[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 982
14 043
113
Szerinted miert mennek az orosz fivarozok nyugati kamionokkal Europaban? Mert hiaba olcsobb a ruszki szar,ar ertek aranyban nagysagrenddel jobb a nyugati megis csak.Egyebkent uzemkoltsege,beleertve a szervizkoltseget is,joval kisebb a nyugati gepeknek.Kamaz motor a ZILhez kepest volt jo,de egy MAN vagy Cummins motorhoz kepest egy szarrakat.Az osszelwttartama kisebb,mint egy Cummins javitaskozi üzemideje.
Karbantartokat meg egyszeruen fel kell kesziteni, és ennyi.


Mivel kamionos és tudod --de elfelejtetted megemlteni--, azt is dobd be nekünk, hogy milyen (nem piacvédelmis, neeeem/áááá) többletköltségei vannak ha egy kamion nem felel meg az Eu-s környezetvédelmi osztálynak?
:oops:


Miközben írtam, meg lett kérdezve, de most már berakom...

.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and antigonosz

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
263
1 016
93
Szerinted miert mennek az orosz fivarozok nyugati kamionokkal Europaban? Mert hiaba olcsobb a ruszki szar,ar ertek aranyban nagysagrenddel jobb a nyugati megis csak.Egyebkent uzemkoltsege,beleertve a szervizkoltseget is,joval kisebb a nyugati gepeknek.Kamaz motor a ZILhez kepest volt jo,de egy MAN vagy Cummins motorhoz kepest egy szarrakat.Az osszelwttartama kisebb,mint egy Cummins javitaskozi üzemideje.
Karbantartokat meg egyszeruen fel kell kesziteni, és ennyi.

Dobj egy árat légyszíves hogyer adnak egy új Cummins csodát és egy új Kamaz motort. Csak érdekesség képpen. Plusz 1 millió kilométerig hozzá a kötelező szervizek árat.
Szerinted a Honvédségben hozzá tudnak nyúlni egy komolyabb motorhoz a javítoknal? Te rájuk mered bízni a teherautó javitasat?

Mindenesetre a Rába és MAN tehergépkocsikba már komolyabb motor van. Azt tudják szervizelni, vagy elviszik? Melyik honvédségi tehergépkocsi éri el az 1 millió kilométer futásteljesítményt?

Az árakat illetően pedig, azok jól elszálltak az utóbbi kettő évben, de jelenleg BTR-nek megfelelő tlejesítményben kb. ilyen árakkal lehet számolni

Volvo TAD771VE dízel soros 6 hengeres, 7700 cm3, Turbo Intercooler, 185 KW/ 1600-2200 rpm, 1100 Nm / 1450 rpm EUR emission Tier 4F: 52.000,- EUR+ÁFA.
+
DANA-transmission type TE1730 automatic power shift with 3/3 gears forward/backwards;
hydrodynamic with electronic control and CanBus monitoring: 38.000,- EUR+ÁFA.

Vagy nagyobb teljesítmény kategóriában:

Volvo TAD-1181VE with LockUp: EU stage 5 / EPA Tier - with Optimized DPF/SCR technology, AdBlue, uncooled EGR, electronic control and CanBus monitoring. soros 6 hengeres, turbo charger and intercooler, 10.840 cm3, power, max 265 kW at 1.450-2.100 rpm Torque, max 1.785 Nm at 1.000-1.450 rpm: 64.000,- EUR+ÁFA.
+
ZF "ErgoPower" automatic powershift transmission: Fully automatic transmission from ZF of model 5WG-261-LU Hydrodynamic with electronic control and CanBus monitoring 5 speed forward and 3 speed reverse, including LockUp clutch. Price: 49.000.-EUR+Áfa.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 003
66 340
113
Szerinted miert mennek az orosz fivarozok nyugati kamionokkal Europaban? Mert hiaba olcsobb a ruszki szar,ar ertek aranyban nagysagrenddel jobb a nyugati megis csak.Egyebkent uzemkoltsege,beleertve a szervizkoltseget is,joval kisebb a nyugati gepeknek.Kamaz motor a ZILhez kepest volt jo,de egy MAN vagy Cummins motorhoz kepest egy szarrakat.Az osszelwttartama kisebb,mint egy Cummins javitaskozi üzemideje.
Karbantartokat meg egyszeruen fel kell kesziteni, és ennyi.
Ezeket a karbantartokat mire készíted fel? Simán lefestik a zsemlét is.
Azért mennek nyugati kamionokkal itt hogy ne baxogassak őket az EU rendőrök. Valahogy otthon, belföldön nem áll meg ez az állításod pedig Oroszország többször nagyobb terület mint az EU, és sokkal ritkábban lakott.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 003
66 340
113
Mindenesetre a Rába és MAN tehergépkocsikba már komolyabb motor van. Azt tudják szervizelni, vagy elviszik? Melyik honvédségi tehergépkocsi éri el az 1 millió kilométer futásteljesítményt?

