[HUN] Dassault Falcon 7X

Értem én a viccet, csak nem szeretem...;)

Nem tudom melyik K.Eu.i országokra gondolsz de
- a Szlovákoknál is állandó probléma a VIP A319 rossz kihasználtsága, a rengteg "gyakorló repülés" meg hogy kik használják;
- Lengyel kormánygép konkrétan odaverte magát úgyhogy talán őket se kéne jópéldának beállítani.

Amúgy a Netjet mellett van még egy tucat másik közel hasonló méretű társaság. Lehet versenyeztetni és a leg olcsóbbat kiválasztani.
Ami igaz az igaz.
 
Egyáltalán miért van szükség ilyen lehetetlenül sok repült órára, hogy vezethess egy ilyen kisgépet?
 
Egyáltalán miért van szükség ilyen lehetetlenül sok repült órára, hogy vezethess egy ilyen kisgépet?
Ez a "kisgép" azért elég bonyolult gép:
- 3-hajtóműves, egyik hajtóművön még sugárfordító is van
- nagy hatótávolságú, tehát hosszú útvonalak is repülhetők vele
- extra-nagy repülési magasságú
- az utasszállítókkal azonos sebességi kategória
- függetlenül attól hogy kit szállít, részt vesz és be kell illeszkednie a nemzetközi légi forgalomba, azonos hatóság szabályai vonatkoznak rá ...
csak így hirtelen első gondolatokként.
 
Ez a "kisgép" azért elég bonyolult gép:
- 3-hajtóműves, egyik hajtóművön még sugárfordító is van
- nagy hatótávolságú, tehát hosszú útvonalak is repülhetők vele
- extra-nagy repülési magasságú
- az utasszállítókkal azonos sebességi kategória
- függetlenül attól hogy kit szállít, részt vesz és be kell illeszkednie a nemzetközi légi forgalomba, azonos hatóság szabályai vonatkoznak rá ...
csak így hirtelen első gondolatokként.
Ez régen is így volt, vagy a kötelező repidő az újabb és bonyolultabb légi járművek megjelenésével, ill. a légiforgalom megnövekedésével, szabályozás változásával egyenes arányban növekedett?
 
Ez régen is így volt, vagy a kötelező repidő az újabb és bonyolultabb légi járművek megjelenésével, ill. a légiforgalom megnövekedésével, szabályozás változásával egyenes arányban növekedett?
nem teljesen, de ez érdekes téma, régen egy kapitánynak például a MALÉVnál kellett repülni sok sok ezer órát, sőt, még a lépcsőket is be kellett járni (IL18-TU134-154)
tény hogy a megnövekedett légiforgalom miatt újabb és újabb szabályozások léptek életbe a repülés ezer területén, igaz ezt a gépek autómatizációja ugyan enyhíti de igenis megkell szerezni egy pilótának a kellő tapasztalatot, főleg egy speciális gépnél mint pl amilyen a falcon, de ebben például a különböző légitársaságok protokoljai is másik, valahol nem veszik annyira komolyan a doglokat és 200 órával már másodpilóta aztán 2000 repült órával már kapitány az ember, valahol meg 1000 óra alatt nem engednek még csak a jobb szék közelébe se illetve 5000 óra alatt a bal szék közelébe
+nem baj az ha sokat repülnek, kell a tapasztalat nem csak a pilótának de az összes többi embernek aki a géppel dolgozik valamilyen téren
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Egyáltalán miért van szükség ilyen lehetetlenül sok repült órára, hogy vezethess egy ilyen kisgépet?
A közforgalmi pilcsik munkaideje és max. repülési ideje nagyon komolyan szabályozva van.
Elő van írva hogy mennyi a max. megengedett napi munkaidő és mennyi pihenőidőnek kell meglennie két út között.
Az éves max. megengedett repült idő is szabályozva van ami olyan 900 óra évente.
Ez ha belegondolsz nem is olyan sok.
Csak egy napi 2.5 órás oda és vissza utat feltételezve (napi 5 óra)
400 óra = 80 nap ~ 16 hét ~ 4 hónap
900 óra = 180 nap ~ 36 hét ~ 9 hónap
alatt kirepülik a keretet.
Az év fennmaradó időszakában elemhetnek szabira (mondjuk 1.5 hónap...) meg szimulátor tréningreni, de ha csak pl. 400 órát repülnek akkor láthatóan túl nagyok lesznek a szünetek az egyes utak között és az nagyon nem jó...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Loken
Egyébként feltétlenül kell nekünk annyi személyzet a Falconokra?
Mennyi az az annyi? Lehet velük olyan hosszú útvonalat repülni, hogy egy személyzetnek bele se fér a munkaidejébe, ekkor vinni kell a váltó-személyzetet is. Pl. Bp.-Washington 7340km, ez olyan min. 10 órás utazás csak oda, Peking ugyanennyi, Tokió és a most éppen aktuális Tampa még hosszabb ugrás.
 
