[HUN] Dassault Falcon 7X

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 481
10 657
113
Szerintem itt félreértés van...
Én arra utaltam, hogy a Gripeneket lassan 2 évtizede üzemeltetjük, van hozzá képzett hajózó meg kiszolgáló személyzet...valószínűleg 5-6 reccelite konténer meg a radar upgrade nem lett volna valami irdatlan összeg, viszont nagyon rövid időn belül egy olyan felderítési képesésget adott volna a légierőnek, amire Nato szinten is azt lehet mondnai, hogy ez olyan dolog, amit be lehet dobni a közösbe....
Pár év múlva meg ha megtörtént az Arexis pod integráció jöhetett volna az is. annak van ISR képesésge is...
most jelenleg meg úgy állunk, hogy van 2 business jet-ünk, és majd az egyikből talán valamikor lesz elint gépünk...
A hozzászólásodban említett eszközöket èrdemes megfelelő perspektívába helyezni.
- Gripen radar: borzasztóan fontos eszköz de alapvető célja más légi eszközök felderítése azonosítása, földi álló és mozgó célpontok felderítése és támadó eszközök célba vezetése. Egy radar nem egy tipikus elektronikai felderítő eszköz hanem pont fordítva, egy modern radar képességeinek a kihasználásához kellenek az elektronikai felderítés által szállított adatbázisok
- Recce konténer: ez egy harcàszati OPTIKAI felderítő konténer, a legújabb változatok meg már kiegészítve egy SAR radarral a célból hogy felhős időben is végezhesse a feladatát. Hasznos eszköz de semmi köze az elektronikai felderítéshez.
- Arexis pod: ez egy elektronikai támadó konténer aminek az a célja hogy egy 4++ gen támadó tepülőgép kötelék elég közel juthasson egy modern légvédelmi rendszerhez ahhoz hogy indíthassa a AG fegyverit anélkül hogy még előtte lelőnék.
Az Arexis zavarja a földi radarokat és elektronikai rendszereket ehhez pedig ismét csak szüksége van ezeknek az ellenséges rendszereknek a jellemzőire amit az elektronikai felderítés szállít (többek között ezért járőröznek a Svéd ELINT gépek a Szír partok előtt...)
- ELINT gépek: ezek a gépek azok amik már békeidőben folyamatosan járőröznek ész sziszifuszi munkával csipegetik össze az éyerből az
- ellenséges elektronikaineszközök jeleit;
- figyelik és lehalgatják az ellenség (és barát) kommunikációját
- stb...

Azt hiszem kéne egy külön C4 ISR topic mert abszolút stratégiai terület és kevés szó esik róla
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
8 362
5 987
113
A hozzászólásodban említett eszközöket èrdemes megfelelő perspektívába helyezni.
- Gripen radar: borzasztóan fontos eszköz de alapvető célja más légi eszközök felderítése azonosítása, földi álló és mozgó célpontok felderítése és támadó eszközök célba vezetése. Egy radar nem egy tipikus elektronikai felderítő eszköz hanem pont fordítva, egy modern radar képességeinek a kihasználásához kellenek az elektronikai felderítés által szállított adatbázisok
- Recce konténer: ez egy harcàszati OPTIKAI felderítő konténer, a legújabb változatok meg már kiegészítve egy SAR radarral a célból hogy felhős időben is végezhesse a feladatát. Hasznos eszköz de semmi köze az elektronikai felderítéshez.
- Arexis pod: ez egy elektronikai támadó konténer aminek az a célja hogy egy 4++ gen támadó tepülőgép kötelék elég közel juthasson egy modern légvédelmi rendszerhez ahhoz hogy indíthassa a AG fegyverit anélkül hogy még előtte lelőnék.
Az Arexis zavarja a földi radarokat és elektronikai rendszereket ehhez pedig ismét csak szüksége van ezeknek az ellenséges rendszereknek a jellemzőire amit az elektronikai felderítés szállít (többek között ezért járőröznek a Svéd ELINT gépek a Szír partok előtt...)
- ELINT gépek: ezek a gépek azok amik már békeidőben folyamatosan járőröznek ész sziszifuszi munkával csipegetik össze az éyerből az
- ellenséges elektronikaineszközök jeleit;
- figyelik és lehalgatják az ellenség (és barát) kommunikációját
- stb...

