Én egyébként az "oroszt" sem értem, van neki egy tíz-zezres darabszámban, sok célra gyártott, bevált hk-motorja ami
  • ugyanekkora súlyból,
  • hasonló méretű --a kb. kétszer akkora helyre--,
  • háromszoros teljesítményt tud!

Éééértem én, hogy ez olyan oroszos-megoldás, meg hogy ők így szállnak le a binyóról, csak, na....

Ennyi "OFF" szerintem belefér.

.

Nekem még mindig az a teóriám, hogy azok tervezték a BTR-t akiket nem engedtek harckocsi és BMP közelébe XD

Amúgy, csak, hogy tovább vigyem a poén faktort, meg reflektáljak kicsit a több 10,000 eurós kamionmotor mániára.
A BTR-80-ban lévő, eredeti kamaz dízel az V8-as, majdnem 11 literes, 260 LE és 785 nm nyomatékú.
A BMW-kben lévő B57-es jelzésű dízel legolcsóbb 1 turbós verziója, 3 literes 265 LE és 620 nm-es nyomatékú.
Ehhez jár ugye a ZF 8-as váltója is. :)
Az egész ára kb. 10,000 euró.... (váltó+motor)
És most gondolkodjunk el azon, hogy amúgy mekkora a BTR-eink valós futásteljesítménye. Mert csak tippelek, kevesebb évi 2000 km-nél...
Igazából a végáttétel jelentősen rövidebbre szabásával (vagy egy köztes fogaskerék beillesztésével) a BMW legolcsóbb 3 literes dízelje is röhögve elviszi a BTR-t XD
(Amúgy a legerősebb 4 turbós 400 LE meg 760 nm :rolleyes:)
A motor + váltó súlya és helyigénye kb. negyede az eredeti konstrukcióénak.
Ha pedig csak 20,000 km-t bír ki, az is 10 év üzem. És a kb. 10,000 eurós át valójában nem tétel egy harcjárműnél.
Nem kell ide milliós futást kibíró kamion motor....
 
Nekem még mindig az a teóriám, hogy azok tervezték a BTR-t akiket nem engedtek harckocsi és BMP közelébe XD

Amúgy, csak, hogy tovább vigyem a poén faktort, meg reflektáljak kicsit a több 10,000 eurós kamionmotor mániára.
A BTR-80-ban lévő, eredeti kamaz dízel az V8-as, majdnem 11 literes, 260 LE és 785 nm nyomatékú.
A BMW-kben lévő B57-es jelzésű dízel legolcsóbb 1 turbós verziója, 3 literes 265 LE és 620 nm-es nyomatékú.
Ehhez jár ugye a ZF 8-as váltója is. :)
Az egész ára kb. 10,000 euró....
És most gondolkodjunk el azon, hogy amúgy mekkora a BTR-eink valós futásteljesítménye. Mert csak tippelek, kevesebb évi 2000 km-nél...
Igazából a végáttétel jelentősen rövidebbre szabásával (vagy egy köztes fogaskerék beillesztésével) a BMW legolcsóbb 3 literes dízelje is röhögve elviszi a BTR XD
(Amúgy a legerősebb 4 turbós 400 LE meg 760 nm :rolleyes:)
A motor + váltó súlya és helyigénye kb. negyede az eredeti konstrukcióénak.
Ha pedig csak 20,000 km-t bír ki, az is 10 év üzem. És a kb. 10,000 eurós át valójában nem tétel egy harcjárműnél.
Nem kell ide milliós futást kibíró kamion motor....
Én ezért mondom a gidránnal közös alkatrészeket mert az tartalék alkatrésznek tökéletes a btr kimúlása után
 
Nekem még mindig az a teóriám, hogy azok tervezték a BTR-t akiket nem engedtek harckocsi és BMP közelébe XD

Amúgy, csak, hogy tovább vigyem a poén faktort, meg reflektáljak kicsit a több 10,000 eurós kamionmotor mániára.
A BTR-80-ban lévő, eredeti kamaz dízel az V8-as, majdnem 11 literes, 260 LE és 785 nm nyomatékú.
A BMW-kben lévő B57-es jelzésű dízel legolcsóbb 1 turbós verziója, 3 literes 265 LE és 620 nm-es nyomatékú.
Ehhez jár ugye a ZF 8-as váltója is. :)
Az egész ára kb. 10,000 euró.... (váltó+motor)
És most gondolkodjunk el azon, hogy amúgy mekkora a BTR-eink valós futásteljesítménye. Mert csak tippelek, kevesebb évi 2000 km-nél...
Igazából a végáttétel jelentősen rövidebbre szabásával (vagy egy köztes fogaskerék beillesztésével) a BMW legolcsóbb 3 literes dízelje is röhögve elviszi a BTR-t XD
(Amúgy a legerősebb 4 turbós 400 LE meg 760 nm :rolleyes:)
A motor + váltó súlya és helyigénye kb. negyede az eredeti konstrukcióénak.
Ha pedig csak 20,000 km-t bír ki, az is 10 év üzem. És a kb. 10,000 eurós át valójában nem tétel egy harcjárműnél.
Nem kell ide milliós futást kibíró kamion motor....


