1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Dassault Falcon 7X

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - Terminator által indítva @ 2018. október 14..

  1. rudi

    rudi Well-Known Member

    A hozzászólásodban említett eszközöket èrdemes megfelelő perspektívába helyezni.
    - Gripen radar: borzasztóan fontos eszköz de alapvető célja más légi eszközök felderítése azonosítása, földi álló és mozgó célpontok felderítése és támadó eszközök célba vezetése. Egy radar nem egy tipikus elektronikai felderítő eszköz hanem pont fordítva, egy modern radar képességeinek a kihasználásához kellenek az elektronikai felderítés által szállított adatbázisok
    - Recce konténer: ez egy harcàszati OPTIKAI felderítő konténer, a legújabb változatok meg már kiegészítve egy SAR radarral a célból hogy felhős időben is végezhesse a feladatát. Hasznos eszköz de semmi köze az elektronikai felderítéshez.
    - Arexis pod: ez egy elektronikai támadó konténer aminek az a célja hogy egy 4++ gen támadó tepülőgép kötelék elég közel juthasson egy modern légvédelmi rendszerhez ahhoz hogy indíthassa a AG fegyverit anélkül hogy még előtte lelőnék.
    Az Arexis zavarja a földi radarokat és elektronikai rendszereket ehhez pedig ismét csak szüksége van ezeknek az ellenséges rendszereknek a jellemzőire amit az elektronikai felderítés szállít (többek között ezért járőröznek a Svéd ELINT gépek a Szír partok előtt...)
    - ELINT gépek: ezek a gépek azok amik már békeidőben folyamatosan járőröznek ész sziszifuszi munkával csipegetik össze az éyerből az
    - ellenséges elektronikaineszközök jeleit;
    - figyelik és lehalgatják az ellenség (és barát) kommunikációját
    - stb...

    Azt hiszem kéne egy külön C4 ISR topic mert abszolút stratégiai terület és kevés szó esik róla
     
    anonim999, Loken, arcas and 6 others like this.
  2. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Az a baj hogy te vizionalsz a dologba csucs szuper elin signit gepet. Majd amikor kiderul mi is a helyzet elmondod hogy te megmondtad hogy nem az lessz mert... /de 100x hasznosabb dolg is letezik szamunkra a penztarcanknak.../ strategiai felderitogepre semi szuksegunk /mert mas kell nekunk./ de attol hogy egy felderito nem elin es vagy signit meg lehet felderito.../sot bizonyos szintig akar elektronikai felderito is... Es igen egy modern radar igenis kepes felderiteni sok teren :) nem csak legicelt :)
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Mert nagyon el lett hitetve, hogy az (lesz). De ha jól értem, akkor szerinted az izraeliek vagy a franciák beszereltek néhány antennát a kompozit burkolat alá és egy adatgyűjtőt a csomagtérbe vagy valahová. Ha hazaért a gép kiszerelik/letöltik az adatokat és utána majd kielemzik ott, ahol a Gripen hasonló adatait is elemzik? Ennyi lenne a nagy titok? Esetleg van még műholdas kapcsolat, hogy légi harcálláspont legyen?
     
  4. rudi

    rudi Well-Known Member

    Kicsit számolj utána hány ilyen és ehhez hasonló kormányzati célú indokolt repülés lehet egy évben.
    Kik jöhetnek szóba? Miniszter elnök, O.Gy. Elnöke, Közt. Elnök, Miniszterek ès Honvédség parancsnoka amennyiben hivatalos látogatáson vannak (lsd: Benkö kínában stb..)
    Ezek ha nagyon belehúznak az akkor se több évi 60 útnál és 300 óránál.
    Ha Netjets-től bérelnek repülőt az nem kerül többe $5 milliónál.
    Ehhez képest a két Falconhoz kell minimum négy teljes értékű személyzet (de inkább hat...)
    Ha eltekintünk attól hogy a mi pilótáink nulla Falcon órával rendelkeztek és óragyűjtés céljából is kell repülniük, akkor csak a gyakorlatban tartás miatt is legalább minimum 400 óra / fő kell (de ez az abszolút minimum! A közforgalmi pilótak ennek több mint a kétszeresét repülik a mi pilótáink pedig VVIP embereket szállítanak.)
    Ez a 400 óra azt jelenti hogy mindkét Falconnak évi minimum 800 órát kell repülnie ami = 1600 Falcon óra / év.
    A Falcon repült óràja alaphangon $5000 / óra ami így összesen $8 millió.

    Ha majd a most ellenzékben lévő pártok azzal kampányolnak hogy ebben a formában pazarlás ez a két gép, akkor erre tessék majd gondolni...
     
    fishbed and formosa1 like this.
  5. arcas

    arcas Well-Known Member

    Ahh...Még mindig itt tartunk?!
     
    Centurio, zeal and fedett_mókus like this.
  6. rudi

    rudi Well-Known Member

    Hogy a klasszikusokat idézzem: "..Az élet olyan mint a nádszál: ma még vidáman kacagsz de holnap jön Pipacs bácsi a konyhakéssel…"
     
    fishbed likes this.
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Valaki írja meg Vadai Ágnesnek hogy legközelebb erre kérdezzen rá... :cool: A válasz ezután úgy is az lesz majd mindenre, hogy "Miért nem jött el a kihelyezett ülésre és nézte meg a saját szemévvel..." Az egész csütörtöki műsor arra lett szervezve hogy őt "leamortizálják", de ahogy mondani szokták, legalább annyi esze volt hogy nem ment házhoz a lóf@szért. A közvélemény meg az egészből csak a 606-os belsejéről készült fotókat láthatta, mint új információ. Ha a "fotókkal bizonyított luxusrepülőzés" ezek után már nem lenne elég érdekes a szavazótáboruknak, akkor talál majd az ellenzék másik témát a többi beszerzésnél...
     
