• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Az lassan napi már...

Nincs a tarsolyodban valami szentföldi vagy rhodéz megoldás?

Akkor hajtsunk végre egy tömeg öngyilokot? Frontális támadás a teli BTR-80al Moszkvaellen?

Úgy, hogy csak kívülről láttam ilyen ördögi harciszekeret, @Pogány logisztikai ötlete lenne a leglogikusabb...esetleg @Szittya utánfutósa. Nem lehetne átalakítani mozgó drónoperátorbázisnak?
Vagy,

Vagy olyan, mint a Guardian?
nem tudják a forumon elengedni ezt a harcoló szerepkört.
szídják hogy alkalmatlan APC nek (de belemennek ebbe abba hogy ezt meg azt kellene változtatni) de azt nem látják be a tetemes mennyiség miatt (ami miatt ők is belemennek az agyalásba) alkalmas lehetne sok sok egyéb feladatra és ezekre a feladatok ellátása végett érdemes is lenne hozzányúlni. így már megérne egy motorcserét is....
nem kell mindennel lőni.
ha lőni is akarunk komolyabb fegyverzettel akkor vegyünk egy csomó 6x6 os és egészítsük ki valamennyi 8x8 assal.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 905
35 030
113
nem tudják a forumon elengedni ezt a harcoló szerepkört.
szídják hogy alkalmatlan APC nek (de belemennek ebbe abba hogy ezt meg azt kellene változtatni) de azt nem látják be a tetemes mennyiség miatt (ami miatt ők is belemennek az agyalásba) alkalmas lehetne sok sok egyéb feladatra és ezekre a feladatok ellátása végett érdemes is lenne hozzányúlni. így már megérne egy motorcserét is....
nem kell mindennel lőni.
ha lőni is akarunk komolyabb fegyverzettel akkor vegyünk egy csomó 6x6 os és egészítsük ki valamennyi 8x8 assal.
Én mobil drónvezetési pontot csinálnék belőle, mint írtam is.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 218
33 484
113
Továbbra is az a gondom,hogy nem különböztetitek meg rendesen a járműkategóriákat.
És továbbra sincs olyan,hogy dedikált APC,meg IFV harcmodor.Harcászati szabályzatokban sincs ilyen (oké,a mostani MH szabályzatot nem olvastam).A gyakorlatban sincs ilyen éles elvállasztás.
Az ökölszabály inkább igy hangzik.Kiépitett védelem esetén a gyalogság gyalog támad,a lövészjárművek és hk-k,valamint egyébb tűzeszközök támogatásával.Lényegtelen,hogy milyen járműve van.
Hevenyészett védelem esetén lehetséges,hogy a gyalogság a járműve fedélzetéről harcoljon-már ha tud,mert manapság a legtöbbnek nincs is lőrése hozzá.
Egyébként elég nehéz kategorizálni a járműveket.Mardernek pl eredendően nincs pct eszköze (ahogy az AMX10Pnek és a Warriornak sincs).Pedig állitólag az egy IFV ismérv.....BMP-1 páncélzatát ugyanúgy átlövi az ngp,mint a BTRét......
A vedettség sem egy egyszerűen definiálható fogalom.Pl a tűzzel való lefogás képessége növeli a védettséget.Hisz ha az ellen nem tud pct eszközeivel tűzpoziciót felvenni a lefogó tűz miatt,az védetté teszi a járművet.
Másrészt meg kéne barátkozni a gondolattal,hogy csórók vagyunk.Nem lehet Boxerből (bár spec az szerintem egy túlgondolt,túlhypolt járgány),Eitanbol vagy Lynxből tömeget kiállitanunk.Még az ilyen járművek üzemeltetése is drága,mint a fene.