Érdekesség képen: én egy ismeretségi körös hagyományőrzővel voltam "szakmai" kapcsolatban, akinek javasoltam, hogy ahazai gyártású 4x4-ben a D244 Csepel motor helyett tegyen be egy "leosztott" fordulatos TDI motort!

El is kezdte "nézegetni", csak beütött a Covid. Remélem megvan még a "srác"! :D





Milyen motor van a Gidránban?
Tudnál linkelni valami adatlap félét?
A Gidrán-motort én javasoltam már sokkal korábban(hetente), mert logisztikailag(is) logikus hosszú távon.

Műszakilag meg szerintem pont nem jó, mert a nagyobb lóerő, + a szinte biztosan nagyobb nyomaték tönkre teszi az erőátvitelt.

Ha pedig ezek miatt kell --már pedig ez esetben kell-- az automata váltó, akkor átlép a "nem-éri-meg" sávba!


.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Nekem még mindig az a teóriám, hogy azok tervezték a BTR-t akiket nem engedtek harckocsi és BMP közelébe XD

Amúgy, csak, hogy tovább vigyem a poén faktort, meg reflektáljak kicsit a több 10,000 eurós kamionmotor mániára.
A BTR-80-ban lévő, eredeti kamaz dízel az V8-as, majdnem 11 literes, 260 LE és 785 nm nyomatékú.
A BMW-kben lévő B57-es jelzésű dízel legolcsóbb 1 turbós verziója, 3 literes 265 LE és 620 nm-es nyomatékú.
Ehhez jár ugye a ZF 8-as váltója is. :)
Az egész ára kb. 10,000 euró.... (váltó+motor)
És most gondolkodjunk el azon, hogy amúgy mekkora a BTR-eink valós futásteljesítménye. Mert csak tippelek, kevesebb évi 2000 km-nél...
Igazából a végáttétel jelentősen rövidebbre szabásával (vagy egy köztes fogaskerék beillesztésével) a BMW legolcsóbb 3 literes dízelje is röhögve elviszi a BTR-t XD
(Amúgy a legerősebb 4 turbós 400 LE meg 760 nm :rolleyes:)
A motor + váltó súlya és helyigénye kb. negyede az eredeti konstrukcióénak.
Ha pedig csak 20,000 km-t bír ki, az is 10 év üzem. És a kb. 10,000 eurós át valójában nem tétel egy harcjárműnél.
Nem kell ide milliós futást kibíró kamion motor....
Csak ez nem sok upgrade potenciált ad a BTR-nek.
(Eleve a BMW dízelek szarok, és állandóan csúcsteljesítmény közelében kellene üzemelned, hamar tönkremegy - mi értelme ennek? Meg minden AdBlues-szarok, elromló kütyük, kényes német marhaságok)

Csak idézni tudom magam:
A Cummins helyett a GM Duramax L5P-javaslom.
Tömeg és hossz alapján a legjobb (a hossz azért fontos, hogy 3 tengelyessé tudjuk átalakítani a BTR-t). Váltónak pedig az Allison 10L1000-t, ha már úgyis itt gyártjuk és amúgy is egy egységben kínálják a Duramax-szal.

Teljesítmény (LE)​
Nyomaték (Nm)​
Tömeg
(kg)
Hossz​
Szélesség​
Magasság​
Kamaz
260​
785​
835
1160 mm​
900 mm​
1100 mm​
Cummins 6.7L
420​
1458​
485
1059 mm​
726 mm
960 mm​
Ford PowerStroke 6.7L
500
1626
499
1128 mm​
846 mm​
856 mm​
GM Duramax L5P 6.6L
470​
1322​
379
762 mm
762 mm​
813 mm
Megvan talán 20000 dollárból Allison 10L1000 váltóval együtt.
Milyen motor van a Gidránban?
Tudnál linkelni valami adatlap félét?
Valami csoffadt Cummins...
Nem értem, hogy miért van mindenki erre rápörögve?
 
Érdekesség képen: én egy ismeretségi körös hagyományőrzővel voltam "szakmai" kapcsolatban, akinek javasoltam, hogy ahazai gyártású 4x4-ben a D244 Csepel motor helyett tegyen be egy "leosztott" fordulatos TDI motort!

El is kezdte "nézegetni", csak beütött a Covid. Remélem megvan még a "srác"! :D


Amúgy egy csomó olyan ötlet van ami elsőre hülyeségnek tűnik, pedig valójában zseniális :D

A Gidrán-motort én javasoltam már sokkal korábban, mert logisztikailag logikus hosszú távon.

Műszakilag szerintem pont nem jó, mert a nagyobb lóerő, +szinte biztosan nagyobb nyomaték tönkre teszi az erőátvitelt.

Ha pedig akkor kell --már pedig ez esetben kell-- az automata váltó, akkor átlép a "nem-éri-meg" sávba!

