se a szekér se a teherautó nem vett részt a harcokba
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
se a szekér se a teherautó nem vett részt a harcokba
Az APC nek igen fontos szerepe van de nem harcoló hiába visz harcoló állományt. Mobilitást ad nekik mindezt védetten.
Az APC be a nagyszámú gyalogság a rohamerő a harcoló az ő kiszolgálásuk harcuknak biztosítása a fő feladat. ha harcba bocsáljtkozna. akkor az általa hordozott gyalogság kerülne bajba hisz nem lenne kiszolgáló járműve... megszünne a mobilitása... megszünne a védelme....megszünne az élőerő utánpótlása....
harékonyabbá teszi a gyalogságot. ez a dolga fentartja a harckészséget ellátja őket lőszerrel emberrel anyaggal. ez melett nincs ideje harcólni. ha meg nincs harcérintkezés szállítja a gyalogságot (általába másjárművekkel eggyütt kötelékben.)
mind ezt gazdaságosan. Logisztikának kedvezve.
ha van rajta egy 30 mm es akkor az már nem APC
A BTR egy hulladék. Egy tervezési selejt. Annyi mindent kellene rajta változtatni, hogy teljesen újjá kellene tervezni, hogy elfogadható legyen.Visszatérve a BTR-hez sok mindenen elgondolkoztam ahogyan soroltátok a problémákat.
Találtam egy Btr 80 rajzot ami tökéletesen mutatja a problémátokat. Hátul a motortól nem lehet deszantolni, s rengeteg helyet vesz el. Középen az ajtóknál ott az osztásház. A váltó s az osztásház között pedig a gardán s váltó rudazatok. Szóval nem sok hely marad a katonáknak s csomagjaiknak. Ha marad is valamennyi hely akkor is botlásveszélyes. Találtam egy másik ábrát is amely a BTR erőátviteli rendszerét ábrázolja.
Igyekeztem beírni mindent.
- Miért mutatom ezt az ábrát, - (ti jobban ismeritek mint én)-. Mivel gondolkoztam hogyan lehetne belőle hasznos járgányt alkotni.
- Meglehetne-e fordítani az osztásházat? Így az osztásházba a behajtás (piros) előröl fog megtörténni.
A motort s váltót előre lehetne tenni. Hátul viszont mindent kilehetne takarítani, még a hajócsavart is. S rengeteg hely lenne a csapatszállításra, vagy egyéb lőszer, vagy más szállítására. A sebességváltás is jobb lenne mivel közelebb lenne a váltó.
Valahogy így lehetne elhelyezni a rajokat. Esetleg így hátul is kilehetne alakítani a deszant ajtót.
A vizes hajtáshoz pedig a hajócsavar kihajtáshoz egy generátort illesztve, megoldható két elektromos hajócsavar.
A toronylövész mögötti két katona helyet a rajok málhazsákja is elférne! Szóval sok minden megoldható lenne.
Ahogy Szittya mondja csak APC, most már talán az lenne, mert eddig nem az volt. Mivel a deszant katonáknak nincs helye. Az hogy oda az osztásház fölé bepréseltek katonákat, az nem jelenti azt hogy csapatszállító járgány. Hosszabb úton elgémberedve lépnének ki a katonák. Le se kell lőni őket akkor is elesnének.
- Ez a gép egy városi gyorsreagálású erődemonstráló gép, parancsnokkal, sofőrrel, célzóval s lövésszel. Szóval 4 fő legénység kell hozzá csak.
- Ez nem IFV- s nem is APC.
