[HUN] Csepel teherautók

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Mellé ment volna? (videóban 1:00)
62451c52ad3e11b858c9b1995ca580ff.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
mondjuk azért rohadjon le a f@sza, aki kitalálta, hogy egy Csepelt rakjanak ki céltárgynak...:mad:
pont erre volnának valók a dac-665-ösök...o_O
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 059
85 866
113
Ezeknek nem valami muzeumban lenne a helyük? vagy meg olyan sok van belőlük?


Erre azt hiszem tudok válaszolni.1965-ben 15760 gépkocsival rendelkezett a Néphadsereg amelyek nagyrészt Csepelek( D-344,CS-350,CS-130) voltak.Ez a szám 1975-re 24000-ra nőtt amiből 2400db D-566 volt és 700db URAL- 375.Szóval van mit szétlőni!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Ezeknek nem valami muzeumban lenne a helyük? vagy meg olyan sok van belőlük?
Akár ott is, de inkább gyűjtőknél lenne a helyük...
Ez valószínűleg nem annyira kitaposott belű... még felújítási alapnak is kiváló lehetett volna... talán.... ráadásul ezzel a felépíménnyel tán csak egy-kettő létezik ... (mármint üzemképes... amit el lehet vinni olyan helyekre, ahol láthatják iskolások, porontyok :D, meg úgy az átlagpolgár, hogy régebben nem csak kábelkorbácsot, meg fröccsöntött játékot volt képes produkálni a magyar ipar...)
Sajnos nem tudom feltételezni a szárazföldiekről, hogy lett volna annyi eszük, hogy a nehezen beszerezhető ritka fődarabokat legalább kiszerelték volna, mielőtt barbárkodnak
.. a honvédségben sajnos továbbra is mérhetetlen sötétség uralkodik... o_O
Erre azt hiszem tudok válaszolni.1965-ben 15760 gépkocsival rendelkezett a Néphadsereg amelyek nagyrészt Csepelek( D-344,CS-350,CS-130) voltak.Ez a szám 1975-re 24000-ra nőtt amiből 2400db D-566 volt és 700db URAL- 375.Szóval van mit szétlőni!
emiatt a hozzáállás miatt nem maradt az utókornak például 130-as Csepel.. (bár lehet, hogy tévedek és van belőle kettő vagy három)... meg az 566-osokat is sikerült olyan eredményesen eltüntetni, hogy hírmondónak is alig maradt belőlük...o_O
leírok pár ismeretlen szót: műszaki örökség mentése, ápolása...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 059
85 866
113
Akár ott is, de inkább gyűjtőknél lenne a helyük...
Ez valószínűleg nem annyira kitaposott belű... még felújítási alapnak is kiváló lehetett volna... talán.... ráadásul ezzel a felépíménnyel tán csak egy-kettő létezik ... (mármint üzemképes... amit el lehet vinni olyan helyekre, ahol láthatják iskolások, porontyok :D, meg úgy az átlagpolgár, hogy régebben nem csak kábelkorbácsot, meg fröccsöntött játékot volt képes produkálni a magyar ipar...)
Sajnos nem tudom feltételezni a szárazföldiekről, hogy lett volna annyi eszük, hogy a nehezen beszerezhető ritka fődarabokat legalább kiszerelték volna, mielőtt barbárkodnak
.. a honvédségben sajnos továbbra is mérhetetlen sötétség uralkodik... o_O

emiatt a hozzáállás miatt nem maradt az utókornak például 130-as Csepel.. (bár lehet, hogy tévedek és van belőle kettő vagy három)... meg az 566-osokat is sikerült olyan eredményesen eltüntetni, hogy hírmondónak is alig maradt belőlük...o_O

nem!Amiatt nem meradt mert a sereg inkább kukába dota őket ahelyett,hogy kiárusította volna amit lehet.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Az nem elherdálás amit szétlőnek.
Az elherdálás ami működik de ahelyett,hogy valami módon pénzt csinálnának belőle szétlövik.Ezeknek a teherautóknak a nagyrésze a lecserélésükkor kb félig roncs volt...
jaja...
szerintem mást nézz madárnak... lövészként biztos belelátsz, hogy melyik milyen állapotban van.
nem is olyan rég még belülről láttam a tömény idiotizmust...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 580
132 703
113
jaja...
szerintem mást nézz madárnak... lövészként biztos belelátsz, hogy melyik milyen állapotban van.
nem is olyan rég még belülről láttam a tömény idiotizmust...
Hát tekintve, hogy 20 plusz éve állnak egy telephelyen hóba fagyba, hozzányúlás nélkül, szerinted milyen állapotban vannak ?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 059
85 866
113
jaja...
szerintem mást nézz madárnak... lövészként biztos belelátsz, hogy melyik milyen állapotban van.
nem is olyan rég még belülről láttam a tömény idiotizmust...

