[HUN] Dassault Falcon 7X

Ezen az ülésen bemuatatott pár adatot.

Mandiner.

https://www.baon.hu/kozelet/helyi-kozelet/jol-halad-a-haderofejlesztesi-program-2504733/

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


"A hadsereg repülőeszközei 2018 és 2020 között mintegy 2600 órát repültek, katonai céllal és négy kategóriában szállíthatnak személyeket. "

2600 óra / 4 gép / 2 év = 325 óra gépenként évente átlagosan. Az heti 6,5 óra gépenként, azaz minden gép minden nap repült egy órát átlagosan. Ha figyelembe vesszük hogy az egyik A319-es 4 hónapig állt hajtóműcsere miatt és most a másik is már 3 hónapja áll és a Falconok is volt hogy karbantartáson álltak egy-egy hétig külföldön, átlagban kb. kijön a matek. De elsőre kevésnek tűnik,mert ha mind a négy gép repülőképes, akkor folyamatosan mennek mindenfelé.


"A miniszter hangsúlyozta, hogy nem helytállók azok a megállapítások, hogy a honvédség légi járműveit kormányzati célokra használják és javasolta, hogy olvassák el a gépek törzsén látható feliratot, melyről világosan kitűnik, hogy ezek a légierő és nem a köztársaság gépei."

A pápai C-17-eseken meg a Magyar Légierő felségjele látható, mégsem magyar pilóták vezetik, nem akkor használja a Honvédség amikor akarja és nincs elég időkapacitása sem rá. Ilyen furcsa a világ.
 
A pápai C-17-eseken meg a Magyar Légierő felségjele látható, mégsem magyar pilóták vezetik, nem akkor használja a Honvédség amikor akarja
A C17 magyar lajstromban van csak, és nincs rajta a felirat, hogy a légierő gépe lenne, mert nem is az. Az Airbus-ok meg a Falconok viszont az utolsó csavarig a légierő gépei.
 
Sőt, bőrfotelek sincsenek rajta, mert azt valóban katonai /NATO/ feladatokra használják...!!!
Ezek szerint nem vagy tisztában mi a külömbség egy teher és csapatszállító között, mind a kettőre szükség van. Nektek az lenne a legjobb megoldás hogy vegyenek még 2-2 csapatszállítót mondjuk a belügyminisztérium nevére és akkor talán lelkibékéteket megtalálnátok?Ezzel csak az a baj hogy gazdaságtalan de nektek ez nem számít egy a lényeg hogy még rugózatok rajta pár évig. Jogilag honvédségi gép ez ilyen egyszerü, de kiszaladhatsz Strazburgba és kérjél állásfoglalást ez ügyben ha nem értesz vele egyett. Itt már ne rugózzatok ezen.
 
Ezek szerint nem vagy tisztában mi a külömbség egy teher és csapatszállító között, mind a kettőre szükség van. Nektek az lenne a legjobb megoldás hogy vegyenek még 2-2 csapatszállítót mondjuk a belügyminisztérium nevére és akkor talán lelkibékéteket megtalálnátok?Ezzel csak az a baj hogy gazdaságtalan de nektek ez nem számít egy a lényeg hogy még rugózatok rajta pár évig. Jogilag honvédségi gép ez ilyen egyszerü, de kiszaladhatsz Strazburgba és kérjél állásfoglalást ez ügyben ha nem értesz vele egyett. Itt már ne rugózzatok ezen.
Azért "honvédségi gép", hogy titkosítani lehessen 5.000 évre, hogy kik utaztak a bőrfotelekben Vegasba. - "Ilyen egyszerű ez jogilag"... :(
 
"A másik repülőgéptípus két különleges feladatok ellátására és transzatlanti személyszállításra alkalmas Dessault Falcon 7X, melyek drónokat is helyettesíthetnek."

Ezt meg a fotókon látható prezentációrészletek alapján azzal támasztotta alá hogy "a németek Global 6000-es bizniszdzseteket vesznek az MQ-4C Triton-ok helyett".
Ja, csak a német gépek át lesznek alakítva felderítő géppé és úgy is maradnak. Kb. így fognak kinézni. Nem utasszállító gépek lesznek, amit ha szükséges egyik napról a másikra átalakítanak felderítővé, majd két nap múlva meg újra VIP szállítást végeznek vele. Már csak azért sem, mert a németeknek már van 4 db Global 5000-es gépük VIP szállításra. Nyilván logisztikai okokból, a típusrokonság miatt választották ezt a típust felderítő platformnak.

Egyébként a németek az A319-eseiket is VIP szállításra használják. Egy gép átalakítása van folyamatban Open Skies megfigyelő géppé. Érdekes hogy a németek nem a franciák Falcon 8x-re épülő felderítő gépét választották... illetve hogy bejelentették A320-ra épülő tengereszeti felderítő gép fejlesztését is közösen a franciákkal, de azt sem várják meg még elkészül.