- Azzal hogy nem kell rá fegyverzet sajnos nem értek egyet mivel ha APC-nek akarod használni is csak, akkor is kell védelem. ( Igen néztem képeket ahogyan mondtad, ám a gyártók nem raknak rá fegyverzetet, mivel mindenki azt rak rá amit akar). Ha kell rakrá. Mint látod itt is 10 katonát szállítasz s ezeknek az embereknek, katonáknak is jár a védelem. A mostani hadviselésben szerintem pont a háttérszállítást fogják támadni, azaz az utánpótlást. Mivel ha nem tudsz fegyvereket, embereket, lőszert, élelmet, egészségügyi eszközöket előre a frontra vinni, megáll a támadás. A mostani hadviselés a drónokkal pont ezt használja ki, hogy a kevésbé páncélozott, s nem védett harceszközöket célozza meg.
Vagyis az utánpótlást. Ha nem tudsz üzemanyagot a frontra juttatni, megáll a támadás! A gépek üzemanyaggal mennek, a németek ezt nagyon jól tudják már! Nem tudom az Ukránok miért nem alkalmazzák. Ők dolguk.
Osztómű, nem osztásház. Senki nem botladozik bent, mert a rengeteg tengely és kardán felett van a jármű padlója.Visszatérve a BTR-hez sok mindenen elgondolkoztam ahogyan soroltátok a problémákat.
Találtam egy Btr 80 rajzot ami tökéletesen mutatja a problémátokat. Hátul a motortól nem lehet deszantolni, s rengeteg helyet vesz el. Középen az ajtóknál ott az osztásház. A váltó s az osztásház között pedig a gardán s váltó rudazatok. Szóval nem sok hely marad a katonáknak s csomagjaiknak. Ha marad is valamennyi hely akkor is botlásveszélyes. Találtam egy másik ábrát is amely a BTR erőátviteli rendszerét ábrázolja.
Igyekeztem beírni mindent.
- Miért mutatom ezt az ábrát, - (ti jobban ismeritek mint én)-. Mivel gondolkoztam hogyan lehetne belőle hasznos járgányt alkotni.
- Meglehetne-e fordítani az osztásházat? Így az osztásházba a behajtás (piros) előröl fog megtörténni.
A motort s váltót előre lehetne tenni. Hátul viszont mindent kilehetne takarítani, még a hajócsavart is. S rengeteg hely lenne a csapatszállításra, vagy egyéb lőszer, vagy más szállítására. A sebességváltás is jobb lenne mivel közelebb lenne a váltó.
Valahogy így lehetne elhelyezni a rajokat. Esetleg így hátul is kilehetne alakítani a deszant ajtót.
A vizes hajtáshoz pedig a hajócsavar kihajtáshoz egy generátort illesztve, megoldható két elektromos hajócsavar.
A toronylövész mögötti két katona helyet a rajok málhazsákja is elférne! Szóval sok minden megoldható lenne.
Ahogy Szittya mondja csak APC, most már talán az lenne, mert eddig nem az volt. Mivel a deszant katonáknak nincs helye. Az hogy oda az osztásház fölé bepréseltek katonákat, az nem jelenti azt hogy csapatszállító járgány. Hosszabb úton elgémberedve lépnének ki a katonák. Le se kell lőni őket akkor is elesnének.
- Ez a gép egy városi gyorsreagálású erődemonstráló gép, parancsnokkal, sofőrrel, célzóval s lövésszel. Szóval 4 fő legénység kell hozzá csak.
- Ez nem IFV- s nem is APC.
- Azzal hogy nem kell rá fegyverzet sajnos nem értek egyet mivel ha APC-nek akarod használni is csak, akkor is kell védelem. ( Igen néztem képeket ahogyan mondtad, ám a gyártók nem raknak rá fegyverzetet, mivel mindenki azt rak rá amit akar). Ha kell rakrá. Mint látod itt is 10 katonát szállítasz s ezeknek az embereknek, katonáknak is jár a védelem. A mostani hadviselésben szerintem pont a háttérszállítást fogják támadni, azaz az utánpótlást. Mivel ha nem tudsz fegyvereket, embereket, lőszert, élelmet, egészségügyi eszközöket előre a frontra vinni, megáll a támadás. A mostani hadviselés a drónokkal pont ezt használja ki, hogy a kevésbé páncélozott, s nem védett harceszközöket célozza meg.