BTR80ra viszont nem költenék sokat.Konstrukcióssan elavult és gyenge.Ráadásul már eléggé régiek is.Ha valóban korszerű lövészjárművet szeretnénk faragni belőle,az biztos,hogy túl drága lesz.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 407
113
Továbbra is az a gondom,hogy nem különböztetitek meg rendesen a járműkategóriákat.
És továbbra sincs olyan,hogy dedikált APC,meg IFV harcmodor.Harcászati szabályzatokban sincs ilyen (oké,a mostani MH szabályzatot nem olvastam).A gyakorlatban sincs ilyen éles elvállasztás.
Az ökölszabály inkább igy hangzik.Kiépitett védelem esetén a gyalogság gyalog támad,a lövészjárművek és hk-k,valamint egyébb tűzeszközök támogatásával.Lényegtelen,hogy milyen járműve van.
Hevenyészett védelem esetén lehetséges,hogy a gyalogság a járműve fedélzetéről harcoljon-már ha tud,mert manapság a legtöbbnek nincs is lőrése hozzá.
Egyébként elég nehéz kategorizálni a járműveket.Mardernek pl eredendően nincs pct eszköze (ahogy az AMX10Pnek és a Warriornak sincs).Pedig állitólag az egy IFV ismérv.....BMP-1 páncélzatát ugyanúgy átlövi az ngp,mint a BTRét......
A vedettség sem egy egyszerűen definiálható fogalom.Pl a tűzzel való lefogás képessége növeli a védettséget.Hisz ha az ellen nem tud pct eszközeivel tűzpoziciót felvenni a lefogó tűz miatt,az védetté teszi a járművet.
Másrészt meg kéne barátkozni a gondolattal,hogy csórók vagyunk.Nem lehet Boxerből (bár spec az szerintem egy túlgondolt,túlhypolt járgány),Eitanbol vagy Lynxből tömeget kiállitanunk.Még az ilyen járművek üzemeltetése is drága,mint a fene.
BTR80ra viszont nem költenék sokat.Konstrukcióssan elavult és gyenge.Ráadásul már eléggé régiek is.Ha valóban korszerű lövészjárművet szeretnénk faragni belőle,az biztos,hogy túl drága lesz.
Olvass kicsit többet.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 218
33 484
113
Olvass kicsit többet.
Ukrajnában mit látsz?Mondja ott is ez lenne a helyzet.Sztalingradi rohamosztag harcászati kézikönyvet vettek elő, és igazították a mai korhoz.
Valójában ilyen helyzetben a BTR80A 30 milise ugyan annyit érnek,mint a BMP2 30 milise-ha a felderítő és iranyzo rendszere is ugyan olyan jó volna.Terepfedezekbol támogató tüzet adni mindkettő tud.
A nyílt gépesített roham kiépített védelem ellen,az a helyzetet,mikor számít a lövész jármű vedettsege.A védettség mértéke meghatározza a jármű ellen bevethető fegyverek számát.Minnel kevesebb az ilyen fegyver,annál könnyebb a roham lényegét,a támadás túlterheléses jellegét létrehozni.
Elméletileg.De.....
A jól kiépített védelem mindig tartalmaz műszaki akadályrendszert,amit tűzzel fedeznék.Es a védelem tuzeszkozeinek igen jelentős része oldalazasra van beállítva.( akár flankirozo,akár reteszallasban).olyan lövész jármű meg igen kevés van,ami oldalról is nehéz pancelzattal van ellátva.Illetve az akadályrendszert elakadt járművek sima gyakorlócelok.
Mivel általában nincs akkora csapatero,hogy ezt tömeggel oldják meg ( illetve az ezzel járó veszteségeket se vállalják be),marad a rohamosztag harcászat.Es a gyalogság gyalog támad,a harcjárművek tuzfedezete alatt.....
Helyzet az,hogy mikor Sharon áttört a Kínai Farmnal,akkor azt a ho ejtőernyős dd-ja érte el.A ho hk-ai támogató szerepben voltak.A bagdadi vágtára meg M113as APCket is beosztottak az Abramsok kísérésere.Azert azokat,mert azokból a gyalogosok tobbiranyu fedezotuzet tudnak adni.
