Szerinted miért ezt a videót tettem be?Ja, aztán szembesültök a valósággal, fejvakarás, há' a programba' ment a dolog, faszért nem olyan derékszög a gép...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szerinted miért ezt a videót tettem be?Ja, aztán szembesültök a valósággal, fejvakarás, há' a programba' ment a dolog, faszért nem olyan derékszög a gép...
Miért akarod megvenni azt a nyomorult szkennert? Azt leszámítva, hogy neked legyen igazad.3D-s szkennelés KGST módszer. Jön Józsi, aki tanult műszaki rajzott, és az eredeti tervek alapján átrajzolja papíron. 1 napnyi munkája.
És nem dollár milliós tétel mint egy 3D-s szken XD
Alapvetően nem érti a csávó, hogy egy kb. 300 darabos, akár 10 különböző alváltozatott létrehozó munka, az bizony kisipar....
GT3-as Porshe-ből is több, mint tízszer annyi készül mint egy összesen modernizált BTR-ből, de majd beruházunk a k*rva drága szkennre, amit párszor használunk azt kakukk. Kell hozzá egy rakat informatikus, meg programozó, karbantartó stb...
Nah, így lehet csillagászati áron szart csinálni.
Az mégnagyobb hülyeség mint az eddigiek. Biztos fel lehet annyira hajtani, hogy ne lógjon be az ember elé az alja, de akkor sem szabad egy darabból megcsinálni az ajtót, mert akkor a két kerék közé fog kilépni a katona ami kb egyenlő azzal, hogy eltapossa a gép amint kilép.Na erre kíváncsi vagyok, hogy egy olyan oldalra nyíló ajtót, ami követi a test geometriáját hogyan akarsz egy darabból legyártani és megtervezni, hogy az használható legyen. Nem hiszem el, hogy nem látod a rámpa felfelé emelkedő végének problémáját!
Hja és ne felejtsük el, hogy vízzárónak is kell lennie, hiszen a gép jelenleg még úszóképes.
A mi Mercijeink a merci szervizbe járnak, ha valami olyan bajuk van amit nem tudnak megoldani a laktanyában. Szóval ez nem céges, hanem helyi töketlenkedés volt kivételesen.Nem BTR-es téma ,csak egy példa a honvédségi tehetelenségre/ tökentleségre. Az alegységünk kapott egy új Mercedes járművet , sajnos az egyik jármüfedélzeti rendszer hanyag kezelés és szar gyári kivitelezés miatt tönkre ment. Hiába jeleztem a vezetőségnek a hibát /gk. Technikának csak válvonogatás, fejigatás volt a válasz . Mert ezek az alkatrészek gyárilag alig beszerezhetők vagy csak komplett egység cseréjével lehetséges. Én nem nyugodtak bele ebbe a helyzetbe . Lemértem a müanyag alkatrészeket és egy civil esztergályossal 1500 Ft ért legyártota nekem. A rozsdamentes fém csövet meg beszereztem a logisztikával és a javító műhelyben egy lakatos kollegával méretre gyártotta, én meg mindezt beszereltem. És fel sem tűnt a vezetőségnek hogy újra használható a Merci tarózéka. Kb filérekből még volt az egész, de ha új alkatrészek lettek volna talán 1 év is lett volna a beszerzés és persze nem kevés pénz. Na ilyen mindenbe beleszaró emberrel van tele a honvédségi közép vezetés.
Miért akarod megvenni azt a nyomorult szkennert? Azt leszámítva, hogy neked legyen igazad.
Uramatyám! Te ennyire nem látod, hogy mi a probléma?Ha most őszinte választ adnék, kidobna a moderáció....
Fémiparban sajtolásnak hívják a technikát, olyan 100 éve használják. Adott formája kipréseli a présgép a lemezt.... XD
Ívelt a formája
Szerinted ha már amúgy is repeszfogót is kap, akkor nem lehet belülről egyenesre burkolni?
Sőt... ha nehezebb lesz akár rugós zsanért is kaphat, és így könnyedén föl-le lehet mozgatni!
Remélem téged bíznak meg a BTR modernizációval... 100 év múlva is csak állsz majd és nézed, hogy ez lehetetlen...
Igazából az egész ország ilyen emberekkel van tele!!!Köszi, hogy leírtad! Erről beszélünk
Félreértetted.Az mégnagyobb hülyeség mint az eddigiek. Biztos fel lehet annyira hajtani, hogy ne lógjon be az ember elé az alja, de akkor sem szabad egy darabból megcsinálni az ajtót, mert akkor a két kerék közé fog kilépni a katona ami kb egyenlő azzal, hogy eltapossa a gép amint kilép.
