[HUN] Dassault Falcon 7X

EC-f0Q8XkAEF0Dl.jpg

EC-f0Q8WkAA_LX6.jpg


"Péter Szijjártó visiting Hungarian troops in Lithuania."
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and fulcrum11
https://jogalappal.hu/putyin-madarai/
"A nap legérdekesebb távozói ezzel együtt is az a két Falcon7x, amelyek lajstromszáma nem jelent meg a Flightradar24-en [...]
Egy Falcon7x Moszkvából (2019. október 30-án még egyszer), egy másik a török Antalyából érkezett 2019. október 29-én. Az egyszerre induló gépek közül az egyik Bécsbe, a másik Szentpétervárra vitte Putyin látogatásának napján a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről az utasait. [...] legalább az egyik Falcon7x honvédségi volt."
 
https://jogalappal.hu/putyin-madarai/
"A nap legérdekesebb távozói ezzel együtt is az a két Falcon7x, amelyek lajstromszáma nem jelent meg a Flightradar24-en [...]
Egy Falcon7x Moszkvából (2019. október 30-án még egyszer), egy másik a török Antalyából érkezett 2019. október 29-én. Az egyszerre induló gépek közül az egyik Bécsbe, a másik Szentpétervárra vitte Putyin látogatásának napján a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről az utasait. [...] legalább az egyik Falcon7x honvédségi volt."
Itt kicsit összekavarodtak a dolgok, az LKK október 24-én forgatta a videót jóelőre tudva azt, hogy ekkor a toronyból látható lesz majd az An-124-es; az már csak véletlen, hogy az előfutár Il-96-os is pont aznap érkezett, és hogy 24-én pont mozgott az egyik honvédségi Falcon. A 30-ai Falcon mozgásokhoz nincs közünk, a magyar gépek egyébként is ki vannak szűrve a Flightradarról.
 
Itt kicsit összekavarodtak a dolgok, az LKK október 24-én forgatta a videót jóelőre tudva azt, hogy ekkor a toronyból látható lesz majd az An-124-es; az már csak véletlen, hogy az előfutár Il-96-os is pont aznap érkezett, és hogy 24-én pont mozgott az egyik honvédségi Falcon. A 30-ai Falcon mozgásokhoz nincs közünk, a magyar gépek egyébként is ki vannak szűrve a Flightradarról.
Én mondjuk az orosz gépeket sem láttam az FR24 rendszerében - ellenben pl. a cikkben linkelt TEK-videóban megjelentek. Ezen az oldalon viszont láthatóak a magyar honvédségi gépek is - igaz, ennek jóval kevésbé van "felhasználóbarátabb" felülete.
http://www.adsbexchange.com/
 
https://jogalappal.hu/putyin-madarai/
"A nap legérdekesebb távozói ezzel együtt is az a két Falcon7x, amelyek lajstromszáma nem jelent meg a Flightradar24-en [...]
Egy Falcon7x Moszkvából (2019. október 30-án még egyszer), egy másik a török Antalyából érkezett 2019. október 29-én. Az egyszerre induló gépek közül az egyik Bécsbe, a másik Szentpétervárra vitte Putyin látogatásának napján a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről az utasait. [...] legalább az egyik Falcon7x honvédségi volt."

Valamit nagyon félreérthetett a blogger a videó készítésének időpontján vagy az internetes radaron, mert egyik honvédségi Falcon sem repült ilyen útvonalat azokon a napokon.
 
A TEK a flightradar-ról tájékozódik?!? o_O (0:17 nél bal felső sarok)

Hol látod az azonosítatlan Falconokat?
Nem a Falconokra gondoltam, hanem az Ilyushinokra. De már látom, azért nem írta ki nekem a FR24, mert BUD forgalmára szűkítve kerestem folyamatosan a gépeket, ami logikusabbnak tűnt, mint az 5 moszkvai reptér közül találgatni, hogy melyikről fognak indulni. De ahogy a videón is látszik, az érkező gépek úticélja a FR rendszere számára nem volt ismert, ezért nem jelezte ki számomra őket :confused:
 
