[HUN] Dassault Falcon 7X

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 214
33 474
113
Én továbbra is azt mondom,hogy kell kormánygép/diplomáciai futárgép.Eygik Falcon nugodtan lehet "fényes".Sőt,még 1-2 mondjuk PC12 is elférne mellette európai,rövidebb távú diplomáciai/szakértői futkosógépnek.Azokat viszont már modulárisan REH képességgel is ellátnám.Meg a Nyitott Égbolt keretében felderitő konténer hordozási képességgel.
A másikat viszont igenis ELINT+EW képességgel kellene ellátni.Mégpedig komollyal.Ez nem csak békeidős kémtevékenységre való.Egy ilyen gép nem csak az esetleges ellen légi/légvédelmi tevékenységét nyomhatja el,hanem a szárazföldi csapatok harcászati rádióadásait is bemérheti/lehallgathatja/zavarhatja.Az az ellen,amelik csapatai nem tudnak kommunikálni sem egymással,sem a magasabb parancsnoksággal,vagy nem elég gyorsan,hajára kenheti a legszuperebb tankját/tüzérségét,akármijét is.A legjobb sorozatvető is értéktelen,ha nem kap idejében céladatokat.És a legjobb Armata gárdazl is csak elveszett gyermek,ha a legénység a folyton változó hadműveleti helyzetben nem tudja,merre is kéne mennie.De jó REH képességgel ugy lehet bemérni őket,és csapástmérni rájuk,mondjuk tüzérséggel,hogy még csak nem is láttak egy magyar katonát sem.(no,ez azért nem ennyire egyszerű)
Egy ilyen gép erősokszorozó.De esetleges megléte nem jelenti azt,hogy a földi bázisú ELINT,vagy a csapatok REH képességét pótólhatná.Azokra is nagyon szükség van.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 736
113
Azé nem mind1!!!:)

Demeter :cool:
MSZP_Congress_July_2014-08.JPG


Vadai:confused:
v20090523sajtofeszt-190.jpg
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ha amúgy is kell a repült óra a személyzet miatt akkor nem egyszerűbb egy pár tábornokból meg a szakértőkből álló csoportokat ezzel cipelni mint egy airbussal?
Az hogy kell a gyakorlás az azt jelenti hogy sokkal többet költünk valamire (kiemelt állami vezetők reptetése) mint kellene.
OFF
Amúgy e témában én is bűnös vagyok...:cool:
még legény koromban hónapokig jártam haza hétvégeken Bp.ről Szegedre az MHSZ AN-2-jével "gyakorlórepülés" címén, mert a főtitkár épp Szegedre udvarolt.:rolleyes:
ON
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 666
93
Az hogy kell a gyakorlás az azt jelenti hogy sokkal többet költünk valamire (kiemelt állami vezetők reptetése) mint kellene.
OFF
Amúgy e témában én is bűnös vagyok...:cool:
még legény koromban hónapokig jártam haza hétvégeken Bp.ről Szegedre az MHSZ AN-2-jével "gyakorlórepülés" címén, mert a főtitkár épp Szegedre udvarolt.:rolleyes:
ON
Miért mennyit kellene költeni?
 
