Ha egy az egyben buszból sikerülne átemelni a rendszert, akkor ugyan oda fel is tudod használni. Ha a 170kW-os motort az Unimogból, akkor meg abba mehet vissza. Nem is a komplett motor hasznosításáról kell gondoskodni, hanem arról, hogy a hozzá tartozó fogyóeszközöket, tartalék alkatrészeket hogyan készletezed. A civil felhasználásból való átvétel ezen segíthet.Ez egy nagyon jó megoldás lenne, csak:
-készletgazdálkodás: a páncéltestek élettartama miatt kifutó BTR-ek után miben használod? A Cummins motoroknak azonnal lenne helye.
Viszont pl. nem kellene hozzányúlni a futóműhöz. És később az üzemanyagon azért lehetne spórolni.-ár: biztos nem annyi, mint a Cummins. Cserébe később nem vált ki pótalkatrészt a készletekben (fentebbi pont), elvonja az anyagi forrást a többi alrendszertől.
10 év gyaktéri használat után a Cummins motor sem mutatna olyan nagyon jól, hogy azonnal át lehessen tenni egy Gidránba.
10 évvel ezelőtt egy ilyen hibrid busz 563e euró volt. A komplett busz. Szerintem ezen már finomítottak. Ráadásul itt csak a hibrid rendszert kellene felhasználni.
Ha az elhelyezésnél figyelsz erre, akkor nem hiszem, hogy külön védelem kellene neki.-védettség: biztosan egy papírvékony gépbe akarunk komoly akkupakkokat tenni? (Lehet azokat külön védelemmel is ellátni, csak plusz hely, plusz tömeg, stb.-de működhet)
Gondolj bele: ha a küzdőtér alatti részbe bele lehetne pakolni pár akku modult, akkor ott azért eléggé védve lehetne. Nem csak a páncéltest, de a síkban előtte lévő 1-2 tengely is védi a szemből érkező találattól. Alapvetően a gép alját mindenképpen erősíteni kellene az akna elleni védelem miatt.
A másik opció a mostani motortér aljába való elhelyezés. Az akku különben ég, de nem robban. Azaz ha találatot kap, akkor intenzív égést produkál, de jobban lehet ellene védekezni, mint mondjuk egy lőszertároló berobbanása ellen.
Ha az akkupakkok kerülnek a mostani motortérbe, az inverterek, motorok, vezérlők a küzdőtér alá, akkor egy esetleges találat esetén az akkuk el lennének szeparálva a küzdőtértől. Nyilván ilyenkor kuka a gép, de a túlélési arány javul.
Jelzem, az új német Wisel utód is viszi magával az akkupakkot. De pl. a UGV-kben is azt alkalmazzák, még akkor is, ha sebesültszállításra tervezik őket.