Azt hiszem kéne egy külön C4 ISR topic mert abszolút stratégiai terület és kevés szó esik róla
Az a baj hogy te vizionalsz a dologba csucs szuper elin signit gepet. Majd amikor kiderul mi is a helyzet elmondod hogy te megmondtad hogy nem az lessz mert... /de 100x hasznosabb dolg is letezik szamunkra a penztarcanknak.../ strategiai felderitogepre semi szuksegunk /mert mas kell nekunk./ de attol hogy egy felderito nem elin es vagy signit meg lehet felderito.../sot bizonyos szintig akar elektronikai felderito is... Es igen egy modern radar igenis kepes felderiteni sok teren :) nem csak legicelt :)
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 371
18 002
113
Az a baj hogy te vizionalsz a dologba csucs szuper elin signit gepet. Majd amikor kiderul mi is a helyzet elmondod hogy te megmondtad hogy nem az lessz mert... /de 100x hasznosabb dolg is letezik szamunkra a penztarcanknak.../ strategiai felderitogepre semi szuksegunk /mert mas kell nekunk./ de attol hogy egy felderito nem elin es vagy signit meg lehet felderito.../sot bizonyos szintig akar elektronikai felderito is... Es igen egy modern radar igenis kepes felderiteni sok teren :) nem csak legicelt :)

Mert nagyon el lett hitetve, hogy az (lesz). De ha jól értem, akkor szerinted az izraeliek vagy a franciák beszereltek néhány antennát a kompozit burkolat alá és egy adatgyűjtőt a csomagtérbe vagy valahová. Ha hazaért a gép kiszerelik/letöltik az adatokat és utána majd kielemzik ott, ahol a Gripen hasonló adatait is elemzik? Ennyi lenne a nagy titok? Esetleg van még műholdas kapcsolat, hogy légi harcálláspont legyen?
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 481
10 657
113
Akkor szerintem meg is van hogy hova és miért repült az egyik Falcon. ;)
Akik nagyon harapósak/haragosak, azok meg veszekedhetnek azon hogy ez az út honvédségi vagy politikusi utazás volt. :D:p
Kicsit számolj utána hány ilyen és ehhez hasonló kormányzati célú indokolt repülés lehet egy évben.
Kik jöhetnek szóba? Miniszter elnök, O.Gy. Elnöke, Közt. Elnök, Miniszterek ès Honvédség parancsnoka amennyiben hivatalos látogatáson vannak (lsd: Benkö kínában stb..)
Ezek ha nagyon belehúznak az akkor se több évi 60 útnál és 300 óránál.
Ha Netjets-től bérelnek repülőt az nem kerül többe $5 milliónál.
Ehhez képest a két Falconhoz kell minimum négy teljes értékű személyzet (de inkább hat...)
Ha eltekintünk attól hogy a mi pilótáink nulla Falcon órával rendelkeztek és óragyűjtés céljából is kell repülniük, akkor csak a gyakorlatban tartás miatt is legalább minimum 400 óra / fő kell (de ez az abszolút minimum! A közforgalmi pilótak ennek több mint a kétszeresét repülik a mi pilótáink pedig VVIP embereket szállítanak.)
Ez a 400 óra azt jelenti hogy mindkét Falconnak évi minimum 800 órát kell repülnie ami = 1600 Falcon óra / év.
A Falcon repült óràja alaphangon $5000 / óra ami így összesen $8 millió.

Ha majd a most ellenzékben lévő pártok azzal kampányolnak hogy ebben a formában pazarlás ez a két gép, akkor erre tessék majd gondolni...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
3 904
7 694
113
Kicsit számolj utána hány ilyen és ehhez hasonló kormányzati célú indokolt repülés lehet egy évben.
Kik jöhetnek szóba? Miniszter elnök, O.Gy. Elnöke, Közt. Elnök, Miniszterek ès Honvédség parancsnoka amennyiben hivatalos látogatáson vannak (lsd: Benkö kínában stb..)
Ezek ha nagyon belehúznak az akkor se több évi 60 útnál és 300 óránál.
Ha Netjets-től bérelnek repülőt az nem kerül többe $5 milliónál.
Ehhez képest a két Falconhoz kell minimum négy teljes értékű személyzet (de inkább hat...)
Ha eltekintünk attól hogy a mi pilótáink nulla Falcon órával rendelkeztek és óragyűjtés céljából is kell repülniük, akkor csak a gyakorlatban tartás miatt is legalább minimum 400 óra / fő kell (de ez az abszolút minimum! A közforgalmi pilótak ennek több mint a kétszeresét repülik a mi pilótáink pedig VVIP embereket szállítanak.)
Ez a 400 óra azt jelenti hogy mindkét Falconnak évi minimum 800 órát kell repülnie ami = 1600 Falcon óra / év.
A Falcon repült óràja alaphangon $5000 / óra ami így összesen $8 millió.