Igazából minden motor programozható. Lehet erősebből gyengébbet is csinálni.
A BMW-s ötletem azért "zseni" (még ha viccnek is szántam) , mert valójában 10,000 euró körül van a motor és a váltó.
E mellet csomó olyan ember van még itthon is aki tudja programozni mint a BMW dízelt, mind a ZF váltót.
És igazából a BMW dízel úgy ilyen erős, hogy euro 6-os normát tud.
Leömlő után kap egy csövet meg egy végdobott a sok részecskeszűrős szar nélkül, meg Bosh Motronicban íratunk rá egy "tuning" szoftvert, simán hozni fogja az eredeti kamaz motor nyomatékát is.
A ZF váltó miatt meg elképesztően jól lehet optimalizálni az egészet. Sokkal dinamikusabb lenne az egész jármű mint most.
Meg úgy 1 tonnával könnyebb :cool:

Baszki, bízzon már meg valaki a HM-től ezzel a projekttel!
Full komolyan mondom!
Kell bár lekoszlott, de még guruló alváz, meg 1-200 misi indulásnak a projektcégbe és szerintem 1 éven belül nagyon fasza guruló prototípusunk lenne, amit aztán más téren is lehetne fejleszteni. :cool:
 
(Eleve a BMW dízelek szarok, és állandóan csúcsteljesítmény közelében kellene üzemelned, hamar tönkremegy - mi értelme ennek? Meg minden AdBlues-szarok, elromló kütyük, kényes német marhaságok)

Csak ez éppenséggel nem igaz...
A kamaz 785 nm 1800-as fordulaton.
A BMW dízel meg 620 nm 2000-es fordulaton.
Valójában nem Euro 6 állapotban lenne beépítve, lásd fentebb.
És katonai értelemben olcsó mint a szemét.
 

Full jó mind a kettő.
Annyi, hogy kicsit erős a motor a központi osztóműhöz (szerintem), de szoftveresen ezeket vissza lehet limitálni.

Mindenesetre én bevállalnám a BMW-s modernizációt.
Ráadásul a pénz egy része vissza is jönne, ha csinálnánk a folyamatról egy TV műsort "Pimp my BTR" címen :cool:
 
Ezt nem is tagadom, sosem volt vele dolgom.
A méretek alapján azt hittem, hogy az egyik váltó és osztómű, a másik meg kuplung és felező.
En se ismerem a tipust,de pl a Csepel 566ban is osszeitve volt a valto és osztomu.
Nekem még mindig az a teóriám, hogy azok tervezték a BTR-t akiket nem engedtek harckocsi és BMP közelébe XD

Amúgy, csak, hogy tovább vigyem a poén faktort, meg reflektáljak kicsit a több 10,000 eurós kamionmotor mániára.
A BTR-80-ban lévő, eredeti kamaz dízel az V8-as, majdnem 11 literes, 260 LE és 785 nm nyomatékú.
A BMW-kben lévő B57-es jelzésű dízel legolcsóbb 1 turbós verziója, 3 literes 265 LE és 620 nm-es nyomatékú.
Ehhez jár ugye a ZF 8-as váltója is. :)
Az egész ára kb. 10,000 euró.... (váltó+motor)
És most gondolkodjunk el azon, hogy amúgy mekkora a BTR-eink valós futásteljesítménye. Mert csak tippelek, kevesebb évi 2000 km-nél...
Igazából a végáttétel jelentősen rövidebbre szabásával (vagy egy köztes fogaskerék beillesztésével) a BMW legolcsóbb 3 literes dízelje is röhögve elviszi a BTR-t XD
(Amúgy a legerősebb 4 turbós 400 LE meg 760 nm :rolleyes:)
A motor + váltó súlya és helyigénye kb. negyede az eredeti konstrukcióénak.
Ha pedig csak 20,000 km-t bír ki, az is 10 év üzem. És a kb. 10,000 eurós át valójában nem tétel egy harcjárműnél.
Nem kell ide milliós futást kibíró kamion motor....
Azért elobb egy kicsit gondold át...Fordulatszam kicsit masmilyen.Mas a motorkreszterika.Az a BMW motor kb fél óra alatt kipurcan a BTRbe epitve a harcmezőn
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Azért elobb egy kicsit gondold át...Fordulatszam kicsit masmilyen.

Valójában nem az.... ez az igazi vicc az egészben. A változó geometriájú túrbó miatt nagyon alacsonyról húznak a mai dízelek.
Szóval ti csak gondoljátok azt, hogy szét lennének forgatva. A valóság meg az lehet, hogy kibírnák a terhelést, főleg a ZF automatával.
De értelem szerűen a Kriss által javasolt hajtáslánc lehet a logikus, ha olcsó.
 
.

Mielőtt indulok a hűtőhöz egy sörrel vigasztalódni a qrvára elqúrtan befagyott Zrínyi miatti dühömben, megemlíteném, hogy a Covid végénél volt egy külföldi Fórumnak egy azóta törölt altémája: egy 500e $ körülinek becsült átalakítással "hátul-desszíntolós" eredménnyel.
Valami szlávos nevű felhasználó volt, de utána az egészet "elvitte cica"! :cool:

Szerintem vmi orosz ötlet(-gazda) ment "haza" ebben a formában!

.