[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 713
80 079
113
3D-s szkennelés KGST módszer. Jön Józsi, aki tanult műszaki rajzott, és az eredeti tervek alapján átrajzolja papíron. 1 napnyi munkája.
És nem dollár milliós tétel mint egy 3D-s szken XD
Alapvetően nem érti a csávó, hogy egy kb. 300 darabos, akár 10 különböző alváltozatott létrehozó munka, az bizony kisipar....
GT3-as Porshe-ből is több, mint tízszer annyi készül mint egy összesen modernizált BTR-ből, de majd beruházunk a k*rva drága szkennre, amit párszor használunk azt kakukk. Kell hozzá egy rakat informatikus, meg programozó, karbantartó stb...
Nah, így lehet csillagászati áron szart csinálni.
Miért akarod megvenni azt a nyomorult szkennert? Azt leszámítva, hogy neked legyen igazad.
Na erre kíváncsi vagyok, hogy egy olyan oldalra nyíló ajtót, ami követi a test geometriáját hogyan akarsz egy darabból legyártani és megtervezni, hogy az használható legyen. Nem hiszem el, hogy nem látod a rámpa felfelé emelkedő végének problémáját!
Hja és ne felejtsük el, hogy vízzárónak is kell lennie, hiszen a gép jelenleg még úszóképes.
Az mégnagyobb hülyeség mint az eddigiek. Biztos fel lehet annyira hajtani, hogy ne lógjon be az ember elé az alja, de akkor sem szabad egy darabból megcsinálni az ajtót, mert akkor a két kerék közé fog kilépni a katona ami kb egyenlő azzal, hogy eltapossa a gép amint kilép.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 713
80 079
113
Nem BTR-es téma ,csak egy példa a honvédségi tehetelenségre/ tökentleségre. Az alegységünk kapott egy új Mercedes járművet , sajnos az egyik jármüfedélzeti rendszer hanyag kezelés és szar gyári kivitelezés miatt tönkre ment. Hiába jeleztem a vezetőségnek a hibát /gk. Technikának csak válvonogatás, fejigatás volt a válasz . Mert ezek az alkatrészek gyárilag alig beszerezhetők vagy csak komplett egység cseréjével lehetséges. Én nem nyugodtak bele ebbe a helyzetbe . Lemértem a müanyag alkatrészeket és egy civil esztergályossal 1500 Ft ért legyártota nekem. A rozsdamentes fém csövet meg beszereztem a logisztikával és a javító műhelyben egy lakatos kollegával méretre gyártotta, én meg mindezt beszereltem. És fel sem tűnt a vezetőségnek hogy újra használható a Merci tarózéka. Kb filérekből még volt az egész, de ha új alkatrészek lettek volna talán 1 év is lett volna a beszerzés és persze nem kevés pénz. Na ilyen mindenbe beleszaró emberrel van tele a honvédségi közép vezetés.
A mi Mercijeink a merci szervizbe járnak, ha valami olyan bajuk van amit nem tudnak megoldani a laktanyában. Szóval ez nem céges, hanem helyi töketlenkedés volt kivételesen.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 149
113
Ha most őszinte választ adnék, kidobna a moderáció....
Fémiparban sajtolásnak hívják a technikát, olyan 100 éve használják. Adott formája kipréseli a présgép a lemezt.... XD
Ívelt a formája :eek:
Szerinted ha már amúgy is repeszfogót is kap, akkor nem lehet belülről egyenesre burkolni? o_O
Sőt... ha nehezebb lesz akár rugós zsanért is kaphat, és így könnyedén föl-le lehet mozgatni! :cool:
Remélem téged bíznak meg a BTR modernizációval... 100 év múlva is csak állsz majd és nézed, hogy ez lehetetlen...
Uramatyám! Te ennyire nem látod, hogy mi a probléma? :eek:
Rajzolj már egy vonalat egy lehajtott alsó ajtó síkjára 110-115 fokos szögben (lemértem, ennyi a test oldalának felső és alsó része által bezárt szög) felfelé? Na ez lesz a lenyitott "egybeajtó" tetejének szöge. Ez valahol derékmagasságban végződne egy földi halandónál.
Ha síkba burkolod a belsejét, attól az rámpa eleje még továbbra is derékmagasságban lesz? Toljanak oda mindig egy lépcsőt, vagy hogyan képzelted? :)
 