Ha majd a most ellenzékben lévő pártok azzal kampányolnak hogy ebben a formában pazarlás ez a két gép, akkor erre tessék majd gondolni...
Ahh...Még mindig itt tartunk?!
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 371
18 002
113
Ahh...Még mindig itt tartunk?!

Valaki írja meg Vadai Ágnesnek hogy legközelebb erre kérdezzen rá... :cool: A válasz ezután úgy is az lesz majd mindenre, hogy "Miért nem jött el a kihelyezett ülésre és nézte meg a saját szemévvel..." Az egész csütörtöki műsor arra lett szervezve hogy őt "leamortizálják", de ahogy mondani szokták, legalább annyi esze volt hogy nem ment házhoz a lóf@szért. A közvélemény meg az egészből csak a 606-os belsejéről készült fotókat láthatta, mint új információ. Ha a "fotókkal bizonyított luxusrepülőzés" ezek után már nem lenne elég érdekes a szavazótáboruknak, akkor talál majd az ellenzék másik témát a többi beszerzésnél...
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 371
18 002
113
Valaki írja meg Vadai Ágnesnek hogy legközelebb erre kérdezzen rá... :cool: A válasz ezután úgy is az lesz majd mindenre, hogy "Miért nem jött el a kihelyezett ülésre és nézte meg a saját szemévvel..." Az egész csütörtöki műsor arra lett szervezve hogy őt "leamortizálják", de ahogy mondani szokták, legalább annyi esze volt hogy nem ment házhoz a lóf@szért. A közvélemény meg az egészből csak a 606-os belsejéről készült fotókat láthatta, mint új információ. Ha a "fotókkal bizonyított luxusrepülőzés" ezek után már nem lenne elég érdekes a szavazótáboruknak, akkor talál majd az ellenzék másik témát a többi beszerzésnél...

Javítás: "A közvélemény meg az egészből csak a 606-os belsejéről készült fotókat látja, mint új információ."
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
8 241
8 818
113
Kicsit számolj utána hány ilyen és ehhez hasonló kormányzati célú indokolt repülés lehet egy évben.
Kik jöhetnek szóba? Miniszter elnök, O.Gy. Elnöke, Közt. Elnök, Miniszterek ès Honvédség parancsnoka amennyiben hivatalos látogatáson vannak (lsd: Benkö kínában stb..)
Ezek ha nagyon belehúznak az akkor se több évi 60 útnál és 300 óránál.
Ha Netjets-től bérelnek repülőt az nem kerül többe $5 milliónál.
Ehhez képest a két Falconhoz kell minimum négy teljes értékű személyzet (de inkább hat...)
Ha eltekintünk attól hogy a mi pilótáink nulla Falcon órával rendelkeztek és óragyűjtés céljából is kell repülniük, akkor csak a gyakorlatban tartás miatt is legalább minimum 400 óra / fő kell (de ez az abszolút minimum! A közforgalmi pilótak ennek több mint a kétszeresét repülik a mi pilótáink pedig VVIP embereket szállítanak.)
Ez a 400 óra azt jelenti hogy mindkét Falconnak évi minimum 800 órát kell repülnie ami = 1600 Falcon óra / év.
A Falcon repült óràja alaphangon $5000 / óra ami így összesen $8 millió.

Ha majd a most ellenzékben lévő pártok azzal kampányolnak hogy ebben a formában pazarlás ez a két gép, akkor erre tessék majd gondolni...
Ennél lényegesen több honvédségi személy megy oda vissza ezekkel a gépekkel. De csak Maróth úr múlt évi kavarása is minimum 10-12 desztinációva (x2 úttal) megdobja a listát.
Jelenleg 4 fő pilóta képzésénél nem nagyon kell több mivel a további pilóták engedélyéhez már azok lesznek a főpilóták, akik jelenleg másodpilótaként funkcionálnak.
De azt nem értem, ha te SIGINT gépet akarsz faragni ezekből a gépekből, akkor azokon kik fognak pilótáskodni, ha a mostaniak helyett a Netjets-től rendelnénk gépeket?
Mert ugye ott a gép a pilótával együtt jár. Vagy nem?
És mondjuk abban is van valami, hogyha csak bussiness class-on számoljuk fel nettó a tényleges utiköltséget (1-1 útra Korom Feri bácsi sem egyedül kerekedett fel, abban biztos lehetsz!), akkor is horribilis összegeket kapunk.
Azt meg el tudod képzelni, amikor mondjuk Orbán megérkezik Moszkvába és a Bussiness Classról kiszálva fogadja Lavrov?
Arról nem is beszélve, hogy bérelt gépekkel, meg kereskedelmi járatokkal nem lehet nemzetbiztonságilag kényesebb utakat szervezni, mert akkor ott már mindenki más is tud róla.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and zeal

