Egyenlőre nagyobb gond is van, és nem beszerzés jellegű...Szerintem bőven jó lenne, ha vennének konténereket a Gripenekre. Meg vagy + két gép, és/vagy egy elég nagy emelés a műszakiaknak.
Egyenlőre nagyobb gond is van, és nem beszerzés jellegű...Szerintem bőven jó lenne, ha vennének konténereket a Gripenekre. Meg vagy + két gép, és/vagy egy elég nagy emelés a műszakiaknak.
Az, hogy nincs ember, mert ennyi pénzért...?Egyenlőre nagyobb gond is van, és nem beszerzés jellegű...

https://www.dassaultfalcon.com/en/Technology/Innovation/Pages/FalconEye.aspxMi az a kis ablakos dudor a pilótafülke előtt? A 606-os nincs olyan. Valami érzékelő, flir?
Enhanced Vision Systems (EVS), igen,egyfajta FLIR. Gyári opció, nem utólagos beépítés.Mi az a kis ablakos dudor a pilótafülke előtt? A 606-os nincs olyan. Valami érzékelő, flir?
KösziEnhanced Vision Systems (EVS), igen,egyfajta FLIR. Gyári opció, nem utólagos beépítés.

Itt kicsit összekavarodtak a dolgok, az LKK október 24-én forgatta a videót jóelőre tudva azt, hogy ekkor a toronyból látható lesz majd az An-124-es; az már csak véletlen, hogy az előfutár Il-96-os is pont aznap érkezett, és hogy 24-én pont mozgott az egyik honvédségi Falcon. A 30-ai Falcon mozgásokhoz nincs közünk, a magyar gépek egyébként is ki vannak szűrve a Flightradarról.https://jogalappal.hu/putyin-madarai/
"A nap legérdekesebb távozói ezzel együtt is az a két Falcon7x, amelyek lajstromszáma nem jelent meg a Flightradar24-en [...]
Egy Falcon7x Moszkvából (2019. október 30-án még egyszer), egy másik a török Antalyából érkezett 2019. október 29-én. Az egyszerre induló gépek közül az egyik Bécsbe, a másik Szentpétervárra vitte Putyin látogatásának napján a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről az utasait. [...] legalább az egyik Falcon7x honvédségi volt."
Én mondjuk az orosz gépeket sem láttam az FR24 rendszerében - ellenben pl. a cikkben linkelt TEK-videóban megjelentek. Ezen az oldalon viszont láthatóak a magyar honvédségi gépek is - igaz, ennek jóval kevésbé van "felhasználóbarátabb" felülete.Itt kicsit összekavarodtak a dolgok, az LKK október 24-én forgatta a videót jóelőre tudva azt, hogy ekkor a toronyból látható lesz majd az An-124-es; az már csak véletlen, hogy az előfutár Il-96-os is pont aznap érkezett, és hogy 24-én pont mozgott az egyik honvédségi Falcon. A 30-ai Falcon mozgásokhoz nincs közünk, a magyar gépek egyébként is ki vannak szűrve a Flightradarról.
https://jogalappal.hu/putyin-madarai/
"A nap legérdekesebb távozói ezzel együtt is az a két Falcon7x, amelyek lajstromszáma nem jelent meg a Flightradar24-en [...]
Egy Falcon7x Moszkvából (2019. október 30-án még egyszer), egy másik a török Antalyából érkezett 2019. október 29-én. Az egyszerre induló gépek közül az egyik Bécsbe, a másik Szentpétervárra vitte Putyin látogatásának napján a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről az utasait. [...] legalább az egyik Falcon7x honvédségi volt."
Én mondjuk az orosz gépeket sem láttam az FR24 rendszerében - ellenben pl. a cikkben linkelt TEK-videóban megjelentek.
(0:17 nél bal felső sarok)Nem a Falconokra gondoltam, hanem az Ilyushinokra. De már látom, azért nem írta ki nekem a FR24, mert BUD forgalmára szűkítve kerestem folyamatosan a gépeket, ami logikusabbnak tűnt, mint az 5 moszkvai reptér közül találgatni, hogy melyikről fognak indulni. De ahogy a videón is látszik, az érkező gépek úticélja a FR rendszere számára nem volt ismert, ezért nem jelezte ki számomra őketA TEK a flightradar-ról tájékozódik?!?(0:17 nél bal felső sarok)
Hol látod az azonosítatlan Falconokat?

A Flightradar általában a repterektől és légitársaságoktól kapott adatokkal tölti fel a saját adatbázisát, a hívójelek alapján rendeli hozzá az egyes járatokhoz az útvonalakat. Emiatt szokott az előfordulni, hogy menetrend váltáskor látszólag összeomlik az adatbázis, a valóságtól teljesen eltérő kiindulási és érkezési repülőtereket rendel a járatokhoz. Ugyanakkor a rendszer próbálja intelligensen felhasználni az elérhető adatokat, és folyamatosan menti az egyes járatszámokhoz/hívójelekhez tartozó indulási és érkezési repülőtereket - ez általában ismét teljesen fals megjelenített adatokat okoz (különösen az olyan ad-hoc repüéseknél, mint az állami, vagy cargo).Nem a Falconokra gondoltam, hanem az Ilyushinokra. De már látom, azért nem írta ki nekem a FR24, mert BUD forgalmára szűkítve kerestem folyamatosan a gépeket, ami logikusabbnak tűnt, mint az 5 moszkvai reptér közül találgatni, hogy melyikről fognak indulni. De ahogy a videón is látszik, az érkező gépek úticélja a FR rendszere számára nem volt ismert, ezért nem jelezte ki számomra őket![]()
Itt kicsit összekavarodtak a dolgok, az LKK október 24-én forgatta a videót jóelőre tudva azt, hogy ekkor a toronyból látható lesz majd az An-124-es; az már csak véletlen, hogy az előfutár Il-96-os is pont aznap érkezett, és hogy 24-én pont mozgott az egyik honvédségi Falcon. A 30-ai Falcon mozgásokhoz nincs közünk, a magyar gépek egyébként is ki vannak szűrve a Flightradarról.
A Légiközlekedési Kulturális Központ LKK felvételének időpontja furcsa módon nem igazán, a 20:59-es vágóképen látható információ viszont annál inkább számít: onnan olvasható le az egyik Falcon7x (a 606-os) hívójele (HuAF662), amiből az adatbázisokban kiderül, hogy a következő napokban mi volt a hívójele (HuAF661), amiből kiderül, hogy 2019. október 30-án márpedig ugyanaz a gép fordult meg Budapesten. Részletekkel frissítettem a cikket.
https://jogalappal.hu/putyin-madarai/
Ugye arról tudsz, hogy a Honvédség szállítógépei a kecskeméti bázis felújítása miatt kb. fél éve Ferihegyre költöztek át?
Még mindig nem értem, hogy mit szeretnél ebbe az egészbe belelátni. Miért furcsa, hogy ott láttad a gépeket?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..