Az árakat illetően pedig, azok jól elszálltak az utóbbi kettő évben, de jelenleg BTR-nek megfelelő tlejesítményben kb. ilyen árakkal lehet számolni

Volvo TAD771VE dízel soros 6 hengeres, 7700 cm3, Turbo Intercooler, 185 KW/ 1600-2200 rpm, 1100 Nm / 1450 rpm EUR emission Tier 4F: 52.000,- EUR+ÁFA.
+
DANA-transmission type TE1730 automatic power shift with 3/3 gears forward/backwards;
hydrodynamic with electronic control and CanBus monitoring: 38.000,- EUR+ÁFA.

Vagy nagyobb teljesítmény kategóriában:

Volvo TAD-1181VE with LockUp: EU stage 5 / EPA Tier - with Optimized DPF/SCR technology, AdBlue, uncooled EGR, electronic control and CanBus monitoring. soros 6 hengeres, turbo charger and intercooler, 10.840 cm3, power, max 265 kW at 1.450-2.100 rpm Torque, max 1.785 Nm at 1.000-1.450 rpm: 64.000,- EUR+ÁFA.
+
ZF "ErgoPower" automatic powershift transmission: Fully automatic transmission from ZF of model 5WG-261-LU Hydrodynamic with electronic control and CanBus monitoring 5 speed forward and 3 speed reverse, including LockUp clutch. Price: 49.000.-EUR+Áfa.
Hát igen, AdBlue, Canbus, EGR, 20-40 millió Ft közt. Plusz beleepiteni minden csipogó vinnyogo kijelzot és eszközt.
Ezek nem járható utak.
Ráadásul csak V 8 vagy soros 4 hengeres fer be szerintem mert kb akkora hely van a motortérben mint egy etkezoasztal. A Kamaz motor egy szabvány EU raklapra rafer nagyjabol és a csípőmig ér, kicsit feljebb kb a vesemig.
Egyébként köszönöm, te hoztál számokat nem legbolkapott gondolatokat.
 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
263
1 016
93
Hát igen, AdBlue, Canbus, EGR, 20-40 millió Ft közt. Plusz beleepiteni minden csipogó vinnyogo kijelzot és eszközt.
Ezek nem járható utak.
Ráadásul csak V 8 vagy soros 4 hengeres fer be szerintem mert kb akkora hely van a motortérben mint egy etkezoasztal. A Kamaz motor egy szabvány EU raklapra rafer nagyjabol és a csípőmig ér, kicsit feljebb kb a vesemig.
Egyébként köszönöm, te hoztál számokat nem legbolkapott gondolatokat.

Nincs mit!

Méretre, egyébként egyik sem nagy motor.

A nagyobbik teljesítményű Volvo TAD-1181VE hossza 1400 mm, szélessége 920 mm, magassága 1150mm.

A kisebbik motor mérete 1270×700×970 (ho×szé×ma).
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 003
66 340
113
Nincs mit!

Méretre, egyébként egyik sem nagy motor.

A nagyobbik teljesítményű Volvo TAD-1181VE hossza 1400 mm, szélessége 920 mm, magassága 1150mm.