M

molnibalage

Guest
Értem én, hogy DM jó bőr, de ezen túlmenően milyen releváns tudása van? Mert egy interjút láttam vele talán és fogtam a fejem, hogy ezt a nőt is inkább csak a külseje viszi előre, nem az esze...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Az hogy kell a gyakorlás az azt jelenti hogy sokkal többet költünk valamire (kiemelt állami vezetők reptetése) mint kellene.
Ne haragudj, de ilyen hozzáállással semmiféle technikai újdonságot és hosszú kiképzést igénylő munkakört nem lenne szabad alkalmazni egyetlen országban sem, semmilyen feladatkörre!!! Nem lett volna szabad új harckocsikat és helikoptereket rendelni, nem lett volna szabad anno Gripeneket rendszeresíteni, sem a Légimentőknél és Rendőrségnél új helikoptereket, ne rendeljünk új rámpás szállítógépeket csak An-26-ost, sőt, ne vegyen a BKV buszokat, villamost, metró-szerelvényeket meg a MÁV új mozdonyokat, mert a rendszeresítésük kezdeti időszakában tökéletesen alkalmatlanok a feladatuk ellátására, csak és kizárólag kiképzés folyik az adott tipussal. Drágán és haszontalanul, mert a kiképzési időszakban is megy rájuk a pénz (sőt, a megvételük is drága volt!!), de amíg nincs rá elég profi módon kiképzett személyzet, addig az alap-feladatuk ellátására tökéletesen alkalmatlanok. Persze nem kell repülőgépszerelő és műszerész sem hiszen milliókba kerül a kiképzésük, amíg egy Airbushoz vagy Gripenhez nyúlhatnak (csak az alap szerszámkészletünk majd milliós tétel volt/fő 20 éve!), nem kell sebészorvos sem mert azoknak a kiképzése is drága és túl sokáig tart stb.??! Adjunk ki minden feladatot inkább bérmunkába a külföldnek?!! Szivesen lesz mindenre vállalkozó, Hanzi majd vezeti a H-135-öt, Pierre majd operál jó pénzért, Sven meg repül a Gripennel, nekünk "CSAK" fizetni kellene, meg persze elvégezni mellettük az alja-munkát semmi pénzért. Söprögethetnénk pl. a reptereket, takaríthatnánk a kórházakat, harckocsikat, repülőgépeket, helikoptereket, BKV-járműveket és vonatokat (olcsó és gyors a kiképzés rá), de ha nekünk csak ilyen munkák maradnak semmi pénzért, akkor miből vesz az állam horribilis pénzért ilyen szolgáltatásokat?!! Esetleg utána lehetne nézni, mennyi fizetésért kapnánk külföldről MÁR KIKÉPZETT zsoldos-katonákat lövész-beosztásba, harckocsivezetőnek, helikopterpilótának, mennyi lenne a szintén már kiképzett szemsebész, villamos és mozdonyvezető stb. költsége, sőt a heli-pilótákat a Rendőrségnél és a Légimentőknél is be lehetne számítani az állami kiadásokba?!! Amelyik országban nem költenek a hosszú és drága oktatásokra, kiképzésekre, arra ott vannak példának a fekete-afrikai országok: még az arany is szarrá válik a kezükben, sok helyen a legfőbb szerszám amit használni tudnak az a machete. Egyik kollégám, aki PG-kiküldetésben hosszú időt töltött Etiópiában csak annyit mondott: "Koldusok az aranybánya tetején". Csak annyi a különbség, hogy Etiópia próbál fejlődni, erre be is ruháznak, lásd: nem sokan tudják, de a "PG" jelenleg is működik, csak éppen Addisz Abebában, mi képeztük ki őket, aztán meg is vettek minden technikai felszerelést a PG-ből ami a szovjet-orosz gépeik nagyjavításához kell. A MH gépeit (akár orosz, akár svéd, akár német vagy francia) meg mi csak külföldön tudjuk nagyjavíttatni!!
 
  • Tetszik
Reactions: Gyurma and lui7889

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Értem én, hogy DM jó bőr, de ezen túlmenően milyen releváns tudása van? Mert egy interjút láttam vele talán és fogtam a fejem, hogy ezt a nőt is inkább csak a külseje viszi előre, nem az esze...
DM volt szinte az egyetlen poltikikus akit valójában érdekelt a katonapolitika és hadsereg. A többi politikushoz hasonlóan laikus, de hát a Honvédelmi Bizottság vezető a Kósa, DM-hez képest a béka segge alatt van, értelmi szintben is.. Igen Vadai ne jelent meg az ülésen. Harangozó meg tök felkészületlen volt. Benkő a legjobb hadügyér a rendszerváltás óta, szakmailag is ott van és beszélni is tud. A nyilvános ülés végén kicsit belement egy adok-kapokba, de már kvázi személyesen "sértegett"e Harangozó.

Saját szösszenetem...

https://military-technology.blog.hu/2020/02/29/allami_legiszallitas_megis_minek_nevezzek_kecskemet
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 666
93
Nem is értem hogy sok országban miért saját gépeivel szállítja a kormány tagjait? Hiszen itt az okoska ellenzék azt állitja hogy ez luxuskiadás és nem egy protokol része
Értem én, hogy DM jó bőr, de ezen túlmenően milyen releváns tudása van? Mert egy interjút láttam vele talán és fogtam a fejem, hogy ezt a nőt is inkább csak a külseje viszi előre, nem az esze...
Ellenzéki oldalon ez már jelentős különbségnek számít. :D
 