BTR azonban elavult.Ma már az akna és tüzérségi tűz elleni védelme elégtelen a csatatéren való mozgáshoz.Konstrukciosan is egy rémálom.A helyre tétele még annyiba kerülne,hogy egyszerűen nem éri meg.
Eszkozhordozokent is probléma a gyenge tüzérségi tűz,és akna védelme.Plusz a logisztikai többlet,amit felvetődik mind probléma.Es a konstrukció ilyen téren is probléma.
( Szóval az a nagy büdös probléma,hogy az un IFV harcászati igazából nagy és gazdag seregek tudják bevállalni.A kicsi és csóró seregeknek inkább a mobil hadviselés való.Abban meg inkabb hatranyos egy nehez es tamogatasigenyes IFV,mint előnyös)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 407
113
Ukrajnában mit látsz?Mondja ott is ez lenne a helyzet.Sztalingradi rohamosztag harcászati kézikönyvet vettek elő, és igazították a mai korhoz.
Valójában ilyen helyzetben a BTR80A 30 milise ugyan annyit érnek,mint a BMP2 30 milise-ha a felderítő és iranyzo rendszere is ugyan olyan jó volna.Terepfedezekbol támogató tüzet adni mindkettő tud.
A nyílt gépesített roham kiépített védelem ellen,az a helyzetet,mikor számít a lövész jármű vedettsege.A védettség mértéke meghatározza a jármű ellen bevethető fegyverek számát.Minnel kevesebb az ilyen fegyver,annál könnyebb a roham lényegét,a támadás túlterheléses jellegét létrehozni.
Elméletileg.De.....
A jól kiépített védelem mindig tartalmaz műszaki akadályrendszert,amit tűzzel fedeznék.Es a védelem tuzeszkozeinek igen jelentős része oldalazasra van beállítva.( akár flankirozo,akár reteszallasban).olyan lövész jármű meg igen kevés van,ami oldalról is nehéz pancelzattal van ellátva.Illetve az akadályrendszert elakadt járművek sima gyakorlócelok.
Mivel általában nincs akkora csapatero,hogy ezt tömeggel oldják meg ( illetve az ezzel járó veszteségeket se vállalják be),marad a rohamosztag harcászat.Es a gyalogság gyalog támad,a harcjárművek tuzfedezete alatt.....
Helyzet az,hogy mikor Sharon áttört a Kínai Farmnal,akkor azt a ho ejtőernyős dd-ja érte el.A ho hk-ai támogató szerepben voltak.A bagdadi vágtára meg M113as APCket is beosztottak az Abramsok kísérésere.Azert azokat,mert azokból a gyalogosok tobbiranyu fedezotuzet tudnak adni.
BTR azonban elavult.Ma már az akna és tüzérségi tűz elleni védelme elégtelen a csatatéren való mozgáshoz.Konstrukciosan is egy rémálom.A helyre tétele még annyiba kerülne,hogy egyszerűen nem éri meg.
Eszkozhordozokent is probléma a gyenge tüzérségi tűz,és akna védelme.Plusz a logisztikai többlet,amit felvetődik mind probléma.Es a konstrukció ilyen téren is probléma.
( Szóval az a nagy büdös probléma,hogy az un IFV harcászati igazából nagy és gazdag seregek tudják bevállalni.A kicsi és csóró seregeknek inkább a mobil hadviselés való.Abban meg inkabb hatranyos egy nehez es tamogatasigenyes IFV,mint előnyös)
Attól függ, hogy hová nézel, pl Avdijivka után elővették a páncélosokat, mert a több 100 méter széles teljesen nyílt senkiföldjén esélytelen az, hogy gyalogosan átjussanak.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Kim Philby

