Ez egy nagyon jó megoldás lenne, csak:

-készletgazdálkodás: a páncéltestek élettartama miatt kifutó BTR-ek után miben használod? A Cummins motoroknak azonnal lenne helye.
Ha egy az egyben buszból sikerülne átemelni a rendszert, akkor ugyan oda fel is tudod használni. Ha a 170kW-os motort az Unimogból, akkor meg abba mehet vissza. Nem is a komplett motor hasznosításáról kell gondoskodni, hanem arról, hogy a hozzá tartozó fogyóeszközöket, tartalék alkatrészeket hogyan készletezed. A civil felhasználásból való átvétel ezen segíthet.
-ár: biztos nem annyi, mint a Cummins. Cserébe később nem vált ki pótalkatrészt a készletekben (fentebbi pont), elvonja az anyagi forrást a többi alrendszertől.
Viszont pl. nem kellene hozzányúlni a futóműhöz. És később az üzemanyagon azért lehetne spórolni.
10 év gyaktéri használat után a Cummins motor sem mutatna olyan nagyon jól, hogy azonnal át lehessen tenni egy Gidránba.
10 évvel ezelőtt egy ilyen hibrid busz 563e euró volt. A komplett busz. Szerintem ezen már finomítottak. Ráadásul itt csak a hibrid rendszert kellene felhasználni.
-védettség: biztosan egy papírvékony gépbe akarunk komoly akkupakkokat tenni? (Lehet azokat külön védelemmel is ellátni, csak plusz hely, plusz tömeg, stb.-de működhet)
Ha az elhelyezésnél figyelsz erre, akkor nem hiszem, hogy külön védelem kellene neki.
Gondolj bele: ha a küzdőtér alatti részbe bele lehetne pakolni pár akku modult, akkor ott azért eléggé védve lehetne. Nem csak a páncéltest, de a síkban előtte lévő 1-2 tengely is védi a szemből érkező találattól. Alapvetően a gép alját mindenképpen erősíteni kellene az akna elleni védelem miatt.
A másik opció a mostani motortér aljába való elhelyezés. Az akku különben ég, de nem robban. Azaz ha találatot kap, akkor intenzív égést produkál, de jobban lehet ellene védekezni, mint mondjuk egy lőszertároló berobbanása ellen.
Ha az akkupakkok kerülnek a mostani motortérbe, az inverterek, motorok, vezérlők a küzdőtér alá, akkor egy esetleges találat esetén az akkuk el lennének szeparálva a küzdőtértől. Nyilván ilyenkor kuka a gép, de a túlélési arány javul.
Jelzem, az új német Wisel utód is viszi magával az akkupakkot. De pl. a UGV-kben is azt alkalmazzák, még akkor is, ha sebesültszállításra tervezik őket.
 
Inkább tuning akkor vagy erősebb Kamaz motorra csere.
Alibaban 100 dollár körül van hozzá turbó, 20-ert vizpumpa, de mivel Alibaba és hihetetlen, néztem hirtelen oroszt is, pl dugó, hüvely, csapszeg, gyűrű, 16500 rubel, a rubel 4 Ft, 1500 dollárból a 8 hengerhez megvan az alkatrész.
A műhelyekben ismerik a seregben is, semmi urtechnika.
Magyarán olcsó a fenntartása.
Nem akartam magyar árakba belemelyedni itt sem lehet drága ha máshol sem az a világban.

437000 rubelert komplett új, garanciális motor van hozzá igaz ugyanaz a 740.30-as.
A cél a modernizálás, nem pedig az, hogy a mostaninál egy kicsivel kevésbé szar, de mai mércével ugyanolyan tökéletesen elavult orosz motor kerüljön bele csak azért, orosz és szerinted az oroszok képesek modern motorokat gyártani.
 
