[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

miltaccfd

Well-Known Member
2018. augusztus 11.
171
486
63
Na segítek kicsit közelebb kerülni ahhoz a bizonyos vita végi ponthoz egy kis számolgatással.

Leggyakoribb vitatéma és az egyik első, ami valóban is szóba kerülhet, az a motorcsere. A motorcserének egyedül akkor van értelme, ha erősebbet teszünk bele.

Faboo mondott egy erősebb Volvo motort amit fel lehetne használni, árral: 64000 euró (anyagár).
Kiszállítás, a kivitelező a beszerzési költségre is rárak egy kicsit, hiszen neki úgy éri meg (nomeg nehogy az infláció/árnövekedés miatt veszteséggel számolja fel a motort), számolhatunk mondjuk 68000-el.
Ki kell pucolni a motorteret, kivágni a nem oda illő és útban lévő dolgokat. Új motortartó elemek kellenek, a nagyobb nyomaték miatt lehet az alvázat is erősíteni kell. Az új motor miatt a karbantartási nyílások behegesztése, újak vágása. Az átalakítás után a motorteret alapozni, festeni. Ez legyen mondjuk 5000 euró.
Az új motorhoz méretezett hűtőradiátor, annak beletervezése, felszerelési helyeinek kialakítása további kb. 5000 euró.
Az új motor hozzá csatolt kuplung és váltórendszerrel lett eredetileg elgondolva. A BTR kialakítása nem ilyen, a váltó az ülések alatt. Naívan elképzeljük, hogy az eredeti váltó bírja az emelkedett nyomatékot, teljesítményt (amúgy nem fogja). Az új kuplungot magába foglaló, és az új motor a régitől különböző nyomatékgörbéje miatti áttételt tartalmazó, a BTR eredeti tengelyéhez illeszkedő hajtáslánc elem tervezése, gyártása, beszerelése szintén legyen 5000 euró/db.
Biztosan bele kell nyúlni egyéb dolgokba is, pl. üzemanyagtartályok helye, mérete, formája, ez is plusz költség.
Az egész tesztelésének is van költsége, mondjuk 2-5 prototípus 5-15000 km-en való vezetése.
Ezután, ha van, hibajavítás, de naívan gondoljuk, hogy nincs komoly baj.

10-20% közötti profittal (mai piacon átlagosnak mondható) tegyük fel, 100.000€ egy motorcsere.


De nem ússzuk meg ennyiből, mint mondtam, naívak vagyunk, mikor azt feltételezzük, hogy a hajtáslánc többi eleme bírja a nyomatékot. Faboo mondott egy váltót is, 49000 euró az ára. Az ülések alatt van, jó lenne ha nem ott lenne, hiszen a küzdőtérből vesz el. Ha mégis ott marad, 65-75 ezer euróba biztos fájna a beleszabása.

Ha nem ott marad a váltó, mehet a motortérbe vagy ahhoz közelebb kb ugyanennyiért, ám ekkor ha a differenciálművek bírják is a nyomatékot, akkor is áttervezésre van szükség alul is, hiszen máshol van a bekötés. A teljes erőátvitel, kormánymű csere így 250-300 ezer euróba biztos kerül.

Plusz a desszanttérbe új típusú ülések minimum, hiszen nem a váltón kell úgy már ülni.

Plusz akkor vegyünk rá egy új Continental kerékszettet, meg az új dolgokhoz megfelelő cserealkatrész raktárkészletet, töltsük fel olajjal, stb. Ez gépenként összesen becslésem szerint 450-500 ezer euró.
Ekkor még nincs RCWS, nincs páncélzat bővítés, nincs modernizálva a műszerfal, nincs spall liner, és még sorolhatnám.
Úgy már 700 ezer euró is lehet belőle egész könnyedén.

Így még mindig nem hátol desszantolós, az már úgy akár 1 millió is lehet.

Döntse el mindenki maga, megéri e.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 241
31 343
113
Na segítek kicsit közelebb kerülni ahhoz a bizonyos vita végi ponthoz egy kis számolgatással.

Leggyakoribb vitatéma és az egyik első, ami valóban is szóba kerülhet, az a motorcsere. A motorcserének egyedül akkor van értelme, ha erősebbet teszünk bele.