  • Vicces
Reactions: LMzek 2.0 and fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 713
80 079
113
Amúgy 475mm a hasmagasság a BTR-nek, de a nyílás alsó széle ennél magasabban vagy vagy 15 centivel. Jó nagyot kell lépni a lehajtható rész nélkül...
hello-could-you-please-explain-what-are-dimensions-for-btr-v0-yuiyav17l5ab1.png
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 149
113
Az mégnagyobb hülyeség mint az eddigiek. Biztos fel lehet annyira hajtani, hogy ne lógjon be az ember elé az alja, de akkor sem szabad egy darabból megcsinálni az ajtót, mert akkor a két kerék közé fog kilépni a katona ami kb egyenlő azzal, hogy eltapossa a gép amint kilép.
Félreértetted.
Én még mindig azt próbálom elmagyarázni a csávónak, hogy az egybe legyártott lefelé nyíló ajtó geometriailag nem működik. A felfelé nyíló egybeajtó fel sem merült bennem. Abból nem lehet normálisan deszantolni. De a beszálláshoz is kellene egy lépcsőfok
Ha belépsz a 2 kerék közé, akkor még annyi helyed sincs, mint a mostani rámpás megoldásnál. Ott még egy 3 napos zsákkal, fegyverrel sem lehet ki be szállni.
Az ajtó alsó része jelenleg annyit emel a katonán, hogy a kerékbe - a felfelé széttartó görbülete miatt - nem akadsz bele.
A felfelé nyílást különben akkor tartom elfogadhatónak, ha csak a mostani osztott ajtó marad, ahol a felső ajtó felfelé automatizáltan nyílik, az alsó meg úgy mint ahogy jelenleg, csak a sodronyt egy elektromos csörlőre kötöd.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 316
68 532
113
Nem BTR-es téma ,csak egy példa a honvédségi tehetelenségre/ tökentleségre. Az alegységünk kapott egy új Mercedes járművet , sajnos az egyik jármüfedélzeti rendszer hanyag kezelés és szar gyári kivitelezés miatt tönkre ment. Hiába jeleztem a vezetőségnek a hibát /gk. Technikának csak válvonogatás, fejigatás volt a válasz . Mert ezek az alkatrészek gyárilag alig beszerezhetők vagy csak komplett egység cseréjével lehetséges. Én nem nyugodtak bele ebbe a helyzetbe . Lemértem a müanyag alkatrészeket és egy civil esztergályossal 1500 Ft ért legyártota nekem. A rozsdamentes fém csövet meg beszereztem a logisztikával és a javító műhelyben egy lakatos kollegával méretre gyártotta, én meg mindezt beszereltem. És fel sem tűnt a vezetőségnek hogy újra használható a Merci tarózéka. Kb filérekből még volt az egész, de ha új alkatrészek lettek volna talán 1 év is lett volna a beszerzés és persze nem kevés pénz. Na ilyen mindenbe beleszaró emberrel van tele a honvédségi közép vezetés.
Ezért vannak erős kétségeim hogyan fogjak életben tartani ezt a sok ultramodern technikát. Ezek is lesznek 20-30-40 évesek.
Raktarkeszlet mondjuk már civilben se divat, legrosszabb esetben a gyártótól rendelsz aztán vagy legyartja vagy van neki vagy nem. De ha van nekik egy nap alatt elhozza ha megfizeted. Ha nem, lehet gubizni a külföldi oldalakat, aztán elmenni érte.
Jó lesz az a BTR úgy ahogy van, jobb ha nem nyúlnak hozzá addig se teszik tönkre.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 877
58 015
113
Uramatyám! Te ennyire nem látod, hogy mi a probléma? :eek:
Rajzolj már egy vonalat egy lehajtott alsó ajtó síkjára 110-115 fokos szögben (lemértem, ennyi a test oldalának felső és alsó része által bezárt szög) felfelé? Na ez lesz a lenyitott "egybeajtó" tetejének szöge. Ez valahol derékmagasságban végződne egy földi halandónál.
Ha síkba burkolod a belsejét, attól az rámpa eleje még továbbra is derékmagasságban lesz? Toljanak oda mindig egy lépcsőt, vagy hogyan képzelted? :)

Huh bazd+

Paintben össze dobtam 1 perc alatt egy szemléltetést:
9d16059e85b91eaaf68f10f440f22e37.jpg

