1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Dassault Falcon 7X

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - Terminator által indítva @ 2018. október 14..

  1. arcas

    arcas Well-Known Member

    Ami igaz az igaz.
     
  2. Loken

    Loken Well-Known Member

    Egyáltalán miért van szükség ilyen lehetetlenül sok repült órára, hogy vezethess egy ilyen kisgépet?
     
  3. emel

    emel Well-Known Member

    Ez a "kisgép" azért elég bonyolult gép:
    - 3-hajtóműves, egyik hajtóművön még sugárfordító is van
    - nagy hatótávolságú, tehát hosszú útvonalak is repülhetők vele
    - extra-nagy repülési magasságú
    - az utasszállítókkal azonos sebességi kategória
    - függetlenül attól hogy kit szállít, részt vesz és be kell illeszkednie a nemzetközi légi forgalomba, azonos hatóság szabályai vonatkoznak rá ...
    csak így hirtelen első gondolatokként.
     
    fishbed, fulcrum11, Loken and 2 others like this.
  4. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    a repülésben ez már csak ilyen, illetve ahogy emel is írta, nem eszik olyan forrón azért
     
  5. Loken

    Loken Well-Known Member

    Ez régen is így volt, vagy a kötelező repidő az újabb és bonyolultabb légi járművek megjelenésével, ill. a légiforgalom megnövekedésével, szabályozás változásával egyenes arányban növekedett?
     
  6. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    nem teljesen, de ez érdekes téma, régen egy kapitánynak például a MALÉVnál kellett repülni sok sok ezer órát, sőt, még a lépcsőket is be kellett járni (IL18-TU134-154)
    tény hogy a megnövekedett légiforgalom miatt újabb és újabb szabályozások léptek életbe a repülés ezer területén, igaz ezt a gépek autómatizációja ugyan enyhíti de igenis megkell szerezni egy pilótának a kellő tapasztalatot, főleg egy speciális gépnél mint pl amilyen a falcon, de ebben például a különböző légitársaságok protokoljai is másik, valahol nem veszik annyira komolyan a doglokat és 200 órával már másodpilóta aztán 2000 repült órával már kapitány az ember, valahol meg 1000 óra alatt nem engednek még csak a jobb szék közelébe se illetve 5000 óra alatt a bal szék közelébe
    +nem baj az ha sokat repülnek, kell a tapasztalat nem csak a pilótának de az összes többi embernek aki a géppel dolgozik valamilyen téren
     
    Loken likes this.
  7. rudi

    rudi Well-Known Member

    A közforgalmi pilcsik munkaideje és max. repülési ideje nagyon komolyan szabályozva van.
    Elő van írva hogy mennyi a max. megengedett napi munkaidő és mennyi pihenőidőnek kell meglennie két út között.
    Az éves max. megengedett repült idő is szabályozva van ami olyan 900 óra évente.
    Ez ha belegondolsz nem is olyan sok.
    Csak egy napi 2.5 órás oda és vissza utat feltételezve (napi 5 óra)
    400 óra = 80 nap ~ 16 hét ~ 4 hónap
    900 óra = 180 nap ~ 36 hét ~ 9 hónap
    alatt kirepülik a keretet.
    Az év fennmaradó időszakában elemhetnek szabira (mondjuk 1.5 hónap...) meg szimulátor tréningreni, de ha csak pl. 400 órát repülnek akkor láthatóan túl nagyok lesznek a szünetek az egyes utak között és az nagyon nem jó...
     
    fishbed and Loken like this.
  8. borisz

    borisz Well-Known Member

    Egyébként feltétlenül kell nekünk annyi személyzet a Falconokra?
     
  9. emel

    emel Well-Known Member

    Mennyi az az annyi? Lehet velük olyan hosszú útvonalat repülni, hogy egy személyzetnek bele se fér a munkaidejébe, ekkor vinni kell a váltó-személyzetet is. Pl. Bp.-Washington 7340km, ez olyan min. 10 órás utazás csak oda, Peking ugyanennyi, Tokió és a most éppen aktuális Tampa még hosszabb ugrás.
     
    fishbed, Loken and rudi like this.
  10. borisz

    borisz Well-Known Member

    Olvastam itt már hat komplett személyzet számonkérését is.
     