M

molnibalage

Guest
Ne haragudj, de ilyen hozzáállással semmiféle technikai újdonságot és hosszú kiképzést igénylő munkakört nem lenne szabad alkalmazni egyetlen országban sem, semmilyen feladatkörre!!! Nem lett volna szabad új harckocsikat és helikoptereket rendelni, nem lett volna szabad anno Gripeneket rendszeresíteni, sem a Légimentőknél és Rendőrségnél új helikoptereket, ne rendeljünk új rámpás szállítógépeket csak An-26-ost, sőt, ne vegyen a BKV buszokat, villamost, metró-szerelvényeket meg a MÁV új mozdonyokat, mert a rendszeresítésük kezdeti időszakában tökéletesen alkalmatlanok a feladatuk ellátására, csak és kizárólag kiképzés folyik az adott tipussal. Drágán és haszontalanul, mert a kiképzési időszakban is megy rájuk a pénz (sőt, a megvételük is drága volt!!), de amíg nincs rá elég profi módon kiképzett személyzet, addig az alap-feladatuk ellátására tökéletesen alkalmatlanok. Persze nem kell repülőgépszerelő és műszerész sem hiszen milliókba kerül a kiképzésük, amíg egy Airbushoz vagy Gripenhez nyúlhatnak (csak az alap szerszámkészletünk majd milliós tétel volt/fő 20 éve!), nem kell sebészorvos sem mert azoknak a kiképzése is drága és túl sokáig tart stb.??! Adjunk ki minden feladatot inkább bérmunkába a külföldnek?!! Szivesen lesz mindenre vállalkozó, Hanzi majd vezeti a H-135-öt, Pierre majd operál jó pénzért, Sven meg repül a Gripennel, nekünk "CSAK" fizetni kellene, meg persze elvégezni mellettük az alja-munkát semmi pénzért. Söprögethetnénk pl. a reptereket, takaríthatnánk a kórházakat, harckocsikat, repülőgépeket, helikoptereket, BKV-járműveket és vonatokat (olcsó és gyors a kiképzés rá), de ha nekünk csak ilyen munkák maradnak semmi pénzért, akkor miből vesz az állam horribilis pénzért ilyen szolgáltatásokat?!! Esetleg utána lehetne nézni, mennyi fizetésért kapnánk külföldről MÁR KIKÉPZETT zsoldos-katonákat lövész-beosztásba, harckocsivezetőnek, helikopterpilótának, mennyi lenne a szintén már kiképzett szemsebész, villamos és mozdonyvezető stb. költsége, sőt a heli-pilótákat a Rendőrségnél és a Légimentőknél is be lehetne számítani az állami kiadásokba?!! Amelyik országban nem költenek a hosszú és drága oktatásokra, kiképzésekre, arra ott vannak példának a fekete-afrikai országok: még az arany is szarrá válik a kezükben, sok helyen a legfőbb szerszám amit használni tudnak az a machete. Egyik kollégám, aki PG-kiküldetésben hosszú időt töltött Etiópiában csak annyit mondott: "Koldusok az aranybánya tetején". Csak annyi a különbség, hogy Etiópia próbál fejlődni, erre be is ruháznak, lásd: nem sokan tudják, de a "PG" jelenleg is működik, csak éppen Addisz Abebában, mi képeztük ki őket, aztán meg is vettek minden technikai felszerelést a PG-ből ami a szovjet-orosz gépeik nagyjavításához kell. A MH gépeit (akár orosz, akár svéd, akár német vagy francia) meg mi csak külföldön tudjuk nagyjavíttatni!!
Úgy látom te is félreérted. A Gripennek, a Leopard hk-nak nincs alternatívája. Rudi kommentje arról szól, hogy mi értelme a "magyar" Falcon 7-nek, ha a repült alacsony óraszámok miatt soha nem lesz magyar jelen állás szerint? Mert nem magyar pilóták vezetik. Ráadásul így drágább is. Mert a Falcon 7 tulajdonlása helyett alternatíva gép bérlése is.

Bár rudi azt nem fejtette ki, hogy ha éppen kéne gép és nem lehet bérelni, akkor mi van...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Úgy látom te is félreérted. A Gripennek, a Leopard hk-nak nincs alternatívája. Rudi kommentje arról szól, hogy mi értelme a "magyar" Falcon 7-nek, ha a repült alacsony óraszámok miatt soha nem lesz magyar jelen állás szerint? Mert nem magyar pilóták vezetik. Ráadásul így drágább is. Mert a Falcon 7 tulajdonlása helyett alternatíva gép bérlése is.