Szerinted miért cserélték le őket?A Néphadseregben volt egy halom technika aminek csak töredéke volt működőképes,miért pont a Csepel teherauók lettek volna kivételek?
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Hát tekintve, hogy 20 plusz éve állnak egy telephelyen hóba fagyba, hozzányúlás nélkül, szerinted milyen állapotban vannak ?
olyanban, hogy léteznek és még menthetőek, de ha elpusztítják őket, akkor legjobb esetben is alkatrészforrások vesznek el... örökre...
mint írtam is, dac-ot, zilt, avia-t, robur-t nem sajnálnám (zilt esetleg)... de a képen lévő Csepel még akár menthetőnek is kinéz... (ráadásul ilyen kialakításban ritka is... talán kettőről tudok...)
nézz be egy Csepel-es fórumba, hogy honnét hoznak patika állapotba kocsikat.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and marton

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 889
47 335
113
olyanban, hogy léteznek és még menthetőek, de ha elpusztítják őket, akkor legjobb esetben is alkatrészforrások vesznek el... örökre...
mint írtam is, dac-ot, zilt, avia-t, robur-t nem sajnálnám (zilt esetleg)... de a képen lévő Csepel még akár menthetőnek is kinéz... (ráadásul ilyen kialakításban ritka is... talán kettőről tudok...)
nézz be egy Csepel-es fórumba, hogy honnét hoznak patika állapotba kocsikat.
Ne haragudj, de szerintem ez hülyeség. (próbáltam kevéssé sértő kifejezést használni, mert nem sértegetni akarok)
A HM az ilyen járműveket rendszeresen árverezi. Aki akar, az ott még válogathat is. És szerintem már válogatott is. Múltkor komplett naszádokat árultak gombokért. Csepelen kint is vannak a Teller Ede út mellett a már szétberhelt (motorokat kiszedték, mert csak azok többet értek, mint amit ki kellett értük csengetni) hajók. Nem lehet mindent megmenteni. A szavaidból kiveszem, tudod, hogy mennyit kell egy ilyenre költeni mire "lábra áll". Szerintem amennyi ilyen rohad a telephelyeken, hogy az éves GDP is kevés lenne, ha mindegyiket egyszerre akarnánk megőrizni.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Ne haragudj, de szerintem ez hülyeség. (próbáltam kevéssé sértő kifejezést használni, mert nem sértegetni akarok)
A HM az ilyen járműveket rendszeresen árverezi. Aki akar, az ott még válogathat is. És szerintem már válogatott is. Múltkor komplett naszádokat árultak gombokért. Csepelen kint is vannak a Teller Ede út mellett a már szétberhelt (motorokat kiszedték, mert csak azok többet értek, mint amit ki kellett értük csengetni) hajók. Nem lehet mindent megmenteni. A szavaidból kiveszem, tudod, hogy mennyit kell egy ilyenre költeni mire "lábra áll". Szerintem amennyi ilyen rohad a telephelyeken, hogy az éves GDP is kevés lenne, ha mindegyiket egyszerre akarnánk megőrizni.
Egyértelműbben nem biztos, hogy le tudnám írni a mondanivalómat... Azt hiszem, hogy újra el kéne olvasnod, amiket írtam, mert olyasmikre „válaszoltál”, amit nem is állítottam.
Talán csak ennyit: Nem állítottam, hogy mindent meg kéne menteni... azt írtam, hogy nem egyben kéne kibaszarintani, vagy szétlőni mindent hanem kibányászni belőle, amit csak lehet, illetve, ami különleges, azt meg kéne tartani és nem elpusztítani. Lásd a videóban szereplő vegyi mentesítő.
De pl az öntvényt tartalmazó fődarabok, váltók, csörlő, futómű alkatrészek, difik, fülke, műszerek, komplett műszerfal, üvegek stb, stb... ezek mind kurrens cikkek, amik tovább élhetnének más járművekben (minimális ráfordítással, mert gondolom egyértelmű, hogy például egy motorsátor legyártása a nyers lemezből kicsivel drágább dolog, mintha egy levettet kell kilakatolni)...
A bokorugrónak meg gyakorlatilag mindegy, hogy van-e rajta fülke, mikor rálő ezzel a vacakkal...

Az meg, hogy mennyit kell a talpraállításra költeni, az legyen az újdonsült boldog tulajdonos / megmentő gondja... :)

Még talán annyit, hogy ha gombokért akarsz tízesével venni dolgokat, nos ahhoz benne kell lenned bizonyos (érdekelt / haveri) körben.
Halandóként Te nem veszel árverésen két-háromszázezerért (vagy még olcsóbban) egy db M-zárolt platóst, de drágábban se... (ha ez a koncepció életképes lenne, akkor nekem is lenne már vagy három, ha nem több. :))