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 992
113
Kicsit számolj utána hány ilyen és ehhez hasonló kormányzati célú indokolt repülés lehet egy évben.
Kik jöhetnek szóba? Miniszter elnök, O.Gy. Elnöke, Közt. Elnök, Miniszterek ès Honvédség parancsnoka amennyiben hivatalos látogatáson vannak (lsd: Benkö kínában stb..)
Ezek ha nagyon belehúznak az akkor se több évi 60 útnál és 300 óránál.
Ha Netjets-től bérelnek repülőt az nem kerül többe $5 milliónál.
Ehhez képest a két Falconhoz kell minimum négy teljes értékű személyzet (de inkább hat...)
Ha eltekintünk attól hogy a mi pilótáink nulla Falcon órával rendelkeztek és óragyűjtés céljából is kell repülniük, akkor csak a gyakorlatban tartás miatt is legalább minimum 400 óra / fő kell (de ez az abszolút minimum! A közforgalmi pilótak ennek több mint a kétszeresét repülik a mi pilótáink pedig VVIP embereket szállítanak.)
Ez a 400 óra azt jelenti hogy mindkét Falconnak évi minimum 800 órát kell repülnie ami = 1600 Falcon óra / év.
A Falcon repült óràja alaphangon $5000 / óra ami így összesen $8 millió.