Illetve ezekbe a gépekbe nem lehet még 30 évet beleimádkozni maga a páncéltestek állapota miatt (hegesztések, mikrorepedések a pàncéltesten) azért írtam hogy a következő évtized végéig kell őket max megtartani

Az egész BTR alapvető gyengéje a túl vékony lemezelés. Ezért is van benne merevítő segédkeret is.
A kevlár belső, ha kellő vastagságban és megfelelő minőségben elkészülne, akkor az nem csak a ballisztikus védelmet fokozná hanem a jármű merevségét is.
Ahogyan az általam említett aknavédelmi megoldás is. Így nem kellene félni alváztöréstől, már ha nem növekszik jelentősen a súly.

Mint a gázolaj...

Írtunk már róla. Ma már (olyan 30 éve) habbal töltött öntömítő üzemanyag tartályokat használnak.
Nem igazán égnek. Ahogyan a halonnal oltó is simán elfolyt egy ilyen tüzet.
Ha kigyullad egy lítium aksi ott azonnal mindenki szarrá ég, és a halonnal oltó sem tudja elfojtani.

A BTR modernizációnál a cél az, hogy egy nem túl nagy összegből csináljunk egy ipari nagyjavítást és enyhébb modenizációt.
A költségek csökkentése miatt, olcsó megoldásokra támaszkodva.
Most, hogy erősebb Kamaz motor legyen benne, vagy a Gidránnal közös Cummis azt ki kellene kísérletezni. Mi éri meg?
Az öntömítő üzemanyag tartály, a halonnal oltó és a kevlár belső viszont alap követelmények. Jelentősen növelik a túlélés esélyét.
Az új gumik, esetleg futómű elemek és az új stabilizált fegyver torony szintén fontosak.



Ez meg a BTR-82-es képesség növekedése. Mi is hasonlót szeretnénk elérni:

A torony kialakítása egy egységes modul, amely kétsíkú fegyverstabilizáló rendszerrel, valamint elektromos hajtásokkal van felszerelve. A fegyverzetet egy 14, 5 mm-es KPVT géppuska (a BTR-82 esetében) vagy egy gyorstüzelő 30 mm-es 2A72 ágyú (a BTR-82A esetében) képviseli, koaxiális egy 7, 62 mm-es PKTM géppuskával a toronyágyú és a géppuska tartó (BPPU) modulban. Az ikerfegyverzet elektromos hajtással és digitális kétsíkú stabilizátorral, kombinált TKN-4GA gunner egész napos látványával nappali és éjszakai csatornákkal, stabilizált látómezővel és távoli robbanásvezérlő csatornával van felszerelve. A TKN-4GA-03 látvány módosításakor az éjszakai csatornát hőkamerával helyettesítették.
A túlélés, a sífutási képesség, a megbízhatóság és az élettartam nőtt a BTR-80-hoz képest. A test belső felületén speciális párnák és töredezettség elleni védelem van. A páncélozott személyszállító Aqueduct digitális rádiókat kapott jeltitkosítással és kombinált megfigyelő eszközökkel. Az aknák ellenállása javult.
A fegyverstabilizáló rendszer jelenlétével lehetővé vált a mozgás és az éjszaka hatékony tüzelése. A töredezettség elleni védelem a váz belső felületére van felszerelve. A BTR-82A névleges kezelőülése a toronyból a személyzeti térbe költözött. Az aknák hatásának enyhítése érdekében minden ülést lengéscsillapító tartókra szerelnek fel. A jármű új, továbbfejlesztett tűzoltó rendszerrel van felszerelve
 
Picivel többet is írtunk ennél, lásd régebbi hozzászólásomat, vagy akár a tiédet.
De a BTR-82 azért egy élő példa rá, hogy meg lehet csinálni.
Ráadásul az általunk fölvetett követelmények egy részét tartalmazza.
El kell engedni a 30-as gépágyút. Az egész BTR-80+30mm-es gépágyú egy tudathasadásos dolog. Van egy nagyon nagy tűzerejű fegyvered, egy papír APC-n. Ez a kettő valahogy nem illik össze, nem tudod a papír gép miatt kihasználni a 30mm-es gépágyút.
 