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 412
36 416
113
BTR azonban elavult.Ma már az akna és tüzérségi tűz elleni védelme elégtelen a csatatéren való mozgáshoz.Konstrukciosan is egy rémálom.A helyre tétele még annyiba kerülne,hogy egyszerűen nem éri meg.
Eszkozhordozokent is probléma a gyenge tüzérségi tűz,és akna védelme.Plusz a logisztikai többlet,amit felvetődik mind probléma.Es a konstrukció ilyen téren is probléma.

A mennyiség miatti méretgazdaságosságból adódóan megérné korszerűsíteni, csak kellene hozzá olyan ipar, amely el tudja végezni. Ukrajnában, Törökországban van.

( Szóval az a nagy büdös probléma,hogy az un IFV harcászati igazából nagy és gazdag seregek tudják bevállalni.A kicsi és csóró seregeknek inkább a mobil hadviselés való.Abban meg inkabb hatranyos egy nehez es tamogatasigenyes IFV,mint előnyös)

Ezt mondom, nem lesz pénzünk 500 db modern IFV-re. Minden hadsereg azzal harcol, amije van.
A BTR-80-ra egy RCWS-t kellene tenni, rendes hőkamerával, ahogy az ukránok a BTR-4 Bucephalus-szal megtették. Igaz az új gyártású gép volt, de láthatóan BTR-70/80 alapokon. Esetleg az új motort is lehetne elhelyezni nem hátra (hanem középre, mint a BTR-4-ben, vagy előre, mint a BTR-87-ben) és akkor végre lenne hátsó ki-be szállási lehetőség.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 812
113
Mardernek pl eredendően nincs pct eszköze

640px-IL%C3%9C_der_Bundeswehr_am_24.09.2012_--_Marder_AT_%28cropped%29.jpg
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 814
39 261
113
A mennyiség miatti méretgazdaságosságból adódóan megérné korszerűsíteni, csak kellene hozzá olyan ipar, amely el tudja végezni. Ukrajnában, Törökországban van.



Ezt mondom, nem lesz pénzünk 500 db modern IFV-re. Minden hadsereg azzal harcol, amije van.
A BTR-80-ra egy RCWS-t kellene tenni, rendes hőkamerával, ahogy az ukránok a BTR-4 Bucephalus-szal megtették. Igaz az új gyártású gép volt, de láthatóan BTR-70/80 alapokon. Esetleg az új motort is lehetne elhelyezni nem hátra (hanem középre, mint a BTR-4-ben, vagy előre, mint a BTR-87-ben) és akkor végre lenne hátsó ki-be szállási lehetőség.
Ez az átépítés nem érné meg, annyi pénzért lehetne venni valami pofás török hatkerekűt.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 218
33 484
113
A mennyiség miatti méretgazdaságosságból adódóan megérné korszerűsíteni, csak kellene hozzá olyan ipar, amely el tudja végezni. Ukrajnában, Törökországban van.



Ezt mondom, nem lesz pénzünk 500 db modern IFV-re. Minden hadsereg azzal harcol, amije van.
A BTR-80-ra egy RCWS-t kellene tenni, rendes hőkamerával, ahogy az ukránok a BTR-4 Bucephalus-szal megtették. Igaz az új gyártású gép volt, de láthatóan BTR-70/80 alapokon. Esetleg az új motort is lehetne elhelyezni nem hátra (hanem középre, mint a BTR-4-ben, vagy előre, mint a BTR-87-ben) és akkor végre lenne hátsó ki-be szállási lehetőség.
BTR4 és 87 uj konstrukciok.Iluen mértékű atalakitasra az ukranok csinaltak mintat,BTR60 bol.Gyakorlatilag egy új jármű lett.Ehez illő koltsegekkel.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 218
33 484
113
Attól függ, hogy hová nézel, pl Avdijivka után elővették a páncélosokat, mert a több 100 méter széles teljesen nyílt senkiföldjén esélytelen az, hogy gyalogosan átjussanak.
Siklobombak voltak ehez a kulcs ,meg a tizersegi fölény.A tuzcsapaspk le tudyak fogni,illetve meg tudtak bontani az ukran védelem kiépített tuzrendszeret.Vagyos a pancelosok mar nem egy jól kiépített vedelmet tamadtak,hanem annak maradvanyait,amit mar visszabombaztak hevenyeszett szontre.Ahol ez a visszabombazas nem volt eleg hatekony,ott vesztettek is pancelosokat.Pedig igyekeztek fedezni os a tamadasokat,rendesen.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 407
113
Siklobombak voltak ehez a kulcs ,meg a tizersegi fölény.A tuzcsapaspk le tudyak fogni,illetve meg tudtak bontani az ukran védelem kiépített tuzrendszeret.Vagyos a pancelosok mar nem egy jól kiépített vedelmet tamadtak,hanem annak maradvanyait,amit mar visszabombaztak hevenyeszett szontre.Ahol ez a visszabombazas nem volt eleg hatekony,ott vesztettek is pancelosokat.Pedig igyekeztek fedezni os a tamadasokat,rendesen.
Eddig is fölényben voltek tüzérség tekintetében (a bombák sem 1 hónapja vannak). Ami változott az a terep. Már nincs az a rengeteg fasor (van még így is) ami eddig, így macerás lett a gyalogos megközelítés.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

miltaccfd

Well-Known Member
2018. augusztus 11.
192
527
93
Na segítek kicsit közelebb kerülni ahhoz a bizonyos vita végi ponthoz egy kis számolgatással.