Fekete: BTR ajtó fém vonala
KÉK: BTR alsó és felső lemeze
Piros: Ajtósík kiegyenlítő lemez
Sárga: Kitöltő anyag
Lila karika: Forgáspont
Zöld szaggatott: A BTR oldallemezének geometriája
Barna szaggatott: A kiegyenlítő lemez helyzete csukott ajtónál.
Gyakorlatilag ha kinyitod az ajtót, lépcsőd lesz. :rolleyes:
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 713
80 079
113
Félreértetted.
Én még mindig azt próbálom elmagyarázni a csávónak, hogy az egybe legyártott lefelé nyíló ajtó geometriailag nem működik. A felfelé nyíló egybeajtó fel sem merült bennem. Abból nem lehet normálisan deszantolni. De a beszálláshoz is kellene egy lépcsőfok
Ha belépsz a 2 kerék közé, akkor még annyi helyed sincs, mint a mostani rámpás megoldásnál. Ott még egy 3 napos zsákkal, fegyverrel sem lehet ki be szállni.
Az ajtó alsó része jelenleg annyit emel a katonán, hogy a kerékbe - a felfelé széttartó görbülete miatt - nem akadsz bele.
A felfelé nyílást különben akkor tartom elfogadhatónak, ha csak a mostani osztott ajtó marad, ahol a felső ajtó felfelé automatizáltan nyílik, az alsó meg úgy mint ahogy jelenleg, csak a sodronyt egy elektromos csörlőre kötöd.
Most komolyan arról beszélnek, hogy lefelé akarják nyitni azt az ajtót ami egy darabból van, nemfelfelé?
Komolyan azt akarják amit pirossal berajzoltam nem pedig azt amit kékkel???
guifgzilgzuikguk-k-g-1.jpg
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 316
68 532
113
Amúgy 475mm a hasmagasság a BTR-nek, de a nyílás alsó széle ennél magasabban vagy vagy 15 centivel. Jó nagyot kell lépni a lehajtható rész nélkül...
hello-could-you-please-explain-what-are-dimensions-for-btr-v0-yuiyav17l5ab1.png
Akkor nyíljon így ahogy van, de pneumatikus mint az Ikarus ajtó.

Épp azon gondolkodtam meheszkocsinak jó lenne-e?
Hm, vagy szerszamtarolonak kint a hegybe. Egyszer majd...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 877
58 015
113
Most komolyan arról beszélnek, hogy lefelé akarják nyitni azt az ajtót ami egy darabból van, nemfelfelé?
Komolyan azt akarják amit pirossal berajzoltam nem pedig azt amit kékkel???
guifgzilgzuikguk-k-g-1.jpg


Műszaki analfabéta honfitársaim számára, ismét:
40c4b5a522517ef25ae4119118d952fb.jpg