A " majd beruházunk a k*rva drága szkennre, amit párszor használunk azt kakukk" mondat azt jelenti, hogy veszünk egyet.Ezt , hogy sikerült leszűrnöd a beszélgetésből baszki
Többször mondtam már, nem érted a magyar nyelvet, csak próbálkozol.
Ezért vannak erős kétségeim hogyan fogjak életben tartani ezt a sok ultramodern technikát. Ezek is lesznek 20-30-40 évesek.Nem BTR-es téma ,csak egy példa a honvédségi tehetelenségre/ tökentleségre. Az alegységünk kapott egy új Mercedes járművet , sajnos az egyik jármüfedélzeti rendszer hanyag kezelés és szar gyári kivitelezés miatt tönkre ment. Hiába jeleztem a vezetőségnek a hibát /gk. Technikának csak válvonogatás, fejigatás volt a válasz . Mert ezek az alkatrészek gyárilag alig beszerezhetők vagy csak komplett egység cseréjével lehetséges. Én nem nyugodtak bele ebbe a helyzetbe . Lemértem a müanyag alkatrészeket és egy civil esztergályossal 1500 Ft ért legyártota nekem. A rozsdamentes fém csövet meg beszereztem a logisztikával és a javító műhelyben egy lakatos kollegával méretre gyártotta, én meg mindezt beszereltem. És fel sem tűnt a vezetőségnek hogy újra használható a Merci tarózéka. Kb filérekből még volt az egész, de ha új alkatrészek lettek volna talán 1 év is lett volna a beszerzés és persze nem kevés pénz. Na ilyen mindenbe beleszaró emberrel van tele a honvédségi közép vezetés.
Uramatyám! Te ennyire nem látod, hogy mi a probléma?
Rajzolj már egy vonalat egy lehajtott alsó ajtó síkjára 110-115 fokos szögben (lemértem, ennyi a test oldalának felső és alsó része által bezárt szög) felfelé? Na ez lesz a lenyitott "egybeajtó" tetejének szöge. Ez valahol derékmagasságban végződne egy földi halandónál.
Ha síkba burkolod a belsejét, attól az rámpa eleje még továbbra is derékmagasságban lesz? Toljanak oda mindig egy lépcsőt, vagy hogyan képzelted?
Most komolyan arról beszélnek, hogy lefelé akarják nyitni azt az ajtót ami egy darabból van, nemfelfelé?Félreértetted.
Én még mindig azt próbálom elmagyarázni a csávónak, hogy az egybe legyártott lefelé nyíló ajtó geometriailag nem működik. A felfelé nyíló egybeajtó fel sem merült bennem. Abból nem lehet normálisan deszantolni. De a beszálláshoz is kellene egy lépcsőfok
Ha belépsz a 2 kerék közé, akkor még annyi helyed sincs, mint a mostani rámpás megoldásnál. Ott még egy 3 napos zsákkal, fegyverrel sem lehet ki be szállni.
Az ajtó alsó része jelenleg annyit emel a katonán, hogy a kerékbe - a felfelé széttartó görbülete miatt - nem akadsz bele.
A felfelé nyílást különben akkor tartom elfogadhatónak, ha csak a mostani osztott ajtó marad, ahol a felső ajtó felfelé automatizáltan nyílik, az alsó meg úgy mint ahogy jelenleg, csak a sodronyt egy elektromos csörlőre kötöd.
Akkor nyíljon így ahogy van, de pneumatikus mint az Ikarus ajtó.Amúgy 475mm a hasmagasság a BTR-nek, de a nyílás alsó széle ennél magasabban vagy vagy 15 centivel. Jó nagyot kell lépni a lehajtható rész nélkül...
Most komolyan arról beszélnek, hogy lefelé akarják nyitni azt az ajtót ami egy darabból van, nemfelfelé?
Komolyan azt akarják amit pirossal berajzoltam nem pedig azt amit kékkel???
Már megint miért kezded az ostobáskodást, meg a kötekedést?Ezt , hogy sikerült leszűrnöd a beszélgetésből baszki
Többször mondtam már, nem érted a magyar nyelvet, csak próbálkozol.
Mi a tökömről beszélsz?És nem dollár milliós tétel mint egy 3D-s szken XD
Szerintem egyik se jó, mert nagyon tulnyulik, és akadályozva lehet a kinyitás.Most komolyan arról beszélnek, hogy lefelé akarják nyitni azt az ajtót ami egy darabból van, nemfelfelé?
Komolyan azt akarják amit pirossal berajzoltam nem pedig azt amit kékkel???
Figyelj, én tisztában vagyok azzal, hogy haszontalan emberek gyülekezetével vagyunk körbe véve.