Vagyis az utánpótlást. Ha nem tudsz üzemanyagot a frontra juttatni, megáll a támadás! A gépek üzemanyaggal mennek, a németek ezt nagyon jól tudják már! Nem tudom az Ukránok miért nem alkalmazzák. Ők dolguk.
Itt az a probléma, hogy a vezető és a parancsnok közötti részen lenne a motor, a toronylövész előtt.Visszatérve a BTR-hez sok mindenen elgondolkoztam ahogyan soroltátok a problémákat.
Találtam egy Btr 80 rajzot ami tökéletesen mutatja a problémátokat. Hátul a motortól nem lehet deszantolni, s rengeteg helyet vesz el. Középen az ajtóknál ott az osztásház. A váltó s az osztásház között pedig a gardán s váltó rudazatok. Szóval nem sok hely marad a katonáknak s csomagjaiknak. Ha marad is valamennyi hely akkor is botlásveszélyes. Találtam egy másik ábrát is amely a BTR erőátviteli rendszerét ábrázolja.
Igyekeztem beírni mindent.
- Miért mutatom ezt az ábrát, - (ti jobban ismeritek mint én)-. Mivel gondolkoztam hogyan lehetne belőle hasznos járgányt alkotni.
- Meglehetne-e fordítani az osztásházat? Így az osztásházba a behajtás (piros) előröl fog megtörténni.
A motort s váltót előre lehetne tenni. Hátul viszont mindent kilehetne takarítani, még a hajócsavart is. S rengeteg hely lenne a csapatszállításra, vagy egyéb lőszer, vagy más szállítására. A sebességváltás is jobb lenne mivel közelebb lenne a váltó.
Valahogy így lehetne elhelyezni a rajokat. Esetleg így hátul is kilehetne alakítani a deszant ajtót.
A vizes hajtáshoz pedig a hajócsavar kihajtáshoz egy generátort illesztve, megoldható két elektromos hajócsavar.
A toronylövész mögötti két katona helyet a rajok málhazsákja is elférne! Szóval sok minden megoldható lenne.
Ahogy Szittya mondja csak APC, most már talán az lenne, mert eddig nem az volt. Mivel a deszant katonáknak nincs helye. Az hogy oda az osztásház fölé bepréseltek katonákat, az nem jelenti azt hogy csapatszállító járgány. Hosszabb úton elgémberedve lépnének ki a katonák. Le se kell lőni őket akkor is elesnének.
- Ez a gép egy városi gyorsreagálású erődemonstráló gép, parancsnokkal, sofőrrel, célzóval s lövésszel. Szóval 4 fő legénység kell hozzá csak.
- Ez nem IFV- s nem is APC.
- Azzal hogy nem kell rá fegyverzet sajnos nem értek egyet mivel ha APC-nek akarod használni is csak, akkor is kell védelem. ( Igen néztem képeket ahogyan mondtad, ám a gyártók nem raknak rá fegyverzetet, mivel mindenki azt rak rá amit akar). Ha kell rakrá. Mint látod itt is 10 katonát szállítasz s ezeknek az embereknek, katonáknak is jár a védelem. A mostani hadviselésben szerintem pont a háttérszállítást fogják támadni, azaz az utánpótlást. Mivel ha nem tudsz fegyvereket, embereket, lőszert, élelmet, egészségügyi eszközöket előre a frontra vinni, megáll a támadás. A mostani hadviselés a drónokkal pont ezt használja ki, hogy a kevésbé páncélozott, s nem védett harceszközöket célozza meg.
Vagyis az utánpótlást. Ha nem tudsz üzemanyagot a frontra juttatni, megáll a támadás! A gépek üzemanyaggal mennek, a németek ezt nagyon jól tudják már! Nem tudom az Ukránok miért nem alkalmazzák. Ők dolguk.
