[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 956
65 999
113
kb mint nagyjavítani ugyan azok az elemek kerülnének ki csak nem mindenből azonos kerülne vissza. meg némi átkábelezés ami a nagyjavításnak is része (oxidálódott csatlakozók sérült kábelvédök miatt esetlegesen vagy ténylegesen ebből a szempontból mind1.)
van kb 5 cég az országba ami képes erre currus respirator/gamma arsenal .... stb. plusz a müszaki javítók bevonhatók adott esetben a munkafolyamatok meggyorsítására ha van szabad kapacitás. meg tartalékosok a megfelelő műszaki végzettséggel és ezzel jogosúltságot szerznének a javításra is elvileg.) passz havi színten biztos hogy többet mint egy századnyit egyéb járművek és eszközök melett... a beszálítok lehet a szűk keresztmetszett de mivel nincs végleges rendszerbeálított szabvány így e tekintetbe nagyobb a mozgástér. alrendszerek összeintegrálása valószínűleg amúgy sem történt meg 100% osan. valószínűleg (csapatpróbára ha minden igaz nem jutott) de az eredetihez képest biztos hogy képességnövekedett azokba a képeségekbe amibe nagyon nagy volt a lemaradás
Mindet kirugni, kontár lusta dög az összes. Csak megjobban szetbaxxak. Csak civil szerviz. Ezeknek három kábel blankolasa egy napi munka/fő. Láttuk minap a technika szakkört hogyan cserélték a papucsot a lanctalpon, ezek ön és kozveszelyesek.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 723
6 542
113
Az tuti mert a Fuchsnak gyakorlatilag nincs fegyvere.


Lőszer sincs, lofax mennyiségek vannak ahhoz a pár beszerzett holmihoz is, legyen az repülő, helikopter, löveg vagy tank, stb.
A szomszédban meg ha az ukrán nem lo ki NAPI 10000 tüzérségi gránátot akkor gyakorlatilag elvesztik a háborút. Itthon még összesen nincs 10000 gránát a Pzh-hoz.

Persze, és ne legyenek kétségeid, van belőle 400 le is, ugyanaz a motor, csak 400 le.
Nem kell variálni, 107000 Ft egy turbó hozzá, ezt hasonlítsd össze a kocsid turbojanak az árával. És ez kisker ár! 1db. És most nézd meg egy nyugati csicsamicsa teherautohoz hogyer adnak egy turbót.
Lekoszlott 40 éves német Fuchsot ennyiből is ujitanad fel?
Hogy ne lenne fegyvere?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 982
14 076
113
naja csak a btr meg a fuchs nem említhető egy szinten

Az tuti mert a Fuchsnak gyakorlatilag nincs fegyvere.
Kedves @fedett_mókus : Ilyen az, amikor valakit felb@ctok a nyilvánvaló hülyeségeitekkel, és veszi a fáradságot: mindjárt szembe jön a Valóság!
:oops:



Ha 1,5-2 milliós 6x6-osokra nincs pénz, akkor BTR újítgatásra honnét lenne? o_O
A Patria 6x6 szinte minden mutatója jobb mint a BTR-é - APC-nak kiváló lenne.
Amúgy Bobo pár napja mondta, hogy van a fejlesztési program folytatására fedezet: tartják a GDP 2%-át. (különben a cimbijük Trump ránk küldi az oroszokat! )

Konkrétan szinte minden eddig beszerzés kifut 2026-ban, szóval ha tényleg marad a 2%, akkor kb. évi 800-1000 millió dollár marad új fegyverekre. Konkrétan ha nem szerződnek semmit idén akkor 2026-ban már szinte semmi új nem fog érkezni - a baromira elcsúszott Lynx program járműveit leszámítva.
Aaz hogy idén mire van pénz az szinte tök mindegy, mert 2-3 évre előre kell gondolkodni: ilyen a fegyverbiznisz.