A kedvenc mondásuk az "Ezt lehetetlen megcsinálni, meg úgy sem sikerül"
Aztán jön valaki és nem egyszer két perc alatt megoldja.
Azt nem tudom, hogy a jármű gyártásban mi az általános mérnöki szint, de pl. az építész mérnökök egy részéről nem túl jó a véleményem. (Nem offolok itt vele, lásd. építészetis topikot)
Hozzá tenném, hogy az ismerőseim nagy része mérnök vagy technikus. Unokaöcsém pl. gépészmérnök, nehézgépekre szakosodva.
Valamennyire a saját korlátaimmal is tisztában vagyok gyakorlati téren (pl. bénán hegesztek XD Tény, nem szakmám)
De nekem ne akard bemesélni, hogy lehetetlen feladat lenne egy ilyen BTR modernizáció meg pénztemető baszki XD
Akkor az ha szét akarjuk lopni. Vagy ha csak hülyék vagyunk, de miénk a haveri cég ezért megnyertük a pályázatott.
Hát pont ez az.Ha voltál jármű iparban pontosan tudod mi kell a próbadarabok elkészítéséhez.
Van hozzá elég szarrá ment vázunk, kellenek hozzá alkatrészek a piacról, egy csapat ami szétszedi, egy kamra ahol leveretik homokfúvóval, majd a váztiszta fémen jön a módosítgatás. Nyugodtan vagdoshatjuk, gányolhatjuk, próbadarabon azt nézed meg mi hol fér el.
Az egyiken a török torony helyét próbálgatjuk, a másikon a rábásokkal a futóművet, a harmadikon a motorteret vagdossuk, a negyediken a küzdőteret (meg az ajtót !!!) baszkuráljuk stb...
2-3 hónapig eljátszunk, majd jön az összesített prototípus fázis, ahol megpróbáljuk egybe gyúrni az egészet.
Itt is simán 5-10 régi vázat szétbaszkurálunk mire összeáll egy használható protó. Ez is jó 3-6 hónap, szívástól függően.
Majd a kész próbadarab alapján megtervezzük az első véglegesnek szánt protót, amit elsőre össze kell rakni hefftölgetés nélkül.
Ha ez megvan jön a második fázis, vagyis a finomhangolás. Ez megint minimum fél év!
Az automata torony esetén akár sokkal több is, mert az erősen szoftveres dolog is. De önmagában a jármű első kész mintadarabnak tekinthető protója kb. 1 éven belül gurulna.
A csapatpróbás példányok 2 éven belül meglennének. Én így tippelem.
Ehhez nem kell sok szakember, csak egy szép tiszta jól felszerelt műhely, meg kb. 30 olyan ember aki érti mit csinál
Remèljük szervízben nem veszik èszre mert lehet ugrott a gyári gari.Nem BTR-es téma ,csak egy példa a honvédségi tehetelenségre/ tökentleségre. Az alegységünk kapott egy új Mercedes járművet , sajnos az egyik jármüfedélzeti rendszer hanyag kezelés és szar gyári kivitelezés miatt tönkre ment. Hiába jeleztem a vezetőségnek a hibát /gk. Technikának csak válvonogatás, fejigatás volt a válasz . Mert ezek az alkatrészek gyárilag alig beszerezhetők vagy csak komplett egység cseréjével lehetséges. Én nem nyugodtak bele ebbe a helyzetbe . Lemértem a müanyag alkatrészeket és egy civil esztergályossal 1500 Ft ért legyártota nekem. A rozsdamentes fém csövet meg beszereztem a logisztikával és a javító műhelyben egy lakatos kollegával méretre gyártotta, én meg mindezt beszereltem. És fel sem tűnt a vezetőségnek hogy újra használható a Merci tarózéka. Kb filérekből még volt az egész, de ha új alkatrészek lettek volna talán 1 év is lett volna a beszerzés és persze nem kevés pénz. Na ilyen mindenbe beleszaró emberrel van tele a honvédségi közép vezetés.
Gari? A Merci nem ad 20 év garanciát.Remèljük szervízben nem veszik èszre mert lehet ugrott a gyári gari.
Mint a boszniában lèvő gèpeken az átrozsdásodás elleni amikor rájukfúrták a rácsot.
Hááát ehhez azért pofa kell!Műszaki analfabéta honfitársaim számára, ismét:
De most már kezdem feladni a harcot, mert nem hiszem el, hogy nem direkt csináljátok.
Ilyen szinten a 8 osztályt nem végzett segédmunkások voltak az építkezéseken.... Azok nem tudtak polisztirolból csatorna takarót vágni cekásszal és hasonlók....