Mennyi az az annyi? Lehet velük olyan hosszú útvonalat repülni, hogy egy személyzetnek bele se fér a munkaidejébe, ekkor vinni kell a váltó-személyzetet is. Pl. Bp.-Washington 7340km, ez olyan min. 10 órás utazás csak oda, Peking ugyanennyi, Tokió és a most éppen aktuális Tampa még hosszabb ugrás.
Olvastam itt már hat komplett személyzet számonkérését is.
 
Olvastam itt már hat komplett személyzet számonkérését is.
Szerintem annyi fölösleges, még ha egyik gép el is visz távoli útra 2 személyzetet, akkor is marad 2 a másikra, minek még 2? Max még 1 plusz tartalékba, mert ugye van szabi is, a pilóta is kaphat influenzát vagy más betegséget ami miatt kiesik a sorból, de 6 szerintem erős túlzás, lehet hogy még 4 is elég lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Szerintem annyi fölösleges, még ha egyik gép el is visz távoli útra 2 személyzetet, akkor is marad 2 a másikra, minek még 2? Max még 1 plusz tartalékba, mert ugye van szabi is, a pilóta is kaphat influenzát vagy más betegséget ami miatt kiesik a sorból, de 6 szerintem erős túlzás, lehet hogy még 4 is elég lenne.
4 fullosan kiképzett személyzet kellene - minimum!!!
De ezek mellé kellenének vékonyabb emberek is.
Amikor VVIP fuvar van akkor az egyik ülésben sem ülhet 500 óràs FO, ez nyilvánvaló.
Arra sincs sok esély hogy legyen a két géphez 4x2 = 8 több ezer órás (értsd.: az F7X tipuson) kapitány, de hogy honnan lesz ezeknek utánpótlása ha az egyik kapitàny mondjuk fogja magát és elmegy x3 magasabb fizetért az egyik charter céghez, arról meg tényleg fogalmam sincs.
 
4 fullosan kiképzett személyzet kellene - minimum!!!
De ezek mellé kellenének vékonyabb emberek is.
Amikor VVIP fuvar van akkor az egyik ülésben sem ülhet 500 óràs FO, ez nyilvánvaló.
Arra sincs sok esély hogy legyen a két géphez 4x2 = 8 több ezer órás (értsd.: az F7X tipuson) kapitány, de hogy honnan lesz ezeknek utánpótlása ha az egyik kapitàny mondjuk fogja magát és elmegy x3 magasabb fizetért az egyik charter céghez, arról meg tényleg fogalmam sincs.
Az utóbbi dolgokon főjön a főnökség feje, legyen már nekik is problémájuk ha kellett a hatalom. Egyébként meg szerintem sok minden múlik a szerződésen, nagyon sok módja van a pénzen kívül is hogy megfogják az embereket. Főleg katonáéknál sok mindent el tudok képzelni ...
 
  • Tetszik
Reactions: Gyurma
Tök jó h felemlíted.
Szigorúan elméleti szinten, (a valóságban persze nem reális) a falcon átalakítható aew géppé? "Elbírnà" a radart +a hozzátartozó cuccokat? A hátára pakolt radar gondolom zavarná a középső beömlőt.
Felderítő változata meg (elint, sigint)tudtommal valódi lehetőség.
Meg kell kérdezni persze elötte az izraelieket.
Dehogy a felső beömlő nem fog akadozni,az biztos
ELTA-2075 kb 40 éve
59c5e4d5ea4d814bf9b448889d133368.jpg

ELTA-2085,kb 20éve
42330.jpg

Most már az olaszoknak a 2090es radart csinálják.GaN technológiás,ahoigy a csehek vette 2084 is.Taljánok a G550 hordozóra rendelték,az némileg nagyobb.Elvileg az antenna mérete hozzáigazitható a kisebb géphez,dehogy a belső tér elég-e,azt az ELTAtol kellene megkérdezni.Szerintem jó pénzért megcsinálják.Fejlődött annyit a számitástechnika,hogy elférjen-szerintem
 
