[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 626
46 570
113
De az alap kérdésre mint benn féntes mit szólsz? Tovább használni mint szállító eszköz ?
Asszem @Pogány ezt a vonalat eléggé tolta korábban. Most is előjött, de sima logisztikai járművet csinálni belőle szerintem problémás. Az osztómű háza túlzottan benyúlik a deszanttérbe. A padok támlája az osztómű!
image%2B(52).jpg

Ha le akarjuk csapni a tetejét, akkor max eddig lehet. Ez olyan 50-60cm nyereség lehet. Ha ettől felfelé tudsz csak paletizált logisztikát rakni, akkor piszok magasra kerül a súlypont, amitől meg rohadt borulékonnyá válna.

Ellenben most felmerült bennem egy elég különleges felhasználás!
Ha nagyon spórolni akarunk, akkor lehet belőle logisztikai járművet csinálni, csak speciális célra.
Meg lehetne vizsgálni, hogy hogy az újjáéledő rakétatüzérség fel tudná-e használni a gépet logisztikai célokra.
Ha a tetejét leszedjük, és a páncéltestet meghagyjuk. Az osztómű házát minimálisra vágjuk, és az osztómű tetejére több ponton rögzítve egy kihajtható darut teszünk, akkor akár (a dimenzókat le kell ellenőrizni, mert a pontos méretekkel sem a rakéta kazetták esetén, sem a BTR deszanttér esetén nem ismerem) két oldalra be lehet tenni 1-2 kazettát oldalanként. A felfelé kinyitható daruval meg meg lehet pakolni a rakéta indítókat. Talán, ezekkel a kazettákkal, meg némi faragással még talán úszóképes is maradhatna.
Ha a teher lekerül majdnem a deszanttér aljára, akkor szerintem elfogadható szinten maradna a súlypont felfelé tolódása.

Hangsúlyozom, hogy ez is , meg az előző APC megoldás is erősen barkács, és áthidaló megoldás, ráadásul pénzt kellene beleteni. Cserében nem nő sem a ballisztikai, sem a jármű akna elleni védelme sem. Komolyabb upgrade ügybe meg nem éri meg belemenni, mert ott már igencsak egy új, modern gép ára forog kockán.
 

Spartan.asfv

Well-Known Member
2016. október 25.
769
2 306
93
Fékrendszer, felfüggetsztés amit újra kéne alkotni. Illetve a fegyveres része a gépeknek.

Szerintem az már kevés lesz.A motor is sokszor göthös.
Igen de amíg nincs pótlás az agyonhasznált fegyverzettel kezdeni kell valamit sajnos, mert rohadtul szét vannak kopva a gépek fegyveresen.

Sokszor már a cserecsövek is szétvannak lőve.
De az alap kérdésre mint benn féntes mit szólsz? Tovább használni mint szállító eszköz ?

Jó lenne ha egyszer a honvédség engedne egy bejárást nektek,hogy lássátok szerencsétlen gépek milyen állapotban vannak.A többségükben nincs már 5 év sem szerintem...
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 194
66 921
113
Könnyen lehet, ugyanakkor megjegyzik a leírásában, hogy a motor felett található tároló csak korlátozottan használható, mert ha hozzá kell nyúlni a motorhoz, mindent le kell pakolni ahhoz, hogy a hátsó plató alatt található ajtókat fel lehessen nyitni. Arra nem tért ki az írás, hogy a hátsó platót le kell emelni, vagy az alja valamilyen módon eltávolítható vagy nyitható lenne.
c0f14bfebb5540958bc220962cfa441d.jpg

Picit megtornáztattad az egyébként is nagyon harmatos vagy inkább reálisabban nézve nem létező orosz tudásomat.

