1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Dassault Falcon 7X

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - Terminator által indítva @ 2018. október 14..

  1. Negan

    Negan Well-Known Member

    Én továbbra is azt mondom,hogy kell kormánygép/diplomáciai futárgép.Eygik Falcon nugodtan lehet "fényes".Sőt,még 1-2 mondjuk PC12 is elférne mellette európai,rövidebb távú diplomáciai/szakértői futkosógépnek.Azokat viszont már modulárisan REH képességgel is ellátnám.Meg a Nyitott Égbolt keretében felderitő konténer hordozási képességgel.
    A másikat viszont igenis ELINT+EW képességgel kellene ellátni.Mégpedig komollyal.Ez nem csak békeidős kémtevékenységre való.Egy ilyen gép nem csak az esetleges ellen légi/légvédelmi tevékenységét nyomhatja el,hanem a szárazföldi csapatok harcászati rádióadásait is bemérheti/lehallgathatja/zavarhatja.Az az ellen,amelik csapatai nem tudnak kommunikálni sem egymással,sem a magasabb parancsnoksággal,vagy nem elég gyorsan,hajára kenheti a legszuperebb tankját/tüzérségét,akármijét is.A legjobb sorozatvető is értéktelen,ha nem kap idejében céladatokat.És a legjobb Armata gárdazl is csak elveszett gyermek,ha a legénység a folyton változó hadműveleti helyzetben nem tudja,merre is kéne mennie.De jó REH képességgel ugy lehet bemérni őket,és csapástmérni rájuk,mondjuk tüzérséggel,hogy még csak nem is láttak egy magyar katonát sem.(no,ez azért nem ennyire egyszerű)
    Egy ilyen gép erősokszorozó.De esetleges megléte nem jelenti azt,hogy a földi bázisú ELINT,vagy a csapatok REH képességét pótólhatná.Azokra is nagyon szükség van.
     
  2. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Azé nem mind1!!!:)

    Demeter :cool:
    [​IMG]

    Vadai:confused:
    [​IMG]
     
    anonim999, Loken, Gaudi and 6 others like this.
  3. rudi

    rudi Well-Known Member

    Az hogy kell a gyakorlás az azt jelenti hogy sokkal többet költünk valamire (kiemelt állami vezetők reptetése) mint kellene.
    OFF
    Amúgy e témában én is bűnös vagyok...:cool:
    még legény koromban hónapokig jártam haza hétvégeken Bp.ről Szegedre az MHSZ AN-2-jével "gyakorlórepülés" címén, mert a főtitkár épp Szegedre udvarolt.:rolleyes:
    ON
     
    Loken likes this.
  4. Gyurma

    Gyurma Well-Known Member

    Miért mennyit kellene költeni?
     
  5. borisz

    borisz Well-Known Member

    Esőember. Nem tudja elengedni.
     
    arcas likes this.
  6. arcas

    arcas Well-Known Member

    Ez most igy a reggeli hideg kávém mellé elég kemény volt...:eek::confused:
     
    Loken and SilvioD like this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Értem én, hogy DM jó bőr, de ezen túlmenően milyen releváns tudása van? Mert egy interjút láttam vele talán és fogtam a fejem, hogy ezt a nőt is inkább csak a külseje viszi előre, nem az esze...
     