Bár rudi azt nem fejtette ki, hogy ha éppen kéne gép és nem lehet bérelni, akkor mi van...
A bérlés nem jó, mert azt nem lehet ötezer évre titkosítani. - Jelenleg ugyanis minden NER lovag - még a "Borkaiféle" is - bármikor, bármiért és bárhova repülhet a mi pénzünkön... :(
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Úgy látom te is félreérted. A Gripennek, a Leopard hk-nak nincs alternatívája. Rudi kommentje arról szól, hogy mi értelme a "magyar" Falcon 7-nek, ha a repült alacsony óraszámok miatt soha nem lesz magyar jelen állás szerint? Mert nem magyar pilóták vezetik. Ráadásul így drágább is. Mert a Falcon 7 tulajdonlása helyett alternatíva gép bérlése is.

Bár rudi azt nem fejtette ki, hogy ha éppen kéne gép és nem lehet bérelni, akkor mi van...
Nana, a Gripennek is volt alternatívája, most is csak béreljük őket, ugyanígy bérelhetnénk rájuk pilótákat is mint a Falconra az oktatókat, csak esetleg sokkal többe kerülnének. Miért ne lenne magyar soha a Falcon?!! Minden pilóta minden új tipussal 0 repórával kezd, 0 órával kezdtek a Griff-lovagok, a Légimentők és a Rendőrség pilótái is az új tipusokon is, meg 0 órás volt az első Falcon-pilóta is. Mégis vannak a világban Falcon-pilóták akik oktatják a mieinket is. Tehát elérhető vele az önállóan repülés, meg az oktatói kiképzettség is. Persze ez időbe kerül, mint minden más is. Megvenni se olcsó a gépeket, személyzeteket kiképezni rá is pénzbe meg időbe kerül ... akkor ne csináljuk? Ne menjenek üresen a kiképző villamosok, metrók meg stb.?!! Mi a francnak nekünk annyi H-135, mikor csak 2 kiképzett pilótánk van rá, és a többinek a kiképzése is pénzbe kerül és sokáig tart?!! Meg amiket fent írtam és +++++++ (sokáig lehetne sorolni) azokat se? Időbe meg sok-sok pénzbe kerül számtalan dolog, amik csak később hoznak valamilyen előnyt és pénzügyi hasznot ... mint a pilóta, az orvos meg mérnök-képzés is pl. El kell dönteni hogy megéri ez nekünk, vagy inkább dobjuk a civilizációt és süllyedjünk vissza a korban és szintben mert az úgy olcsóbb?!!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A bérlés nem jó, mert azt nem lehet ötezer évre titkosítani. - Jelenleg ugyanis minden NER lovag - még a "Borkaiféle" is - bármikor, bármiért és bárhova repülhet a mi pénzünkön... :(
Ha a bérlést nem lehet titkosítani, akkor kérlek közöld már a Gripenekre vonatkozó összes döntést, szerződést 2001 0910. óta, eddigi és aktuális repóráikat és üzemeltetési költségeiket, ne kelljen itt találgatnunk. LINK is jó lesz ...
 