Faboo mondott egy erősebb Volvo motort amit fel lehetne használni, árral: 64000 euró (anyagár).
Kiszállítás, a kivitelező a beszerzési költségre is rárak egy kicsit, hiszen neki úgy éri meg (nomeg nehogy az infláció/árnövekedés miatt veszteséggel számolja fel a motort), számolhatunk mondjuk 68000-el.
Ki kell pucolni a motorteret, kivágni a nem oda illő és útban lévő dolgokat. Új motortartó elemek kellenek, a nagyobb nyomaték miatt lehet az alvázat is erősíteni kell. Az új motor miatt a karbantartási nyílások behegesztése, újak vágása. Az átalakítás után a motorteret alapozni, festeni. Ez legyen mondjuk 5000 euró.
Az új motorhoz méretezett hűtőradiátor, annak beletervezése, felszerelési helyeinek kialakítása további kb. 5000 euró.
Az új motor hozzá csatolt kuplung és váltórendszerrel lett eredetileg elgondolva. A BTR kialakítása nem ilyen, a váltó az ülések alatt. Naívan elképzeljük, hogy az eredeti váltó bírja az emelkedett nyomatékot, teljesítményt (amúgy nem fogja). Az új kuplungot magába foglaló, és az új motor a régitől különböző nyomatékgörbéje miatti áttételt tartalmazó, a BTR eredeti tengelyéhez illeszkedő hajtáslánc elem tervezése, gyártása, beszerelése szintén legyen 5000 euró/db.
Biztosan bele kell nyúlni egyéb dolgokba is, pl. üzemanyagtartályok helye, mérete, formája, ez is plusz költség.
Az egész tesztelésének is van költsége, mondjuk 2-5 prototípus 5-15000 km-en való vezetése.
Ezután, ha van, hibajavítás, de naívan gondoljuk, hogy nincs komoly baj.

10-20% közötti profittal (mai piacon átlagosnak mondható) tegyük fel, 100.000€ egy motorcsere.


De nem ússzuk meg ennyiből, mint mondtam, naívak vagyunk, mikor azt feltételezzük, hogy a hajtáslánc többi eleme bírja a nyomatékot. Faboo mondott egy váltót is, 49000 euró az ára. Az ülések alatt van, jó lenne ha nem ott lenne, hiszen a küzdőtérből vesz el. Ha mégis ott marad, 65-75 ezer euróba biztos fájna a beleszabása.

Ha nem ott marad a váltó, mehet a motortérbe vagy ahhoz közelebb kb ugyanennyiért, ám ekkor ha a differenciálművek bírják is a nyomatékot, akkor is áttervezésre van szükség alul is, hiszen máshol van a bekötés. A teljes erőátvitel, kormánymű csere így 250-300 ezer euróba biztos kerül.

Plusz a desszanttérbe új típusú ülések minimum, hiszen nem a váltón kell úgy már ülni.

Plusz akkor vegyünk rá egy új Continental kerékszettet, meg az új dolgokhoz megfelelő cserealkatrész raktárkészletet, töltsük fel olajjal, stb. Ez gépenként összesen becslésem szerint 450-500 ezer euró.
Ekkor még nincs RCWS, nincs páncélzat bővítés, nincs modernizálva a műszerfal, nincs spall liner, és még sorolhatnám.
Úgy már 700 ezer euró is lehet belőle egész könnyedén.

Így még mindig nem hátol desszantolós, az már úgy akár 1 millió is lehet.

Döntse el mindenki maga, megéri e.
Egy jpnn RCWS,komolyabb ga+raketta,thermo magaban lehet 1milka.Es azt meg integralni is kell.
Konstrukcios attervezes kellene a motor ahelyezesehez,jatso deszantterhez.Fogalmam sincs,az mennyi lenne,de nem olcso,az biztos.
Es akkor a konstrukcio meg mindig egy gyrnge lemezlada....
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Catles

miltaccfd

Well-Known Member
2018. augusztus 11.
171
486
63
Egy jpnn RCWS,komolyabb ga+raketta,thermo magaban lehet 1milka.Es azt meg integralni is kell.
Konstrukcios attervezes kellene a motor ahelyezesehez,jatso deszantterhez.Fogalmam sincs,az mennyi lenne,de nem olcso,az biztos.
Es akkor a konstrukcio meg mindig egy gyrnge lemezlada....

Ja hát én csak egy egyszerű 12.7-esben gondolkoztam olcsó hőkamerával, stabilizátorral, integrációval. Egy Spike rakéta maga hat számjegyű euró, egy lövés. Egy integrált indító is kb. 300 ezer. De ilyenről álmodni sem mertem.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 393
120 654
113
Na segítek kicsit közelebb kerülni ahhoz a bizonyos vita végi ponthoz egy kis számolgatással.

Leggyakoribb vitatéma és az egyik első, ami valóban is szóba kerülhet, az a motorcsere. A motorcserének egyedül akkor van értelme, ha erősebbet teszünk bele.