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Javítás: "A közvélemény meg az egészből csak a 606-os belsejéről készült fotókat látja, mint új információ."
     
  9. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ennél lényegesen több honvédségi személy megy oda vissza ezekkel a gépekkel. De csak Maróth úr múlt évi kavarása is minimum 10-12 desztinációva (x2 úttal) megdobja a listát.
    Jelenleg 4 fő pilóta képzésénél nem nagyon kell több mivel a további pilóták engedélyéhez már azok lesznek a főpilóták, akik jelenleg másodpilótaként funkcionálnak.
    De azt nem értem, ha te SIGINT gépet akarsz faragni ezekből a gépekből, akkor azokon kik fognak pilótáskodni, ha a mostaniak helyett a Netjets-től rendelnénk gépeket?
    Mert ugye ott a gép a pilótával együtt jár. Vagy nem?
    És mondjuk abban is van valami, hogyha csak bussiness class-on számoljuk fel nettó a tényleges utiköltséget (1-1 útra Korom Feri bácsi sem egyedül kerekedett fel, abban biztos lehetsz!), akkor is horribilis összegeket kapunk.
    Azt meg el tudod képzelni, amikor mondjuk Orbán megérkezik Moszkvába és a Bussiness Classról kiszálva fogadja Lavrov?
    Arról nem is beszélve, hogy bérelt gépekkel, meg kereskedelmi járatokkal nem lehet nemzetbiztonságilag kényesebb utakat szervezni, mert akkor ott már mindenki más is tud róla.
     
    Loken and zeal like this.
  10. emel

    emel Well-Known Member

    Lehet hogy így van. Viszont sajnálatos, hogy ennél sokkal nagyobb pazarlások is vannak ebben az országban, sokkal nagyobb problémákat okozva, és nekem azok jobban fájnak. A most ellenzékben lévő pártok viszont még a sokkal magasabb SZJA mellett se bírtak annyit összekaparni, hogy a Honvédségre (és néhány más állami kötelességre) ennyit költsenek, vagyis fájdalmasan tudatlanok voltak a gazdaság működtetéséhez, a pénzcsináláshoz. Több dologhoz viszont kiválóan értettek: mindent eladni külföldi kézbe (még a "privatizáció" is hazugság volt részükről, fontos közüzemeket külföldi ÁLLAMI többségű kézbe adtak el, a nyereség magyar állampénzből való garantálásával?!!), az ígérgetéshez (emlékszel?: "nem lesz gáz-áremelés", hányszor volt utána?), az árak emeléséhez (lásd gáz, benzin-adó, ami mindent húzott magával felfelé), és a hitel-felvételhez. Szóval részemről elhúzhatnak ők is a sunyiba ... mert én erre is gondolok, nemcsak a Falconra. És ezek az összegek nagyságrendekkel a Falcon fölött vannak ...
     
    BiancoGasto, Loken and Pocok75 like this.
  11. krisss

    krisss Well-Known Member

    Tárgyalási delegációk, magas beosztású szakértői csoportok kisebb létszámmal de tökmimdegy mit mondasz úgysem lesz jó sosem amíg nem biciklivel mennek.
     
    fulcrum11, arcas, Centurio and 4 others like this.
  12. rudi

    rudi Well-Known Member

    A Vadai egyrészt már nem bizottsági tag (kizárták), másrészt meg terhes (nemsokára szül)
     
    Loken likes this.
  13. emel

    emel Well-Known Member

    Ja, és még valamihez profi módon értettek: az állami kötelezettségeket teljesítő szervezetek (egészségügy, oktatás, Honvédség) leépítéséhez - pedig ők nem költöttek olyan "luxus" dolgokra mint Airbus meg Falcon. Kérdezném: akkor hova lett a pénz amit ilyen ügyesen megspóroltak?!!
     
    Loken and Pocok75 like this.
  14. rudi

    rudi Well-Known Member

    Már bocsánat, de magas beosztású csinovnyikok kurvára ne ne business jettel utazgassanak...
    A világon ez a luxus mindenhol csak top állami - esetleg katonai - vezetőknek jár.
     
    formosa1 likes this.
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Nem kevered össze Demeter Mártával?
     
    rudi likes this.
  16. rudi

    rudi Well-Known Member

    De, lehet...:)
     
    formosa1 likes this.
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ennyi utazás után a légitársaságoktól biztos kapnának törzsutas kedvezményt és nagyon sok hűségpontot, ami később beváltható ingyen repülésekre is... :D
     
    mindenen kívül likes this.
  18. krisss

    krisss Well-Known Member

    Ha amúgy is kell a repült óra a személyzet miatt akkor nem egyszerűbb egy pár tábornokból meg a szakértőkből álló csoportokat ezzel cipelni mint egy airbussal?
     
    Loken, arcas and pöcshuszár like this.
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Most sem a kormánygép szükségességének tagadásáról van szó. Hanem arról, hogy az igényekhez képest kevésszer kell gép, ami valójában nem is magyar képessége, mert magyar pilóta nincs. A bérlés olcsóbb lenne. Semmi több.
     
  20. krisss

    krisss Well-Known Member

    Már meg van véve és használatban is van szóval igazából beszélni is felesleges róla.
     
    Loken and arcas like this.

Ezen oldal megosztása