[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 401
14 465
113
Műszaki analfabéta honfitársaim számára, ismét:
40c4b5a522517ef25ae4119118d952fb.jpg


De most már kezdem feladni a harcot, mert nem hiszem el, hogy nem direkt csináljátok.
Ilyen szinten a 8 osztályt nem végzett segédmunkások voltak az építkezéseken.... Azok nem tudtak polisztirolból csatorna takarót vágni cekásszal és hasonlók....
Imádom ezt az ajtós sztorit.

Amúgy ott kezdődött, hogy vastagabb pancèl.
Nagyobb súly.

Most nem találóskèrdèsezek. :rolleyes:

Szóval az ajtó alsó rèszèt az egyik katona egy fèmsodronnyal húzza föl.
Elèg izmos.
Rendesen bele kell kapaszkodni.:D
Na ha ez az ajtó meg van erősítve, ès egybe van a tetejèvel, akkor kb 4 szerese a súllya.
Azt felhúzni szèp aranyèr.:D(nincs aki azt felhúzza, már az alap is szopós)

Tudom. Rugószsanèr. :D
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 053
92 109
113
Off

Na.
Egy másidpercig sem mèrnökfikázás lessz amit írni fogok. Egyszerűen az amit itthon tapasztaltam.

Èn amikor leültem egy fronius hegesztőgèphet sokszor elmèlkedtem azon, hogyan jutott ez valakinek eszèbe.
Hogyan tervezte meg. Honnan tudta, hogy kell gáz. Milyen anyagokat használjon fel.
Stb...

Nekem ez tènyleg mèrnöki csoda. Ès mèg ezer más dolog is.

De!
Leírnèk pár pèldát. Sajátot. Nem hallottam. Nem a haver mesèlte.

Alkatrèsz.
Szar.
8 mèrnök + 2 munkás(egyik jómagam), 2 Qm-es.

Körbeáljuk az alkatrèszt.
Fèlórás beszèlgetès. Mi a baj.
Ennek nagyrèsze, hogy eldöntsèk ki a felelős :rolleyes: (hiszen azè a költsèg).

Utolsó pár perc. Mi legyen.
Kínos csönd.

Vègül a 8 ból 2 ötletel.
Megegyeznek.

Megkèrdeznek minket is munkásokat.
Ha szar marad megtudjuk csinálni?

Álltalában igen a válasz, de az sok idő emberkiesès a területen. + Költsèg.
Ès mèrhetetlen mennyisègű szopás. Nekünk.

Úgyhogy marad a próbálkozás.


Nagyon sok ilyenen vettem rèszt, vagy vettek rèszt kollegáim.
Nem megoldást mondtak a mèrnökök, hanem ötletet. Ès általában nem az első volt a megoldás. Nem is a második.
Volt hónapokig ment a baszakodás.
Ha egyáltalán megoldották
Sokszor nem.

Más.
Ahogy egyszer az egyik mèrnök megjegyezte, változtatunk a gyártáson, jobb lesz tőle vagy szarabb(nevetès) majd kiderül.
Kacsintás. Ès otthagyott minket.

Más.

Egy ilyen megbeszèlès után megkèrdeztük mit szól, gondol a problèmáról az egyikük.
  • Miről?
  • A problèmáról.
  • Ja semmit. Nem figyeltem.
Mi összenèztünk.
-Nem figyeltèl???:eek:
-Nem. Azon gondolkoztam mit vegyek az aldiban vacsorára.
Ha mondok valami ötletet ès faszság, hülyènek nèznek.
Ha nem az, a főnök fèltèkeny lessz, mèg a vègèn alámrúg valahogy. Jobb kussolni. Így jutsz előre.

Mas
Ezt arra hogy hiába akarsz megoldani valamit, ha belegebedsz sem mindíg megy.