Leggyakoribb vitatéma és az egyik első, ami valóban is szóba kerülhet, az a motorcsere. A motorcserének egyedül akkor van értelme, ha erősebbet teszünk bele.

Faboo mondott egy erősebb Volvo motort amit fel lehetne használni, árral: 64000 euró (anyagár).
Kiszállítás, a kivitelező a beszerzési költségre is rárak egy kicsit, hiszen neki úgy éri meg (nomeg nehogy az infláció/árnövekedés miatt veszteséggel számolja fel a motort), számolhatunk mondjuk 68000-el.
Ki kell pucolni a motorteret, kivágni a nem oda illő és útban lévő dolgokat. Új motortartó elemek kellenek, a nagyobb nyomaték miatt lehet az alvázat is erősíteni kell. Az új motor miatt a karbantartási nyílások behegesztése, újak vágása. Az átalakítás után a motorteret alapozni, festeni. Ez legyen mondjuk 5000 euró.
Az új motorhoz méretezett hűtőradiátor, annak beletervezése, felszerelési helyeinek kialakítása további kb. 5000 euró.
Az új motor hozzá csatolt kuplung és váltórendszerrel lett eredetileg elgondolva. A BTR kialakítása nem ilyen, a váltó az ülések alatt. Naívan elképzeljük, hogy az eredeti váltó bírja az emelkedett nyomatékot, teljesítményt (amúgy nem fogja). Az új kuplungot magába foglaló, és az új motor a régitől különböző nyomatékgörbéje miatti áttételt tartalmazó, a BTR eredeti tengelyéhez illeszkedő hajtáslánc elem tervezése, gyártása, beszerelése szintén legyen 5000 euró/db.
Biztosan bele kell nyúlni egyéb dolgokba is, pl. üzemanyagtartályok helye, mérete, formája, ez is plusz költség.
Az egész tesztelésének is van költsége, mondjuk 2-5 prototípus 5-15000 km-en való vezetése.
Ezután, ha van, hibajavítás, de naívan gondoljuk, hogy nincs komoly baj.

10-20% közötti profittal (mai piacon átlagosnak mondható) tegyük fel, 100.000€ egy motorcsere.


De nem ússzuk meg ennyiből, mint mondtam, naívak vagyunk, mikor azt feltételezzük, hogy a hajtáslánc többi eleme bírja a nyomatékot. Faboo mondott egy váltót is, 49000 euró az ára. Az ülések alatt van, jó lenne ha nem ott lenne, hiszen a küzdőtérből vesz el. Ha mégis ott marad, 65-75 ezer euróba biztos fájna a beleszabása.

Ha nem ott marad a váltó, mehet a motortérbe vagy ahhoz közelebb kb ugyanennyiért, ám ekkor ha a differenciálművek bírják is a nyomatékot, akkor is áttervezésre van szükség alul is, hiszen máshol van a bekötés. A teljes erőátvitel, kormánymű csere így 250-300 ezer euróba biztos kerül.

Plusz a desszanttérbe új típusú ülések minimum, hiszen nem a váltón kell úgy már ülni.

Plusz akkor vegyünk rá egy új Continental kerékszettet, meg az új dolgokhoz megfelelő cserealkatrész raktárkészletet, töltsük fel olajjal, stb. Ez gépenként összesen becslésem szerint 450-500 ezer euró.
Ekkor még nincs RCWS, nincs páncélzat bővítés, nincs modernizálva a műszerfal, nincs spall liner, és még sorolhatnám.
Úgy már 700 ezer euró is lehet belőle egész könnyedén.

Így még mindig nem hátol desszantolós, az már úgy akár 1 millió is lehet.

Döntse el mindenki maga, megéri e.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 218
33 484
113
Na segítek kicsit közelebb kerülni ahhoz a bizonyos vita végi ponthoz egy kis számolgatással.

Leggyakoribb vitatéma és az egyik első, ami valóban is szóba kerülhet, az a motorcsere. A motorcserének egyedül akkor van értelme, ha erősebbet teszünk bele.