    svajcibeka, anonim999 and arcas like this.
  8. emel

    emel Well-Known Member

    Ne haragudj, de ilyen hozzáállással semmiféle technikai újdonságot és hosszú kiképzést igénylő munkakört nem lenne szabad alkalmazni egyetlen országban sem, semmilyen feladatkörre!!! Nem lett volna szabad új harckocsikat és helikoptereket rendelni, nem lett volna szabad anno Gripeneket rendszeresíteni, sem a Légimentőknél és Rendőrségnél új helikoptereket, ne rendeljünk új rámpás szállítógépeket csak An-26-ost, sőt, ne vegyen a BKV buszokat, villamost, metró-szerelvényeket meg a MÁV új mozdonyokat, mert a rendszeresítésük kezdeti időszakában tökéletesen alkalmatlanok a feladatuk ellátására, csak és kizárólag kiképzés folyik az adott tipussal. Drágán és haszontalanul, mert a kiképzési időszakban is megy rájuk a pénz (sőt, a megvételük is drága volt!!), de amíg nincs rá elég profi módon kiképzett személyzet, addig az alap-feladatuk ellátására tökéletesen alkalmatlanok. Persze nem kell repülőgépszerelő és műszerész sem hiszen milliókba kerül a kiképzésük, amíg egy Airbushoz vagy Gripenhez nyúlhatnak (csak az alap szerszámkészletünk majd milliós tétel volt/fő 20 éve!), nem kell sebészorvos sem mert azoknak a kiképzése is drága és túl sokáig tart stb.??! Adjunk ki minden feladatot inkább bérmunkába a külföldnek?!! Szivesen lesz mindenre vállalkozó, Hanzi majd vezeti a H-135-öt, Pierre majd operál jó pénzért, Sven meg repül a Gripennel, nekünk "CSAK" fizetni kellene, meg persze elvégezni mellettük az alja-munkát semmi pénzért. Söprögethetnénk pl. a reptereket, takaríthatnánk a kórházakat, harckocsikat, repülőgépeket, helikoptereket, BKV-járműveket és vonatokat (olcsó és gyors a kiképzés rá), de ha nekünk csak ilyen munkák maradnak semmi pénzért, akkor miből vesz az állam horribilis pénzért ilyen szolgáltatásokat?!! Esetleg utána lehetne nézni, mennyi fizetésért kapnánk külföldről MÁR KIKÉPZETT zsoldos-katonákat lövész-beosztásba, harckocsivezetőnek, helikopterpilótának, mennyi lenne a szintén már kiképzett szemsebész, villamos és mozdonyvezető stb. költsége, sőt a heli-pilótákat a Rendőrségnél és a Légimentőknél is be lehetne számítani az állami kiadásokba?!! Amelyik országban nem költenek a hosszú és drága oktatásokra, kiképzésekre, arra ott vannak példának a fekete-afrikai országok: még az arany is szarrá válik a kezükben, sok helyen a legfőbb szerszám amit használni tudnak az a machete. Egyik kollégám, aki PG-kiküldetésben hosszú időt töltött Etiópiában csak annyit mondott: "Koldusok az aranybánya tetején". Csak annyi a különbség, hogy Etiópia próbál fejlődni, erre be is ruháznak, lásd: nem sokan tudják, de a "PG" jelenleg is működik, csak éppen Addisz Abebában, mi képeztük ki őket, aztán meg is vettek minden technikai felszerelést a PG-ből ami a szovjet-orosz gépeik nagyjavításához kell. A MH gépeit (akár orosz, akár svéd, akár német vagy francia) meg mi csak külföldön tudjuk nagyjavíttatni!!
     
    Gyurma and lui7889 like this.
  9. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    DM volt szinte az egyetlen poltikikus akit valójában érdekelt a katonapolitika és hadsereg. A többi politikushoz hasonlóan laikus, de hát a Honvédelmi Bizottság vezető a Kósa, DM-hez képest a béka segge alatt van, értelmi szintben is.. Igen Vadai ne jelent meg az ülésen. Harangozó meg tök felkészületlen volt. Benkő a legjobb hadügyér a rendszerváltás óta, szakmailag is ott van és beszélni is tud. A nyilvános ülés végén kicsit belement egy adok-kapokba, de már kvázi személyesen "sértegett"e Harangozó.

    Saját szösszenetem...

    https://military-technology.blog.hu/2020/02/29/allami_legiszallitas_megis_minek_nevezzek_kecskemet
     
  10. Gyurma

    Gyurma Well-Known Member

    Nem is értem hogy sok országban miért saját gépeivel szállítja a kormány tagjait? Hiszen itt az okoska ellenzék azt állitja hogy ez luxuskiadás és nem egy protokol része
    Ellenzéki oldalon ez már jelentős különbségnek számít. :D
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Úgy látom te is félreérted. A Gripennek, a Leopard hk-nak nincs alternatívája. Rudi kommentje arról szól, hogy mi értelme a "magyar" Falcon 7-nek, ha a repült alacsony óraszámok miatt soha nem lesz magyar jelen állás szerint? Mert nem magyar pilóták vezetik. Ráadásul így drágább is. Mert a Falcon 7 tulajdonlása helyett alternatíva gép bérlése is.

    Bár rudi azt nem fejtette ki, hogy ha éppen kéne gép és nem lehet bérelni, akkor mi van...
     
  12. formosa1

    formosa1 Active Member

    A bérlés nem jó, mert azt nem lehet ötezer évre titkosítani. - Jelenleg ugyanis minden NER lovag - még a "Borkaiféle" is - bármikor, bármiért és bárhova repülhet a mi pénzünkön... :(
     
  13. emel

    emel Well-Known Member

    Nana, a Gripennek is volt alternatívája, most is csak béreljük őket, ugyanígy bérelhetnénk rájuk pilótákat is mint a Falconra az oktatókat, csak esetleg sokkal többe kerülnének. Miért ne lenne magyar soha a Falcon?!! Minden pilóta minden új tipussal 0 repórával kezd, 0 órával kezdtek a Griff-lovagok, a Légimentők és a Rendőrség pilótái is az új tipusokon is, meg 0 órás volt az első Falcon-pilóta is. Mégis vannak a világban Falcon-pilóták akik oktatják a mieinket is. Tehát elérhető vele az önállóan repülés, meg az oktatói kiképzettség is. Persze ez időbe kerül, mint minden más is. Megvenni se olcsó a gépeket, személyzeteket kiképezni rá is pénzbe meg időbe kerül ... akkor ne csináljuk? Ne menjenek üresen a kiképző villamosok, metrók meg stb.?!! Mi a francnak nekünk annyi H-135, mikor csak 2 kiképzett pilótánk van rá, és a többinek a kiképzése is pénzbe kerül és sokáig tart?!! Meg amiket fent írtam és +++++++ (sokáig lehetne sorolni) azokat se? Időbe meg sok-sok pénzbe kerül számtalan dolog, amik csak később hoznak valamilyen előnyt és pénzügyi hasznot ... mint a pilóta, az orvos meg mérnök-képzés is pl. El kell dönteni hogy megéri ez nekünk, vagy inkább dobjuk a civilizációt és süllyedjünk vissza a korban és szintben mert az úgy olcsóbb?!!
     