Lőszer sincs, lofax mennyiségek vannak ahhoz a pár beszerzett holmihoz is, legyen az repülő, helikopter, löveg vagy tank, stb.
A szomszédban meg ha az ukrán nem lo ki NAPI 10000 tüzérségi gránátot akkor gyakorlatilag elvesztik a háborút. Itthon még összesen nincs 10000 gránát a Pzh-hoz.
Kedves @Aladeen : Ilyen az, amikor valakit felb@ctok a nyilvánvaló hülyeségekkel, és veszi a fáradságot: mindjárt szembe jön a Valóság!
:oops:





Mert gyenge, ember!
A hajamra kenhetem, hogy milyen egyszerű, ha azok a problémák vele, amiket Krisss leírt három oldallal ezelőtt.



Tudnál konkrét változatot mondani?



Kétségeim vannak.

Persze, és ne legyenek kétségeid, van belőle 400 le is, ugyanaz a motor, csak 400 le.
Nem kell variálni, 107000 Ft egy turbó hozzá, ezt hasonlítsd össze a kocsid turbojanak az árával. És ez kisker ár! 1db. És most nézd meg egy nyugati csicsamicsa teherautohoz hogyer adnak egy turbót.
Lekoszlott 40 éves német Fuchsot ennyiből is ujitanad fel?
Kedves @borisz : Ilyen az, amikor valakit felb@ctok a nyilvánvaló hülyeségeitekkel, és veszi a fáradságot: mindjárt szembe jön a Valóság!
:oops:




Az KamaZ-motor kontra Cummings-motor vitához azt még hozzá tenném, hogy a Cummings-hoz valami kiegészítő keret/bölcső/+egyebek biztos kellenek tehát az a sokszáz kg-os előnye --amihez azért illene egy Cummings adatlap is :oops: -- jó ha 200 kg marad.
A Cummings motor és váltó(adatlap ? :oops: ) árról is kellene valami, mert itt röpködnek a számok, míg a KamaZ oldalon konkrétumok, napi árak, azonnali beszerzési lehetőségek vannak.
A bedobált eddigi adataitok jó eséllyel úgy járnak, mint szintén a papíron szereplő hangzatos --majd látványosan beégő-- adatok Ukrajnában!

.
 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
262
1 017
93
Csak azt felejted el, hogyha a felújítás annyiba kerül mint egy új 6x6-os APC, akkor nincs értelme a felújításnak.
Ebben matematikailag igazad van, de jönnek a gonosz könyvelők, így más komplex szempontokat is érdemes mérlegelni.

Először is a darabszámot. Mennyit újítanánk fel? 300 darabot? 500 darabot? 50 darabot? Más-más forgatókönv érvényes a darabszámnál. 50 darabnál a vásárlás jön szóba. 300 darabos szériánál megéri már kinézni egy lehetőleg állami kézben lévő kapacitással rendelkező céget ami elvégzi az új PSZH-k összeszerelését. Felújítás esetén kérdéses, hogy a felújításba milyen hozzáadott értéket tudunk beletenni? Ha csak a teknőt hegesztjük, fűrészeljük, a többit megvesszük külföldről és beszereljük, akkor az nem jelent túl sok értéket, a mérnöki tervezésen felül (know-how). Nem a hegesztés kerül sokba. Egy futómű csere hazai termékkel már jobban hangozna. Gidrán alkatrészekkel még jobb. Egyetértek Kriss-el, hogy olyan felújítást érdemes megteremteni, ami kompatibilis a meglévő eszközökkel, és minél nagyobb arányban tartalmaz meglévő, akár itthon gyártott, megfelelő karbantartói bázissal rendelkező terméket.