A kisebbik motor mérete 1270×700×970 (ho×szé×ma).
A kisebbik talán esélyes ha a váltóval belefer. De ezek modern motorok, és túl sok átalakítással járna, szoftveres és hardveres.
Szkeptikus vagyok, túl bonyolult és drága lenne az átalakítás, nem várt problémák jönnének elő. Plusz kb 10x annyi idő saccra. Szerintem nem éri meg a belefektetett időt mikor 1-2 hónap alatt elfogyna úgyis az összes 600 db. Persze ha 600 Patria lenne vagy Fuchs az is elfogyna ugyanennyi idő alatt. Én elsősorban a fegyverzettel kezdenek nagyobb hatotavu, erős, pontos fegyvert beepitve. Aztán valami könnyű hálót rá drónok ellen, mást nem érdemes, és úgy a motort.
Motor annyira nem gáz, legalább nem tepnek 100-al bekeidoben terepen és nem baxxak szét a futóművet rajt mint a volt kollégám valamelyik alföldi laktanyaban.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 003
66 340
113
Én azt mondom az egésznek darabonként 1-1,5 millió euróból ki kell jönnie toronycserevel, nagyszervizzel,atgumizva, motorcserevel, meg némi szoft védelemmel. Akkor van értelme.
30 éves gépek, ha 20-30 évvel meghosszabbithato ennyiből az életük akkor megeri. 5-10 millió közt adják a csodákat amik ar/érték arányban egy rendbeszedett 1.5 milliós Btr-el nem versenyezhetnének. A Patria is simán elegett Bahmutnál. 600 Btr-ben 6000 katona ül, de nem mind én ülnek mikor kilovik, így hát legyen 3000. En nem hiszem hogy meger 200 milliót egy katona élete háborúban mikor a világ nagy részén papucsos kecskepasztorok 100 dolláros Kalasnyikovval harcolnak. 50-100 db-os tételek látjuk hogy lofaxt se érnek, itt láthatjuk a szomszédban. Mennyiség kell.
80-130 csodafegyver ami ugyanúgy elég mint 600 célpont?
Egyébként érdekesen eltűnt mindkét oldalon a szomszédban a könnyű technika, csak az Ifv-k meg a tankok mozognak ott ahol lőnek.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 939
35 907
113
Én azt mondom az egésznek darabonként 1-1,5 millió euróból ki kell jönnie toronycserevel, nagyszervizzel,atgumizva, motorcserevel, meg némi szoft védelemmel. Akkor van értelme.
30 éves gépek, ha 20-30 évvel meghosszabbithato ennyiből az életük akkor megeri. 5-10 millió közt adják a csodákat amik ar/érték arányban egy rendbeszedett 1.5 milliós Btr-el nem versenyezhetnének. A Patria is simán elegett Bahmutnál. 600 Btr-ben 6000 katona ül, de nem mind én ülnek mikor kilovik, így hát legyen 3000. En nem hiszem hogy meger 200 milliót egy katona élete háborúban mikor a világ nagy részén papucsos kecskepasztorok 100 dolláros Kalasnyikovval harcolnak. 50-100 db-os tételek látjuk hogy lofaxt se érnek, itt láthatjuk a szomszédban. Mennyiség kell.
80-130 csodafegyver ami ugyanúgy elég mint 600 célpont?
Egyébként érdekesen eltűnt mindkét oldalon a szomszédban a könnyű technika, csak az Ifv-k meg a tankok mozognak ott ahol lőnek.
Tornyot nem kéne cserélni, be kéne építeni egy stabilizátort a 30 mm-es ágyúhoz, meg beszerelni egy modernebb célzóberendezést, ez tapasztalatszerzésnek is jó volna.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 939
35 907
113

A BTR-80 "Cornet" -tel félelmetes tankgyilkossá vált Algériában​

A kerekes harci járművek, mint kiegészítő fegyverek, megkapták a világ egyik legerősebb "Kornet" tankellenes rakétarendszerét, amely képes elpusztítani az összes rendelkezésre álló külföldi tankot.

