ja és ezt még
- ... csak rendszer integrációban szabad gondolkozni. Mondom a példát: 1995 körül beszéltem egy magyar származású svéd egyetemi tanárral, aki kutató munkát végzett huzamos időn keresztül az ERICSSON-nál is. Panaszkodtam neki arról, hogy nem működik a hangfelderítő rendszerünk. Mondta, hogy nem érti a problémát, magyarázzam el. Felrajzoltam neki a hiperbolák metszéspontját. Egyből tudta, hogy mi a matematikai megoldás, mit kell tartalmaznia a szoftvernek. Elővette a nagy táskáját, ami tele volt prospektusokkal, körülbelül fél óra alatt összeállítottuk az egy terepjáró személygépkocsiból, laptopból, rádiókból, érzékelőkből (6 db) műholdas helymeghatározóból álló konfigurációt. Azt mondta, ha van egy millió dollárom, három hónapon belül szállítja a működőképes rendszert. Az utána következőket akár fél millióért is meg tudja számolni. A legutolsó C + D kiállításon, kinn a pavilon előtt szerénykedett egy cseh gépkocsi, kevesen látogatták, mindeniki a BRADLEY-t csodálta. A járműben izraeli számítógépek, frekvenciaugratásos rádiók és GPS vevő voltak, de a csehek, mint sajátjukra voltak büszkék, mert ők szerelték össze, ők készítették a szoftvert. A SZNYEZSKA-val sem kell szégyenkezniük. Könnyű nekik, van hadiiparuk.
- ha a D-20-as, 2SZ1, BM-21 triumvirátust akarjuk kiszolgálni, akkor meg kell nézni, hogy érdemesek-e a törődésre. A Hódmezővásárhelyiek CFE állandó raktárból tudtak már csak működőképes önjáró lövegeket előszedni egy héttel az AMF(L) lövészet előtt. A D-20-as lövegek valamennyien meghibásodnak egy napos lövészet után, tönkremegy az alaplap, a folyadékfék és a léghelyretoló tömszelencéje. A BM-21-es sorozatvetőket már többször átválogattuk, jelenleg egy üzemképes a 48 darabból. Nincs üzemképes hangfelderítő állomás. Egy üzemképes meteorológiai lokátor állomásról tudok. Egy SZNAR-10-es üzemképes, amíg el nem romlik. A felsoroltak legtöbbjét nem tudjuk, nem is érdemes javítani. Akkor most minek a kiszolgálására fejlesztjük az ÁRPÁD rendszert, milyen csatlakozó elemekkel?
a