Huszita harciszekér?se a szekér se a teherautó nem vett részt a harcokba...
Már megoldották a problémát,úgy hivják BTR87Visszatérve a BTR-hez sok mindenen elgondolkoztam ahogyan soroltátok a problémákat.
Találtam egy Btr 80 rajzot ami tökéletesen mutatja a problémátokat. Hátul a motortól nem lehet deszantolni, s rengeteg helyet vesz el. Középen az ajtóknál ott az osztásház. A váltó s az osztásház között pedig a gardán s váltó rudazatok. Szóval nem sok hely marad a katonáknak s csomagjaiknak. Ha marad is valamennyi hely akkor is botlásveszélyes. Találtam egy másik ábrát is amely a BTR erőátviteli rendszerét ábrázolja.
Igyekeztem beírni mindent.
- Miért mutatom ezt az ábrát, - (ti jobban ismeritek mint én)-. Mivel gondolkoztam hogyan lehetne belőle hasznos járgányt alkotni.
- Meglehetne-e fordítani az osztásházat? Így az osztásházba a behajtás (piros) előröl fog megtörténni.
A motort s váltót előre lehetne tenni. Hátul viszont mindent kilehetne takarítani, még a hajócsavart is. S rengeteg hely lenne a csapatszállításra, vagy egyéb lőszer, vagy más szállítására. A sebességváltás is jobb lenne mivel közelebb lenne a váltó.
Valahogy így lehetne elhelyezni a rajokat. Esetleg így hátul is kilehetne alakítani a deszant ajtót.
A vizes hajtáshoz pedig a hajócsavar kihajtáshoz egy generátort illesztve, megoldható két elektromos hajócsavar.
A toronylövész mögötti két katona helyet a rajok málhazsákja is elférne! Szóval sok minden megoldható lenne.
Ahogy Szittya mondja csak APC, most már talán az lenne, mert eddig nem az volt. Mivel a deszant katonáknak nincs helye. Az hogy oda az osztásház fölé bepréseltek katonákat, az nem jelenti azt hogy csapatszállító járgány. Hosszabb úton elgémberedve lépnének ki a katonák. Le se kell lőni őket akkor is elesnének.
- Ez a gép egy városi gyorsreagálású erődemonstráló gép, parancsnokkal, sofőrrel, célzóval s lövésszel. Szóval 4 fő legénység kell hozzá csak.
- Ez nem IFV- s nem is APC.
- Azzal hogy nem kell rá fegyverzet sajnos nem értek egyet mivel ha APC-nek akarod használni is csak, akkor is kell védelem. ( Igen néztem képeket ahogyan mondtad, ám a gyártók nem raknak rá fegyverzetet, mivel mindenki azt rak rá amit akar). Ha kell rakrá. Mint látod itt is 10 katonát szállítasz s ezeknek az embereknek, katonáknak is jár a védelem. A mostani hadviselésben szerintem pont a háttérszállítást fogják támadni, azaz az utánpótlást. Mivel ha nem tudsz fegyvereket, embereket, lőszert, élelmet, egészségügyi eszközöket előre a frontra vinni, megáll a támadás. A mostani hadviselés a drónokkal pont ezt használja ki, hogy a kevésbé páncélozott, s nem védett harceszközöket célozza meg.
Vagyis az utánpótlást. Ha nem tudsz üzemanyagot a frontra juttatni, megáll a támadás! A gépek üzemanyaggal mennek, a németek ezt nagyon jól tudják már! Nem tudom az Ukránok miért nem alkalmazzák. Ők dolguk.