Meg kell kérdezni persze elötte az izraelieket.
Dehogy a felső beömlő nem fog akadozni,az biztos
- ELTA-2075 kb 40 éve
- ELTA-2085,kb 20éve
- Mind a két általad mutatott gép gyàrtóművi segédlettel végrehajtott intenzív áttervezés eredménye. Az áruk ennek megfelelően - még az egyébként is sàppasztó AEW kategóriához mérten is - a csillagos eget súrolta.
A G550-et az Olaszok csak ellentètelezésként kapták az M346 üzletérr, maguktól soha nem vettek volna.
- másik probléma hogy az F7X jözépső hajtóművènek nem csak beömlője hanem fúvócsöve is van ám. Pont ott ahol ezeknek a gépeknek a hátrafelé néző radarja van.
Ezt a fajta konstrukciót azèrt találták ki hogy meglegyen a 360 °-os pásztázás de ne legyen bazi nagy radardom a gép tetején.
Ha a hátsó térrész kiesik akkor az egész konstrukció értelmét veszti...
 
- Mind a két általad mutatott gép gyàrtóművi segédlettel végrehajtott intenzív áttervezés eredménye. Az áruk ennek megfelelően - még az egyébként is sàppasztó AEW kategóriához mérten is - a csillagos eget súrolta.
A G550-et az Olaszok csak ellentètelezésként kapták az M346 üzletérr, maguktól soha nem vettek volna.
- másik probléma hogy az F7X jözépső hajtóművènek nem csak beömlője hanem fúvócsöve is van ám. Pont ott ahol ezeknek a gépeknek a hátrafelé néző radarja van.
Ezt a fajta konstrukciót azèrt találták ki hogy meglegyen a 360 °-os pásztázás de ne legyen bazi nagy radardom a gép tetején.
Ha a hátsó térrész kiesik akkor az egész konstrukció értelmét veszti...
Azt nem tudom,hogy mennyibe kerültek a gépek,de a 707t chilének csinálták,de az indiaiaknak Il-76ba is megcsinálták volna,de azthiszem elmaradt.G550böl meg Szingapur is akart venni.
Svéd/brazil gépeken sincs se elóre,se hátra radar.Legalábbis az alapváltozatokon nem volt.De tudtommal azóta se raktak beléjük.
Mondjuk a chilei Falconokon se volt hátra radar.Hacsak azóta nem raktak bele,ma sincs.Ha még megvannak egyáltalán.Vagy 30éve forgalombol kivont polgári gépeket alakitottak át,lehet már kivonták őket.
 
Igen,indiaiak meg is kapták a zsidó radaros Iljüket.De egy hagyományos diszkosz radardrómban.
800px-Beriev_A-50EI_Mainstay2009.jpg
 
Ez meg a szingapúri légierő gépe,G550
RSAF_Gulfstream_IAI_G550_CAEW_%28Conformal_Airborne_Early_Warning%29.jpg

Az ára viszont elég durva.375milka.
Igen erre próbáltam utalni...
Az Olaszok két gépe $850 millió volt.

Ráadásul a 360°- os látásra nem is igazán van szükség.
Ezek a gépek egy vonal mellett járőrözve figyelnek egy egy adott légteret jellemzően pár száz km es távolságból.
Az összes olyan ország amely oldalra néző Wedgetailt vagy Erieye radarral szerelt gépet üzemeltet teljesen meg van elégedve a 120° làtószöggel.
Az Angolok is nemrég 5 Wedgetail gépet rendeltek...
 
Igen erre próbáltam utalni...
Az Olaszok két gépe $850 millió volt.

Ráadásul a 360°- os látásra nem is igazán van szükség.
Ezek a gépek egy vonal mellett járőrözve figyelnek egy egy adott légteret jellemzően pár száz km es távolságból.
Az összes olyan ország amely oldalra néző Wedgetailt vagy Erieye radarral szerelt gépet üzemeltet teljesen meg van elégedve a 120° làtószöggel.
Az Angolok is nemrég 5 Wedgetail gépet rendeltek...
E7 sem az olcsóságárol hires.....Nem találtam hamarjában friss adatot,de az E2 a legolcsóbb AWACS gép.Bár ahogy mostanában fog az amik ceruzája......
Szingapúrban versenyben volt az E2 is.Én úgy is emlékeztem,hogy azt vettek....Hiába,öregszem,romlik a memória.
Mindenesetre elvileg szerintem lehetséges a 7X alapú radargép-csak rávenni a szaudiakat,hogy fizessék a dolgot,azt megoldani valahogy.......