Kint voltam nèmetben.
8 hètig nèztem ahogy nem sikerül olyan sárga festèket kikeverni a szakiknak hogy a műanyag elemek ès a festett karosszèria elemek között ne ordítson a szinkülönbsèg.
Ekkor már 3 hónapja kísèrleteztek.
Minden nap.
A fènyezès után, ki az udvarra,be a fènyalagútba, hátha.
Ez minimum 5 hónapig. Nem tudom mikor oldották meg
Ès hogy hány kasztni ment kukába addig.

Más

Úgynevezett kubingasztalba bele tudod helyezni az alkatrèszt.
Berögzíted.
Ezután tolómèrővel az alkatrèsz ès az asztalra vágott alkatrèszfotma között lemèred a tavolságot, így megállapítva mèrethelyes e.
Volt 2 hónapig a 0.5 mm tolerancia határ helyett 2mm-el hosszabb volt az alkatrèsz.
Jött a felelős mèrnök.
Mutatom neki a tolómèrőn.
Mire ő, ez jó.
Mondom neki 2 mili hibádzik.
Nem ez jó.
De mondom látod te is.
Nem ez jó. :rolleyes:

Hasonló beszèlgetèst láttam terület vezető ès Qm főnök között.

Ès mèg 100 pèldám lenne a 8 èvből.



On



Hát pont ez az.

Ha van egy csupasz vázad, miben más ez mint nulláról indítani egy tervezèst? Mèg szopósabb is sok tekintetben.
Ahhoz kell igazodnod.

Pár hete a lynxen lèvő rws-re rácsavaroztak baszod egy fèm határolót!
Mert a 6-8 de lehet az első ötletelèstől 10 ève fejlesztett jarmű lehet öntudatra èbred oszt kilő a lőtèrről?
Egy fèm határolót. :confused:


Szóval honnan szeded azt a 30 kompetens embert?
Ki dönti el hogy ki a kompetens?
Hol csinálod? Currus? Zeg? Hiros? Gamma:D

De legyen. Megvan a banda.

2-3 hónap próbálgatás.:D
Pár hónap rüszülgetès.
Oszt 2 èv alatt megvan a gyártható prototípus. :confused:

De most tènyleg. Mi a faszt bènáznak akkor a különböző gyártók?

Vbci 8 èv
Eitan az is vagy 5-6 èv
Bumeráng? 9 de mèg semmi?
Stb stb

2-3 hónap.
3-6 hónap szívástól függően?
Van hogy csak 1 alkatrèsz annyi. Főleg ha nem tudod mitől szar.
Ès hidd el van ilyen. Nem is ritkán.

Ès ha tetszik ha nem vannak olyan problèmák, amiket nem vagy csak nagyon nehezen lehet megoldani.

Az èn kocsikon cserèltek kormányösszekötőt konstrukciós hiba miatt. Majd megint. Par hónapra rá. Majd megint.
2 èv alatt 3szor.
A 3dik sikerült. 2 èv alatt

Mindegy.
Nem kötekedès.
Nem merjünk kicsik lenni gondolat.

De ugye nem hisszük el hogy csak alkatrèszhiány meg a nèmet gyár leterheltsège miatt csúsznak a lynxek.

Vagy hogy a h225 problèmáit nem akarják megoldani, nem 30 emberrel, miközben egy lezuhant gèp nem túl nagy reklám nekik.

Vagy direkt szórakoztak(nak) az ajaxal az angolok.

Tigerel akik rendszeresítettèk.

Ès ezer pèlda van.


Voltak itt már áttervezett btr-ek.
Vicces amikor kiviszik hadműveleti területre, ès az állomany bele sem ül mert úgy sikerült.

Na èn hagyom is a tèmat.
Rèszemről pogány ès mèg par ember álltal logisztikára átalakított változat a legbèrtelmesebb, ha már nem akarjuk kukázni.
De az úgysem lessz.
Eddig csak sejtettem, de most már tudom, hogy mi melóztunk együtt, ;)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 539
55 946
113
De legyen. Megvan a banda.