Faboo mondott egy erősebb Volvo motort amit fel lehetne használni, árral: 64000 euró (anyagár).
Kiszállítás, a kivitelező a beszerzési költségre is rárak egy kicsit, hiszen neki úgy éri meg (nomeg nehogy az infláció/árnövekedés miatt veszteséggel számolja fel a motort), számolhatunk mondjuk 68000-el.
Ki kell pucolni a motorteret, kivágni a nem oda illő és útban lévő dolgokat. Új motortartó elemek kellenek, a nagyobb nyomaték miatt lehet az alvázat is erősíteni kell. Az új motor miatt a karbantartási nyílások behegesztése, újak vágása. Az átalakítás után a motorteret alapozni, festeni. Ez legyen mondjuk 5000 euró.
Az új motorhoz méretezett hűtőradiátor, annak beletervezése, felszerelési helyeinek kialakítása további kb. 5000 euró.
Az új motor hozzá csatolt kuplung és váltórendszerrel lett eredetileg elgondolva. A BTR kialakítása nem ilyen, a váltó az ülések alatt. Naívan elképzeljük, hogy az eredeti váltó bírja az emelkedett nyomatékot, teljesítményt (amúgy nem fogja). Az új kuplungot magába foglaló, és az új motor a régitől különböző nyomatékgörbéje miatti áttételt tartalmazó, a BTR eredeti tengelyéhez illeszkedő hajtáslánc elem tervezése, gyártása, beszerelése szintén legyen 5000 euró/db.
Biztosan bele kell nyúlni egyéb dolgokba is, pl. üzemanyagtartályok helye, mérete, formája, ez is plusz költség.
Az egész tesztelésének is van költsége, mondjuk 2-5 prototípus 5-15000 km-en való vezetése.
Ezután, ha van, hibajavítás, de naívan gondoljuk, hogy nincs komoly baj.

10-20% közötti profittal (mai piacon átlagosnak mondható) tegyük fel, 100.000€ egy motorcsere.


De nem ússzuk meg ennyiből, mint mondtam, naívak vagyunk, mikor azt feltételezzük, hogy a hajtáslánc többi eleme bírja a nyomatékot. Faboo mondott egy váltót is, 49000 euró az ára. Az ülések alatt van, jó lenne ha nem ott lenne, hiszen a küzdőtérből vesz el. Ha mégis ott marad, 65-75 ezer euróba biztos fájna a beleszabása.

Ha nem ott marad a váltó, mehet a motortérbe vagy ahhoz közelebb kb ugyanennyiért, ám ekkor ha a differenciálművek bírják is a nyomatékot, akkor is áttervezésre van szükség alul is, hiszen máshol van a bekötés. A teljes erőátvitel, kormánymű csere így 250-300 ezer euróba biztos kerül.

Plusz a desszanttérbe új típusú ülések minimum, hiszen nem a váltón kell úgy már ülni.

Plusz akkor vegyünk rá egy új Continental kerékszettet, meg az új dolgokhoz megfelelő cserealkatrész raktárkészletet, töltsük fel olajjal, stb. Ez gépenként összesen becslésem szerint 450-500 ezer euró.
Ekkor még nincs RCWS, nincs páncélzat bővítés, nincs modernizálva a műszerfal, nincs spall liner, és még sorolhatnám.
Úgy már 700 ezer euró is lehet belőle egész könnyedén.

Így még mindig nem hátol desszantolós, az már úgy akár 1 millió is lehet.

Döntse el mindenki maga, megéri e.
Egy jpnn RCWS,komolyabb ga+raketta,thermo magaban lehet 1milka.Es azt meg integralni is kell.
Konstrukcios attervezes kellene a motor ahelyezesehez,jatso deszantterhez.Fogalmam sincs,az mennyi lenne,de nem olcso,az biztos.
Es akkor a konstrukcio meg mindig egy gyrnge lemezlada....
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Catles

miltaccfd

Well-Known Member
2018. augusztus 11.
192
527
93
Egy jpnn RCWS,komolyabb ga+raketta,thermo magaban lehet 1milka.Es azt meg integralni is kell.
Konstrukcios attervezes kellene a motor ahelyezesehez,jatso deszantterhez.Fogalmam sincs,az mennyi lenne,de nem olcso,az biztos.
Es akkor a konstrukcio meg mindig egy gyrnge lemezlada....