Faboo mondott egy erősebb Volvo motort amit fel lehetne használni, árral: 64000 euró (anyagár).
Kiszállítás, a kivitelező a beszerzési költségre is rárak egy kicsit, hiszen neki úgy éri meg (nomeg nehogy az infláció/árnövekedés miatt veszteséggel számolja fel a motort), számolhatunk mondjuk 68000-el.
Ki kell pucolni a motorteret, kivágni a nem oda illő és útban lévő dolgokat. Új motortartó elemek kellenek, a nagyobb nyomaték miatt lehet az alvázat is erősíteni kell. Az új motor miatt a karbantartási nyílások behegesztése, újak vágása. Az átalakítás után a motorteret alapozni, festeni. Ez legyen mondjuk 5000 euró.
Az új motorhoz méretezett hűtőradiátor, annak beletervezése, felszerelési helyeinek kialakítása további kb. 5000 euró.
Az új motor hozzá csatolt kuplung és váltórendszerrel lett eredetileg elgondolva. A BTR kialakítása nem ilyen, a váltó az ülések alatt. Naívan elképzeljük, hogy az eredeti váltó bírja az emelkedett nyomatékot, teljesítményt (amúgy nem fogja). Az új kuplungot magába foglaló, és az új motor a régitől különböző nyomatékgörbéje miatti áttételt tartalmazó, a BTR eredeti tengelyéhez illeszkedő hajtáslánc elem tervezése, gyártása, beszerelése szintén legyen 5000 euró/db.
Biztosan bele kell nyúlni egyéb dolgokba is, pl. üzemanyagtartályok helye, mérete, formája, ez is plusz költség.
Az egész tesztelésének is van költsége, mondjuk 2-5 prototípus 5-15000 km-en való vezetése.
Ezután, ha van, hibajavítás, de naívan gondoljuk, hogy nincs komoly baj.

10-20% közötti profittal (mai piacon átlagosnak mondható) tegyük fel, 100.000€ egy motorcsere.


De nem ússzuk meg ennyiből, mint mondtam, naívak vagyunk, mikor azt feltételezzük, hogy a hajtáslánc többi eleme bírja a nyomatékot. Faboo mondott egy váltót is, 49000 euró az ára. Az ülések alatt van, jó lenne ha nem ott lenne, hiszen a küzdőtérből vesz el. Ha mégis ott marad, 65-75 ezer euróba biztos fájna a beleszabása.

Ha nem ott marad a váltó, mehet a motortérbe vagy ahhoz közelebb kb ugyanennyiért, ám ekkor ha a differenciálművek bírják is a nyomatékot, akkor is áttervezésre van szükség alul is, hiszen máshol van a bekötés. A teljes erőátvitel, kormánymű csere így 250-300 ezer euróba biztos kerül.

Plusz a desszanttérbe új típusú ülések minimum, hiszen nem a váltón kell úgy már ülni.

Plusz akkor vegyünk rá egy új Continental kerékszettet, meg az új dolgokhoz megfelelő cserealkatrész raktárkészletet, töltsük fel olajjal, stb. Ez gépenként összesen becslésem szerint 450-500 ezer euró.
Ekkor még nincs RCWS, nincs páncélzat bővítés, nincs modernizálva a műszerfal, nincs spall liner, és még sorolhatnám.
Úgy már 700 ezer euró is lehet belőle egész könnyedén.

Így még mindig nem hátol desszantolós, az már úgy akár 1 millió is lehet.

Döntse el mindenki maga, megéri e.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 393
120 654
113
Na segítek kicsit közelebb kerülni ahhoz a bizonyos vita végi ponthoz egy kis számolgatással.

Leggyakoribb vitatéma és az egyik első, ami valóban is szóba kerülhet, az a motorcsere. A motorcserének egyedül akkor van értelme, ha erősebbet teszünk bele.

Faboo mondott egy erősebb Volvo motort amit fel lehetne használni, árral: 64000 euró (anyagár).
Kiszállítás, a kivitelező a beszerzési költségre is rárak egy kicsit, hiszen neki úgy éri meg (nomeg nehogy az infláció/árnövekedés miatt veszteséggel számolja fel a motort), számolhatunk mondjuk 68000-el.
Ki kell pucolni a motorteret, kivágni a nem oda illő és útban lévő dolgokat. Új motortartó elemek kellenek, a nagyobb nyomaték miatt lehet az alvázat is erősíteni kell. Az új motor miatt a karbantartási nyílások behegesztése, újak vágása. Az átalakítás után a motorteret alapozni, festeni. Ez legyen mondjuk 5000 euró.
Az új motorhoz méretezett hűtőradiátor, annak beletervezése, felszerelési helyeinek kialakítása további kb. 5000 euró.
Az új motor hozzá csatolt kuplung és váltórendszerrel lett eredetileg elgondolva. A BTR kialakítása nem ilyen, a váltó az ülések alatt. Naívan elképzeljük, hogy az eredeti váltó bírja az emelkedett nyomatékot, teljesítményt (amúgy nem fogja). Az új kuplungot magába foglaló, és az új motor a régitől különböző nyomatékgörbéje miatti áttételt tartalmazó, a BTR eredeti tengelyéhez illeszkedő hajtáslánc elem tervezése, gyártása, beszerelése szintén legyen 5000 euró/db.
Biztosan bele kell nyúlni egyéb dolgokba is, pl. üzemanyagtartályok helye, mérete, formája, ez is plusz költség.
Az egész tesztelésének is van költsége, mondjuk 2-5 prototípus 5-15000 km-en való vezetése.
Ezután, ha van, hibajavítás, de naívan gondoljuk, hogy nincs komoly baj.