Nem a Falconokra gondoltam, hanem az Ilyushinokra. De már látom, azért nem írta ki nekem a FR24, mert BUD forgalmára szűkítve kerestem folyamatosan a gépeket, ami logikusabbnak tűnt, mint az 5 moszkvai reptér közül találgatni, hogy melyikről fognak indulni. De ahogy a videón is látszik, az érkező gépek úticélja a FR rendszere számára nem volt ismert, ezért nem jelezte ki számomra őket :confused:
A Flightradar általában a repterektől és légitársaságoktól kapott adatokkal tölti fel a saját adatbázisát, a hívójelek alapján rendeli hozzá az egyes járatokhoz az útvonalakat. Emiatt szokott az előfordulni, hogy menetrend váltáskor látszólag összeomlik az adatbázis, a valóságtól teljesen eltérő kiindulási és érkezési repülőtereket rendel a járatokhoz. Ugyanakkor a rendszer próbálja intelligensen felhasználni az elérhető adatokat, és folyamatosan menti az egyes járatszámokhoz/hívójelekhez tartozó indulási és érkezési repülőtereket - ez általában ismét teljesen fals megjelenített adatokat okoz (különösen az olyan ad-hoc repüéseknél, mint az állami, vagy cargo).
Érdekes módon vannak azonban olyan tracker oldalak, amelyek repülési terv információkat is megkapnak, így történhetett meg az, hogy még le sem szállt Pápára az Embraer KC-390-ese, de a híroldalak már tényént közölték, hogy a gép hamarosan megérkezik országunkba.
 
Itt kicsit összekavarodtak a dolgok, az LKK október 24-én forgatta a videót jóelőre tudva azt, hogy ekkor a toronyból látható lesz majd az An-124-es; az már csak véletlen, hogy az előfutár Il-96-os is pont aznap érkezett, és hogy 24-én pont mozgott az egyik honvédségi Falcon. A 30-ai Falcon mozgásokhoz nincs közünk, a magyar gépek egyébként is ki vannak szűrve a Flightradarról.

A Légiközlekedési Kulturális Központ LKK felvételének időpontja furcsa módon nem igazán, a 20:59-es vágóképen látható információ viszont annál inkább számít: onnan olvasható le az egyik Falcon7x (a 606-os) hívójele (HuAF662), amiből az adatbázisokban kiderül, hogy a következő napokban mi volt a hívójele (HuAF661), amiből kiderül, hogy 2019. október 30-án márpedig ugyanaz a gép fordult meg Budapesten. Részletekkel frissítettem a cikket.

https://jogalappal.hu/putyin-madarai/
 
A Légiközlekedési Kulturális Központ LKK felvételének időpontja furcsa módon nem igazán, a 20:59-es vágóképen látható információ viszont annál inkább számít: onnan olvasható le az egyik Falcon7x (a 606-os) hívójele (HuAF662), amiből az adatbázisokban kiderül, hogy a következő napokban mi volt a hívójele (HuAF661), amiből kiderül, hogy 2019. október 30-án márpedig ugyanaz a gép fordult meg Budapesten. Részletekkel frissítettem a cikket.

https://jogalappal.hu/putyin-madarai/

Ugye arról tudsz, hogy a Honvédség szállítógépei a kecskeméti bázis felújítása miatt kb. fél éve Ferihegyre költöztek át?
Még mindig nem értem, hogy mit szeretnél ebbe az egészbe belelátni. Miért furcsa, hogy ott láttad a gépeket?
 
Ugye arról tudsz, hogy a Honvédség szállítógépei a kecskeméti bázis felújítása miatt kb. fél éve Ferihegyre költöztek át?
Még mindig nem értem, hogy mit szeretnél ebbe az egészbe belelátni. Miért furcsa, hogy ott láttad a gépeket?

Nem furcsa, sőt. Egész egyszerűen az írás arról szólt, hogy milyen légiforgalom volt - potenciálisan - Putyinnal összefüggésben (ha már az M1 azt közölte, hogy Putyin kísérete szerényebb volt a 2015-ös helyzethez képest).

Evidens, hogy a kormányzati-katonai orosz gépek ide értendők. Emellett meg nyilván érdekes lehet a magyar kormányzati-katonai gépmozgás (főleg, ha orosz útvonal is útba esett).

De lehet semmi köze nincs semminek semmihez. Nem írtam például a Budapestre az orosz Magnitogorsk felől 29-én érkező, 605-ös A319-ről (HuAF171) sem (mert gondolom a 7. CISM Katonai Világjáték visszatérő járata volt).

A mostani reakcióm pedig pusztán arra vonatkozott, hogy lényegében mindegy, hogy mikor voltak a toronyban, mert nem az időpont a lényeg, hanem abból következett minden további infó (a hívójelek) számomra (persze lehet, mindenkinek minden teljesen triviális).