Furcsa hogy már nem emlegeti Benkő a harmadik A320 méretű gép beszerzését.
 
Ezek szerint nem vagy tisztában mi a külömbség egy teher és csapatszállító között, mind a kettőre szükség van. Nektek az lenne a legjobb megoldás hogy vegyenek még 2-2 csapatszállítót mondjuk a belügyminisztérium nevére és akkor talán lelkibékéteket megtalálnátok?Ezzel csak az a baj hogy gazdaságtalan de nektek ez nem számít egy a lényeg hogy még rugózatok rajta pár évig. Jogilag honvédségi gép ez ilyen egyszerü, de kiszaladhatsz Strazburgba és kérjél állásfoglalást ez ügyben ha nem értesz vele egyett. Itt már ne rugózzatok ezen.

Még csak az hiányozna hogy különgépe legyen minden minisztériumnak... nincs ezzel a négy géppel semmi baj, a Honvédség tulajdonában vannak és sokat repülhetnek a pilóták. Csak a kommunikáció siklott nagyon félre és most már minden kimagyarázásnak hangzik. Szalonképesen fogalmazva az érkezéskor nagyon "el lett hitetve" a közvéleménnyel, hogy legalább az egyik Falcon valamilyen felderítőgép ezért nem mutatják meg a belsejét. Az A319-ről meg azt mondták hogy mindenre alkalmas lesz, csak politikusszállításra nem. De végre van orvosi felszerelés az A319-ben és mehet a Kanári-szigetekre is a szállodában karanténban tartott magyar turistákért, ahogy az elején ígérték. Alakul ez, ha lassan is.
 
Még csak az hiányozna hogy különgépe legyen minden minisztériumnak... nincs ezzel a négy géppel semmi baj, a Honvédség tulajdonában vannak és sokat repülhetnek a pilóták. Csak a kommunikáció siklott nagyon félre és most már minden kimagyarázásnak hangzik. Szalonképesen fogalmazva az érkezéskor nagyon "el lett hitetve" a közvéleménnyel, hogy legalább az egyik Falcon valamilyen felderítőgép ezért nem mutatják meg a belsejét. Az A319-ről meg azt mondták hogy mindenre alkalmas lesz, csak politikusszállításra nem. De végre van orvosi felszerelés az A319-ben és mehet a Kanári-szigetekre is a szállodában karanténban tartott magyar turistákért, ahogy az elején ígérték. Alakul ez, ha lassan is.
Fent már lett említve hogy valószínűleg amíg nem tudják honvédségi állományában lévő pilótákkal ellátni a falcont reptetését, addig nem szerelnek bele semmit.
 
Igen ez fura, mikor belső berkekből is azt mondták, hogy már megvan. Vagy annyira jól megy a titkolódzás, mint az egészségügyi modulokkal...vagy lemondtak róla...

Nekem az tűnt volna logikusnak hogy ha február elején, amikor kitört a korona-vírus járvány Kínában és hazahozták a Kínában járt 7 magyart Franciaországból, közvetlenül azelőtt vagy azután mutatták volna be a orvosi felszerelést, hogy "itt van az orvosi felszerelés beépítve és mindenre készen állunk"...

Lehet hogy a harmadik Airbus gép már be lett szerezve, csak még nincs átalakítva, ezért titkolják ennyire. Nehéz lenne jól kommunikálni hogy vettek még egy utasszállító gépet. Vagy ha tényleg az új A320M3A lesz, arra még várni kell hogy elkészüljön a gyárban...
 
Ès Nemzeti konzultâciót rendeznék: Milyen üléssel rendeljük meg a lègierö uj szállitógèpét?
Akkor talán minden fotelszakèrtö elègedett lenne.
Bár az meg Populismus lenne. :)
Bevettem egy aszpirint, mert megfâjdult a fejem a sok hülyesègtöl.
Most már Tudor, hogyen èrezheti magát Molni. :). :)
 
Ès Nemzeti konzultâciót rendeznék: Milyen üléssel rendeljük meg a lègierö uj szállitógèpét?
Akkor talán minden fotelszakèrtö elègedett lenne.
Bár az meg Populismus lenne. :)
Bevettem egy aszpirint, mert megfâjdult a fejem a sok hülyesègtöl.
Most már Tudor, hogyen èrezheti magát Molni. :). :)
Én meg nem rendezném meg ezeket az álkérdésese konzultációkat, hanem a 150 milliárdot a seregre költeném. Inkluzíve a honvédség és a honvédelem népszerűsítésével, hogy Rogánnak ne legyen annyira keserű a szája íze.
 
Én meg nem rendezném meg ezeket az álkérdésese konzultációkat, hanem a 150 milliárdot a seregre költeném. Inkluzíve a honvédség és a honvédelem népszerűsítésével, hogy Rogánnak ne legyen annyira keserű a szája íze.
OFF
Haggggyad má'! Szerencsétlennek most úszott a fele királysága. o_O
Földön lévő emberbe különben sem elegáns. :p:D
ON