1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Dassault Falcon 7X

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - Terminator által indítva @ 2018. október 14..

  1. arcas

    arcas Well-Known Member

    Egyenlőre nagyobb gond is van, és nem beszerzés jellegű...
     
  2. borisz

    borisz Well-Known Member

    Az, hogy nincs ember, mert ennyi pénzért...? :D
     
    Nagy Csaba likes this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    [​IMG]
    [​IMG]

    "Péter Szijjártó visiting Hungarian troops in Lithuania."
     
    arcas and fulcrum11 like this.
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    [​IMG]

    [​IMG]

    Szeptember 15-17. Weeze
     
    arcas and fishbed like this.
  5. ZsoltHun

    ZsoltHun New Member

    Mi az a kis ablakos dudor a pilótafülke előtt? A 606-os nincs olyan. Valami érzékelő, flir?
     
  6. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

    pöcshuszár, ZsoltHun and zeal like this.
  7. fenntartható fejlövés

    fenntartható fejlövés Well-Known Member

    Enhanced Vision Systems (EVS), igen,egyfajta FLIR. Gyári opció, nem utólagos beépítés.
     
    ZsoltHun likes this.
  8. ZsoltHun

    ZsoltHun New Member

  9. ZsoltHun

    ZsoltHun New Member

    Köszi :)
     
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Mi micsoda egy SIGINT Falcon-on...

    [​IMG]
     
    arcas, fishbed, svajcibeka and 3 others like this.
  11. kiskrumpli

    kiskrumpli Well-Known Member

    https://jogalappal.hu/putyin-madarai/
    "A nap legérdekesebb távozói ezzel együtt is az a két Falcon7x, amelyek lajstromszáma nem jelent meg a Flightradar24-en [...]
    Egy Falcon7x Moszkvából (2019. október 30-án még egyszer), egy másik a török Antalyából érkezett 2019. október 29-én. Az egyszerre induló gépek közül az egyik Bécsbe, a másik Szentpétervárra vitte Putyin látogatásának napján a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről az utasait. [...] legalább az egyik Falcon7x honvédségi volt."
     
  12. T.Tom

    T.Tom Well-Known Member

    Itt kicsit összekavarodtak a dolgok, az LKK október 24-én forgatta a videót jóelőre tudva azt, hogy ekkor a toronyból látható lesz majd az An-124-es; az már csak véletlen, hogy az előfutár Il-96-os is pont aznap érkezett, és hogy 24-én pont mozgott az egyik honvédségi Falcon. A 30-ai Falcon mozgásokhoz nincs közünk, a magyar gépek egyébként is ki vannak szűrve a Flightradarról.
     
  13. kiskrumpli

    kiskrumpli Well-Known Member

    Én mondjuk az orosz gépeket sem láttam az FR24 rendszerében - ellenben pl. a cikkben linkelt TEK-videóban megjelentek. Ezen az oldalon viszont láthatóak a magyar honvédségi gépek is - igaz, ennek jóval kevésbé van "felhasználóbarátabb" felülete.
    http://www.adsbexchange.com/
     
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Valamit nagyon félreérthetett a blogger a videó készítésének időpontján vagy az internetes radaron, mert egyik honvédségi Falcon sem repült ilyen útvonalat azokon a napokon.
     
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A TEK a flightradar-ról tájékozódik?!? o_O (0:17 nél bal felső sarok)

    Hol látod az azonosítatlan Falconokat?
     
  16. kiskrumpli

    kiskrumpli Well-Known Member

    Nem a Falconokra gondoltam, hanem az Ilyushinokra. De már látom, azért nem írta ki nekem a FR24, mert BUD forgalmára szűkítve kerestem folyamatosan a gépeket, ami logikusabbnak tűnt, mint az 5 moszkvai reptér közül találgatni, hogy melyikről fognak indulni. De ahogy a videón is látszik, az érkező gépek úticélja a FR rendszere számára nem volt ismert, ezért nem jelezte ki számomra őket :confused:
     
  17. T.Tom

    T.Tom Well-Known Member

    A Flightradar általában a repterektől és légitársaságoktól kapott adatokkal tölti fel a saját adatbázisát, a hívójelek alapján rendeli hozzá az egyes járatokhoz az útvonalakat. Emiatt szokott az előfordulni, hogy menetrend váltáskor látszólag összeomlik az adatbázis, a valóságtól teljesen eltérő kiindulási és érkezési repülőtereket rendel a járatokhoz. Ugyanakkor a rendszer próbálja intelligensen felhasználni az elérhető adatokat, és folyamatosan menti az egyes járatszámokhoz/hívójelekhez tartozó indulási és érkezési repülőtereket - ez általában ismét teljesen fals megjelenített adatokat okoz (különösen az olyan ad-hoc repüéseknél, mint az állami, vagy cargo).
    Érdekes módon vannak azonban olyan tracker oldalak, amelyek repülési terv információkat is megkapnak, így történhetett meg az, hogy még le sem szállt Pápára az Embraer KC-390-ese, de a híroldalak már tényént közölték, hogy a gép hamarosan megérkezik országunkba.
     
  18. jogalappal

    jogalappal Member

    A Légiközlekedési Kulturális Központ LKK felvételének időpontja furcsa módon nem igazán, a 20:59-es vágóképen látható információ viszont annál inkább számít: onnan olvasható le az egyik Falcon7x (a 606-os) hívójele (HuAF662), amiből az adatbázisokban kiderül, hogy a következő napokban mi volt a hívójele (HuAF661), amiből kiderül, hogy 2019. október 30-án márpedig ugyanaz a gép fordult meg Budapesten. Részletekkel frissítettem a cikket.

    https://jogalappal.hu/putyin-madarai/
     
    arcas, fishbed and T.Tom like this.
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ugye arról tudsz, hogy a Honvédség szállítógépei a kecskeméti bázis felújítása miatt kb. fél éve Ferihegyre költöztek át?
    Még mindig nem értem, hogy mit szeretnél ebbe az egészbe belelátni. Miért furcsa, hogy ott láttad a gépeket?
     
  20. jogalappal

    jogalappal Member

    Nem furcsa, sőt. Egész egyszerűen az írás arról szólt, hogy milyen légiforgalom volt - potenciálisan - Putyinnal összefüggésben (ha már az M1 azt közölte, hogy Putyin kísérete szerényebb volt a 2015-ös helyzethez képest).

    Evidens, hogy a kormányzati-katonai orosz gépek ide értendők. Emellett meg nyilván érdekes lehet a magyar kormányzati-katonai gépmozgás (főleg, ha orosz útvonal is útba esett).

    De lehet semmi köze nincs semminek semmihez. Nem írtam például a Budapestre az orosz Magnitogorsk felől 29-én érkező, 605-ös A319-ről (HuAF171) sem (mert gondolom a 7. CISM Katonai Világjáték visszatérő járata volt).

    A mostani reakcióm pedig pusztán arra vonatkozott, hogy lényegében mindegy, hogy mikor voltak a toronyban, mert nem az időpont a lényeg, hanem abból következett minden további infó (a hívójelek) számomra (persze lehet, mindenkinek minden teljesen triviális).
     

Ezen oldal megosztása