De most már kezdem feladni a harcot, mert nem hiszem el, hogy nem direkt csináljátok.
Ilyen szinten a 8 osztályt nem végzett segédmunkások voltak az építkezéseken.... Azok nem tudtak polisztirolból csatorna takarót vágni cekásszal és hasonlók....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 149
113
Ezt , hogy sikerült leszűrnöd a beszélgetésből baszki :D
Többször mondtam már, nem érted a magyar nyelvet, csak próbálkozol.
Már megint miért kezded az ostobáskodást, meg a kötekedést?
Dudi megkérdezte tőled, hogy miért akarod a komplett szkennert megvenni.
Tette ezt azért, mert azt állítottad, hogy:
És nem dollár milliós tétel mint egy 3D-s szken XD
Mi a tökömről beszélsz?
Tessék itt egy kézi szkenner.
Milyen dollármilliós tételről beszélsz? De még ezt sem kell megvenni, meg embert felvenni hozzá.
Lehet szépen bérbe is kérni a szkennelést. Tessék, válogass!
Miért kell játszani a hülyét?
Szerinted milyen eredeti tervek alapján lehet újrarajzolni a módosított terveket?
Szerinted Józsi mennyi pénzért fogja neked elkezdeni leméregetni a belterét a csupasz gépnek, meg abból legyártani az új tervrajzokat?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 316
68 532
113
Most komolyan arról beszélnek, hogy lefelé akarják nyitni azt az ajtót ami egy darabból van, nemfelfelé?
Komolyan azt akarják amit pirossal berajzoltam nem pedig azt amit kékkel???
guifgzilgzuikguk-k-g-1.jpg
Szerintem egyik se jó, mert nagyon tulnyulik, és akadályozva lehet a kinyitás.
Plusz lefelé nyitva akadalyoztatva van a ki és beszallas. Felfelé meg agyoncsaphat vagy ki se nyílik ha valami hiba van...
Ehh, mégiscsak úgy jó ahogy van...
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 699
15 215
113
Figyelj, én tisztában vagyok azzal, hogy haszontalan emberek gyülekezetével vagyunk körbe véve.
A kedvenc mondásuk az "Ezt lehetetlen megcsinálni, meg úgy sem sikerül"
Aztán jön valaki és nem egyszer két perc alatt megoldja.
Azt nem tudom, hogy a jármű gyártásban mi az általános mérnöki szint, de pl. az építész mérnökök egy részéről nem túl jó a véleményem. (Nem offolok itt vele, lásd. építészetis topikot)
Hozzá tenném, hogy az ismerőseim nagy része mérnök vagy technikus. Unokaöcsém pl. gépészmérnök, nehézgépekre szakosodva. :rolleyes:
Valamennyire a saját korlátaimmal is tisztában vagyok gyakorlati téren (pl. bénán hegesztek XD Tény, nem szakmám)
De nekem ne akard bemesélni, hogy lehetetlen feladat lenne egy ilyen BTR modernizáció meg pénztemető baszki XD
Akkor az ha szét akarjuk lopni. Vagy ha csak hülyék vagyunk, de miénk a haveri cég ezért megnyertük a pályázatott.

Off

Na.
Egy másidpercig sem mèrnökfikázás lessz amit írni fogok. Egyszerűen az amit itthon tapasztaltam.

Èn amikor leültem egy fronius hegesztőgèphet sokszor elmèlkedtem azon, hogyan jutott ez valakinek eszèbe.
Hogyan tervezte meg. Honnan tudta, hogy kell gáz. Milyen anyagokat használjon fel.
Stb...

Nekem ez tènyleg mèrnöki csoda. Ès mèg ezer más dolog is.

De!
Leírnèk pár pèldát. Sajátot. Nem hallottam. Nem a haver mesèlte.

Alkatrèsz.
Szar.
8 mèrnök + 2 munkás(egyik jómagam), 2 Qm-es.

Körbeáljuk az alkatrèszt.
Fèlórás beszèlgetès. Mi a baj.
Ennek nagyrèsze, hogy eldöntsèk ki a felelős :rolleyes: (hiszen azè a költsèg).

Utolsó pár perc. Mi legyen.
Kínos csönd.

Vègül a 8 ból 2 ötletel.
Megegyeznek.

Megkèrdeznek minket is munkásokat.
Ha szar marad megtudjuk csinálni?

Álltalában igen a válasz, de az sok idő emberkiesès a területen. + Költsèg.
Ès mèrhetetlen mennyisègű szopás. Nekünk.

Úgyhogy marad a próbálkozás.


Nagyon sok ilyenen vettem rèszt, vagy vettek rèszt kollegáim.
Nem megoldást mondtak a mèrnökök, hanem ötletet. Ès általában nem az első volt a megoldás. Nem is a második.
Volt hónapokig ment a baszakodás.
Ha egyáltalán megoldották
Sokszor nem.

Más.
Ahogy egyszer az egyik mèrnök megjegyezte, változtatunk a gyártáson, jobb lesz tőle vagy szarabb(nevetès) majd kiderül.
Kacsintás. Ès otthagyott minket.

Más.

Egy ilyen megbeszèlès után megkèrdeztük mit szól, gondol a problèmáról az egyikük.
  • Miről?
  • A problèmáról.
  • Ja semmit. Nem figyeltem.
Mi összenèztünk.
-Nem figyeltèl???:eek:
-Nem. Azon gondolkoztam mit vegyek az aldiban vacsorára.
Ha mondok valami ötletet ès faszság, hülyènek nèznek.
Ha nem az, a főnök fèltèkeny lessz, mèg a vègèn alámrúg valahogy. Jobb kussolni. Így jutsz előre.

Mas
Ezt arra hogy hiába akarsz megoldani valamit, ha belegebedsz sem mindíg megy.

