az elképesztő dilettantizmus, ami az általad feltett kérdésben is kiviláglik.
És ezt nem neked , mint konkrét személynek szánom, hanem úgy az egész HM-et jellemzi.... Önmaguktól évekig agyalnának azon, hogy lehet kinyitni egy nehezebb ajtót.... Ez a szint. LOL.
Naszóval az ajtó csak egy pèlda volt.

A lènyeg, hogy az itt leírtak-motor/váltó/torony/+páncèl/neagyjisten ülèsek/fèk/felfüggesztès stb.

Szóval ezt ki csinálja?
Ja. Mi. Csak akarni kell. :rolleyes:

1,5 ève nem kèpesek 40 kèsz járműbe integrálni különböző eszközöket.
Pedig a program elvileg hány ève megy?

A cz gyárral az elejèn(?) mennyi problèma volt?
Pedig elvileg licencet vettünk meg. Ès a cz is segítet.

Lynx gyár?
Lynx nèmet gyártása?
De vegyük ide az új orosz járműveket is.
Mennyire megy?

Lynxből hány van kèsz?

Gestamen??

Egy hátizsákhoz nekünk mennyi idő kellett. Stb

Itt egy szar jarművet kellene áttervezni kb teljesen!
Amit ti írtok.

Mindenki krisss te lmzek stb.

Melyik gyár?
Melyik harcjármű gyártásban tapasztalt mèrnökgárda?

A kedvenc mondásaim a fórumon az erre mèg lenne pènz/meg az ezt simán meglehet/ja ès csak akarni kell

Persze.
Ki?
Hol?
Mikorra?

8 èvig dolgoztam járműgyártásban.
Ahol volt egy csomó mèrnök.
Próbagyártás.
Így is láttam olyat hogy több száz motorháztetőt kukáztak hónapokon át.
Vagy sárvèdőt több százat csináltunk meg/farigcsáltunk/kalapáltunk/hegesztgettünk hónapokig, mert nem volt jó a mèret.
Ès fogalmuk nem volt a tapasztalt 20 ève a szakmában lèvő mèrnököknek mi a baj.

Sokszor találgatás, próbagyártás hónapokon át.
Ott ahol van kapacitás mindenre.
Ott ahol 6-8 mèrnök áll körbe egy problèmát, ès próbalja megoldani.
Nem. Nem 2 perc alatt oldható meg a legtöbb dolog. Ez a gondolat a Lol.
Csak elmèletben.
A gyakorlat meg nem ezt mutatja.


Mikorra lessz megcsinálva ,nem kókányolva egy jó jármű?
Kiküszöbölve a felmerülő problèma hegyeket.
Amik lesznek.
Letesztelve normálisan?

Azt a pènzt inkább másra kell elkölteni.

Tolóajtó? :rolleyes:
Mert az még nem volt.
A kerekek miatt nem megy.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
.

Még mindig azon rugózik az ellenzők többsége, hogy APC-nek sz@r, holott a javaslatok többsége kiemeli, hogy NEM APC feladatra szánja --elsődlegesen--, hanem olyan feladatokra amikre valószínűleg a BTR-ek hiányában a sokmillió €-s, és kevés mennyiséges új APC-t/IFV-t kellene használni az eredeti feladatkörük helyett,
Példák: logisztika, tüztámogatás, műszaki-javító-ellátó-, drón-operátor-... feladatok.
kiemelt plusz kellene hogy legyen: Területvédelem számára a jelenlegi SEMMI, azaz NULLA helyett, a jelenlegi "csak-látszat" helyett.

-------------------------------------------------------



veh-ruskfor-2605la033-124.jpg




Akkor most a felső ajtó helyére képzelj egy felfelé nyíló ajtó-nyíló elemet, ami az ajtó feletti kapaszkodó helyén kezdődik, az alsó pedig 5-5cm-rel szélesebb!!! :oops: + :hadonaszos:



.
Nulla helyett persze jobb.

Nem Apc ifv már lett fejlesztve a honvèdsègnek

Nem nagy sikerrel.