Ezért jobb a régi magyar hármas felosztás.Mert amit Te APC-nek beskatujázol,az a PSZJ (Páncélozott SZállitó Jármű),pl MT-LB (amit viszont használnak fegyverhordozóként közvetlen tűztámogatásra).Az IFV a GYHJ (GYalogsági HarcJármű),pl BMP.Kettő között meg ott a PSZH,ami mindkettő feladatát el tudja látni.Ha ottmarad a csapatokkal a jármű és 30mm es el támogat akkor az már nem APC. Hisz mert ottmarad az APC elsődleges feladata szünik meg a védett szállítás.
A BTR egy hulladék. Egy tervezési selejt. Annyi mindent kellene rajta változtatni, hogy teljesen újjá kellene tervezni, hogy elfogadható legyen.
Ezzel nem nekünk kell foglalkozni! Minekünk, amíg muszáj, addig meg kell tartani, utána meg vagy kuka, vagy el kell passzolni őket.
Csak egy apróság:Igazándiból ha több helylenne a 3-as és a 4-es tengely özt, így szélsebb lenen azajtó nem lenen az.
Ezt honnan vetted? A frontba került motor önmaga is páncélzatként működik.A hátul elhelyezett motor miatt ez a konstrukció elvileg jobb páncélozást ill. jobb terepjáró képességet tesz lehetővé mint az orrmotoros verziók.
Igen, lehet nagyon sok pénzért paskolgatni a szar, hogy az továbbra is az maradjon....csak kicsit át lesz formázva.Egy BTR-3 szerű megoldással és egy +30cm-el a 2-es és 3-as tengely között és széleseb kerekekkel egy teljesen korrekt "budget" APC lehetne belőle.
2 fő kezelőszemélyzet, távirányításos nehézgéppuskás torony,, 10-12 szállítható lövész, kb. 20-24 tonnás tömeg.
Ja .Igazándiból ha több helylenne a 3-as és a 4-es tengely özt, így szélsebb lenen azajtó nem lenen az.
A hátul elhelyezett motor miatt ez a konstrukció elvileg jobb páncélozást ill. jobb terepjáró képességet tesz lehetővé mint az orrmotoros verziók.
Egy BTR-3 szerű megoldással és egy +30cm-el a 2-es és 3-as tengely között és széleseb kerekekkel egy teljesen korrekt "budget" APC lehetne belőle.
2 fő kezelőszemélyzet, távirányításos nehézgéppuskás torony,, 10-12 szállítható lövész, kb. 20-24 tonnás tömeg.
Csak egy apróság:
Az ajtó a 2. és a 3. tengely között van.
Ezt honnan vetted? A frontba került motor önmaga is páncélzatként működik.
Igen, lehet nagyon sok pénzért paskolgatni a szar, hogy az továbbra is az maradjon....csak kicsit át lesz formázva.
Nincs olyan Apc ami bármilyen kumulatív cucc ellen hatèkony lenne.Elírás, alább korrigáltam.
Súlyelosztás. Az orr mint páncél hatása eltúlzott, régebbi kumulatív cuccok ellen hatékony, Ha nem az lenne minden tank olyan lenne mint a Merkava.
Mondjuk erre át lehetne alakítani vagy 50-db-tA BTR egy hulladék. Egy tervezési selejt. Annyi mindent kellene rajta változtatni, hogy teljesen újjá kellene tervezni, hogy elfogadható legyen.
Ezzel nem nekünk kell foglalkozni! Minekünk, amíg muszáj, addig meg kell tartani, utána meg vagy kuka, vagy el kell passzolni őket.
És ha a tetején utaznak,akkor több ember elfér rajta mint benne
Öreg harcjárműves mesélte annó hogy a szovjet időkben nem álltak meg a btr-ek deszant alatt,hanem lassan gurultak.
Ez az egyetlen értelmes átalakítási mód…Mondjuk erre át lehetne alakítani vagy 50-db-t
2S23 Nona-SVK 120 mm Self-Propelled Mortar System | Military-Today.com
The 2S23 Nona-SVK 120 mm self-propelled mortar system was designed to support Soviet motorized infantry formations.www-military--today-com.translate.goog