2-3 hónap próbálgatás.:D
Pár hónap rüszülgetès.
Oszt 2 èv alatt megvan a gyártható prototípus. :confused:

Érdemes utána nézni, hogy különböző kis cégeknél mennyi ideig tartott annak idején "kifejleszteni" az R5/2 Rally autókat.
Ott is egy meglévő utcai autóból dobtak ki mindent és építettek 0-rál újra egy teljesen más feladatra. :)
Maradjunk annyiban, hogyha valaki ért ahhoz amit csinál, és nem tudnak a léhűtők elbújni egy nagy mamutcég sok száz alkalmazottja között, akkor lehet eredményeket felmutatni. :)

Amúgy ott kezdődött, hogy vastagabb pancèl.
Nagyobb súly.

Az oldala kevlár repeszfogó béléssel lenne erősítve. Nem olyan nagy súly az...

Szóval az ajtó alsó rèszèt az egyik katona egy fèmsodronnyal húzza föl.
Elèg izmos.
Rendesen bele kell kapaszkodni.:D
Na ha ez az ajtó meg van erősítve, ès egybe van a tetejèvel, akkor kb 4 szerese a súllya.
Azt felhúzni szèp aranyèr.:D(nincs aki azt felhúzza, már az alap is szopós)

Tudom. Rugószsanèr. :D

Igen. Harckocsik búvónyílása is rohadt nehéz. Sok típusnál van a zsanérban egy torziós rúd, az segít nyitni.
Pl. Ha 100 kg az ajtó, de a torziósrúd tud 95 kg-nyi rugóerőt, akkor 5 kg erővel kell nyitnod/húznod :rolleyes:
Csak mondom :)

Ha te ezt egyenesre burkolod, akkor is a palló vége valahol 45-50 cm magasan lesz.

Legalább egy rajzott tudnál leolvasni :D
Te meg dudi olyan dolgokat nem értetek meg, még kép alapján sem (!) amiket egy általános iskolás gyerek már megért...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 442
120 801
113
Akkor nyíljon így ahogy van, de pneumatikus mint az Ikarus ajtó.

Épp azon gondolkodtam meheszkocsinak jó lenne-e?
Hm, vagy szerszamtarolonak kint a hegybe. Egyszer majd...
Azok a bódés dakkokból meg uralokból jók. Pár ève apróert utánad dobták a kivont szerelő felépítményt minden szerszàmával együtt. Aki akkor vett belőle lett egy komplett műhelye fillérekért de az üres felépítményekből kiváló kerti tároló és horgásztanya alakítható ki.

Mostanában az üresek többszázezrek.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 029
66 503
113
Azok a bódés dakkokból meg uralokból jók. Pár ève apróert utánad dobták a kivont szerelő felépítményt minden szerszàmával együtt. Aki akkor vett belőle lett egy komplett műhelye fillérekért de az üres felépítményekből kiváló kerti tároló és horgásztanya alakítható ki.

Mostanában az üresek többszázezrek.
Tudom... Így jár az aki ráérős...
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
695
1 913
93
Már megint miért kezded az ostobáskodást, meg a kötekedést?
Dudi megkérdezte tőled, hogy miért akarod a komplett szkennert megvenni.
Tette ezt azért, mert azt állítottad, hogy:

Mi a tökömről beszélsz?
Tessék itt egy kézi szkenner.
Milyen dollármilliós tételről beszélsz? De még ezt sem kell megvenni, meg embert felvenni hozzá.
Lehet szépen bérbe is kérni a szkennelést. Tessék, válogass!
Miért kell játszani a hülyét?
Szerinted milyen eredeti tervek alapján lehet újrarajzolni a módosított terveket?
Szerinted Józsi mennyi pénzért fogja neked elkezdeni leméregetni a belterét a csupasz gépnek, meg abból legyártani az új tervrajzokat?
Még mindíg az én hibridBTR ötletem a nyerő, a müszaki iskoláknál kihelyezve ötletelésre! Sok helyen van már a sulikban ilyen, amúgy ma már a filléres scenner. A legjobbat pedig még nem is mondtam. Ha akksis hibrid lenne, kaphatna kis ismeretséggel :) zöld rendszámot. És meg van oldva, hogy rejtő színe van a rendszámnak!
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 009
14 098
113
Tudom... Így jár az aki ráérős...