10-20% közötti profittal (mai piacon átlagosnak mondható) tegyük fel, 100.000€ egy motorcsere.


De nem ússzuk meg ennyiből, mint mondtam, naívak vagyunk, mikor azt feltételezzük, hogy a hajtáslánc többi eleme bírja a nyomatékot. Faboo mondott egy váltót is, 49000 euró az ára. Az ülések alatt van, jó lenne ha nem ott lenne, hiszen a küzdőtérből vesz el. Ha mégis ott marad, 65-75 ezer euróba biztos fájna a beleszabása.

Ha nem ott marad a váltó, mehet a motortérbe vagy ahhoz közelebb kb ugyanennyiért, ám ekkor ha a differenciálművek bírják is a nyomatékot, akkor is áttervezésre van szükség alul is, hiszen máshol van a bekötés. A teljes erőátvitel, kormánymű csere így 250-300 ezer euróba biztos kerül.

Plusz a desszanttérbe új típusú ülések minimum, hiszen nem a váltón kell úgy már ülni.

Plusz akkor vegyünk rá egy új Continental kerékszettet, meg az új dolgokhoz megfelelő cserealkatrész raktárkészletet, töltsük fel olajjal, stb. Ez gépenként összesen becslésem szerint 450-500 ezer euró.
Ekkor még nincs RCWS, nincs páncélzat bővítés, nincs modernizálva a műszerfal, nincs spall liner, és még sorolhatnám.
Úgy már 700 ezer euró is lehet belőle egész könnyedén.

Így még mindig nem hátol desszantolós, az már úgy akár 1 millió is lehet.

Döntse el mindenki maga, megéri e.
Na így BTR témában elmondom összefoglalva szerintem, hogy lehetne ezt értelmesen megvalósítani.
Mik a fő problémák:
  • alulmotorizáltság és ebből adódóan az elektronikai eszközök telepítésének ellhetetlenülése
  • gyenge futómű és fékrendszer (ebből a fékrendszer a kritikusabb mert állandó meghibásodások és még frissen nagyjavított gép esetén is balesetek forrása)
  • elégtelen és nehezen növelhető páncélvédelemű
  • gyenge éjszakai harcképesség
  • a fegyverek tűzereje alapvetően elégséges, a stabilizátor és a tűzvezetés hiánya alapvető probléma
  • farmotoros elrendezés
  • modern kommunikációs eszközök hiánya
Fő célok:
  • harcérték alapvető növelése (védettség, tűzerő,mozgékonyság általános harcképességek)
  • az üzemeltethetőség biztosítása az aktív állományál kb ennek az évtizednek míg a tartalékosoknál a következő évtized végéig
  • mindezt a lehető legköltséghatékonyabb módon megtenni, hogy az üzemeltethetőség lehetőleg a legegyszerűbb legyen és illeszkedjen az MH logisztikai és kiképzési rendszerébe
  • a jármű beillesztése az MH C2 és C4I rendszerébe modern kommunikációs eszközök beépítésével (NA EZ MASSZÍV KÖLTSÉGTÉNYEZŐ)
Fő kritérium: HA A VÉGEREDMÉNY KÖLTSÉGE ELÉRI EGY ÚJ GYÁRTÁSÚ ALSÓ-KÖZÉP KATEGÓRIÁS (Arma I, meg hasonlók ) 8X8 APC (JELENLEG KB 2-3 MILLIÓ EURÓ) ÁRÁNAK 50%-ÁT AKKOR NEM ÉRDEMES MEGCSINÁLNI.
(ezzel a nagyon szétvagdalás és teljes átépítés leginkább elfelejthető illetve a nagyon speciális alverziók kialakítása is és így a farmotor megmaradna ebben az elgondolásban)

