Így ebben a formában szart sem èrt.

Persze, hogy jóval ütőkèpesebb lessz egy olyan szakasz ahol majdnem 1/3-dal több ember desszantol.
Ahol normális torony fegyver/ek lesznek.
Ahol lesz iptr.
Ahol lessz normális összeköttetès a gèpek közt.
Így lessz normálisan irányítva a szakasz tűzereje.
A szakasz manőverei.
És én nem ezt írtam? Minek ragozod tovább! Erre írtam évek mire az egész összeáll! Csak megállapítottam, hogy mennyivel ütőképesebb lesz az új modell!!! Hogy lehet ebből ezt kihozni amiket nyomtok itt már több sorban?
Az ukrán szálnak semmi köze, csak egy megállapítás volt a t55 ösök értelmére semmi több, de ti már rögtön belebeszéltek mindent is!
 
  • Vicces
Reactions: Ocses
És én nem ezt írtam? Minek ragozod tovább! Erre írtam évek mire az egész összeáll! Csak megállapítottam, hogy mennyivel ütőképesebb lesz az új modell!!! Hogy lehet ebből ezt kihozni amiket nyomtok itt már több sorban?
Azt nem értem mi a meglepődés tárgya, azért cseréljük a teljesen alkalmatlan gépet, hogy értelmes kialakítású szakaszt lehessen összehozni vele végül is csak a topik nagy része abból áll, hogy elmondja aki már ült benne, hogy miért nem jó jármű a btr.
Ezért fejlesztünk.
 
Azt nem értem mi a meglepődés tárgya, azért cseréljük a teljesen alkalmatlan gépet, hogy értelmes kialakítású szakaszt lehessen összehozni vele.
Ezért fejlesztünk.
A meglepődés tárgya csak annyi, hogy most szembesültem, hogy ekkora óriási a különbség. Ennyi semmi több, na és az idő faktort is most konstatáltam, hogy ekkora lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and krisss
Azt nem értem mi a meglepődés tárgya, azért cseréljük a teljesen alkalmatlan gépet, hogy értelmes kialakítású szakaszt lehessen összehozni vele végül is csak a topik nagy része abból áll, hogy elmondja aki már ült benne, hogy miért nem jó jármű a btr.
Ezért fejlesztünk.
Igen fasza hogy fejlesztünk, de ez az idő amíg itt ebből összeáll valami nagyon hosszú lesz és bezony ez a btr marad addig. És ezzel szembesülni nagyon keserves!!
 
Találgatás, hogy minek is dobták be az oroszok keresem az értelmét ennyi és ezt találtam egy lehetőségnek. Ennyi. és ide ez a lehetőség passzolt.
Figyi bármilyen lövész szakaszhoz hozzá rakhatsz harckocsit.
Úgy hívják nem szervezetszerű harckocsi megerősítés. Csinálják a második VH óta. semmi csoda nincs benne. (mondjuk a gyalogsági páncéltörő fegyverek fejlődése kicsit megnehezíti a dolgot)
 
Ukrán BTR-80 mod, 4 db SzPG-9 HSN löveggel (a la Ontos)

zae752x5nzpa1.jpg

5qguxfz5nzpa1.jpg

gmekta16nzpa1.jpg
 
Azt nem értem mi a meglepődés tárgya, azért cseréljük a teljesen alkalmatlan gépet, hogy értelmes kialakítású szakaszt lehessen összehozni vele végül is csak a topik nagy része abból áll, hogy elmondja aki már ült benne, hogy miért nem jó jármű a btr.
Ezért fejlesztünk.

Mindig lesz aki semmit nem ért az egészből. Ez a történet itt végtelen.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Kint voltam a Ludovika feszten és a következő tapasztalatokat szereztem a BTR-80-nal kapcsolatban:
  1. Nagy meglepetésemre a deszanttérben elfértem! (185 cm magas vagyok).
    Ülve 2-3 ujjnyi rés volt a fejem és a tető között, rohamsisakban nyilván éppen, hogy elfértem volna.
    De a helyzet közel sem annyira tragikus, mint azt elképzeltem.

  2. Az ajtóban valóban nagyon le kellett hajolnom a be- és kiszállásnál, de ez orvosolható egy 10-15 cm-rel magasabb kivágással.
    Ehhez nyilván egy nagyobb felső ajtórész is kell, ami plusz erőt igényel az ajtónülőnél.

  3. A küzdőtér viszont tényleg nagyon szűk volt, oda nem is próbálkoztam a bejutással, oda csak négykézláb, kúszva lehet átmászni, még a nagyob gyerekeknek is!
    Eleve a 1-2 tengely (ami a közdőtér padlószintjét emeli meg) kb 15 cm-rel van magasabban, mint a 2-3 tengely közötti deszanttér.
    Ehhez még hozzá jön, hogy a deszanttér teteje döntött és így nagyobb hely van a fejnek ülő pozícióban.
    Ellenben a küzdőtérnél nincs ilyen, az egy sík felületű tetővel rendelkezik, amelynek magassága megegyezik a deszanttető legalacsonyabb magasságával (ahol a deszanttető a döntött oldalfalhoz csatlakozik).
    Összességében tehát kb 25 cm különbség van a deszanttér és a küzdőtér között.