Ha esetleg tudsz gombokért Csepelt, meg hajót (de tényleg gombokért), akkor vevő vagyok rá látatlanban is.;)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 580
132 703
113
Egyértelműbben nem biztos, hogy le tudnám írni a mondanivalómat... Azt hiszem, hogy újra el kéne olvasnod, amiket írtam, mert olyasmikre „válaszoltál”, amit nem is állítottam.
Talán csak ennyit: Nem állítottam, hogy mindent meg kéne menteni... azt írtam, hogy nem egyben kéne kibaszarintani, vagy szétlőni mindent hanem kibányászni belőle, amit csak lehet, illetve, ami különleges, azt meg kéne tartani és nem elpusztítani. Lásd a videóban szereplő vegyi mentesítő.
De pl az öntvényt tartalmazó fődarabok, váltók, csörlő, futómű alkatrészek, difik, fülke, műszerek, komplett műszerfal, üvegek stb, stb... ezek mind kurrens cikkek, amik tovább élhetnének más járművekben (minimális ráfordítással, mert gondolom egyértelmű, hogy például egy motorsátor legyártása a nyers lemezből kicsivel drágább dolog, mintha egy levettet kell kilakatolni)...
A bokorugrónak meg gyakorlatilag mindegy, hogy van-e rajta fülke, mikor rálő ezzel a vacakkal...

Az meg, hogy mennyit kell a talpraállításra költeni, az legyen az újdonsült boldog tulajdonos / megmentő gondja... :)

Még talán annyit, hogy ha gombokért akarsz tízesével venni dolgokat, nos ahhoz benne kell lenned bizonyos (érdekelt / haveri) körben.
Halandóként Te nem veszel árverésen két-háromszázezerért (vagy még olcsóbban) egy db M-zárolt platóst, de drágábban se... (ha ez a koncepció életképes lenne, akkor nekem is lenne már vagy három, ha nem több. :))

Ha esetleg tudsz gombokért Csepelt, meg hajót (de tényleg gombokért), akkor vevő vagyok rá látatlanban is.;)
https://marcalibakabolt.hu/index.php

Ezt az oldalt ajánlom :D
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 889
47 335
113
Egyértelműbben nem biztos, hogy le tudnám írni a mondanivalómat... Azt hiszem, hogy újra el kéne olvasnod, amiket írtam, mert olyasmikre „válaszoltál”, amit nem is állítottam.
Talán csak ennyit: Nem állítottam, hogy mindent meg kéne menteni... azt írtam, hogy nem egyben kéne kibaszarintani, vagy szétlőni mindent hanem kibányászni belőle, amit csak lehet, illetve, ami különleges, azt meg kéne tartani és nem elpusztítani. Lásd a videóban szereplő vegyi mentesítő.
De pl az öntvényt tartalmazó fődarabok, váltók, csörlő, futómű alkatrészek, difik, fülke, műszerek, komplett műszerfal, üvegek stb, stb... ezek mind kurrens cikkek, amik tovább élhetnének más járművekben (minimális ráfordítással, mert gondolom egyértelmű, hogy például egy motorsátor legyártása a nyers lemezből kicsivel drágább dolog, mintha egy levettet kell kilakatolni)...
A bokorugrónak meg gyakorlatilag mindegy, hogy van-e rajta fülke, mikor rálő ezzel a vacakkal...

Az meg, hogy mennyit kell a talpraállításra költeni, az legyen az újdonsült boldog tulajdonos / megmentő gondja... :)

Még talán annyit, hogy ha gombokért akarsz tízesével venni dolgokat, nos ahhoz benne kell lenned bizonyos (érdekelt / haveri) körben.
Halandóként Te nem veszel árverésen két-háromszázezerért (vagy még olcsóbban) egy db M-zárolt platóst, de drágábban se... (ha ez a koncepció életképes lenne, akkor nekem is lenne már vagy három, ha nem több. :))

Ha esetleg tudsz gombokért Csepelt, meg hajót (de tényleg gombokért), akkor vevő vagyok rá látatlanban is.;)
Ha nekem ilyen jellegű fétiseim lennének, akkor privátban kérnék ajánlást a fórumon fent lévő aktív katonáktól, hogy hol érdemes érdeklődni.
Ha ez nem válik be, akkor vagy direkte, írásban megkeresném a HM Védelemgazdasági Hivatalát, vagy a Hadtörténeti Múzeumot.
Valahol csak lenne kapás! Mondjuk rád eső feltételként vállalod, hogy ha sikerül restaurálnod a kapott eszközt, akkor évente 1-2 alkalommal elmész vele HM rendezvényekre.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Ha nekem ilyen jellegű fétiseim lennének, akkor privátban kérnék ajánlást a fórumon fent lévő aktív katonáktól, hogy hol érdemes érdeklődni.
Ha ez nem válik be, akkor vagy direkte, írásban megkeresném a HM Védelemgazdasági Hivatalát, vagy a Hadtörténeti Múzeumot.
Valahol csak lenne kapás! Mondjuk rád eső feltételként vállalod, hogy ha sikerül restaurálnod a kapott eszközt, akkor évente 1-2 alkalommal elmész vele HM rendezvényekre.
Ezek nem járható utak. dudi,krisss, ők a tápláléklánc legalján vannak... náluk komolyabb emberek se tudnának segíteni hasonló ügyben.
A HIM a rugalmasságáról híres. :)
kezdetnek nem rossz.. de a mindentől nagyon távol van.:)