Technológiai alap: meglévő technológiai eszközök és a stratégiai partneri viszony valamint az eszközeik jó ár/érték aránya miatt Törökország
  • Aselsan
  • Nurol Makina
Fő technológiai donor alvázasan: (logisztikai, kiképzési és üzemeltethetőségi egyezés miatt)
  • Gidrán:
    • Motor: Cummins dízelmotor (nem tudom belefér-e, jó lenne ha azonos lenne a motor)
    • Allison váltás (hazai gyártás és pótalkatrész ellátás Szentgotthárd)
    • Futómű, fékrendszer és kerekek gumistul (na ehhez nem értek nem tudom mennyi hasznosítható belőle őszintén szólva)
Fő fegyverzeti technológiai donor:
  • Aselsan SARP (BTR-80) és NEFER (BTR-80/A) stabilizált, hőkamerával és tűzvezető rendszerrel ellátott fegyerplatform családok
    • Kaliberváltással:
      • 12,7 × 99 mm SARP (BTR-80 --> M2 Browning kiegészíthető MAG 58 géppuskával és ATGM rakévátval (Kornet, Konkursz, UMTAS integrálva egyéb lehetséges a veő igénye szerint)
      • 30x173 mm NEFER vagy NEFER-L (BTR-80/A ----> MK 44 Bushmaster gépágyú kiegészítve MAG 58 géppuskával
        • NEFER: STANAG 2-3 páncélzat 1700 kg, 200 lőszer küzdőtérből újratölthető
        • NEFER -L : STANAG 2 páncézat 80 lőszer, küzdőtérből újratölthető 1000 kg
    • Előny: NATO lőszerkompatibilitás, hazai forrásból származó lőszerekkel utánpótlás megoldott, hosszú távon előnyösebb megoldás, meglévő új eszközökkel lőszerkompatilibitás (MK 2 gépágyú és MAG 58 géppuska)
    • Hátrány: a BTR-80 tekintetében kis mértékű tűzerő csökkenés, a meglévő orosz eredetű lőszer és fegyverzet készletekkel nem kompatibilis
    • Kaliberváltás nélkül:
      • 14,5x114 mm SARP KPVT (BTR-80 --> M2 Browning kiegészíthető PKT géppuskával és ATGM rakévátval (Kornet, Konkursz, UMTAS integrálva egyéb lehetséges a vevő igénye szerint)
      • 30x173 mm NEFER vagy NEFER-L (BTR-80/A ----> 2A42 gépágyú kiegészítve PKT géppuskával)
      • NEFER: STANAG 2-3 páncélzat 1700 kg, 200 lőszer küzdőtérből újratölthető
      • NEFER -L : STANAG 2 páncézat 80 lőszer, küzdőtérből újratölthető 1000 kg
    • Előnyök: Meglévő lőszerkészletek és fegyverzeti anyagok felhasználása, további lőszer szerbián keresztül beszerezhető, a fegyverplatformok átfegyverezhetők a későbbiekben NATO standardra
    • Hátrányok: Későbbre tolódik a kaliberváltás, több fajta lőszer lesz rendszerben, az újrahasznosított lőszer és fegyverzeti anyagok kora és műszaki állapota valószínűleg rosszabb hadrafoghatósági mutatót fog eredményezni
Eredmény:
  • A jelenlegihez képest a jármű tömege kissebb lesz (mindkét platform esetében csökken a járművek tömege)
  • A futóműre ható terhelés csökken
    • Lehetséges, hogy a futómű megerősítése nem szükséges vagy kisebb költségből megoldható
  • a felszabaduló tömeg a páncélzat és a túlélőképesség növelésére fordítható ami így elérhet egy elégséges szintet
    • úszóképesség megtartása esetén STANAG LVL 3+ (szemből 12,7x99 mm ?)
    • úszóképesség elhagyása esetén STANAG LVL 4- (szemből 14,5x 114? )
  • Modern éjszakai harcképesség, páncéltörő képesség kialalkítása -----> NAGYMÉRTÉKŰ harcérték növekedés
NEFER-L
NEFER

SARP KPVT
SARP SERDAR


serdar_agama_brosur_en.jpg
SARP-KPVT_banner.png

nefer-L_banner.jpg
NEFER_banner.png








Na aztán, hogy ez mennyibe kerülne azt a jóisten se tudja megmondani
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 256
33 832
113
Na segítek kicsit közelebb kerülni ahhoz a bizonyos vita végi ponthoz egy kis számolgatással.

Leggyakoribb vitatéma és az egyik első, ami valóban is szóba kerülhet, az a motorcsere. A motorcserének egyedül akkor van értelme, ha erősebbet teszünk bele.