Kint voltam nèmetben.
8 hètig nèztem ahogy nem sikerül olyan sárga festèket kikeverni a szakiknak hogy a műanyag elemek ès a festett karosszèria elemek között ne ordítson a szinkülönbsèg.
Ekkor már 3 hónapja kísèrleteztek.
Minden nap.
A fènyezès után, ki az udvarra,be a fènyalagútba, hátha.
Ez minimum 5 hónapig. Nem tudom mikor oldották meg
Ès hogy hány kasztni ment kukába addig.

Más

Úgynevezett kubingasztalba bele tudod helyezni az alkatrèszt.
Berögzíted.
Ezután tolómèrővel az alkatrèsz ès az asztalra vágott alkatrèszfotma között lemèred a tavolságot, így megállapítva mèrethelyes e.
Volt 2 hónapig a 0.5 mm tolerancia határ helyett 2mm-el hosszabb volt az alkatrèsz.
Jött a felelős mèrnök.
Mutatom neki a tolómèrőn.
Mire ő, ez jó.
Mondom neki 2 mili hibádzik.
Nem ez jó.
De mondom látod te is.
Nem ez jó. :rolleyes:

Hasonló beszèlgetèst láttam terület vezető ès Qm főnök között.

Ès mèg 100 pèldám lenne a 8 èvből.



On


Ha voltál jármű iparban pontosan tudod mi kell a próbadarabok elkészítéséhez.
Van hozzá elég szarrá ment vázunk, kellenek hozzá alkatrészek a piacról, egy csapat ami szétszedi, egy kamra ahol leveretik homokfúvóval, majd a váztiszta fémen jön a módosítgatás. Nyugodtan vagdoshatjuk, gányolhatjuk, próbadarabon azt nézed meg mi hol fér el.
Az egyiken a török torony helyét próbálgatjuk, a másikon a rábásokkal a futóművet, a harmadikon a motorteret vagdossuk, a negyediken a küzdőteret (meg az ajtót !!!) baszkuráljuk stb...
2-3 hónapig eljátszunk, majd jön az összesített prototípus fázis, ahol megpróbáljuk egybe gyúrni az egészet.
Itt is simán 5-10 régi vázat szétbaszkurálunk mire összeáll egy használható protó. Ez is jó 3-6 hónap, szívástól függően.
Majd a kész próbadarab alapján megtervezzük az első véglegesnek szánt protót, amit elsőre össze kell rakni hefftölgetés nélkül.
Ha ez megvan jön a második fázis, vagyis a finomhangolás. Ez megint minimum fél év!
Az automata torony esetén akár sokkal több is, mert az erősen szoftveres dolog is. De önmagában a jármű első kész mintadarabnak tekinthető protója kb. 1 éven belül gurulna.
A csapatpróbás példányok 2 éven belül meglennének. Én így tippelem.
Ehhez nem kell sok szakember, csak egy szép tiszta jól felszerelt műhely, meg kb. 30 olyan ember aki érti mit csinál
Hát pont ez az.

Ha van egy csupasz vázad, miben más ez mint nulláról indítani egy tervezèst? Mèg szopósabb is sok tekintetben.
Ahhoz kell igazodnod.

Pár hete a lynxen lèvő rws-re rácsavaroztak baszod egy fèm határolót!
Mert a 6-8 de lehet az első ötletelèstől 10 ève fejlesztett jarmű lehet öntudatra èbred oszt kilő a lőtèrről?
Egy fèm határolót. :confused:


Szóval honnan szeded azt a 30 kompetens embert?
Ki dönti el hogy ki a kompetens?
Hol csinálod? Currus? Zeg? Hiros? Gamma:D

De legyen. Megvan a banda.

2-3 hónap próbálgatás.:D
Pár hónap rüszülgetès.
Oszt 2 èv alatt megvan a gyártható prototípus. :confused:

De most tènyleg. Mi a faszt bènáznak akkor a különböző gyártók?

Vbci 8 èv
Eitan az is vagy 5-6 èv
Bumeráng? 9 de mèg semmi?
Stb stb

2-3 hónap.
3-6 hónap szívástól függően?
Van hogy csak 1 alkatrèsz annyi. Főleg ha nem tudod mitől szar.
Ès hidd el van ilyen. Nem is ritkán.

Ès ha tetszik ha nem vannak olyan problèmák, amiket nem vagy csak nagyon nehezen lehet megoldani.