  14. emel

    emel Well-Known Member

    Ha a bérlést nem lehet titkosítani, akkor kérlek közöld már a Gripenekre vonatkozó összes döntést, szerződést 2001 0910. óta, eddigi és aktuális repóráikat és üzemeltetési költségeiket, ne kelljen itt találgatnunk. LINK is jó lesz ...
     
  15. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Ez a dilivonat most már minden héten elindul???
     
    fulcrum11, arcas and anonim999 like this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Még mindig ne világos úgy látom.
    • A Gripen bérlés 2026-ba tulajdonlással vált át és a gépek szolgálati idejéhez képest rövid idő alatt le rá pilóta és folyamatos a képesség. A Gripen helyett a döntés és beszerzés előtt volt alternatíva. Utána nem.
    • Eldöntött tény volt, hogy magyar vadászrepülő képesség marad.
    • Ellenben a saját légi szállítási kapacitás megszűnt. Honvédségi VIP gép soha nem volt, MALÉV meg már nincs.
    • Viszont a probléma az, hogy pontosan előre jelezhető az, hogy kb. azért mennyit kell repülni a Falcon 7-tel. A baj az, hogy ebből az látszik, hogy kb. soha nem lesz rá magyar pilóta, mert ha nem fog bérszállítást végezni a honvédségi gép (a civil lajstromos lehet), akkor soha nem lesz elég repóra ahhoz, hogy pilóta licensze legyen rá valakinek. Legalábbis rudi számain ez látszik. A "nemzeti képesség" kialakítása érve alatt van egy olyan gép, ami a büdös életben nem lesz nemzeti. Cserébe drágább, mint bérlés.
    • Az összes többi példa azért úgy rossz, ahogy van. Mert egy villamosvezetőt kiképeznek rövid idő alatt és folyamatosan dolgozik, a képesítése megmarad. Jelen állás szerint magyar Falcon pilóta nem lesz. @angelsoul Vagy mennyi repóra kéne, hogy legalább a civil lajstromos géphez legyen magyar pilóta? Égy mondjuk 4 db, hogy 0-24 órás behívás + vékony tartalék legyen?
    Így már érthető?
     
  17. Gyurma

    Gyurma Well-Known Member

    Szerinted egy céget nem lehet kötelezni titoktartásra? Nagyon naiv vagy még. :(
     
  18. Matróz Kommandó

    Matróz Kommandó Well-Known Member

    Lesz Falcon kapitány (is).
     
  19. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Megkérdeznélek, hogy mennyire érzed jó ötletnek azt, hogy mondjuk egy bérelt gépen mindkét pilóta az országtól független, valószínűleg más ország állampolgára legyen, miközben a mindenkori Magyar Miniszterelnököt vagy a Köztársasági Elnököt viszi?
    Ha ezt jó ötletnek tartod, akkor eddig vajon miért nem gondolták szerinted, a nagyvilág kormányai jó ötletnek, hogy szimpla pakisztáni taxisofőrökkel furikáztassák mondjuk Putyin-t, vagy II. Erzsébetet amikor a fővárosukban furikáznak? Pedig egy autóbalesetet túl lehet élni, egy repülőszerencsétlenséget sokkal kevésbé!
    Ha jelenleg nem a Magyar Honvédség kötelékében, és komoly nemzetbiztonsági átvilágítással rendelkező (bár ezt 1-2 állandó főpilóta esetén meg lehet oldani) pilóta a kapitánya ezeknek a gépeknek, azért a másodpilótának mindig is meg kell a fenti kritériumoknak felelni! Ő attól szükség esetén ugyan úgy el tudja vezetni a gépet. Sőt - mivel a magyar személyzet kiképzése folyik - szerintem gyakrabban vezeti a másodpilóta a gépet, mint a kapitány.
     
    borisz likes this.
  20. rudi

    rudi Well-Known Member

    A Netjet-nek több mint 400 (!!) gépes flottája van.
    A rendeléstől számított 10 órán belül vállaják hogy felszáll akért méretű gép az általad kívánt reptérről.
    A pilótáik átlag total repült óraszáma 6000 fölött van, évi 800 óra körüli időt repülnek és cca. $300 ezer / év a fizetésük.
     
    fishbed and molnibalage like this.

Ezen oldal megosztása