A másik szempont pedig a felújítás multiplikatív hatása. Egy kész jármű beszerzésénél az állam jelentős forrást áldoz egy külföldi cég termékének beszerzésére, ami külföldön hoz pénzügyi eredményt. Ha feltételesen és abszolút elméletileg az új járművel megegyező összegben újítunk fel részben hazai alkatrészekkel is járművet, akkor az egyrészt egy kapacitás, know-how teremtés, másrészt az állam ugyan kiad forrást, de ennek egy része SZJA, TB, Szocho, ÁFA, TAO, és más adónemeken az államhoz visszakerül, külföldi alkatrész felhasználásának függvényében akár a felújítás árának jelentős része is (ha abszolút elméleti síkon gondolkozunk, és csak hazai terméket használna fel a felújítás, akkor akár a felújítás költségének 30-32%-a is visszavándorolna az államhoz adó formájában).
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 365
31 647
113
Dobj egy árat légyszíves hogyer adnak egy új Cummins csodát és egy új Kamaz motort. Csak érdekesség képpen. Plusz 1 millió kilométerig hozzá a kötelező szervizek árat.
Szerinted a Honvédségben hozzá tudnak nyúlni egy komolyabb motorhoz a javítoknal? Te rájuk mered bízni a teherautó javitasat?
Szerinted miert mennek az orosz fivarozok nyugati kamionokkal Europaban? Mert hiaba olcsobb a ruszki szar,ar ertek aranyban nagysagrenddel jobb a nyugati megis csak.Egyebkent uzemkoltsege,beleertve a szervizkoltseget is,joval kisebb a nyugati gepeknek.Kamaz motor a ZILhez kepest volt jo,de egy MAN vagy Cummins motorhoz kepest egy szarrakat.Az osszelwttartama kisebb,mint egy Cummins javitaskozi üzemideje.
Karbantartokat meg egyszeruen fel kell kesziteni, és ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: Halfdan and dudi

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 106
12 122
113
Szerinted miert mennek az orosz fivarozok nyugati kamionokkal Europaban? Mert hiaba olcsobb a ruszki szar,ar ertek aranyban nagysagrenddel jobb a nyugati megis csak.Egyebkent uzemkoltsege,beleertve a szervizkoltseget is,joval kisebb a nyugati gepeknek.Kamaz motor a ZILhez kepest volt jo,de egy MAN vagy Cummins motorhoz kepest egy szarrakat.Az osszelwttartama kisebb,mint egy Cummins javitaskozi üzemideje.
Karbantartokat meg egyszeruen fel kell kesziteni, és ennyi.
Mindez igaz, ugyanakkor
  1. Az EU be sem enged Euro X alatti tanúsítványú motorral felszerelt haszonjárműveket
  2. Egy harcjárműnél nem kell számolni sok százezres-milliós kilométer futásteljesítménnyel. Reálisan 10000 jön össze az élettartama során, békebeli állapotokat feltételezve (háborúban pedig hamar kilövik ;) )
Egyébként és is az új motor mellett vagyok, feladva a Kamaz motor modernizálási elgondolásomat.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 982
14 076
113
Szerinted miert mennek az orosz fivarozok nyugati kamionokkal Europaban? Mert hiaba olcsobb a ruszki szar,ar ertek aranyban nagysagrenddel jobb a nyugati megis csak.Egyebkent uzemkoltsege,beleertve a szervizkoltseget is,joval kisebb a nyugati gepeknek.Kamaz motor a ZILhez kepest volt jo,de egy MAN vagy Cummins motorhoz kepest egy szarrakat.Az osszelwttartama kisebb,mint egy Cummins javitaskozi üzemideje.
Karbantartokat meg egyszeruen fel kell kesziteni, és ennyi.


Mivel kamionos és tudod --de elfelejtetted megemlteni--, azt is dobd be nekünk, hogy milyen (nem piacvédelmis, neeeem/áááá) többletköltségei vannak ha egy kamion nem felel meg az Eu-s környezetvédelmi osztálynak?
:oops:


Miközben írtam, meg lett kérdezve, de most már berakom...

.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and antigonosz

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
262
1 017
93
Szerinted miert mennek az orosz fivarozok nyugati kamionokkal Europaban? Mert hiaba olcsobb a ruszki szar,ar ertek aranyban nagysagrenddel jobb a nyugati megis csak.Egyebkent uzemkoltsege,beleertve a szervizkoltseget is,joval kisebb a nyugati gepeknek.Kamaz motor a ZILhez kepest volt jo,de egy MAN vagy Cummins motorhoz kepest egy szarrakat.Az osszelwttartama kisebb,mint egy Cummins javitaskozi üzemideje.
Karbantartokat meg egyszeruen fel kell kesziteni, és ennyi.

Dobj egy árat légyszíves hogyer adnak egy új Cummins csodát és egy új Kamaz motort. Csak érdekesség képpen. Plusz 1 millió kilométerig hozzá a kötelező szervizek árat.
Szerinted a Honvédségben hozzá tudnak nyúlni egy komolyabb motorhoz a javítoknal? Te rájuk mered bízni a teherautó javitasat?