Az èn kocsikon cserèltek kormányösszekötőt konstrukciós hiba miatt. Majd megint. Par hónapra rá. Majd megint.
2 èv alatt 3szor.
A 3dik sikerült. 2 èv alatt

Mindegy.
Nem kötekedès.
Nem merjünk kicsik lenni gondolat.

De ugye nem hisszük el hogy csak alkatrèszhiány meg a nèmet gyár leterheltsège miatt csúsznak a lynxek.

Vagy hogy a h225 problèmáit nem akarják megoldani, nem 30 emberrel, miközben egy lezuhant gèp nem túl nagy reklám nekik.

Vagy direkt szórakoztak(nak) az ajaxal az angolok.

Tigerel akik rendszeresítettèk.

Ès ezer pèlda van.


Voltak itt már áttervezett btr-ek.
Vicces amikor kiviszik hadműveleti területre, ès az állomany bele sem ül mert úgy sikerült.

Na èn hagyom is a tèmat.
Rèszemről pogány ès mèg par ember álltal logisztikára átalakított változat a legbèrtelmesebb, ha már nem akarjuk kukázni.
De az úgysem lessz.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 699
15 215
113
Nem BTR-es téma ,csak egy példa a honvédségi tehetelenségre/ tökentleségre. Az alegységünk kapott egy új Mercedes járművet , sajnos az egyik jármüfedélzeti rendszer hanyag kezelés és szar gyári kivitelezés miatt tönkre ment. Hiába jeleztem a vezetőségnek a hibát /gk. Technikának csak válvonogatás, fejigatás volt a válasz . Mert ezek az alkatrészek gyárilag alig beszerezhetők vagy csak komplett egység cseréjével lehetséges. Én nem nyugodtak bele ebbe a helyzetbe . Lemértem a müanyag alkatrészeket és egy civil esztergályossal 1500 Ft ért legyártota nekem. A rozsdamentes fém csövet meg beszereztem a logisztikával és a javító műhelyben egy lakatos kollegával méretre gyártotta, én meg mindezt beszereltem. És fel sem tűnt a vezetőségnek hogy újra használható a Merci tarózéka. Kb filérekből még volt az egész, de ha új alkatrészek lettek volna talán 1 év is lett volna a beszerzés és persze nem kevés pénz. Na ilyen mindenbe beleszaró emberrel van tele a honvédségi közép vezetés.
Remèljük szervízben nem veszik èszre mert lehet ugrott a gyári gari. :rolleyes:
Mint a boszniában lèvő gèpeken az átrozsdásodás elleni amikor rájukfúrták a rácsot.;)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 149
113
Műszaki analfabéta honfitársaim számára, ismét:
40c4b5a522517ef25ae4119118d952fb.jpg


De most már kezdem feladni a harcot, mert nem hiszem el, hogy nem direkt csináljátok.
Ilyen szinten a 8 osztályt nem végzett segédmunkások voltak az építkezéseken.... Azok nem tudtak polisztirolból csatorna takarót vágni cekásszal és hasonlók....
Hááát ehhez azért pofa kell! o_O
Próbáld már meg meg szépen a vonalakkal követni a gép oldalának geometriáját. Egyrészt az ajtó alsó részét jóval hosszabbra rajzoltad, míg a felsőt meg hangyányit rövidebbre.
Ha a rámpa végének valódi pozíciójára vagy kíváncsi, akkor rövidítsd testhez kapcsolódó részt, és kicsit hosszabbítsd meg a felfelé álló részt.
Az fog kijönni, hogy a palló vége az ajtónyílás aljának magasságában lesz. (ez már a @dudi által korábban berakott képen is nyilvánvaló)

Ha te ezt egyenesre burkolod, akkor is a palló vége valahol 45-50 cm magasan lesz.
Ebből is nyilvánvaló, hogy még életedben nem deszantoltál járműből, mert szerinted ez elfogadható. De nem csak a deszantolás szempontjából, de a beszállás, bemálházás, esetleg egy műveleti kivonás szempontjából is.
Még egyszer beteszem neked a wikis képet. És kezdje el számolgatni, hogy hova jön ki a palló vége, ha a jelenlegi megoldás esetén is majdnem térd magasságban van (banánt nem teszek neked mellé méretaránynak, van ott mellett katona is!):
1200px-Btr-80_in_Serbia.jpg