Asszem @Pogány ezt a vonalat eléggé tolta korábban.
@papi segített vizualizálni a népeknek az elképzelésemet anno.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
755
1 464
93
Mivel nincs mozgékony lévédelmünk, ezért próbáltam gondolkodni ebben az irányban.
Természetesen tudom azt is hogy milyen a páncélzata, s milyen nehezen lehet kilépni belőle.
56610_BTR_80.jpg

Na de a rakétásoknak nem kell ki-be szaladgálni! Ők bent ülnek a monitor előtt s figyelik a légteret.
14926_SA_8B_Gecko.jpg

S ha kell küldik az elhárító rakétát. Kijönniük csak az ellőt rakéta pótlásakor kell. Szerintem ez nem olyan megrázó mint a lövészeknél.
A páncélzata pedig szerintem nem olyan vészes, mivel a légvédelmisek nem éppen a frontvonalban vannak. Ha pedig a levegőből találja el egy rakéta a BTR-t, szerintem oly mindegy milyen járműben ülnek. A lynx-ben is ülhetnének.
- Így egy úszóképes, mozgékony légvédelmet kapunk, kapnánk. Némi apróért!
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 373
34 189
113
Asszem @Pogány ezt a vonalat eléggé tolta korábban. Most is előjött, de sima logisztikai járművet csinálni belőle szerintem problémás. Az osztómű háza túlzottan benyúlik a deszanttérbe. A padok támlája az osztómű!
image%2B(52).jpg

Ha le akarjuk csapni a tetejét, akkor max eddig lehet. Ez olyan 50-60cm nyereség lehet. Ha ettől felfelé tudsz csak paletizált logisztikát rakni, akkor piszok magasra kerül a súlypont, amitől meg rohadt borulékonnyá válna.

Ellenben most felmerült bennem egy elég különleges felhasználás!
Ha nagyon spórolni akarunk, akkor lehet belőle logisztikai járművet csinálni, csak speciális célra.
Meg lehetne vizsgálni, hogy hogy az újjáéledő rakétatüzérség fel tudná-e használni a gépet logisztikai célokra.
Ha a tetejét leszedjük, és a páncéltestet meghagyjuk. Az osztómű házát minimálisra vágjuk, és az osztómű tetejére több ponton rögzítve egy kihajtható darut teszünk, akkor akár (a dimenzókat le kell ellenőrizni, mert a pontos méretekkel sem a rakéta kazetták esetén, sem a BTR deszanttér esetén nem ismerem) két oldalra be lehet tenni 1-2 kazettát oldalanként. A felfelé kinyitható daruval meg meg lehet pakolni a rakéta indítókat. Talán, ezekkel a kazettákkal, meg némi faragással még talán úszóképes is maradhatna.
Ha a teher lekerül majdnem a deszanttér aljára, akkor szerintem elfogadható szinten maradna a súlypont felfelé tolódása.