Ha majd a most ellenzékben lévő pártok azzal kampányolnak hogy ebben a formában pazarlás ez a két gép, akkor erre tessék majd gondolni...
Lehet hogy így van. Viszont sajnálatos, hogy ennél sokkal nagyobb pazarlások is vannak ebben az országban, sokkal nagyobb problémákat okozva, és nekem azok jobban fájnak. A most ellenzékben lévő pártok viszont még a sokkal magasabb SZJA mellett se bírtak annyit összekaparni, hogy a Honvédségre (és néhány más állami kötelességre) ennyit költsenek, vagyis fájdalmasan tudatlanok voltak a gazdaság működtetéséhez, a pénzcsináláshoz. Több dologhoz viszont kiválóan értettek: mindent eladni külföldi kézbe (még a "privatizáció" is hazugság volt részükről, fontos közüzemeket külföldi ÁLLAMI többségű kézbe adtak el, a nyereség magyar állampénzből való garantálásával?!!), az ígérgetéshez (emlékszel?: "nem lesz gáz-áremelés", hányszor volt utána?), az árak emeléséhez (lásd gáz, benzin-adó, ami mindent húzott magával felfelé), és a hitel-felvételhez. Szóval részemről elhúzhatnak ők is a sunyiba ... mert én erre is gondolok, nemcsak a Falconra. És ezek az összegek nagyságrendekkel a Falcon fölött vannak ...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
10 010
23 224
113
Ennél lényegesen több honvédségi személy megy oda vissza ezekkel a gépekkel. De csak Maróth úr múlt évi kavarása is minimum 10-12 desztinációva (x2 úttal) megdobja a listát.
Jelenleg 4 fő pilóta képzésénél nem nagyon kell több mivel a további pilóták engedélyéhez már azok lesznek a főpilóták, akik jelenleg másodpilótaként funkcionálnak.
De azt nem értem, ha te SIGINT gépet akarsz faragni ezekből a gépekből, akkor azokon kik fognak pilótáskodni, ha a mostaniak helyett a Netjets-től rendelnénk gépeket?
Mert ugye ott a gép a pilótával együtt jár. Vagy nem?
És mondjuk abban is van valami, hogyha csak bussiness class-on számoljuk fel nettó a tényleges utiköltséget (1-1 útra Korom Feri bácsi sem egyedül kerekedett fel, abban biztos lehetsz!), akkor is horribilis összegeket kapunk.
Azt meg el tudod képzelni, amikor mondjuk Orbán megérkezik Moszkvába és a Bussiness Classról kiszálva fogadja Lavrov?
Arról nem is beszélve, hogy bérelt gépekkel, meg kereskedelmi járatokkal nem lehet nemzetbiztonságilag kényesebb utakat szervezni, mert akkor ott már mindenki más is tud róla.
Tárgyalási delegációk, magas beosztású szakértői csoportok kisebb létszámmal de tökmimdegy mit mondasz úgysem lesz jó sosem amíg nem biciklivel mennek.
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 481
10 657
113
Valaki írja meg Vadai Ágnesnek hogy legközelebb erre kérdezzen rá... :cool: A válasz ezután úgy is az lesz majd mindenre, hogy "Miért nem jött el a kihelyezett ülésre és nézte meg a saját szemévvel..." Az egész csütörtöki műsor arra lett szervezve hogy őt "leamortizálják", de ahogy mondani szokták, legalább annyi esze volt hogy nem ment házhoz a lóf@szért. A közvélemény meg az egészből csak a 606-os belsejéről készült fotókat láthatta, mint új információ. Ha a "fotókkal bizonyított luxusrepülőzés" ezek után már nem lenne elég érdekes a szavazótáboruknak, akkor talál majd az ellenzék másik témát a többi beszerzésnél...
A Vadai egyrészt már nem bizottsági tag (kizárták), másrészt meg terhes (nemsokára szül)
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 992
113
Lehet hogy így van. Viszont sajnálatos, hogy ennél sokkal nagyobb pazarlások is vannak ebben az országban, sokkal nagyobb problémákat okozva, és nekem azok jobban fájnak. A most ellenzékben lévő pártok viszont még a sokkal magasabb SZJA mellett se bírtak annyit összekaparni, hogy a Honvédségre (és néhány más állami kötelességre) ennyit költsenek, vagyis fájdalmasan tudatlanok voltak a gazdaság működtetéséhez, a pénzcsináláshoz. Több dologhoz viszont kiválóan értettek: mindent eladni külföldi kézbe (még a "privatizáció" is hazugság volt részükről, fontos közüzemeket külföldi ÁLLAMI többségű kézbe adtak el, a nyereség magyar állampénzből való garantálásával?!!), az ígérgetéshez (emlékszel?: "nem lesz gáz-áremelés", hányszor volt utána?), az árak emeléséhez (lásd gáz, benzin-adó, ami mindent húzott magával felfelé), és a hitel-felvételhez. Szóval részemről elhúzhatnak ők is a sunyiba ... mert én erre is gondolok, nemcsak a Falconra. És ezek az összegek nagyságrendekkel a Falcon fölött vannak ...
Ja, és még valamihez profi módon értettek: az állami kötelezettségeket teljesítő szervezetek (egészségügy, oktatás, Honvédség) leépítéséhez - pedig ők nem költöttek olyan "luxus" dolgokra mint Airbus meg Falcon. Kérdezném: akkor hova lett a pénz amit ilyen ügyesen megspóroltak?!!
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Pocok75

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 481
10 657
113
Tárgyalási delegációk, magas beosztású szakértői csoportok kisebb létszámmal de tökmimdegy mit mondasz úgysem lesz jó sosem amíg nem biciklivel mennek.
Már bocsánat, de magas beosztású csinovnyikok kurvára ne ne business jettel utazgassanak...
A világon ez a luxus mindenhol csak top állami - esetleg katonai - vezetőknek jár.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 371
18 002
113
Tárgyalási delegációk, magas beosztású szakértői csoportok kisebb létszámmal de tökmimdegy mit mondasz úgysem lesz jó sosem amíg nem biciklivel mennek.

Ennyi utazás után a légitársaságoktól biztos kapnának törzsutas kedvezményt és nagyon sok hűségpontot, ami később beváltható ingyen repülésekre is... :D
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
10 010
23 224
113
Már bocsánat, de magas beosztású csinovnyikok kurvára ne ne business jettel utazgassanak...
A világon ez a luxus mindenhol csak top állami - esetleg katonai - vezetőknek jár.
Ha amúgy is kell a repült óra a személyzet miatt akkor nem egyszerűbb egy pár tábornokból meg a szakértőkből álló csoportokat ezzel cipelni mint egy airbussal?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
10 010
23 224
113
Most sem a kormánygép szükségességének tagadásáról van szó. Hanem arról, hogy az igényekhez képest kevésszer kell gép, ami valójában nem is magyar képessége, mert magyar pilóta nincs. A bérlés olcsóbb lenne. Semmi több.
Már meg van véve és használatban is van szóval igazából beszélni is felesleges róla.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and arcas