  11. emel

    emel Well-Known Member

    Szerintem annyi fölösleges, még ha egyik gép el is visz távoli útra 2 személyzetet, akkor is marad 2 a másikra, minek még 2? Max még 1 plusz tartalékba, mert ugye van szabi is, a pilóta is kaphat influenzát vagy más betegséget ami miatt kiesik a sorból, de 6 szerintem erős túlzás, lehet hogy még 4 is elég lenne.
     
    pöcshuszár likes this.
  12. rudi

    rudi Well-Known Member

    4 fullosan kiképzett személyzet kellene - minimum!!!
    De ezek mellé kellenének vékonyabb emberek is.
    Amikor VVIP fuvar van akkor az egyik ülésben sem ülhet 500 óràs FO, ez nyilvánvaló.
    Arra sincs sok esély hogy legyen a két géphez 4x2 = 8 több ezer órás (értsd.: az F7X tipuson) kapitány, de hogy honnan lesz ezeknek utánpótlása ha az egyik kapitàny mondjuk fogja magát és elmegy x3 magasabb fizetért az egyik charter céghez, arról meg tényleg fogalmam sincs.
     
    fishbed and molnibalage like this.
  13. emel

    emel Well-Known Member

    Az utóbbi dolgokon főjön a főnökség feje, legyen már nekik is problémájuk ha kellett a hatalom. Egyébként meg szerintem sok minden múlik a szerződésen, nagyon sok módja van a pénzen kívül is hogy megfogják az embereket. Főleg katonáéknál sok mindent el tudok képzelni ...
     
    Gyurma likes this.
  14. Negan

    Negan Well-Known Member

    Meg kell kérdezni persze elötte az izraelieket.
    Dehogy a felső beömlő nem fog akadozni,az biztos
    ELTA-2075 kb 40 éve
    [​IMG]
    ELTA-2085,kb 20éve
    [​IMG]
    Most már az olaszoknak a 2090es radart csinálják.GaN technológiás,ahoigy a csehek vette 2084 is.Taljánok a G550 hordozóra rendelték,az némileg nagyobb.Elvileg az antenna mérete hozzáigazitható a kisebb géphez,dehogy a belső tér elég-e,azt az ELTAtol kellene megkérdezni.Szerintem jó pénzért megcsinálják.Fejlődött annyit a számitástechnika,hogy elférjen-szerintem
     
    fishbed, HAndrás and svajcibeka like this.
  15. rudi

    rudi Well-Known Member

    - Mind a két általad mutatott gép gyàrtóművi segédlettel végrehajtott intenzív áttervezés eredménye. Az áruk ennek megfelelően - még az egyébként is sàppasztó AEW kategóriához mérten is - a csillagos eget súrolta.
    A G550-et az Olaszok csak ellentètelezésként kapták az M346 üzletérr, maguktól soha nem vettek volna.
    - másik probléma hogy az F7X jözépső hajtóművènek nem csak beömlője hanem fúvócsöve is van ám. Pont ott ahol ezeknek a gépeknek a hátrafelé néző radarja van.
    Ezt a fajta konstrukciót azèrt találták ki hogy meglegyen a 360 °-os pásztázás de ne legyen bazi nagy radardom a gép tetején.
    Ha a hátsó térrész kiesik akkor az egész konstrukció értelmét veszti...
     
  16. Negan

    Negan Well-Known Member

    Azt nem tudom,hogy mennyibe kerültek a gépek,de a 707t chilének csinálták,de az indiaiaknak Il-76ba is megcsinálták volna,de azthiszem elmaradt.G550böl meg Szingapur is akart venni.
    Svéd/brazil gépeken sincs se elóre,se hátra radar.Legalábbis az alapváltozatokon nem volt.De tudtommal azóta se raktak beléjük.
    Mondjuk a chilei Falconokon se volt hátra radar.Hacsak azóta nem raktak bele,ma sincs.Ha még megvannak egyáltalán.Vagy 30éve forgalombol kivont polgári gépeket alakitottak át,lehet már kivonták őket.
     
  17. Negan

    Negan Well-Known Member

    Igen,indiaiak meg is kapták a zsidó radaros Iljüket.De egy hagyományos diszkosz radardrómban.
    [​IMG]
     
  18. Negan

    Negan Well-Known Member

    Ez meg a szingapúri légierő gépe,G550
    [​IMG]
    Az ára viszont elég durva.375milka.
     
    SilvioD likes this.
  19. rudi

    rudi Well-Known Member

    Igen erre próbáltam utalni...
    Az Olaszok két gépe $850 millió volt.

    Ráadásul a 360°- os látásra nem is igazán van szükség.
    Ezek a gépek egy vonal mellett járőrözve figyelnek egy egy adott légteret jellemzően pár száz km es távolságból.
    Az összes olyan ország amely oldalra néző Wedgetailt vagy Erieye radarral szerelt gépet üzemeltet teljesen meg van elégedve a 120° làtószöggel.
    Az Angolok is nemrég 5 Wedgetail gépet rendeltek...
     
  20. Negan

    Negan Well-Known Member

    E7 sem az olcsóságárol hires.....Nem találtam hamarjában friss adatot,de az E2 a legolcsóbb AWACS gép.Bár ahogy mostanában fog az amik ceruzája......
    Szingapúrban versenyben volt az E2 is.Én úgy is emlékeztem,hogy azt vettek....Hiába,öregszem,romlik a memória.
    Mindenesetre elvileg szerintem lehetséges a 7X alapú radargép-csak rávenni a szaudiakat,hogy fizessék a dolgot,azt megoldani valahogy.......
     

Ezen oldal megosztása