Mindenesetre a Rába és MAN tehergépkocsikba már komolyabb motor van. Azt tudják szervizelni, vagy elviszik? Melyik honvédségi tehergépkocsi éri el az 1 millió kilométer futásteljesítményt?

Az árakat illetően pedig, azok jól elszálltak az utóbbi kettő évben, de jelenleg BTR-nek megfelelő tlejesítményben kb. ilyen árakkal lehet számolni

Volvo TAD771VE dízel soros 6 hengeres, 7700 cm3, Turbo Intercooler, 185 KW/ 1600-2200 rpm, 1100 Nm / 1450 rpm EUR emission Tier 4F: 52.000,- EUR+ÁFA.
+
DANA-transmission type TE1730 automatic power shift with 3/3 gears forward/backwards;
hydrodynamic with electronic control and CanBus monitoring: 38.000,- EUR+ÁFA.

Vagy nagyobb teljesítmény kategóriában:

Volvo TAD-1181VE with LockUp: EU stage 5 / EPA Tier - with Optimized DPF/SCR technology, AdBlue, uncooled EGR, electronic control and CanBus monitoring. soros 6 hengeres, turbo charger and intercooler, 10.840 cm3, power, max 265 kW at 1.450-2.100 rpm Torque, max 1.785 Nm at 1.000-1.450 rpm: 64.000,- EUR+ÁFA.
+
ZF "ErgoPower" automatic powershift transmission: Fully automatic transmission from ZF of model 5WG-261-LU Hydrodynamic with electronic control and CanBus monitoring 5 speed forward and 3 speed reverse, including LockUp clutch. Price: 49.000.-EUR+Áfa.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 956
65 999
113
Szerinted miert mennek az orosz fivarozok nyugati kamionokkal Europaban? Mert hiaba olcsobb a ruszki szar,ar ertek aranyban nagysagrenddel jobb a nyugati megis csak.Egyebkent uzemkoltsege,beleertve a szervizkoltseget is,joval kisebb a nyugati gepeknek.Kamaz motor a ZILhez kepest volt jo,de egy MAN vagy Cummins motorhoz kepest egy szarrakat.Az osszelwttartama kisebb,mint egy Cummins javitaskozi üzemideje.
Karbantartokat meg egyszeruen fel kell kesziteni, és ennyi.
Ezeket a karbantartokat mire készíted fel? Simán lefestik a zsemlét is.
Azért mennek nyugati kamionokkal itt hogy ne baxogassak őket az EU rendőrök. Valahogy otthon, belföldön nem áll meg ez az állításod pedig Oroszország többször nagyobb terület mint az EU, és sokkal ritkábban lakott.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 956
65 999
113
Mindenesetre a Rába és MAN tehergépkocsikba már komolyabb motor van. Azt tudják szervizelni, vagy elviszik? Melyik honvédségi tehergépkocsi éri el az 1 millió kilométer futásteljesítményt?

Az árakat illetően pedig, azok jól elszálltak az utóbbi kettő évben, de jelenleg BTR-nek megfelelő tlejesítményben kb. ilyen árakkal lehet számolni

Volvo TAD771VE dízel soros 6 hengeres, 7700 cm3, Turbo Intercooler, 185 KW/ 1600-2200 rpm, 1100 Nm / 1450 rpm EUR emission Tier 4F: 52.000,- EUR+ÁFA.
+
DANA-transmission type TE1730 automatic power shift with 3/3 gears forward/backwards;
hydrodynamic with electronic control and CanBus monitoring: 38.000,- EUR+ÁFA.

Vagy nagyobb teljesítmény kategóriában:

Volvo TAD-1181VE with LockUp: EU stage 5 / EPA Tier - with Optimized DPF/SCR technology, AdBlue, uncooled EGR, electronic control and CanBus monitoring. soros 6 hengeres, turbo charger and intercooler, 10.840 cm3, power, max 265 kW at 1.450-2.100 rpm Torque, max 1.785 Nm at 1.000-1.450 rpm: 64.000,- EUR+ÁFA.
+
ZF "ErgoPower" automatic powershift transmission: Fully automatic transmission from ZF of model 5WG-261-LU Hydrodynamic with electronic control and CanBus monitoring 5 speed forward and 3 speed reverse, including LockUp clutch. Price: 49.000.-EUR+Áfa.
Hát igen, AdBlue, Canbus, EGR, 20-40 millió Ft közt. Plusz beleepiteni minden csipogó vinnyogo kijelzot és eszközt.
Ezek nem járható utak.
Ráadásul csak V 8 vagy soros 4 hengeres fer be szerintem mert kb akkora hely van a motortérben mint egy etkezoasztal. A Kamaz motor egy szabvány EU raklapra rafer nagyjabol és a csípőmig ér, kicsit feljebb kb a vesemig.
Egyébként köszönöm, te hoztál számokat nem legbolkapott gondolatokat.
 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
262
1 017
93
Hát igen, AdBlue, Canbus, EGR, 20-40 millió Ft közt. Plusz beleepiteni minden csipogó vinnyogo kijelzot és eszközt.
Ezek nem járható utak.
Ráadásul csak V 8 vagy soros 4 hengeres fer be szerintem mert kb akkora hely van a motortérben mint egy etkezoasztal. A Kamaz motor egy szabvány EU raklapra rafer nagyjabol és a csípőmig ér, kicsit feljebb kb a vesemig.
Egyébként köszönöm, te hoztál számokat nem legbolkapott gondolatokat.

Nincs mit!

Méretre, egyébként egyik sem nagy motor.

A nagyobbik teljesítményű Volvo TAD-1181VE hossza 1400 mm, szélessége 920 mm, magassága 1150mm.

A kisebbik motor mérete 1270×700×970 (ho×szé×ma).
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 956
65 999
113
Nincs mit!

Méretre, egyébként egyik sem nagy motor.

A nagyobbik teljesítményű Volvo TAD-1181VE hossza 1400 mm, szélessége 920 mm, magassága 1150mm.

A kisebbik motor mérete 1270×700×970 (ho×szé×ma).
A kisebbik talán esélyes ha a váltóval belefer. De ezek modern motorok, és túl sok átalakítással járna, szoftveres és hardveres.
Szkeptikus vagyok, túl bonyolult és drága lenne az átalakítás, nem várt problémák jönnének elő. Plusz kb 10x annyi idő saccra. Szerintem nem éri meg a belefektetett időt mikor 1-2 hónap alatt elfogyna úgyis az összes 600 db. Persze ha 600 Patria lenne vagy Fuchs az is elfogyna ugyanennyi idő alatt. Én elsősorban a fegyverzettel kezdenek nagyobb hatotavu, erős, pontos fegyvert beepitve. Aztán valami könnyű hálót rá drónok ellen, mást nem érdemes, és úgy a motort.
Motor annyira nem gáz, legalább nem tepnek 100-al bekeidoben terepen és nem baxxak szét a futóművet rajt mint a volt kollégám valamelyik alföldi laktanyaban.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 956
65 999
113
Én azt mondom az egésznek darabonként 1-1,5 millió euróból ki kell jönnie toronycserevel, nagyszervizzel,atgumizva, motorcserevel, meg némi szoft védelemmel. Akkor van értelme.
30 éves gépek, ha 20-30 évvel meghosszabbithato ennyiből az életük akkor megeri. 5-10 millió közt adják a csodákat amik ar/érték arányban egy rendbeszedett 1.5 milliós Btr-el nem versenyezhetnének. A Patria is simán elegett Bahmutnál. 600 Btr-ben 6000 katona ül, de nem mind én ülnek mikor kilovik, így hát legyen 3000. En nem hiszem hogy meger 200 milliót egy katona élete háborúban mikor a világ nagy részén papucsos kecskepasztorok 100 dolláros Kalasnyikovval harcolnak. 50-100 db-os tételek látjuk hogy lofaxt se érnek, itt láthatjuk a szomszédban. Mennyiség kell.
80-130 csodafegyver ami ugyanúgy elég mint 600 célpont?
Egyébként érdekesen eltűnt mindkét oldalon a szomszédban a könnyű technika, csak az Ifv-k meg a tankok mozognak ott ahol lőnek.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 906
35 750
113
Én azt mondom az egésznek darabonként 1-1,5 millió euróból ki kell jönnie toronycserevel, nagyszervizzel,atgumizva, motorcserevel, meg némi szoft védelemmel. Akkor van értelme.
30 éves gépek, ha 20-30 évvel meghosszabbithato ennyiből az életük akkor megeri. 5-10 millió közt adják a csodákat amik ar/érték arányban egy rendbeszedett 1.5 milliós Btr-el nem versenyezhetnének. A Patria is simán elegett Bahmutnál. 600 Btr-ben 6000 katona ül, de nem mind én ülnek mikor kilovik, így hát legyen 3000. En nem hiszem hogy meger 200 milliót egy katona élete háborúban mikor a világ nagy részén papucsos kecskepasztorok 100 dolláros Kalasnyikovval harcolnak. 50-100 db-os tételek látjuk hogy lofaxt se érnek, itt láthatjuk a szomszédban. Mennyiség kell.
80-130 csodafegyver ami ugyanúgy elég mint 600 célpont?
Egyébként érdekesen eltűnt mindkét oldalon a szomszédban a könnyű technika, csak az Ifv-k meg a tankok mozognak ott ahol lőnek.
Tornyot nem kéne cserélni, be kéne építeni egy stabilizátort a 30 mm-es ágyúhoz, meg beszerelni egy modernebb célzóberendezést, ez tapasztalatszerzésnek is jó volna.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 906
35 750
113