Faboo mondott egy erősebb Volvo motort amit fel lehetne használni, árral: 64000 euró (anyagár).
Kiszállítás, a kivitelező a beszerzési költségre is rárak egy kicsit, hiszen neki úgy éri meg (nomeg nehogy az infláció/árnövekedés miatt veszteséggel számolja fel a motort), számolhatunk mondjuk 68000-el.
Ki kell pucolni a motorteret, kivágni a nem oda illő és útban lévő dolgokat. Új motortartó elemek kellenek, a nagyobb nyomaték miatt lehet az alvázat is erősíteni kell. Az új motor miatt a karbantartási nyílások behegesztése, újak vágása. Az átalakítás után a motorteret alapozni, festeni. Ez legyen mondjuk 5000 euró.
Az új motorhoz méretezett hűtőradiátor, annak beletervezése, felszerelési helyeinek kialakítása további kb. 5000 euró.
Az új motor hozzá csatolt kuplung és váltórendszerrel lett eredetileg elgondolva. A BTR kialakítása nem ilyen, a váltó az ülések alatt. Naívan elképzeljük, hogy az eredeti váltó bírja az emelkedett nyomatékot, teljesítményt (amúgy nem fogja). Az új kuplungot magába foglaló, és az új motor a régitől különböző nyomatékgörbéje miatti áttételt tartalmazó, a BTR eredeti tengelyéhez illeszkedő hajtáslánc elem tervezése, gyártása, beszerelése szintén legyen 5000 euró/db.
Biztosan bele kell nyúlni egyéb dolgokba is, pl. üzemanyagtartályok helye, mérete, formája, ez is plusz költség.
Az egész tesztelésének is van költsége, mondjuk 2-5 prototípus 5-15000 km-en való vezetése.
Ezután, ha van, hibajavítás, de naívan gondoljuk, hogy nincs komoly baj.

10-20% közötti profittal (mai piacon átlagosnak mondható) tegyük fel, 100.000€ egy motorcsere.


De nem ússzuk meg ennyiből, mint mondtam, naívak vagyunk, mikor azt feltételezzük, hogy a hajtáslánc többi eleme bírja a nyomatékot. Faboo mondott egy váltót is, 49000 euró az ára. Az ülések alatt van, jó lenne ha nem ott lenne, hiszen a küzdőtérből vesz el. Ha mégis ott marad, 65-75 ezer euróba biztos fájna a beleszabása.

Ha nem ott marad a váltó, mehet a motortérbe vagy ahhoz közelebb kb ugyanennyiért, ám ekkor ha a differenciálművek bírják is a nyomatékot, akkor is áttervezésre van szükség alul is, hiszen máshol van a bekötés. A teljes erőátvitel, kormánymű csere így 250-300 ezer euróba biztos kerül.

Plusz a desszanttérbe új típusú ülések minimum, hiszen nem a váltón kell úgy már ülni.

Plusz akkor vegyünk rá egy új Continental kerékszettet, meg az új dolgokhoz megfelelő cserealkatrész raktárkészletet, töltsük fel olajjal, stb. Ez gépenként összesen becslésem szerint 450-500 ezer euró.
Ekkor még nincs RCWS, nincs páncélzat bővítés, nincs modernizálva a műszerfal, nincs spall liner, és még sorolhatnám.
Úgy már 700 ezer euró is lehet belőle egész könnyedén.

Így még mindig nem hátol desszantolós, az már úgy akár 1 millió is lehet.

Döntse el mindenki maga, megéri e.
lenne egy kérdésem .
milyen motor ez és milyen váltó ? csak mert ez a 2 tétel drágább mint egy új teherautó. nyergest is kapni ennyiért
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 393
120 654
113
csak mert egy olyan cummins is9e3 ami a gidránokba van nincs 10.000.000 ft. kisker árral kiszállítással adóval mindennel. nagykerára ennél jóval kevesebb (tartozékokkal)
A fegyver nélküli alapváltozatú jalcin kb 200 -300 000 euró körül van. Szóval a motor és a váltó olcsóbb kell legyen ennél.sokkal
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 256
33 832
113
A fegyver nélküli alapváltozatú jalcin kb 200 -300 000 euró körül van. Szóval a motor és a váltó olcsóbb kell legyen ennél.sokkal
olcsóbb is ez biztos. ugyan is ez kiskereskedelmi ár amit írtam és csak találomra íram . adóval mindennel szállítással stb...

csak viszonyítás képen 2 hete cseréltünk motort egy ismerősöm renault jába vadonat új motor került bele turbóval egyéb felépítményekkel. 500.000 ft ot fizetett érte házhozszálítással. Apám Mazda 6 osába most lett rendelve egy új dízel motor 2 literes 450.000 ft lessz kiszálítással még olajat is adnak hozzá színtén turbós. (ha elvittük volna szerelőhöz a síkracsiszolásért elkértek volna 200.000 és még hozzá sem nyúltak volna semmihez csak szétszedik összerakják síkracsiszolják ehhez.)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and fip7