El kell engedni a 30-as gépágyút. Az egész BTR-80+30mm-es gépágyú egy tudathasadásos dolog. Van egy nagyon nagy tűzerejű fegyvered, egy papír APC-n. Ez a kettő valahogy nem illik össze, nem tudod a papír gép miatt kihasználni a 30mm-es gépágyút.
Szerintem is csak tegyük hozzá, hogy a 30x173-as lőszerrel.
A gyengébbik egy snájdig kis RC toronyban azért elkerepelhet a tetején. Maximum!
 
El kell engedni a 30-as gépágyút. Az egész BTR-80+30mm-es gépágyú egy tudathasadásos dolog. Van egy nagyon nagy tűzerejű fegyvered, egy papír APC-n. Ez a kettő valahogy nem illik össze, nem tudod a papír gép miatt kihasználni a 30mm-es gépágyút.

  1. Azt 2-3 tonna pótpáncélt már a 20(+) éve összerakott hazai fejlesztés is lehetővé teszi: mindjárt jobban "összeillene"! Azt ne mond, hogy nem hallottál róla! Kicsit "feledékeny" vagy ilyenkor! :oops:
  2. Az eredeti motor pár mai --2024-es gépjármű-technológiai szintű-- elemmel kiegészítve viszonylag egyszerüen és olcsón feltolható az eredeti 260LE-ről 320LE-re(van a motornak CIVIL 400LE-s változata is :oops: ), megfizethetően pedig egy harctéri-üzemmód 3-4-5-perces további +50LE is megoldható lehetne!
  3. Egy egyszerű kazettás pót-páncél megduplázná a kiemelt zónák védelmét, és kazettás megoldás rugalmassága lehetővé tenné a kazetták további feltöltésével a fokozottabb védelmi szintet, de ez már vagy a fegyverzet vagy a mobilitás rovására menne a jelenlegi igen jó megfizethetőségi szinten!
  4. ... + APU(a Gidranos)!!! :oops:
  5. A rossz hír: bár technikailag és pénzügyileg ezek megvalósíthatók, de csak politikai akarat esetén.

...szerintem!


U.I: Arról a Gidranos APU-ról mit lehet tudni(adatlap)?

.
 
  1. Azt 2-3 tonna pótpáncélt már a 20(+) éve összerakott hazai fejlesztés is lehetővé teszi: mindjárt jobban "összeillene"! Azt ne mond, hogy nem hallottál róla! Kicsit "feledékeny" vagy ilyenkor! :oops:
  2. Az eredeti motor pár mai --2024-es gépjármű-technológiai szintű-- elemmel kiegészítve viszonylag egyszerüen és olcsón feltolható az eredeti 260LE-ről 320LE-re(van a motornak CIVIL 400LE-s változata is :oops: ), megfizethetően pedig egy harctéri-üzemmód 3-4-5-perces további +50LE is megoldható lehetne!
  3. Egy egyszerű kazettás pót-páncél megduplázná a kiemelt zónák védelmét, és kazettás megoldás rugalmassága lehetővé tenné a kazetták további feltöltésével a fokozottabb védelmi szintet, de ez már vagy a fegyverzet vagy a mobilitás rovására menne a jelenlegi igen jó megfizethetőségi szinten!
  4. ... + APU(a Gidranos)!!! :oops:
  5. A rossz hír: bár technikailag és pénzügyileg eze megvalósítható, de csak politikai akarat esetén.

...szerintem!


U.I: Arról a Gidranos APU-ról mit lehet tudni(adatlap)?

.
Elfelejted, hogy nem akarjuk rákölteni a világ összes pénzét. Márpedig aaz ide leírt tervek egy jó része alig lenne olcsóbb mint egy új APC.

Nem kell messzire menni, de ha megduplázod a mostani 9mm vastag ajtók páncélzatát, hogy értelems védettségez kapj, akkor azt már nem nagyon nyitod ki kézzel...