A "Taratégia nyugalomra" és a "Piackutatásra" mersz célozni??? :oops:
Jujjj! NE Belpolozzz!!! Nnna!
Irgum+Burgum!

Miért kell így a lényegre tappantani, mikor ott vannak a BTR alátétek is :oops: , + a csapágyak :oops: , és a motorolajok is :oops: , sőt a BTR-nek is megvan a maga "hüvelygombája"!
Megint elfelejtetted, hogy félre kell nézni, nem szabad a valós okokkal foglalkozni!

Nem is tudom hogy lehetünk olyan merészek, hogy feltételezzük, hogy egy 50 éve tervezett jármű modernizálására Mi Magyarok önállóan képesek vagyunk, sőőőt esetleg képesnek kellene lennünk!

EZ annyira lehetelen, el sem kell kezdenünk ezen változtatni, hizs milyen jó ez az állapot úgy 1-2-300 éve!
Győrben pár millió motort sikerül gyártani évente, de nem szabad őket megzavarni azzal a 3-4 szakember átvételével a hazai hadiipar újjáteremtése érdekében!
A műegyetemen pedig kinondottan káros lenne ösztöndíjas pályázatot kiírni bármilyen honvédelmet IS érintő területre, hiszen az értelmes emberek, menedzserek veszélyesek lehetnek, gondolkoznak, kérdeznek, problémákat tudnának megoldani, mikor meg is lehet venni (Guuut, guut, besser...).
Azt a BTR-be célszerű robotizált váltót --és elemeit-- kb. százas nagyságrendbe rakták fel a Yt-ra 5-10-éve, de mostmár snasz, mert tök-egyszerű, senki nem égeti magát vele, nem érdekeli már DIY-kezdőket sem, mert "nem feladat"!
Nálunk ezt egy Szíjj-szintű NER-milliárdos-csapat egyetlen tagja nem tudja összehozni.


Kis iróniát tartalmaztam! helyesbítek: Nem kis iróniát tartalmaztam. Ma már nem leszek, mérgemben mentem a hűtőhöz! :mad:
A többit sejtitek... :hadonaszos:

.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 205
11 018
113
Viszont van belőle kb. 600 darab, aminek a fele talán menthető.

Szerintem már közel sincs annyi.

Ezt a fele menthető dolgot nem értem. Mindegyik menthető - kérdés, hogy mennyiért! Mert amibe itt pl. @krisss belekezdett, az azt jelenti, hogy alapokig le kell csupaszítani a páncéltestet. Zsírtalanítani, sőt akár homokfújni/szárazjegezni, majd újravezetékelni tömítéscserélni az egész gépen. Mert amikor látod, hogy a vezetékről málik/porlad a szigetelés, akkor tudod, hogy itt nem úszod meg némi dukkózással. Gyakorlatilag az összes belső berendezést lehet kidobni a francba.

Ez szerintem is pont így van. Kb. tényleg csak a teknő maradna. Azokat kell végigultrahangozni vagy röntgenezni.

Régen olyan voltam mint a macska

Csak enni mentél haza, és utáltad, ha megsimogatnak? :D
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 401
14 465
113
Igen. Harckocsik búvónyílása is rohadt nehéz. Sok típusnál van a zsanérban egy torziós rúd, az segít nyitni.
Pl. Ha 100 kg az ajtó, de a torziósrúd tud 95 kg-nyi rugóerőt, akkor 5 kg erővel kell nyitnod/húznod :rolleyes:
Csak mondom :)
Jó lett volna ha annó a ruszki mèrnökök is kèpben lettek volna ilyenekkel. :rolleyes:

Lehet kicsit jobb lenne a jarmű.