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 256
33 832
113
206 os peugeotba és sok másba amibe szentgothárton gyártanak motort /gyártottak 200.000 ért tudok új 1.2-1.4 benzinest.
igazából nem éri javíttatni
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 256
33 832
113
most tudnák szerezni egy karosszériásan kiváló álapotban levő 206 ost de motorikusan hibásat egyből meg is venném meg hozzá 200e ért az új motort bele... tehát havalaki tud ne habozzon írjon :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 534
46 511
113
Ki kell pucolni a motorteret, kivágni a nem oda illő és útban lévő dolgokat. Új motortartó elemek kellenek, a nagyobb nyomaték miatt lehet az alvázat is erősíteni kell.
Az az alap, hogy nem 2x olyan erős motort kell beleaprítani, hanem csak 20-30%-kal erősebbet.
Másrészt nem gondolom, hogy egy ilyen soros 6 hengeres motor nagyobb igénybevételt jelentene, mint egy V8. Ugye utóbbinál a szögben álló dugattyúk hatásai jelentős problémát jelentenek.
Az új motor miatt a karbantartási nyílások behegesztése, újak vágása.
Nem igazán vannak ilyen nyílások, max a test alján. Elég tág a hely a motortérben,
Az új motorhoz méretezett hűtőradiátor, annak beletervezése, felszerelési helyeinek kialakítása további kb. 5000 euró.
Szerintem a hűtéshez nem biztos, hogy hozzá kell nyúlni. A modernebb motornak kisebb lesz a hővesztesége. Elvileg a BTR-nek nem igazán jó a hűtése, de mentőötletnek azt szokták alkalmazni, hogy a "kopoltyúkat kinyitják". De azt gondolom, hogy a motorral együtt minden motorszállítótól lehet hűtőt is betervezni.
Az új motor hozzá csatolt kuplung és váltórendszerrel lett eredetileg elgondolva.
Feltétlenül így kell lennie. Ráadásul mindenképpen automata váltóval kell a BTR váltóját cserélni.
A BTR kialakítása nem ilyen, a váltó az ülések alatt.
Ööö itt azért már nyilvánvaló volt, hogy nem nagyon ismered a típust. A váltó a motortérben van. Az osztómű nyúlik be a deszanttérbe, és a középen lévő
padok alatt van. A feladata, hogy a motortérből lejövő teljesítményt szétossza, és irányítsa a járművön belül.
Az osztóműben irányítod a hajtást a különböző segédberendezésekre is. Pl. a waterjet meghajtás is innen kapja a hajtást, vagy a gép elején lévő csörlő is.
De innen van leosztva a hajtás a 4 tengelyre is. Ezeknek különböző üzemmódjai vannak.
Teljesen nyilvánvaló, hogy mind a jet hajómű, mind a csörlő kiváltható lenne elektromos, vagy hidraulikus megoldásokkal. Ezáltal az eredeti osztómű egyszerűsíthető lenne. Szerintem így lehetne az osztóművet egyszerűsíteni, kisebbre venni.
Ennek lenne némi költsége, de szerintem jelentős hely szabadulhatna fel, ha az osztómű házát újra gyártatnák. (50-100-as tételben valószínűleg egy 3d fémnyomtatott megoldás is bevállhat). Szintén egy 3D szkennelési eljárással pillanatok alatt kisebbre lehetne venni, majd az elkészült fileból órák alatt új osztóműházat lehet nyomtatni.
Naívan elképzeljük, hogy az eredeti váltó bírja az emelkedett nyomatékot, teljesítményt (amúgy nem fogja).
Nem semmiképp. A váltót egy egységben kell cserélni a motorral, tekintve, hogy milyen ocsmány a BTR vezethetősége a jelenlegi kuplung rendszerrel (gyakran duplakuplungolást igényel), enélkül teljesen értelmetlen bármibe belekezdeni.
Az új kuplungot magába foglaló, és az új motor a régitől különböző nyomatékgörbéje miatti áttételt tartalmazó, a BTR eredeti tengelyéhez illeszkedő hajtáslánc elem tervezése, gyártása, beszerelése szintén legyen 5000 euró/db.
Nem egészen. Gyanítom, hogy itt is kevered a váltót, meg az osztóművet. A váltót egyszerűen meg kell venni a motorral együtt. Azzal együtt illesztve.
Ezeket nem szabad különválasztani. A motortérbe fog ez kerülni. Erre ne számolj külön költséget. A kettőnek együtt kell helyet keríteni.
De nem ússzuk meg ennyiből, mint mondtam, naívak vagyunk, mikor azt feltételezzük, hogy a hajtáslánc többi eleme bírja a nyomatékot. Faboo mondott egy váltót is, 49000 euró az ára. Az ülések alatt van, jó lenne ha nem ott lenne, hiszen a küzdőtérből vesz el. Ha mégis ott marad, 65-75 ezer euróba biztos fájna a beleszabása.
Itt is kevered a váltót az osztóművel. Az osztóművet csak abban az esetben van értelme áthelyezni, elhagyni, ha - mint ahogy korábban írtam - soros hibrid rendszerre tervezik át a mérnökök. Egy ilyen átalakítás - még ha drágább is lenne - biztosan sokat dobna minden téren az egész konstrukción.
Ha nem ott marad a váltó, mehet a motortérbe vagy ahhoz közelebb kb ugyanennyiért, ám ekkor ha a differenciálművek bírják is a nyomatékot, akkor is áttervezésre van szükség alul is, hiszen máshol van a bekötés. A teljes erőátvitel, kormánymű csere így 250-300 ezer euróba biztos kerül.
Az osztóművet nem mozgathatod. Az egy viszonylag nagy dolog, ráadásul minden tengellyel össze van kötve. Ha belenyúlsz a difik bekötésébe, kardánok elhelyezésébe, ott azért lehetnek csodák....
Kissebbre biztos lehet venni, de inkább csak kihagyni lehet, és nem áthelyezni.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
1 178
5 031
113
Remélem lesz annyi esze valamelyik döntéshozónak, hogyha már mindenképpen ki akarják dobni a KUB lérak komplexumokat akkor legalább a jármű alvázakat meghagyják és átépítik műszaki mentő/támogató járműnek. Kodiak-hoz hasonló járműből minnél több kellene. Ez a feladat még a Currusnak is megugorható lenne.
Hát ez túlzott optimizmus. A currusnak még egy jármű lefestése is gyakran megugorhatatlan probléma. Tudnék mesélni a hőálló ezüsttel lefújt motorokról amit még a motortérből se vettek ki a festés idejére, nemhogy szétszedték volna.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 052
113
.

