Én egyébként az "oroszt" sem értem, van neki egy tíz-zezres darabszámban, sok célra gyártott, bevált hk-motorja ami
- ugyanekkora súlyból,
- hasonló méretű --a kb. kétszer akkora helyre--,
- háromszoros teljesítményt tud!
Éééértem én, hogy ez olyan oroszos-megoldás, meg hogy ők így szállnak le a binyóról, csak, na....
Ennyi "OFF" szerintem belefér.
.
Nekem még mindig az a teóriám, hogy azok tervezték a BTR-t akiket nem engedtek harckocsi és BMP közelébe XD
Amúgy, csak, hogy tovább vigyem a poén faktort, meg reflektáljak kicsit a több 10,000 eurós kamionmotor mániára.
A BTR-80-ban lévő, eredeti kamaz dízel az V8-as, majdnem 11 literes, 260 LE és 785 nm nyomatékú.
A BMW-kben lévő B57-es jelzésű dízel legolcsóbb 1 turbós verziója, 3 literes 265 LE és 620 nm-es nyomatékú.
Ehhez jár ugye a ZF 8-as váltója is.
Az egész ára kb. 10,000 euró.... (váltó+motor)
És most gondolkodjunk el azon, hogy amúgy mekkora a BTR-eink valós futásteljesítménye. Mert csak tippelek, kevesebb évi 2000 km-nél...
Igazából a végáttétel jelentősen rövidebbre szabásával (vagy egy köztes fogaskerék beillesztésével) a BMW legolcsóbb 3 literes dízelje is röhögve elviszi a BTR-t XD
(Amúgy a legerősebb 4 turbós 400 LE meg 760 nm )
A motor + váltó súlya és helyigénye kb. negyede az eredeti konstrukcióénak.
Ha pedig csak 20,000 km-t bír ki, az is 10 év üzem. És a kb. 10,000 eurós át valójában nem tétel egy harcjárműnél.
Nem kell ide milliós futást kibíró kamion motor....