Az ilyen irányított rakéták legfeljebb 8000 méteres tartományban (Kornet EM) akár 1300 mm-es páncélba is behatolhatnak, amelyet kumulatív dinamikus védelemmel erősítettek meg. A földi berendezések mellett lehetőség van az alacsony repülésű repülőgépek, helikopterek és különböző típusú pilóta nélküli légi járművek legyőzésére is.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 188
66 892
113
Szerinted miert mennek az orosz fivarozok nyugati kamionokkal Europaban? Mert hiaba olcsobb a ruszki szar,ar ertek aranyban nagysagrenddel jobb a nyugati megis csak.Egyebkent uzemkoltsege,beleertve a szervizkoltseget is,joval kisebb a nyugati gepeknek.Kamaz motor a ZILhez kepest volt jo,de egy MAN vagy Cummins motorhoz kepest egy szarrakat.Az osszelwttartama kisebb,mint egy Cummins javitaskozi üzemideje.
Karbantartokat meg egyszeruen fel kell kesziteni, és ennyi.
Netalán az eur4-6 szabvány miatti alacsonyabb autópályadíjak miatt, ebből fakadó egyszerűbb behajtási engedélyek miatt?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 402
120 555
113
A kisebbik talán esélyes ha a váltóval belefer. De ezek modern motorok, és túl sok átalakítással járna, szoftveres és hardveres.
Szkeptikus vagyok, túl bonyolult és drága lenne az átalakítás, nem várt problémák jönnének elő. Plusz kb 10x annyi idő saccra. Szerintem nem éri meg a belefektetett időt mikor 1-2 hónap alatt elfogyna úgyis az összes 600 db. Persze ha 600 Patria lenne vagy Fuchs az is elfogyna ugyanennyi idő alatt. Én elsősorban a fegyverzettel kezdenek nagyobb hatotavu, erős, pontos fegyvert beepitve. Aztán valami könnyű hálót rá drónok ellen, mást nem érdemes, és úgy a motort.
Motor annyira nem gáz, legalább nem tepnek 100-al bekeidoben terepen és nem baxxak szét a futóművet rajt mint a volt kollégám valamelyik alföldi laktanyaban.
A motorral az a gáz hogy nem tudja működtetni a komolyabb fegyverek elektronikájàt mert gyengus szóval vagy tuning vagy csere.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 402
120 555
113
Illetve ezekbe a gépekbe nem lehet még 30 évet beleimádkozni maga a páncéltestek állapota miatt (hegesztések, mikrorepedések a pàncéltesten) azért írtam hogy a következő évtized végéig kell őket max megtartani
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 003
66 340
113
A motorral az a gáz hogy nem tudja működtetni a komolyabb fegyverek elektronikájàt mert gyengus szóval vagy tuning vagy csere.
Inkább tuning akkor vagy erősebb Kamaz motorra csere.
Alibaban 100 dollár körül van hozzá turbó, 20-ert vizpumpa, de mivel Alibaba és hihetetlen, néztem hirtelen oroszt is, pl dugó, hüvely, csapszeg, gyűrű, 16500 rubel, a rubel 4 Ft, 1500 dollárból a 8 hengerhez megvan az alkatrész.
A műhelyekben ismerik a seregben is, semmi urtechnika.
Magyarán olcsó a fenntartása.
Nem akartam magyar árakba belemelyedni itt sem lehet drága ha máshol sem az a világban.

437000 rubelert komplett új, garanciális motor van hozzá igaz ugyanaz a 740.30-as.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 003
66 340
113
Tessék teljes 740-es Kamaz motor paletta, új motorokkal, árakkal.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 402
120 555
113
Inkább tuning akkor vagy erősebb Kamaz motorra csere.
Alibaban 100 dollár körül van hozzá turbó, 20-ert vizpumpa, de mivel Alibaba és hihetetlen, néztem hirtelen oroszt is, pl dugó, hüvely, csapszeg, gyűrű, 16500 rubel, a rubel 4 Ft, 1500 dollárból a 8 hengerhez megvan az alkatrész.
A műhelyekben ismerik a seregben is, semmi urtechnika.
Magyarán olcsó a fenntartása.
Nem akartam magyar árakba belemelyedni itt sem lehet drága ha máshol sem az a világban.

437000 rubelert komplett új, garanciális motor van hozzá igaz ugyanaz a 740.30-as.
Azért cserélném a motort és a váltót a gidránra valóba mert az a btr-ek kifutásával (ami elkerülhetetlen) még jó a gidránba alkatrésznek.