  4. A KPVT-s torony csak kb +-60 fokban tud oldalirányba elfordulni, ha a vezető és parancsnok mögötti 2 ülésen is ülnek, mert egyébként lesodorná őket a toronylövész.
Összességében, ha a küzdőteret 25 cm-rel megnövelnénk, plusz az ajtókivágást 10-15cm-rel felfelé megnövelnénk, akkor ergonómiailag nagyjából rendben is lenne a BTR-80.
 
Kint voltam a Ludovika feszten és a következő tapasztalatokat szereztem a BTR-80-nal kapcsolatban:
  1. Nagy meglepetésemre a deszanttérben elfértem! (185 cm magas vagyok).
    Ülve 2-3 ujjnyi rés volt a fejem és a tető között, rohamsisakban nyilván éppen, hogy elfértem volna.
    De a helyzet közel sem annyira tragikus, mint azt elképzeltem.

  2. Az ajtóban valóban nagyon le kellett hajolnom a be- és kiszállásnál, de ez orvosolható egy 10-15 cm-rel magasabb kivágással.
    Ehhez nyilván egy nagyobb felső ajtórész is kell, ami plusz erőt igényel az ajtónülőnél.

  3. A küzdőtér viszont tényleg nagyon szűk volt, oda nem is próbálkoztam a bejutással, oda csak négykézláb, kúszva lehet átmászni, még a nagyob gyerekeknek is!
    Eleve a 1-2 tengely (ami a közdőtér padlószintjét emeli meg) kb 15 cm-rel van magasabban, mint a 2-3 tengely közötti deszanttér.
    Ehhez még hozzá jön, hogy a deszanttér teteje döntött és így nagyobb hely van a fejnek ülő pozícióban.
    Ellenben a küzdőtérnél nincs ilyen, az egy sík felületű tetővel rendelkezik, amelynek magassága megegyezik a deszanttető legalacsonyabb magasságával (ahol a deszanttető a döntött oldalfalhoz csatlakozik).
    Összességében tehát kb 25 cm különbség van a deszanttér és a küzdőtér között.

  4. A KPVT-s torony csak kb +-60 fokban tud oldalirányba elfordulni, ha a vezető és parancsnok mögötti 2 ülésen is ülnek, mert egyébként lesodorná őket a toronylövész.
Összességében, ha a küzdőteret 25 cm-rel megnövelnénk, plusz az ajtókivágást 10-15cm-rel felfelé megnövelnénk, akkor ergonómiailag nagyjából rendben is lenne a BTR-80.
mert nem tanultál meg be és kidesszantolni azért szűk magasságra. üllni meg nem úgy kell benne mint egy székbe a talpad a páncélnak kell szorítani és a padon kicsit előrrébb űllni. (idővel egyébként kitapasztalnád) (én pkm el úgy szoktam bevágódni a helyemre (kisgömbőc háttal kb bedőlök az ajtóbol a padra.) azt már rántódik is az ajtó csapódik a felső
 
Kint voltam a Ludovika feszten és a következő tapasztalatokat szereztem a BTR-80-nal kapcsolatban:
  1. Nagy meglepetésemre a deszanttérben elfértem! (185 cm magas vagyok).
    Ülve 2-3 ujjnyi rés volt a fejem és a tető között, rohamsisakban nyilván éppen, hogy elfértem volna.
    De a helyzet közel sem annyira tragikus, mint azt elképzeltem.

  2. Az ajtóban valóban nagyon le kellett hajolnom a be- és kiszállásnál, de ez orvosolható egy 10-15 cm-rel magasabb kivágással.
    Ehhez nyilván egy nagyobb felső ajtórész is kell, ami plusz erőt igényel az ajtónülőnél.

  3. A küzdőtér viszont tényleg nagyon szűk volt, oda nem is próbálkoztam a bejutással, oda csak négykézláb, kúszva lehet átmászni, még a nagyob gyerekeknek is!
    Eleve a 1-2 tengely (ami a közdőtér padlószintjét emeli meg) kb 15 cm-rel van magasabban, mint a 2-3 tengely közötti deszanttér.
    Ehhez még hozzá jön, hogy a deszanttér teteje döntött és így nagyobb hely van a fejnek ülő pozícióban.
    Ellenben a küzdőtérnél nincs ilyen, az egy sík felületű tetővel rendelkezik, amelynek magassága megegyezik a deszanttető legalacsonyabb magasságával (ahol a deszanttető a döntött oldalfalhoz csatlakozik).
    Összességében tehát kb 25 cm különbség van a deszanttér és a küzdőtér között.

  4. A KPVT-s torony csak kb +-60 fokban tud oldalirányba elfordulni, ha a vezető és parancsnok mögötti 2 ülésen is ülnek, mert egyébként lesodorná őket a toronylövész.
Összességében, ha a küzdőteret 25 cm-rel megnövelnénk, plusz az ajtókivágást 10-15cm-rel felfelé megnövelnénk, akkor ergonómiailag nagyjából rendben is lenne a BTR-80.

Ki van azért az találva hogy mindenki elférjen meg a torony is forogjon. De az a két ülés nálunk amúgy sincs kihasználva.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya