mondjuk azért rohadjon le a f@sza, aki kitalálta, hogy egy Csepelt rakjanak ki céltárgynak...Mellé ment volna? (videóban 1:00)
pont erre volnának valók a dac-665-ösök...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
mondjuk azért rohadjon le a f@sza, aki kitalálta, hogy egy Csepelt rakjanak ki céltárgynak...Mellé ment volna? (videóban 1:00)
Nyugalom! Csak szépen sorjában. Mindegyik szépen sorrakerül....mondjuk azért rohadjon le a f@sza, aki kitalálta, hogy egy Csepelt rakjanak ki céltárgynak...
pont erre volnának valók a dac-665-ösök...
Ezeknek nem valami muzeumban lenne a helyük? vagy meg olyan sok van belőlük?mondjuk azért rohadjon le a f@sza, aki kitalálta, hogy egy Csepelt rakjanak ki céltárgynak...
pont erre volnának valók a dac-665-ösök...
Ezeknek nem valami muzeumban lenne a helyük? vagy meg olyan sok van belőlük?
Akár ott is, de inkább gyűjtőknél lenne a helyük...Ezeknek nem valami muzeumban lenne a helyük? vagy meg olyan sok van belőlük?
emiatt a hozzáállás miatt nem maradt az utókornak például 130-as Csepel.. (bár lehet, hogy tévedek és van belőle kettő vagy három)... meg az 566-osokat is sikerült olyan eredményesen eltüntetni, hogy hírmondónak is alig maradt belőlük...Erre azt hiszem tudok válaszolni.1965-ben 15760 gépkocsival rendelkezett a Néphadsereg amelyek nagyrészt Csepelek( D-344,CS-350,CS-130) voltak.Ez a szám 1975-re 24000-ra nőtt amiből 2400db D-566 volt és 700db URAL- 375.Szóval van mit szétlőni!
Akár ott is, de inkább gyűjtőknél lenne a helyük...
Ez valószínűleg nem annyira kitaposott belű... még felújítási alapnak is kiváló lehetett volna... talán.... ráadásul ezzel a felépíménnyel tán csak egy-kettő létezik ... (mármint üzemképes... amit el lehet vinni olyan helyekre, ahol láthatják iskolások, porontyok , meg úgy az átlagpolgár, hogy régebben nem csak kábelkorbácsot, meg fröccsöntött játékot volt képes produkálni a magyar ipar...)
Sajnos nem tudom feltételezni a szárazföldiekről, hogy lett volna annyi eszük, hogy a nehezen beszerezhető ritka fődarabokat legalább kiszerelték volna, mielőtt barbárkodnak
.. a honvédségben sajnos továbbra is mérhetetlen sötétség uralkodik...
emiatt a hozzáállás miatt nem maradt az utókornak például 130-as Csepel.. (bár lehet, hogy tévedek és van belőle kettő vagy három)... meg az 566-osokat is sikerült olyan eredményesen eltüntetni, hogy hírmondónak is alig maradt belőlük...
jaja... erről beszélek: herdálás...nem!Amiatt nem meradt mert a sereg inkább kukába dota őket ahelyett,hogy kiárusította volna amit lehet.
jaja... erről beszélek: herdálás...
mer' van mit szétlőni...
jaja...Az nem elherdálás amit szétlőnek.
Az elherdálás ami működik de ahelyett,hogy valami módon pénzt csinálnának belőle szétlövik.Ezeknek a teherautóknak a nagyrésze a lecserélésükkor kb félig roncs volt...
Hát tekintve, hogy 20 plusz éve állnak egy telephelyen hóba fagyba, hozzányúlás nélkül, szerinted milyen állapotban vannak ?jaja...
szerintem mást nézz madárnak... lövészként biztos belelátsz, hogy melyik milyen állapotban van.
nem is olyan rég még belülről láttam a tömény idiotizmust...
jaja...
szerintem mást nézz madárnak... lövészként biztos belelátsz, hogy melyik milyen állapotban van.
nem is olyan rég még belülről láttam a tömény idiotizmust...
A zsidókig?Azért hova el lehet megint jutni egy ártatlan CG-s kérdésből...
olyanban, hogy léteznek és még menthetőek, de ha elpusztítják őket, akkor legjobb esetben is alkatrészforrások vesznek el... örökre...Hát tekintve, hogy 20 plusz éve állnak egy telephelyen hóba fagyba, hozzányúlás nélkül, szerinted milyen állapotban vannak ?
Ne haragudj, de szerintem ez hülyeség. (próbáltam kevéssé sértő kifejezést használni, mert nem sértegetni akarok)olyanban, hogy léteznek és még menthetőek, de ha elpusztítják őket, akkor legjobb esetben is alkatrészforrások vesznek el... örökre...
mint írtam is, dac-ot, zilt, avia-t, robur-t nem sajnálnám (zilt esetleg)... de a képen lévő Csepel még akár menthetőnek is kinéz... (ráadásul ilyen kialakításban ritka is... talán kettőről tudok...)
nézz be egy Csepel-es fórumba, hogy honnét hoznak patika állapotba kocsikat.
Egyértelműbben nem biztos, hogy le tudnám írni a mondanivalómat... Azt hiszem, hogy újra el kéne olvasnod, amiket írtam, mert olyasmikre „válaszoltál”, amit nem is állítottam.Ne haragudj, de szerintem ez hülyeség. (próbáltam kevéssé sértő kifejezést használni, mert nem sértegetni akarok)
A HM az ilyen járműveket rendszeresen árverezi. Aki akar, az ott még válogathat is. És szerintem már válogatott is. Múltkor komplett naszádokat árultak gombokért. Csepelen kint is vannak a Teller Ede út mellett a már szétberhelt (motorokat kiszedték, mert csak azok többet értek, mint amit ki kellett értük csengetni) hajók. Nem lehet mindent megmenteni. A szavaidból kiveszem, tudod, hogy mennyit kell egy ilyenre költeni mire "lábra áll". Szerintem amennyi ilyen rohad a telephelyeken, hogy az éves GDP is kevés lenne, ha mindegyiket egyszerre akarnánk megőrizni.
https://marcalibakabolt.hu/index.phpEgyértelműbben nem biztos, hogy le tudnám írni a mondanivalómat... Azt hiszem, hogy újra el kéne olvasnod, amiket írtam, mert olyasmikre „válaszoltál”, amit nem is állítottam.
Talán csak ennyit: Nem állítottam, hogy mindent meg kéne menteni... azt írtam, hogy nem egyben kéne kibaszarintani, vagy szétlőni mindent hanem kibányászni belőle, amit csak lehet, illetve, ami különleges, azt meg kéne tartani és nem elpusztítani. Lásd a videóban szereplő vegyi mentesítő.
De pl az öntvényt tartalmazó fődarabok, váltók, csörlő, futómű alkatrészek, difik, fülke, műszerek, komplett műszerfal, üvegek stb, stb... ezek mind kurrens cikkek, amik tovább élhetnének más járművekben (minimális ráfordítással, mert gondolom egyértelmű, hogy például egy motorsátor legyártása a nyers lemezből kicsivel drágább dolog, mintha egy levettet kell kilakatolni)...
A bokorugrónak meg gyakorlatilag mindegy, hogy van-e rajta fülke, mikor rálő ezzel a vacakkal...
Az meg, hogy mennyit kell a talpraállításra költeni, az legyen az újdonsült boldog tulajdonos / megmentő gondja...
Még talán annyit, hogy ha gombokért akarsz tízesével venni dolgokat, nos ahhoz benne kell lenned bizonyos (érdekelt / haveri) körben.
Halandóként Te nem veszel árverésen két-háromszázezerért (vagy még olcsóbban) egy db M-zárolt platóst, de drágábban se... (ha ez a koncepció életképes lenne, akkor nekem is lenne már vagy három, ha nem több. )
Ha esetleg tudsz gombokért Csepelt, meg hajót (de tényleg gombokért), akkor vevő vagyok rá látatlanban is.
Ha nekem ilyen jellegű fétiseim lennének, akkor privátban kérnék ajánlást a fórumon fent lévő aktív katonáktól, hogy hol érdemes érdeklődni.Egyértelműbben nem biztos, hogy le tudnám írni a mondanivalómat... Azt hiszem, hogy újra el kéne olvasnod, amiket írtam, mert olyasmikre „válaszoltál”, amit nem is állítottam.
Talán csak ennyit: Nem állítottam, hogy mindent meg kéne menteni... azt írtam, hogy nem egyben kéne kibaszarintani, vagy szétlőni mindent hanem kibányászni belőle, amit csak lehet, illetve, ami különleges, azt meg kéne tartani és nem elpusztítani. Lásd a videóban szereplő vegyi mentesítő.
De pl az öntvényt tartalmazó fődarabok, váltók, csörlő, futómű alkatrészek, difik, fülke, műszerek, komplett műszerfal, üvegek stb, stb... ezek mind kurrens cikkek, amik tovább élhetnének más járművekben (minimális ráfordítással, mert gondolom egyértelmű, hogy például egy motorsátor legyártása a nyers lemezből kicsivel drágább dolog, mintha egy levettet kell kilakatolni)...
A bokorugrónak meg gyakorlatilag mindegy, hogy van-e rajta fülke, mikor rálő ezzel a vacakkal...
Az meg, hogy mennyit kell a talpraállításra költeni, az legyen az újdonsült boldog tulajdonos / megmentő gondja...
Még talán annyit, hogy ha gombokért akarsz tízesével venni dolgokat, nos ahhoz benne kell lenned bizonyos (érdekelt / haveri) körben.
Halandóként Te nem veszel árverésen két-háromszázezerért (vagy még olcsóbban) egy db M-zárolt platóst, de drágábban se... (ha ez a koncepció életképes lenne, akkor nekem is lenne már vagy három, ha nem több. )
Ha esetleg tudsz gombokért Csepelt, meg hajót (de tényleg gombokért), akkor vevő vagyok rá látatlanban is.
Ezek nem járható utak. dudi,krisss, ők a tápláléklánc legalján vannak... náluk komolyabb emberek se tudnának segíteni hasonló ügyben.Ha nekem ilyen jellegű fétiseim lennének, akkor privátban kérnék ajánlást a fórumon fent lévő aktív katonáktól, hogy hol érdemes érdeklődni.
Ha ez nem válik be, akkor vagy direkte, írásban megkeresném a HM Védelemgazdasági Hivatalát, vagy a Hadtörténeti Múzeumot.
Valahol csak lenne kapás! Mondjuk rád eső feltételként vállalod, hogy ha sikerül restaurálnod a kapott eszközt, akkor évente 1-2 alkalommal elmész vele HM rendezvényekre.
kezdetnek nem rossz.. de a mindentől nagyon távol van.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..