Hangsúlyozom, hogy ez is , meg az előző APC megoldás is erősen barkács, és áthidaló megoldás, ráadásul pénzt kellene beleteni. Cserében nem nő sem a ballisztikai, sem a jármű akna elleni védelme sem. Komolyabb upgrade ügybe meg nem éri meg belemenni, mert ott már igencsak egy új, modern gép ára forog kockán.
va benne ráció de azt vedd figyelembe hogy az osztómű nem biztos hogy útban van hiszen kis térfogatú de nagy tömegű dolgok kerülnének bele kat log járműként és így a térfogat igény kisebb. mert az esetlegesen bele kerülő dolgok nehezek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 626
46 570
113
@papi segített vizualizálni a népeknek az elképzelésemet anno.
Ok, csak ezzekkel az a baj, hogy látszik a ponyván a felhasználás. Egy logisztikai járműre minek tennének kémlelőkkel megtűzdelt ponyvát.
Nekem ez egy kiránduló hobbi átalakításnak tűnik, és nem egy több tonnát elvivő logisztikai járműnek - habár én sem értem, hogy mit mondanak...
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 194
66 921
113
Hat akkor lehetne egy gazdaságossági számítást végezni ptsz ék melle úszó képes szállító jármű építésére.
Évek óta mondogatom itt.
Ok, csak ezzekkel az a baj, hogy látszik a ponyván a felhasználás. Egy logisztikai járműre minek tennének kémlelőkkel megtűzdelt ponyvát.
Nekem ez egy kiránduló hobbi átalakításnak tűnik, és nem egy több tonnát elvivő logisztikai járműnek - habár én sem értem, hogy mit mondanak...
Tudnak szállítani, nem csak ez az egy átalakítás van erre a formára, ha még visszább kerestem volna én is tettem be képeket másikról. Nem tudom hány raklapot tud, de értelmes jármű egy terepes és úszóképes ellátóflottához szerintem.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 626
46 570
113
a mentő változat pl egy tök jó áthegesztés ha hely kellene...
Csak ezt ne mondtad volna! o_O
Az a sebesültszállító egy értelmetlen hülyeség. Nagyon komoly verést érdemelne az a szerencsétlen, akinek meg lett mondva, hogy neked márpedig ebből mentőt kell csinálnod, és nem adta be az A4-est!
Oldalról, váll magasságában beforgatva betenni a hordágyat?
OMG.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 373
34 189
113
Csak ezt ne mondtad volna! o_O
Az a sebesültszállító egy értelmetlen hülyeség. Nagyon komoly verést érdemelne az a szerencsétlen, akinek meg lett mondva, hogy neked márpedig ebből mentőt kell csinálnod, és nem adta be az A4-est!
Oldalról, váll magasságában beforgatva betenni a hordágyat?
OMG.
de ha nem mentőnek kell alkalmazni. ez a lényeg nem az hogy mentőnek nem jó. nem rossz az az áthegesztés csak nem mentőnek való. (miközbe annak lett kitalálva) de az áthegesztés sok minden másra ettől még alkalmas.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 373
34 189
113
egy minéljobban kicsupaszított BTR be bele kell tervezni egy tárolórendszert. ami lehetőleg önraodó vagy minimális emberi beavatkozást igényel.
ez állhatna egy belső sínrendszerből pl. olyan tárolóládákat kell tervezni amik biztonságba kibirják ha x cm ről lezumannak kemény talajra vagy betonra.
(ez lehet fából a deszka hasznos a harcolóknak) ezeknek a tárolókna a formályát behatárólja az ajtó és a belő tér elrendezése és az automata tároló rendszer.

ezekbe mehetnének pl rajok/szakasz ellátmányai. megy a btr lelassít kinyillik az ajtó megáll kidobb 2-3-4 ládát majd megy tovább... mindezt páncélozottan védetten viszonylag kisméretű célpontként.

ez végülis elsősorban nem is a btr fejlesztése áttervezése lenne hanem a rakodó tároló rendszeré ami azért egy jóval könyebb meló mint egy harcjármű megtervezése.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 373
34 189
113
egy minéljobban kicsupaszított BTR be bele kell tervezni egy tárolórendszert. ami lehetőleg önraodó vagy minimális emberi beavatkozást igényel.
ez állhatna egy belső sínrendszerből pl. olyan tárolóládákat kell tervezni amik biztonságba kibirják ha x cm ről lezumannak kemény talajra vagy betonra.
(ez lehet fából a deszka hasznos a harcolóknak) ezeknek a tárolókna a formályát behatárólja az ajtó és a belő tér elrendezése és az automata tároló rendszer.

ezekbe mehetnének pl rajok/szakasz ellátmányai. megy a btr lelassít kinyillik az ajtó megáll kidobb 2-3-4 ládát majd megy tovább... mindezt páncélozottan védetten viszonylag kisméretű célpontként.

ez végülis elsősorban nem is a btr fejlesztése áttervezése lenne hanem a rakodó tároló rendszeré ami azért egy jóval könyebb meló mint egy harcjármű megtervezése.
én kb erre gondoltam... lehetne lőszerszállító is bellölle de az is valamilyen beépített automatikával adagoló töltő tároló rendszerrel.
ezt végülis egy akármilyen mérnök megtudná tervezni aki pl tervezett már valamilyen gyárba gyártósort mondjuk... a tároló ládákat meg tesztelni kell a formavilágot behatárolják a meglévő paraméterek. de a ládák más típusra cserélye sem jelenthet gondot a késöbbiekben (fogyoeszköz)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 418
120 665
113
- Pontosan erre gondoltam. A slovákok is gyártanak tornyokat, esetleg olyan tornyot venni tőlük amit később tudnánk felhasználni saját készítésű járműveinken. Hirtelen ezt a 2017-es linket találtam.
https://twitter.com/hashtag/EVPU?src=hashtag_click
- Szóval a tornyot csak cserélni kellene, s ott lenne minden, (éjjellátó, gépágyú, stb), s ehhez kellene tőlük kérni a rakétatartó tervdokumentációját. Összehozni a kettőt. Úgy is szeretnénk a szlovákokkal bővíteni a kapcsolatot.
- Vagy a cseheken keresztül, ha már gyártják a Lynx tornyát, hátha a készülő 8x8-asunk tornyát is ők gyártanák. Szóval csak próbálok hasznosan gondolkodni. :( Így lenne mozgékony légvédelmünk.
Város légvédelemre, határ légvédelemre, folyó átkelés légvédelmére, stb.
Egy utánfutót utána akasztani a BTR-nek pótrakétákkal. Ilyet lehetett látni az ukrán videókon.
2027-8 elég messze van, a harcok meg a nyakunkon, itt mellettünk. Tudom ez is egy hülye gondolat.:(
Ehhez kell egy tetőlemez megerősítés meg motorcsere vagy komoly tuning mert a mostani motor nem tudja ellàtni a torony elektromos rendszereit árammal.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 373
34 189
113
egy ilyen automata ellátmány "kiszóró" rendszer a késöbbiekben jó alapot vagy tapasztalatot jelentene modern teknikához. akár önvezető járművekhez. hisz lehet lennének hibák az elején azok ki lennének javítva hogy hasznáálható legyen és ezeket a hibákat nem a drágább rendszeren lennének elkövetve ahol a fejlesztés ideje már számottevőbb az esetleges hibák nagyobb blamák. és költségesebbek...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 373
34 189
113
elég a a jármű hosszába tudnak mozogni a ládák (ha döntötten vannak az sem gond ha több db ból áll az sem hátrány) az ajtónál tudjon széltébe mozogni majt a tárolórendszer egyszerúen döntse le. puffan puffan (ha nagyon gáz legfeljebb kaphat valami nyomás elnyelő habot vagy bármit a láda) de egy faládának bírnia kellene) lőszerszállítónál meg ha rakéta akkor tetőt kell egyéb lőszernél meg ahol praktikus nembaj ha van egy elektromos mozgatórendszer... (persze ehhez kellene ey generátor.) de abból is vannak már elég kompaktak. nem kellene még az sem hogy a gép rendszereire legyen kötve elég ha csak az adagoló rakodó rendszert kiszolgálja. tehát különösebb integrációt sem feltétlen igényelne.
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 563
113
Kár, hogy nincs még Gidrán gyártás, lenne egy egészen elmebeteg kókányolós ötletem egy hibridre. Talán egy párhuzamos dimenzióban...

BTR-80A könnyes búcsú az alváznál. 6 Gidrán tengelyes alváz, motor és váltó marad hátul, rá a Btr felépítménye, ami kicsit magasabbra kerül így + v hull aka megnövelt aknavédelem. Bent is felszabadul egy csomó hely, a 6x6-os keréklépték miatt lehet két oldalra szép nagy ajtót betenni az első két tengely és a 3. közé. Belül természetesen minden elektromos rendszer/kezelőszerv a Gidránból.

Ha marad igény az úszóképesség megtartására, akkor két oldalra hátra kerüljön propeller, vagy vízsugár hajtómű, amivel nő a manőverező képessége is a vízben. Kisebb helyet is foglal (illetve nem hasznos helyet), karbantartása is egyszerűbb.

Lefestett szenya ki az orrára márkajelzésnek és a Currus féle kókányolás mementójának.

És a 6x6 Gidrán alváz teherbírása is jóval nagyobb lesz, mint a jelenlegi. Mehet rá a kieg páncél és akár megmagasítható a felépítmény, mint a BTR-3-nál.
Az erősebb motor miatt igény és forrás szerint jöhet normális tűzvezető rendszerrel és stabilizátorral ellátott, rcws-re átalakított BPPU torony, légkondi stb.

Viszonylag olcsó, gyors és mocskos (lenne). Szlovákoktól meg kell venni 30-ast.

Ha már lesz elég RM 8x8, akkor meg lehet kannibalizálni a Gidránhoz alkatrésznek, megpróbálni elpasszolni, konzervet csinálni belőle, tarcsisoknak lepasszolni stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 661
5 440
113
Mivel nincs mozgékony lévédelmünk, ezért próbáltam gondolkodni ebben az irányban.
Természetesen tudom azt is hogy milyen a páncélzata, s milyen nehezen lehet kilépni belőle.
56610_BTR_80.jpg

Na de a rakétásoknak nem kell ki-be szaladgálni! Ők bent ülnek a monitor előtt s figyelik a légteret.
14926_SA_8B_Gecko.jpg

S ha kell küldik az elhárító rakétát. Kijönniük csak az ellőt rakéta pótlásakor kell. Szerintem ez nem olyan megrázó mint a lövészeknél.
A páncélzata pedig szerintem nem olyan vészes, mivel a légvédelmisek nem éppen a frontvonalban vannak. Ha pedig a levegőből találja el egy rakéta a BTR-t, szerintem oly mindegy milyen járműben ülnek. A lynx-ben is ülhetnének.
- Így egy úszóképes, mozgékony légvédelmet kapunk, kapnánk. Némi apróért!

25 évvel megelőztek téged a franciák, anno a Mistral megvételekor vittek ki BTR-t, megnézték hogyan lehetne ráfaragni a Mistralt, a Honvédségnek nem kellett, inkább az Atlas Unimog kombóra szavaztak.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 373
34 189
113
Kár, hogy nincs még Gidrán gyártás, lenne egy egészen elmebeteg kókányolós ötletem egy hibridre. Talán egy párhuzamos dimenzióban...

BTR-80A könnyes búcsú az alváznál. 6 Gidrán tengelyes alváz, motor és váltó marad hátul, rá a Btr felépítménye, ami kicsit magasabbra kerül így + v hull aka megnövelt aknavédelem. Bent is felszabadul egy csomó hely, a 6x6-os keréklépték miatt lehet két oldalra szép nagy ajtót betenni az első két tengely és a 3. közé. Belül természetesen minden elektromos rendszer/kezelőszerv a Gidránból.

Ha marad igény az úszóképesség megtartására, akkor két oldalra hátra kerüljön propeller, vagy vízsugár hajtómű, amivel nő a manőverező képessége is a vízben. Kisebb helyet is foglal (illetve nem hasznos helyet), karbantartása is egyszerűbb.

Lefestett szenya ki az orrára márkajelzésnek és a Currus féle kókányolás mementójának.

És a 6x6 Gidrán alváz teherbírása is jóval nagyobb lesz, mint a jelenlegi. Mehet rá a kieg páncél és akár megmagasítható a felépítmény, mint a BTR-3-nál.
Az erősebb motor miatt igény és forrás szerint jöhet normális tűzvezető rendszerrel és stabilizátorral ellátott, rcws-re átalakított BPPU torony, légkondi stb.

Viszonylag olcsó, gyors és mocskos (lenne). Szlovákoktól meg kell venni 30-ast.

Ha már lesz elég RM 8x8, akkor meg lehet kannibalizálni a Gidránhoz alkatrésznek, megpróbálni elpasszolni, konzervet csinálni belőle, tarcsisoknak lepasszolni stb.
3741290_original.jpg

na majdnem megalkottad amit a nurol és a románok (románoknak) már egyszer elkészített :D https://en.wikipedia.org/wiki/RN-94