M

molnibalage

Guest
Nana, a Gripennek is volt alternatívája, most is csak béreljük őket, ugyanígy bérelhetnénk rájuk pilótákat is mint a Falconra az oktatókat, csak esetleg sokkal többe kerülnének. Miért ne lenne magyar soha a Falcon?!! Minden pilóta minden új tipussal 0 repórával kezd, 0 órával kezdtek a Griff-lovagok, a Légimentők és a Rendőrség pilótái is az új tipusokon is, meg 0 órás volt az első Falcon-pilóta is. Mégis vannak a világban Falcon-pilóták akik oktatják a mieinket is. Tehát elérhető vele az önállóan repülés, meg az oktatói kiképzettség is. Persze ez időbe kerül, mint minden más is. Megvenni se olcsó a gépeket, személyzeteket kiképezni rá is pénzbe meg időbe kerül ... akkor ne csináljuk? Ne menjenek üresen a kiképző villamosok, metrók meg stb.?!! Mi a francnak nekünk annyi H-135, mikor csak 2 kiképzett pilótánk van rá, és a többinek a kiképzése is pénzbe kerül és sokáig tart?!! Meg amiket fent írtam és +++++++ (sokáig lehetne sorolni) azokat se? Időbe meg sok-sok pénzbe kerül számtalan dolog, amik csak később hoznak valamilyen előnyt és pénzügyi hasznot ... mint a pilóta, az orvos meg mérnök-képzés is pl. El kell dönteni hogy megéri ez nekünk, vagy inkább dobjuk a civilizációt és süllyedjünk vissza a korban és szintben mert az úgy olcsóbb?!!
Még mindig ne világos úgy látom.
  • A Gripen bérlés 2026-ba tulajdonlással vált át és a gépek szolgálati idejéhez képest rövid idő alatt le rá pilóta és folyamatos a képesség. A Gripen helyett a döntés és beszerzés előtt volt alternatíva. Utána nem.
  • Eldöntött tény volt, hogy magyar vadászrepülő képesség marad.
  • Ellenben a saját légi szállítási kapacitás megszűnt. Honvédségi VIP gép soha nem volt, MALÉV meg már nincs.
  • Viszont a probléma az, hogy pontosan előre jelezhető az, hogy kb. azért mennyit kell repülni a Falcon 7-tel. A baj az, hogy ebből az látszik, hogy kb. soha nem lesz rá magyar pilóta, mert ha nem fog bérszállítást végezni a honvédségi gép (a civil lajstromos lehet), akkor soha nem lesz elég repóra ahhoz, hogy pilóta licensze legyen rá valakinek. Legalábbis rudi számain ez látszik. A "nemzeti képesség" kialakítása érve alatt van egy olyan gép, ami a büdös életben nem lesz nemzeti. Cserébe drágább, mint bérlés.
  • Az összes többi példa azért úgy rossz, ahogy van. Mert egy villamosvezetőt kiképeznek rövid idő alatt és folyamatosan dolgozik, a képesítése megmarad. Jelen állás szerint magyar Falcon pilóta nem lesz. @angelsoul Vagy mennyi repóra kéne, hogy legalább a civil lajstromos géphez legyen magyar pilóta? Égy mondjuk 4 db, hogy 0-24 órás behívás + vékony tartalék legyen?
Így már érthető?
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 666
93
A bérlés nem jó, mert azt nem lehet ötezer évre titkosítani. - Jelenleg ugyanis minden NER lovag - még a "Borkaiféle" is - bármikor, bármiért és bárhova repülhet a mi pénzünkön... :(
Szerinted egy céget nem lehet kötelezni titoktartásra? Nagyon naiv vagy még. :(
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A bérlés nem jó, mert azt nem lehet ötezer évre titkosítani. - Jelenleg ugyanis minden NER lovag - még a "Borkaiféle" is - bármikor, bármiért és bárhova repülhet a mi pénzünkön... :(
Megkérdeznélek, hogy mennyire érzed jó ötletnek azt, hogy mondjuk egy bérelt gépen mindkét pilóta az országtól független, valószínűleg más ország állampolgára legyen, miközben a mindenkori Magyar Miniszterelnököt vagy a Köztársasági Elnököt viszi?
Ha ezt jó ötletnek tartod, akkor eddig vajon miért nem gondolták szerinted, a nagyvilág kormányai jó ötletnek, hogy szimpla pakisztáni taxisofőrökkel furikáztassák mondjuk Putyin-t, vagy II. Erzsébetet amikor a fővárosukban furikáznak? Pedig egy autóbalesetet túl lehet élni, egy repülőszerencsétlenséget sokkal kevésbé!
Ha jelenleg nem a Magyar Honvédség kötelékében, és komoly nemzetbiztonsági átvilágítással rendelkező (bár ezt 1-2 állandó főpilóta esetén meg lehet oldani) pilóta a kapitánya ezeknek a gépeknek, azért a másodpilótának mindig is meg kell a fenti kritériumoknak felelni! Ő attól szükség esetén ugyan úgy el tudja vezetni a gépet. Sőt - mivel a magyar személyzet kiképzése folyik - szerintem gyakrabban vezeti a másodpilóta a gépet, mint a kapitány.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
T

Törölt tag 1586

Guest
Úgy látom te is félreérted. A Gripennek, a Leopard hk-nak nincs alternatívája. Rudi kommentje arról szól, hogy mi értelme a "magyar" Falcon 7-nek, ha a repült alacsony óraszámok miatt soha nem lesz magyar jelen állás szerint? Mert nem magyar pilóták vezetik. Ráadásul így drágább is. Mert a Falcon 7 tulajdonlása helyett alternatíva gép bérlése is.

Bár rudi azt nem fejtette ki, hogy ha éppen kéne gép és nem lehet bérelni, akkor mi van...
A Netjet-nek több mint 400 (!!) gépes flottája van.
A rendeléstől számított 10 órán belül vállaják hogy felszáll akért méretű gép az általad kívánt reptérről.
A pilótáik átlag total repült óraszáma 6000 fölött van, évi 800 óra körüli időt repülnek és cca. $300 ezer / év a fizetésük.