A BTR-80 "Cornet" -tel félelmetes tankgyilkossá vált Algériában​

A kerekes harci járművek, mint kiegészítő fegyverek, megkapták a világ egyik legerősebb "Kornet" tankellenes rakétarendszerét, amely képes elpusztítani az összes rendelkezésre álló külföldi tankot.

Az ilyen irányított rakéták legfeljebb 8000 méteres tartományban (Kornet EM) akár 1300 mm-es páncélba is behatolhatnak, amelyet kumulatív dinamikus védelemmel erősítettek meg. A földi berendezések mellett lehetőség van az alacsony repülésű repülőgépek, helikopterek és különböző típusú pilóta nélküli légi járművek legyőzésére is.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 243
67 202
113
Szerinted miert mennek az orosz fivarozok nyugati kamionokkal Europaban? Mert hiaba olcsobb a ruszki szar,ar ertek aranyban nagysagrenddel jobb a nyugati megis csak.Egyebkent uzemkoltsege,beleertve a szervizkoltseget is,joval kisebb a nyugati gepeknek.Kamaz motor a ZILhez kepest volt jo,de egy MAN vagy Cummins motorhoz kepest egy szarrakat.Az osszelwttartama kisebb,mint egy Cummins javitaskozi üzemideje.
Karbantartokat meg egyszeruen fel kell kesziteni, és ennyi.
Netalán az eur4-6 szabvány miatti alacsonyabb autópályadíjak miatt, ebből fakadó egyszerűbb behajtási engedélyek miatt?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 438
120 960
113
A kisebbik talán esélyes ha a váltóval belefer. De ezek modern motorok, és túl sok átalakítással járna, szoftveres és hardveres.
Szkeptikus vagyok, túl bonyolult és drága lenne az átalakítás, nem várt problémák jönnének elő. Plusz kb 10x annyi idő saccra. Szerintem nem éri meg a belefektetett időt mikor 1-2 hónap alatt elfogyna úgyis az összes 600 db. Persze ha 600 Patria lenne vagy Fuchs az is elfogyna ugyanennyi idő alatt. Én elsősorban a fegyverzettel kezdenek nagyobb hatotavu, erős, pontos fegyvert beepitve. Aztán valami könnyű hálót rá drónok ellen, mást nem érdemes, és úgy a motort.
Motor annyira nem gáz, legalább nem tepnek 100-al bekeidoben terepen és nem baxxak szét a futóművet rajt mint a volt kollégám valamelyik alföldi laktanyaban.
A motorral az a gáz hogy nem tudja működtetni a komolyabb fegyverek elektronikájàt mert gyengus szóval vagy tuning vagy csere.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 438
120 960
113
Illetve ezekbe a gépekbe nem lehet még 30 évet beleimádkozni maga a páncéltestek állapota miatt (hegesztések, mikrorepedések a pàncéltesten) azért írtam hogy a következő évtized végéig kell őket max megtartani