A "motor-váltó csere" nélkül marad csak költséghatékony az átépítés.
Kb. 25t-ig nem is kell másik motor!
Megfizethető áron --a szokásos megoldásokkal-- nem lehet hátul-desszantolóst csinálni! ... vagy de ;)
Ez "kit érdekel", több ezer egyéb feledatra alkalamas eszköz hiányzik a Honvédségből, amiknek a harmadára sem lenne elég az összes modernizált BTR-ünk sem!

Még mindig:
  1. van ennek a motornak 400LE-s civil változata,
  2. van 320LE-s bolgár katonai változata!
  3. A 320-nál sokkal többet az eredeti erőátvitel nem is bír el.
Logikus következtetés 1: az eredeti motorral elérhető 320LE-ből kell kiindulni, vagy marad a "Letolt gatya"!


A 40 évvel ezelőtti tervezésű motor
  1. "anti-ergonomikus kezelésből" rengeteg üzemeltetési és karbantartási hiba
  2. és alacsony megbízhatóság, hadrafoghatóság következik!
  3. Ezek kockázatát tovább növeli a 320LE körüli többlett-teljesítmény!
Logikus következtetés 2: Ezeket ki lehet kiküszöbölni az eredeti váltó "robotozálásával", ami 2024-ben technikailag reális és megfizethető megoldás, vagy marad a "Letolt gatya"!


Háttér-infó: Ez az robotizált-/automata-váltós megoldás, az ami már 20+ éve, a T-72 modernizálásnál is felmerült, és a fejlesztési dokumentáció alapján Itthon meg tudtunk oldani! :oops:
Ez 20+ évvel később, 2024-ben szintén Mo.-on nem megy! Hmmm...

Az elsődleges a futómű megerősítés, +"tárcsafékezés", +természetesen kiegészülve a gumicserével --amit érdekes módon csak a TEK-nek sikerült megkapnia :oops: --. Ezekkel az BTR 25-28 közé becsült súllyal is tudná a korábbi menettulajdonságokat és terepjáró képességet!
Az így becsült 10+ tonnával megnövelt teherbírásból 2 szinttel lehet megnövelni a védettségét és aknavédelmet rakni küzdőtér alá.
Ebből a fenti "tizesből" gazdálkodva lehet bővíteni a fegyverzetet.
Már meg is van a közelítőleg 20-25 tonnásra szteroidozott BTR-80/NG, ami ennek ellenére sem súlyed el a haza raszputyicában majd, elbírja a stabilizált tornyot/CWS-t, és az ellenség "örömére" 1-2 ATGM-et is.

Bónusz 1: : a +APU, APU, APU! :oops:
Bónusz 2: Harctéri +60LE 2-3-4 percig! ;)


.

A rossz hírnek azt látom, hogy a brüsszeli pénzcsap-elzárás és korábbi túlköltekezés miatt a Zrínyi-milliárdok gyakorlatilag szavatvásárlási tartalékpénzként jegelve lettek!

.

.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 393
120 654
113