Szóval én hosszú távon nézve mindenképp cserélném.

( meg sokkal kevesebbet figyaszt és kissebb és lehet plusz helyet csinálni a deszanttéeben)
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
693
1 911
93
Ezeket a karbantartokat mire készíted fel? Simán lefestik a zsemlét is.
Azért mennek nyugati kamionokkal itt hogy ne baxogassak őket az EU rendőrök. Valahogy otthon, belföldön nem áll meg ez az állításod pedig Oroszország többször nagyobb terület mint az EU, és sokkal ritkábban lakott.
Ha jók lennének az orosz teherautók, a mai kapitalista világban, nyugodt lehetsz, hogy tele lenne velük Európa úthálózata. Ma kB 1-2 liter túlfogysztáson múlik a siker, és patika mérleggel kiszámolt, és karbantartási, üzemeltetési tervek szerint működnek a járművek. Ehhez hasonló nincs az orosz oknál. Sem üzemeltetési kultúrában, sem technikailag. Ezért olyanok az orosz járművek amilyenek. Ott erre állt rá a gazdaság. Ott nagykalapáccsal javítanak itt, kiskalapáccsal. Itt van úthálózat és drága üzemanyag, ott nincs ilyen. Stb stb. Hibáztak, ha csak számok alapján próbáljátok összehasonlítási a európai jarműparkot az orosszal. Mondjuk az orosz személyautógyártás az egy külön téma. Azt még a holdról nézve is egy kőkorszak.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
693
1 911
93
Azért cserélném a motort és a váltót a gidránra valóba mert az a btr-ek kifutásával (ami elkerülhetetlen) még jó a gidránba alkatrésznek.

Szóval én hosszú távon nézve mindenképp cserélném.

( meg sokkal kevesebbet figyaszt és kissebb és lehet plusz helyet csinálni a deszanttéeben)
Hosszú távon nézve szerintem az egész koncepciótrossz. A világ nem erre megy.
Ha saját ipart szeretnék, és ehhez igazi szürkeállományt is magunknak, akkor én kiválasztanék pár műszaki iskolát, adnék nekik pár BTR-t, egy halom villanymotort, akksikat, stb stb (kiélezett teslakbol pl). És kiadnám, hogy mindent dobálja ak ki, és csináljanak hibrid hajtást a BTR-be. Csak ötletelek: 8 kerékagy motor. Egy nagyobb akksi meg egy kisenn pl 500 lóra felhuzott 3.0.D motor egy generatorral, és indulhat a tervezgetes. Valószínűleg semmi nem lenne belőle, de valami elkezdődne...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 003
66 340
113
Ha jók lennének az orosz teherautók, a mai kapitalista világban, nyugodt lehetsz, hogy tele lenne velük Európa úthálózata. Ma kB 1-2 liter túlfogysztáson múlik a siker, és patika mérleggel kiszámolt, és karbantartási, üzemeltetési tervek szerint működnek a járművek. Ehhez hasonló nincs az orosz oknál. Sem üzemeltetési kultúrában, sem technikailag. Ezért olyanok az orosz járművek amilyenek. Ott erre állt rá a gazdaság. Ott nagykalapáccsal javítanak itt, kiskalapáccsal. Itt van úthálózat és drága üzemanyag, ott nincs ilyen. Stb stb. Hibáztak, ha csak számok alapján próbáljátok összehasonlítási a európai jarműparkot az orosszal. Mondjuk az orosz személyautógyártás az egy külön téma. Azt még a holdról nézve is egy kőkorszak.
250 Ft ott a gázolaj, nyilván nem számít annyira mint itt. Nyilván a markaszervizeknel is az európaiak dominálnak. Továbbá mivel EU tagok vagyunk van egy védővám az orosz teherautókra, alkatrészekre, és mindent megpróbál az Európai teherautogyartas hogy fennmaradjon, itt az EU-ban a direkt rájuk írt előírások miatt van esélyük fennmaradni. Plusz Afrika talán. Ázsiában és Indiában a helyi márkák futnak, Amerikában északon és délen az amerikaiak.
Európában itt nemsokára a kínai teherautók fognak konkurenciát jelenteni a személy autók után nem az orosz.