Ja hát én csak egy egyszerű 12.7-esben gondolkoztam olcsó hőkamerával, stabilizátorral, integrációval. Egy Spike rakéta maga hat számjegyű euró, egy lövés. Egy integrált indító is kb. 300 ezer. De ilyenről álmodni sem mertem.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 150
130 394
113
Na segítek kicsit közelebb kerülni ahhoz a bizonyos vita végi ponthoz egy kis számolgatással.

Leggyakoribb vitatéma és az egyik első, ami valóban is szóba kerülhet, az a motorcsere. A motorcserének egyedül akkor van értelme, ha erősebbet teszünk bele.

Faboo mondott egy erősebb Volvo motort amit fel lehetne használni, árral: 64000 euró (anyagár).
Kiszállítás, a kivitelező a beszerzési költségre is rárak egy kicsit, hiszen neki úgy éri meg (nomeg nehogy az infláció/árnövekedés miatt veszteséggel számolja fel a motort), számolhatunk mondjuk 68000-el.
Ki kell pucolni a motorteret, kivágni a nem oda illő és útban lévő dolgokat. Új motortartó elemek kellenek, a nagyobb nyomaték miatt lehet az alvázat is erősíteni kell. Az új motor miatt a karbantartási nyílások behegesztése, újak vágása. Az átalakítás után a motorteret alapozni, festeni. Ez legyen mondjuk 5000 euró.
Az új motorhoz méretezett hűtőradiátor, annak beletervezése, felszerelési helyeinek kialakítása további kb. 5000 euró.
Az új motor hozzá csatolt kuplung és váltórendszerrel lett eredetileg elgondolva. A BTR kialakítása nem ilyen, a váltó az ülések alatt. Naívan elképzeljük, hogy az eredeti váltó bírja az emelkedett nyomatékot, teljesítményt (amúgy nem fogja). Az új kuplungot magába foglaló, és az új motor a régitől különböző nyomatékgörbéje miatti áttételt tartalmazó, a BTR eredeti tengelyéhez illeszkedő hajtáslánc elem tervezése, gyártása, beszerelése szintén legyen 5000 euró/db.
Biztosan bele kell nyúlni egyéb dolgokba is, pl. üzemanyagtartályok helye, mérete, formája, ez is plusz költség.
Az egész tesztelésének is van költsége, mondjuk 2-5 prototípus 5-15000 km-en való vezetése.
Ezután, ha van, hibajavítás, de naívan gondoljuk, hogy nincs komoly baj.

10-20% közötti profittal (mai piacon átlagosnak mondható) tegyük fel, 100.000€ egy motorcsere.


De nem ússzuk meg ennyiből, mint mondtam, naívak vagyunk, mikor azt feltételezzük, hogy a hajtáslánc többi eleme bírja a nyomatékot. Faboo mondott egy váltót is, 49000 euró az ára. Az ülések alatt van, jó lenne ha nem ott lenne, hiszen a küzdőtérből vesz el. Ha mégis ott marad, 65-75 ezer euróba biztos fájna a beleszabása.

Ha nem ott marad a váltó, mehet a motortérbe vagy ahhoz közelebb kb ugyanennyiért, ám ekkor ha a differenciálművek bírják is a nyomatékot, akkor is áttervezésre van szükség alul is, hiszen máshol van a bekötés. A teljes erőátvitel, kormánymű csere így 250-300 ezer euróba biztos kerül.

Plusz a desszanttérbe új típusú ülések minimum, hiszen nem a váltón kell úgy már ülni.

Plusz akkor vegyünk rá egy új Continental kerékszettet, meg az új dolgokhoz megfelelő cserealkatrész raktárkészletet, töltsük fel olajjal, stb. Ez gépenként összesen becslésem szerint 450-500 ezer euró.
Ekkor még nincs RCWS, nincs páncélzat bővítés, nincs modernizálva a műszerfal, nincs spall liner, és még sorolhatnám.
Úgy már 700 ezer euró is lehet belőle egész könnyedén.

Így még mindig nem hátol desszantolós, az már úgy akár 1 millió is lehet.

Döntse el mindenki maga, megéri e.