Érdemes utána nézni, hogy különböző kis cégeknél mennyi ideig tartott annak idején "kifejleszteni" az R5/2 Rally autókat.
Ott is egy meglévő utcai autóból dobtak ki mindent és építettek 0-rál újra egy teljesen más feladatra. :)
Maradjunk annyiban, hogyha valaki ért ahhoz amit csinál, és nem tudnak a léhűtők elbújni egy nagy mamutcég sok száz alkalmazottja között, akkor lehet eredményeket felmutatni. :)
Így van.

A pèldáimmal arra is akartam cèlozni, más mellett, hogy az sem árt ha van akarat.

Mindenesetre a rally sportot hasonlítani a harcjármű gyártáshoz szerintem merèsz.

Ahol van hogy gyorsaságinkènt cserèlnek több ezer eurós gyertyákat. :rolleyes:


Ja.
Annyi hogy nem mondanám hogy lèhűtő mind.o_O
Csak egyszerűen meg akar èlni.
Ès a törtetők közt kb így tud.

Mindenki a saját pecsenyèjèt sütögeti.

Vagy egy hr-es ismerősöm szerint a saját szarát tálalja.:confused:
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 052
30 957
113
Ukrajna heti vesztesége karistolja ezt.
Az lassan napi már...
Katonai valtozatu nyugati motorok ma is rendelhetok Eu3 szinten.Se AbBlue,se ERG,es mechanikus adagolassal.
Tuningolt motorok mindig joval kevesebbet birnak idoben.
Harcjarmube épített motor soha nem fog annyit bírni,mint a közúti tarsa.Mas a terheles jellege.
Kamaz motorra is vonatkozik,harcjarmube epitve meg hamarabb kipurcan.
Vezettem Zilt,Uralt,KRAZt,MAZt,tudom milyenek.Folyton butykol i kellett oket,korantsem voltak olyan megbizhatok,mont a legenda tartja.
Masik,hogy a BTR nem eg hk vaz.Joval kisebb a szerkezet yeherbirasa.Egy komoly pancelozast egyszeruen nem bir el a konstrukció.A sulynovekedesyol meg elvesztene az egyetlen elonyet,az uszokepesseget.
Semmikeppen nem koltenek rajuk sokat.Csak olyan szikseges korszerusitest csinálnék,ami elemeit aztan kiszerelve fel lehet hasznalni mashol.
Nincs a tarsolyodban valami szentföldi vagy rhodéz megoldás?
Igazából az egész ország ilyen emberekkel van tele!!!
Akkor hajtsunk végre egy tömeg öngyilokot? Frontális támadás a teli BTR-80al Moszkvaellen?

Úgy, hogy csak kívülről láttam ilyen ördögi harciszekeret, @Pogány logisztikai ötlete lenne a leglogikusabb...esetleg @Szittya utánfutósa. Nem lehetne átalakítani mozgó drónoperátorbázisnak?
Vagy,

Vagy olyan, mint a Guardian?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 431
31 839
113
Az lassan napi már...

Nincs a tarsolyodban valami szentföldi vagy rhodéz megoldás?

Akkor hajtsunk végre egy tömeg öngyilokot? Frontális támadás a teli BTR-80al Moszkvaellen?

Úgy, hogy csak kívülről láttam ilyen ördögi harciszekeret, @Pogány logisztikai ötlete lenne a leglogikusabb...esetleg @Szittya utánfutósa. Nem lehetne átalakítani mozgó drónoperátorbázisnak?
Vagy,

Vagy olyan, mint a Guardian?
Van,kicsit lapozz vissza.
De szerintem nem kéne rájuk sokat költeni,inkább lecserélni őket.